Deze film kun je niet vergelijken met Matrix of eXcistence maar heeft wel een soortgelijk thema.
Man komt op het spoor van een virtuele wereld die gecreerd wordt door een bedrijf op de 13e verdieping.
Geen super S/FX maar wel een intrigerend verhaal. Als je 'm hebt gezien, NIET SPOILEREN!
Hij maakte zoveel indruk dat ik niet eens meer weet waar hij precies over ging.
quote:Dan vond je Gatacca zeker ook niks aan?
Op zondag 15 december 2002 10:36 schreef static het volgende:
Ik vond hem uitermate saai en heb hem dan ook niet afgekeken.
quote:Even denken, is alweer een tijdje terug...
Op zondag 15 december 2002 10:37 schreef CloudBox het volgende:[..]
Dan vond je Gatacca zeker ook niks aan?
Mwah, die vond ik wel redelijk, maar niet super. Is met Uma toch?
quote:Yep, dat is ook een science fiction die het moet hebben van het verhaal.
Op zondag 15 december 2002 10:41 schreef static het volgende:[..]
Even denken, is alweer een tijdje terug...
Mwah, die vond ik wel redelijk, maar niet super. Is met Uma toch?
Maar moet deze film het van het verhaal en de spanning hebben of meer de special effects
quote:Dan is het goed. Als het alleen special effects is, dan mis ik niet zoveel. Die zie je in zoveel films tegenwoordig. Top
Op zondag 15 december 2002 12:21 schreef CloudBox het volgende:
Van het verhaal, niet van de S/FX.
Dat was in Gattaca ook top overigens! die kewle jaren '50/futuristische auto's en alles, maar ook de kleuren, alles was mooi aan die film
quote:Mwa als je Gattaca al een 'detective in een SF setting' vind, hoe zou je Blade Runner dan omschrijven?
Op zondag 15 december 2002 13:25 schreef haaahaha het volgende:
Gatacca was meer een detective in een science fiction setting dan een pure science fiction.
Ik vind Gattaca vooral een moraliserende toekomstwaarschuwing in een hele mooie verpakking.
quote:bladerunner heeft een betere sfeer / muziek. En zit meer science fitcion in dan Gatacca.
Op zondag 15 december 2002 14:16 schreef MadScientist het volgende:[..]
Mwa als je Gattaca al een 'detective in een SF setting' vind, hoe zou je Blade Runner dan omschrijven?
Ik vind Gattaca vooral een moraliserende toekomstwaarschuwing in een hele mooie verpakking.
quote:daarom zeg ik het juist.
Op zondag 15 december 2002 14:52 schreef haaahaha het volgende:
bladerunner heeft een betere sfeer / muziek. En zit meer science fitcion in dan Gatacca.
(bladerunner heeft replicants)
Slechte vergelijking!
maar goed, het is een 13th floor topic
quote:Maar ook geen echt science fiction film
Op zondag 15 december 2002 15:14 schreef MadScientist het volgende:[..]
daarom zeg ik het juist.
ik vergelijk de films ook niet, ik spoor jou aan om ze te vergelijken, zodat je doorhebt dat Gattaca niet echt een detective film is
Zeker een aanrader.
dikke-duim
quote:Gatacca = Mind-Candy
Op zondag 15 december 2002 10:37 schreef CloudBox het volgende:[..]
Dan vond je Gatacca zeker ook niks aan?
Als ik het goed heb is dat nummer van H.I.M. - Join me in death te vinden op de soundtrack van deze film wat me geinterreseert maakte ervoor, maar kan t mis hebben Ben wel benieuwd al verwacht ik niet teveel gezien http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=A179995 waar ze niet bijster enthausiast waren, maargoed ik oordeel zelf wel dadelijk, kijkse!
Zelf vond ik hem minder dan ik verwacht had na de reacties. Ik vind hem wel in het genre van the Matrix en ExistenZ passen maar qua kwaliteit een stuk eronder. Er zaten sommige heel onrealistische stukken in, wat natuurlijk te verwachten is met een sf-film, maar toch ergerde ik me er soms aan. Ook vond ik het begin wat sloompjes.. Maarja, dat is mijn mening .
Ik geef hem een 7 trouwens.
Hoe danook een leuke film maar zeker geen must see.
quote:Jep, dat had ik ook. Geen van hen boeide me echt, en ik dacht al snel door te hebben wat er gaande was. Maarja
Op maandag 16 december 2002 22:58 schreef Machiel het volgende:
Gaf hem ook een 7(op IMDB iig) vind het wel een leuke film met een boeiende achterliggende gedachte, maar denk dat het toch een beetje een gemiste kans. Ik bedoel ik kreeg niet al te veel 'verbinding' met de karakters werd niet echt aangegrepen en zat niet in spanning ofzo. Dat had ik met ExistenZ weer wel waar de spanning wat beter opgebouwd werd en je minder het idee had dat je wist wat er zou kunnen gebeuren. Denk dat je deze film het beste kan zien als je alleen nogmaar de titel kent en niet het verhaal, die ik dus al door had gelezen.Hoe danook een leuke film maar zeker geen must see.
quote:Helemaal mee eens wat een K** film...
Op zondag 15 december 2002 10:36 schreef static het volgende:
Ik vond hem uitermate saai en heb hem dan ook niet afgekeken.Hij maakte zoveel indruk dat ik niet eens meer weet waar hij precies over ging.
quote:Dat jatten van thema zal eerder anders om zijn.. eXistenZ is gebaseerd op een script geschreven door Cronenberg (jaar onbekend) .. The Thirteenth Floor is gebaseerd op een novella geschreven door een schrijver die al sinds 1975 dood is.
Op dinsdag 17 december 2002 00:51 schreef akbor75 het volgende:
het thema is uiteraard gejat van existenz (simulatie in een simulatie i.p.v. spel in een spel). vond ex. ook leuker. bovendien vond ik dat inscannen met die groene lasers vrij onnozel. die ruggemerg plug van ex vond ik wel leuk.
Vond het persoonlijk een erg aardige film die zich goed kan meten met andere VR films ...
Iemand ooit "Nirvana" gezien met Christopher Lambert? of "Virtuosity" met Denzel Washington?
Vallen allemaal in ongeveer hetzelfde rijtje.. Nirvana ligt te koop op DVD als absolute B-film, maar ik vond hem erg grappig
quote:Virtuosity vind ik ook zo'n ondergewaardeerde film (naast Denzel ook met Russell Crowe trouwens).
Op dinsdag 17 december 2002 16:12 schreef LazySod het volgende:[..]
Dat jatten van thema zal eerder anders om zijn.. eXistenZ is gebaseerd op een script geschreven door Cronenberg (jaar onbekend) .. The Thirteenth Floor is gebaseerd op een novella geschreven door een schrijver die al sinds 1975 dood is.
Vond het persoonlijk een erg aardige film die zich goed kan meten met andere VR films ...
Iemand ooit "Nirvana" gezien met Christopher Lambert? of "Virtuosity" met Denzel Washington?
Dark City staat imho op 1 in deze categorie films.
quote:Ohh.. Absoluut.. Ik zag Virtuosity in een bioscoop in Belgie .. en heb er daarna nooit meer iets van gehoord. Is volgens mij in Nederland een straight-to-video geworden. Vond het destijds een alleraardigst filmpje.
Op dinsdag 17 december 2002 16:49 schreef Sniper het volgende:[..]
Virtuosity vind ik ook zo'n ondergewaardeerde film (naast Denzel ook met Russell Crowe trouwens).
Dark City staat imho op 1 in deze categorie films.
Dark City heb ik op DVD liggen maar nog nooit gezien.. Toch maar eens kijken van de vakantie.
quote:vandaar dat Existenz op 19 april 1999 uitkwam in de VS, en The Thirteenth Floor op 28 mei 1999. Ja in die maand hebben ze even die film in elkaar gezet.
Op dinsdag 17 december 2002 00:51 schreef akbor75 het volgende:
het thema is uiteraard gejat van existenz
En toevallig kwam The Matrix ook rond dat tijdstip uit.
Goh, iemand had een idee over virtuele werelden, en 3 studios maken er films over. Toeval? nah.
verder erg goed gewoon, vooral bij het "rand van de wereld"-moment dacht ik echt (hoe voorspelbaar ook) "Oh shit!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |