abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:24:24 #101
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172739900
Het is ook geen reet aan. Alleen maar werken en werken. En als je oud bent en een verrot lichaam hebt kun je nog een paar jaar wat 'leuks' doen.
Fade to Black
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:15:46 #102
240618 Micson
The lonely stoner
pi_172740919
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:58 schreef Kamina het volgende:

[..]

Niets mis met genieten. Denken dat je ooit het leven zal snappen is een illusie.
Door al dat geleuter over genieten en hoe essentieel dit in een mensenleven is, spenderen mensen hun leven grotendeels aan consumeren en ervaringen opdoen - reizen is hierbij de nieuwe heilige graal. Waarom al die focus op het genieten, en nooit eens de focus op het lezen van een boek? Je zou eens wat moreel besef opdoen, of een idee krijgen over een betere wereld. Is dat niet belangrijker dan al dat lege individualistische geluk?
pi_172741211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:15 schreef Micson het volgende:

[..]

Door al dat geleuter over genieten en hoe essentieel dit in een mensenleven is, spenderen mensen hun leven grotendeels aan consumeren en ervaringen opdoen - reizen is hierbij de nieuwe heilige graal. Waarom al die focus op het genieten, en nooit eens de focus op het lezen van een boek? Je zou eens wat moreel besef opdoen, of een idee krijgen over een betere wereld. Is dat niet belangrijker dan al dat lege individualistische geluk?
Als iemand toch gelukkig wordt van reizen, wie ben jij dan om dat te veroordelen?
De 1 wordt gelukkig van een boek, de andere van reizen.
pi_172741300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:31 schreef Micson het volgende:

[..]

Omdat je dan een slaaf van betekenisloze genotsprikkels bent. 'Gelukkig zijn' is een hol begrip: het zijn losse ervaringen die wat endorfines door je kop laten stromen en totaal verwrongen je geheugen ingaan. Je houdt jezelf voor de gek met je 'gelukkig zijn'.

Het enige wat er nog enigszins toe doet in dit leven is uitzoeken hoe het leven in elkaar zit. Boeken lezen, kennis vergaren en er met mensen over lullen zodat je beter snapt wat het leven is. Je mag dit ook links laten liggen en je hele leven genotsprikkels najagen, maar doe niet alsof dit een soort mythische waarde heeft die ieder mens zou moeten nastreven.
Ik heb het niet per se over gelukkig zijn, ik doelde meer op positieve emoties/genot. Hoe je het ook went of keert, ieder mens is van nature zo ingesteld dat hij positieve prikkels (genot) najaagt en negatieve prikkels (pijn) vermijdt, ook jij. Maar: niet iedereen slaagt hierin, omdat veel mensen niet zo goed weten wat nou genot oplevert en wat niet. Denk dan aan mensen die hun hele leven een bepaalde status najagen, om aan het einde van hun leven, als ze eindelijk die status hebben, er achter te komen dat deze status najagen ze meer pijn dan genot heeft opgeleverd. Ik zeg niet dat iedereen genot zou moeten nastreven, ik zeg dat iedereen dat al doet.

Weet je waarom jij graag kennis vergaart? Omdat dat positieve prikkels bij jou opwekt/negatieve prikkels vermindert, óf omdat jij er van overtuigd bent dat dat jou later positieve prikkels zal opleveren/dat dat negatieve prikkels zal doen afnemen.

En wat is volgens jou het nut van het leven snappen?
Puntjes.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:53:05 #105
240618 Micson
The lonely stoner
pi_172741784
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:29 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Als iemand toch gelukkig wordt van reizen, wie ben jij dan om dat te veroordelen?
De 1 wordt gelukkig van een boek, de andere van reizen.
Ik veroordeel het niet. Ik stel alleen mijn vraagtekens bij de zoektocht naar geluk die we elkaar steeds opdringen - ook weer in dit topic. Geluk is niets, het zoeken ernaar leidt alleen tot desillusie en een Facebook-tijdlijn vol afbeeldingen die het geluk moeten weerspiegelen, maar in feite alleen de oneindige hunkering ernaar tonen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:32 schreef Pg_up het volgende:

[..]

Ik heb het niet per se over gelukkig zijn, ik doelde meer op positieve emoties/genot. Hoe je het ook went of keert, ieder mens is van nature zo ingesteld dat hij positieve prikkels (genot) najaagt en negatieve prikkels (pijn) vermijdt, ook jij. Maar: niet iedereen slaagt hierin, omdat veel mensen niet zo goed weten wat nou genot oplevert en wat niet. Denk dan aan mensen die hun hele leven een bepaalde status najagen, om aan het einde van hun leven, als ze eindelijk die status hebben, er achter te komen dat deze status najagen ze meer pijn dan genot heeft opgeleverd. Ik zeg niet dat iedereen genot zou moeten nastreven, ik zeg dat iedereen dat al doet.

Weet je waarom jij graag kennis vergaart? Omdat dat positieve prikkels bij jou opwekt/negatieve prikkels vermindert, óf omdat jij er van overtuigd bent dat dat jou later positieve prikkels zal opleveren/dat dat negatieve prikkels zal doen afnemen.

En wat is volgens jou het nut van het leven snappen?
Ik denk niet dat we allemaal per definitie genot nastreven. Streven naar genot zal meespelen in onze beslissingen, maar we hebben ook reflectieve modules in het brein die bijvoorbeeld morele waarden meewegen. Door elkaar te pushen om 'gelukkig' te zijn, ligt de focus vaak op genotsbelevingen en minder op reflectie.

Als je in het snappen van het leven geen nut vindt, dan waarschijnlijk wel in het verminderen van het leed en het vermeerderen van beschaving, respect en mededogen voor elkaar. Dit ontwikkel je door boeken te lezen en door met andere mensen te praten over zaken als filosofie, geschiedenis en literatuur. Daar zou van mij meer de focus op mogen liggen in plaats van altijd maar dat eeuwige genieten.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:39:01 #106
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172742775
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:15 schreef Micson het volgende:

[..]

Door al dat geleuter over genieten en hoe essentieel dit in een mensenleven is, spenderen mensen hun leven grotendeels aan consumeren en ervaringen opdoen - reizen is hierbij de nieuwe heilige graal. Waarom al die focus op het genieten, en nooit eens de focus op het lezen van een boek? Je zou eens wat moreel besef opdoen, of een idee krijgen over een betere wereld. Is dat niet belangrijker dan al dat lege individualistische geluk?
Zelfontwikkeling door bijvoorbeeld een boek is toch ook genieten, of zie ik dat verkeerd?
1 + 1 = blauw
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:54:23 #107
240618 Micson
The lonely stoner
pi_172743147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:39 schreef Kamina het volgende:

[..]

Zelfontwikkeling door bijvoorbeeld een boek is toch ook genieten, of zie ik dat verkeerd?
Niet alleen dat, maar vooral ..

quote:
[...] het verminderen van het leed en het vermeerderen van beschaving, respect en mededogen voor elkaar. Dit ontwikkel je door boeken te lezen en door met andere mensen te praten over zaken als filosofie, geschiedenis en literatuur. Daar zou van mij meer de focus op mogen liggen in plaats van altijd maar dat eeuwige genieten.
pi_172743333
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:53 schreef Micson het volgende:

[..]

Ik veroordeel het niet. Ik stel alleen mijn vraagtekens bij de zoektocht naar geluk die we elkaar steeds opdringen - ook weer in dit topic. Geluk is niets, het zoeken ernaar leidt alleen tot desillusie en een Facebook-tijdlijn vol afbeeldingen die het geluk moeten weerspiegelen, maar in feite alleen de oneindige hunkering ernaar tonen.

[..]

Ik denk niet dat we allemaal per definitie genot nastreven. Streven naar genot zal meespelen in onze beslissingen, maar we hebben ook reflectieve modules in het brein die bijvoorbeeld morele waarden meewegen. Door elkaar te pushen om 'gelukkig' te zijn, ligt de focus vaak op genotsbelevingen en minder op reflectie.

Als je in het snappen van het leven geen nut vindt, dan waarschijnlijk wel in het verminderen van het leed en het vermeerderen van beschaving, respect en mededogen voor elkaar. Dit ontwikkel je door boeken te lezen en door met andere mensen te praten over zaken als filosofie, geschiedenis en literatuur. Daar zou van mij meer de focus op mogen liggen in plaats van altijd maar dat eeuwige genieten.
Ik snap je. Noem eens wat goede boeken om mee te beginnen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:07:32 #109
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172743436
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:54 schreef Micson het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar vooral ..

[..]

Om dat te ontwikkelen kan je beter praten. Met mensen.
1 + 1 = blauw
pi_172743663
Nou ja ergens vind ik dat Micson ook wel een punt heeft. Iedereen moet vooral altijd maar genieten want dat is het belangrijkste maar als een verkrachter dat advies ten harte neemt dan is iedereen verbaast. Tja, je oogst wat je zaait.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:28:07 #111
240618 Micson
The lonely stoner
pi_172743903
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:02 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ik snap je. Noem eens wat goede boeken om mee te beginnen.
Dat wat aanzet tot reflectie zal deels persoonlijk zijn denk ik. 'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan' van Milan Kundera deed mij veel nadenken over wat ik belangrijk vind in het leven. Maar een ander zou het ook literair geneuzel kunnen vinden.

'De vrije wil bestaat niet' van Victor Lamme en 'Homo Deus' van Noah Harari zijn goede inleidende boeken om inzicht te krijgen in wat de mens drijft om te doen wat hij doet.

quote:
12s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:07 schreef Kamina het volgende:

[..]

Om dat te ontwikkelen kan je beter praten. Met mensen.
Over deze inzichten kun je vervolgens praten. Met mensen.
pi_172744125
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:53 schreef Micson het volgende:
[..]

Ik denk niet dat we allemaal per definitie genot nastreven. Streven naar genot zal meespelen in onze beslissingen, maar we hebben ook reflectieve modules in het brein die bijvoorbeeld morele waarden meewegen. Door elkaar te pushen om 'gelukkig' te zijn, ligt de focus vaak op genotsbelevingen en minder op reflectie.
Reflectie komt ook gewoon voort uit het verlangen naar positieve prikkels of de angst voor negatieve prikkels. Waarom denk je dat we reflecteren? Emoties liggen aan de basis van al je beslissingen.

quote:
Als je in het snappen van het leven geen nut vindt, dan waarschijnlijk wel in het verminderen van het leed en het vermeerderen van beschaving, respect en mededogen voor elkaar. Dit ontwikkel je door boeken te lezen en door met andere mensen te praten over zaken als filosofie, geschiedenis en literatuur. Daar zou van mij meer de focus op mogen liggen in plaats van altijd maar dat eeuwige genieten.
Ik zei niet dat ik geen nut zie in het proberen te begrijpen van het leven, ik vroeg me alleen af wat voor jou de toegevoegde waarde daarvan is.

En daar heb je het al: leed. Leed bestaat toch ook alleen maar uit bepaalde reacties in je brein?
Puntjes.
pi_172744174
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:02 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ik snap je. Noem eens wat goede boeken om mee te beginnen.
the conspiracy against the human race - thomas ligotti
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:05:05 #114
240618 Micson
The lonely stoner
pi_172746350
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:37 schreef Pg_up het volgende:
Reflectie komt ook gewoon voort uit het verlangen naar positieve prikkels of de angst voor negatieve prikkels. Waarom denk je dat we reflecteren? Emoties liggen aan de basis van al je beslissingen.
Reflectie komt voort uit het vuren van bepaalde neuronen in je brein; in dit specifieke geval ergens in de prefrontale mediale cortex. Eveneens van invloed zijn o.a. impulsneigingen, instincten en (inderdaad) emoties. Allen 'vechten' als het ware om invloed bij het maken van onze beslissingen.

Een voorbeeld hiervan is dat veel mensen dieren een warm hart toedragen, maar toch vlees eten - hoewel ze weten dat de productie ervan een dier leed aandoet. Hun impulsneigingen zijn sterker dan de reflectieve koppelingen in het brein. Door te snappen hoe je eigen brein werkt kun je dit omdraaien, zodat je leven minder in het teken staat van loze bevrediging van genotsimpulsen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:37 schreef Pg_up het volgende:

Ik zei niet dat ik geen nut zie in het proberen te begrijpen van het leven, ik vroeg me alleen af wat voor jou de toegevoegde waarde daarvan is.

En daar heb je het al: leed. Leed bestaat toch ook alleen maar uit bepaalde reacties in je brein?
Dat klopt, maar dat maakt het niet onbelangrijk. Alles is immers een reactie in het brein. Ik denk dat door jezelf te onderwijzen, je keuzes kunt maken die voor iedereen op deze aarde - jezelf en andere wezens - het leven een stuk aangenamer maken.

We mythologiseren 'gelukkig zijn' vaak, alsof het een verheven staat van leven is die je bereikt door lekker te eten, op vakantie te gaan en kinderen te nemen. Maar dat verheven niveau bestaat niet. Het doet ons alleen verzeilen in een levenslange zoektocht naar iets waarvan we niet weten waar we het kunnen vinden. Beter dan het najagen van je genotsprikkels kun je idealistische doelen formuleren en daarnaar leven. Streven naar het geluk van andere mensen, dieren en de planeet, in plaats van streven naar individueel geluk.

Heel wat problemen in de wereld worden veroorzaakt doordat mensen geloven in geleuter van mensen op fora als deze die zeggen: 'Je moet doen waarvan jij gelukkig wordt. Doe wat je innerlijke stem je ingeeft.' Je innerlijke stem bestaat niet. Het zijn duizenden verschillende stemmen, waarvan eentje de stuurknuppel van je brein het meest in handen heeft. Door geneuzel over 'gelukkig zijn' komt de stuurknuppel in handen van een genotsverslaafde brokkenpiloot, die in zijn zoektocht naar genotsprikkels de hele flora en fauna om hem heen verneukt.
pi_172748417
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:05 schreef Micson het volgende:
...
Vanuit mijn beleving klink je erg overdreven; veel mensen die moeite hebben met het leven door armoede. Te lage inkomsten en/of te hoge kosten voor de minimale levensstandaard. Bijv. 35 jaar zijn en met WO diploma's nog steeds oproepbanen hebben met net iets boven 9 euro bruto voor gemiddeld 2-3 dagen/week, dus ca. 6 euro per uur waarvan reiskosten niet eens worden vergoed. (En dan nog niet gesproken over de jarenlange werkloosheid ervoor en geen bijstand bijv.) Netto inkomsten van ca. 350 euro waar alle lasten nog vanaf moeten, en waar zorgtoeslag bijkomt. Stel max. zorgtoeslag per maand is 88 euro, dan zijn de totale inkomsten ca. 440 euro per maand. Afhankelijk van de woonsituatie (wonen met meerdere mensen, omdat alles moeilijk te veroorloven is), wordt middels bijstand misschien aangevuld met een paar tientjes. Het is niet zo dat in NL mensen een gegarandeerd sociaal minimum bedrag te besteden hebben, of meer dan 1 dollar per dag ontvangen wat de internationale armoede grens is. Er zijn diverse oorzaken/redenen en elk gemeente heeft eigen organiseren en regelingen. De meest kwetsbare ernstige groep waarbij flinke winst te behalen valt qua levensstandaard, die vallen niet in regelingen wegens wachttijden, complexiteit en minderheid. Er is maatwerk nodig, de meeste zaken in het leven zijn alleen van toepassing voor mensen die qua eigenschappen in flinke aantallen voorkomen wegens efficiëntie en daarbij dus vermindering van kosten.

Dat er bijv. veel winkelend publiek is, daar is niks mis mee. Aannemelijk is dat niet elke week dezelfde personen te zien zijn met een bepaalde hoeveelheid spullen. Een aparte groep is wellicht de tieners, maar dat is apart verhaal. Die zijn bezig met ontwikkeling, en aannemelijk is dat dezelfde tieners ook niet dag in en dag uit te spotten zijn tassen spullen ofzo.

Dat mensen geluk nastreven is niet meer dan logisch is bijv. zulke situaties; verbetering van leefsituatie. Ik denk niet dat er zoveel mensen relatief financieel ''rijk'' zijn dat ze naar jouw zeggen zoveel vakanties hebben. En wat de achterliggende oorzaak/reden van de vakantie is, is nog maar de vraag. En betreft lekker eten, wie wil nou vies eten :? Alhoewel smaken verschillen, wil niemand iets eten waarbij het vies wordt gevonden. Indien dit wel het geval is, kan afgevraagd worden of er iets mis is met diegene. Of dat hulp nodig is e.d.

M.a.w. ik vind je druk maken om niks. De groep waarbij je beschreven luxe leven van toepassing is, degenen die het daadwerkelijk kunnen veroorloven, dat zijn mensen die verminderde compassie hebben. Ik vraag me af of je volgende beschrevene wel zinvol streven is bij die groep: ''Streven naar het geluk van andere mensen, dieren en de planeet, in plaats van streven naar individueel geluk.''
  zaterdag 29 juli 2017 @ 17:07:11 #116
240618 Micson
The lonely stoner
pi_172762647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:25 schreef Yiwei het volgende:

[..]

...''
Het scenario dat je schetst geldt voor een hele kleine groep mensen, we leven namelijk in een van de meest welvarende landen ter wereld. Jan Modaal zit ver boven de levensstandaard die jij benoemt. Ik snap de relevantie ervan dan ook niet echt.

Dat ik me druk maak om niks, vind ik ook moeilijk te rijmen met de huidige situatie in de wereld, waar de klimaatsituatie nijpend is, de zeeën vol plastic liggen en biodiversiteit dramatisch afneemt. 'Genieten' van het leven door reizen, vakanties en consumptie speelt in elk van deze problemen - direct of indirect - een centrale rol.

[ Bericht 58% gewijzigd door Micson op 29-07-2017 17:16:12 ]
pi_172786056
Ik vind het leven ook echt saai. Sind ik ben beginnen werken heb ik totaal geen gevoel van vrijheid meer in het leven.
Je moet werken om zekerheid te hebben in de toekomst, maar anderzijds kan je niet in het "nu" genieten door dat gevangenschap aan het routine leven van de werkmens

[ Bericht 30% gewijzigd door Belgosome op 30-07-2017 15:54:45 ]
pi_172797303
Hoi OP,

Helpt het tekenen?

Fijn dat veel mensen toegeven dat ze dit gevoel delen. Is het niet een symptoom van onderliggende problemen? Bijvoorbeeld, als je verliefd bent, dan wegen je problemen minder zwaar, de routine van je werk wordt draaglijker, je vind zin in een zinloos bestaan en je bekijkt de wereld door een roze bril.

Ook als je tekent, muziek maakt of sport word je aandacht opgeëist door het moment, het leven zelf. Misschien is het leven geen reet aan vinden daarom een dwangmiddel van je lichaam en geest om je leven anders te leiden. :)
pi_172801831
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:39 schreef Belgosome het volgende:
Ik vind het leven ook echt saai. Sind ik ben beginnen werken heb ik totaal geen gevoel van vrijheid meer in het leven.
Je moet werken om zekerheid te hebben in de toekomst, maar anderzijds kan je niet in het "nu" genieten door dat gevangenschap aan het routine leven van de werkmens
En ik ga die routine over 2 weken voor het eerst in. Met mn eerste "echte" fulltime baan nu ik afgestudeerd ben. Ik heb nu al een tijdje zeeën van tijd. Lekker, mar dat gaat me ook niet gelukkig maken in de long run. Ik zou het wat langer interessant kunnen houden als ik financieel heel breed zou zitten en van alles kan ondernemen. Dat beperkt me nu juist heel erg, waar ik dat straks niet meer heb, alleen mn vrije tijd erg beperkt gaat worden. Ik denk dat de werk/prive balans in onze maatschappij, erg scheef is. Werkgevers zouden daar ook wel wat meer aandacht aan mogen besteden. Ik weet voordat ik begin al dat ik straks minder uren wil gaan werken. Maar eerst maar eens beginnen ;)
pi_172802443
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:38 schreef Drieklank het volgende:
Hoi OP,

Helpt het tekenen?

Fijn dat veel mensen toegeven dat ze dit gevoel delen. Is het niet een symptoom van onderliggende problemen? Bijvoorbeeld, als je verliefd bent, dan wegen je problemen minder zwaar, de routine van je werk wordt draaglijker, je vind zin in een zinloos bestaan en je bekijkt de wereld door een roze bril.

Ook als je tekent, muziek maakt of sport word je aandacht opgeëist door het moment, het leven zelf. Misschien is het leven geen reet aan vinden daarom een dwangmiddel van je lichaam en geest om je leven anders te leiden. :)
Dit! En dat dwangmiddel kan heel naar zijn als je geen idee hebt welke kant je op moet. Ga het onderzoeken! Ik heb hetzelfde. Sinds kort heb ik een hobby gevonden in tennis..in plaats van leeg voor me uit te staren naar de tv savonds sta ik nu regelmatig lekker op de baan..mn focus op het hier en nu...op bewegen en plezier maken. Dit is iets banaals..maar het is wel een concreet voorbeeld waar ik mijn onvrede/lege gevoel heb ingeruild voor iets wat mij voldoening geeft.
  maandag 31 juli 2017 @ 12:15:10 #121
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172804257
even een serieuze vraag aan iedereen die er wel een beetje klaar mee is, zullen we gewoon met z'n allen onze spullen pakken en een jaar gaan reizen ofzo
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172804316
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:38 schreef Drieklank het volgende:
Hoi OP,

Helpt het tekenen?

Fijn dat veel mensen toegeven dat ze dit gevoel delen. Is het niet een symptoom van onderliggende problemen? Bijvoorbeeld, als je verliefd bent, dan wegen je problemen minder zwaar, de routine van je werk wordt draaglijker, je vind zin in een zinloos bestaan en je bekijkt de wereld door een roze bril.

Ook als je tekent, muziek maakt of sport word je aandacht opgeëist door het moment, het leven zelf. Misschien is het leven geen reet aan vinden daarom een dwangmiddel van je lichaam en geest om je leven anders te leiden. :)
Hey Drieklank,

Tekenen werkt fantastisch. Weet altijd alle zwartgallige gedachtes op papier te zetten.

Ben vanochtend naar vrijwilligerswerk geweest voor het eerst in 2 maanden. Eindelijk weer ritme en structuur, voel me lichamelijk ook zeer sterk. Geen last meer van vermoeidheid, niks.
pi_172804328
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:15 schreef Amavi het volgende:
even een serieuze vraag aan iedereen die er wel een beetje klaar mee is, zullen we gewoon met z'n allen onze spullen pakken en een jaar gaan reizen ofzo
Goed idee. Ik wil ooit nog eens naar Noorwegen.
pi_172804342
Bedankt voor alle reacties en het meedenken. Voel me al niet meer zo down als toen ik dit topic opende.
pi_172811878
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:15 schreef Amavi het volgende:
even een serieuze vraag aan iedereen die er wel een beetje klaar mee is, zullen we gewoon met z'n allen onze spullen pakken en een jaar gaan reizen ofzo
Dat is maar een tijdelijke oplossing. Uiteindelijk kom je terug en moet je weer dat routine leven aangaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')