Wat sneu al die ziekjes in de vakantie .... sterkte daarmee!!quote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:28 schreef Miss_Isis het volgende:
Even een half jaartje rust inderdaad, en daarna weer volle bak puppy! Ik heb net vandaag de woonkamer leeg geruimd; ren weg, zeil van de vloer af (heeft de houten vloer verrassend goed heel gehouden! Gebruiken we de volgende keer zeker opnieuw), bench weg, en de tafel en stoelen weer op de goede plek. Eindelijk weer een beetje normaal, voor zolang het duurt...
En ja, volgend jaar als Cookie aan de beurt is gaan we zeker weer proberen de Cam aan de praat te krijgen. Misschien dan wel voor de hele bevalling, als dat een beetje soepel lijkt te gaan (in geval van stress heb ik er liever geen camera bij, dus ik beloof nog niks).
Zal als ik binnenkort eindelijk eens weer tijd heb om achter de laptop te zitten wel wat nieuwe foto's spammen. Maar het is hier momenteel even druk vanwege zieke man en zieke kinderen, dus weinig tijd voor dat soort dingen. Komt nog! En ergens in september of zo gaan we de stambomen rondbrengen en dan gaan we uiteraard weer alle pups zien en op de foto zetten![]()
Voor nu lijken ze het allemaal goed te doen, nog weinig klachten gehoord. Alleen de baasjes van Geel belden vanmiddag voor tips om om te gaan met het (niet) doorslapen 's nachts. Hij is er nu sinds afgelopen zaterdag en werd elke nacht om 1u en half 5 wakker, en daarna om half 6 wilde hij niet meer slapen. Dat vonden ze nogal zwaar, vandaar de vraag of ik ook tips had. Verder was het een geweldige hond gelukkig, net als alle andere pups, dus dat scheelt
watquote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:14 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, plottwist... We zijn kennelijk nog niet helemaal klaar met de puppyzaken want er komt er eentje terug. Vanmiddag wordt puppy Geel teruggebracht.
Wat.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:14 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, plottwist... We zijn kennelijk nog niet helemaal klaar met de puppyzaken want er komt er eentje terug. Vanmiddag wordt puppy Geel teruggebracht.
Dat is ook wat snel idd. Onze Loebes heeft bijna een jaar lang niet 'doorgeslapen"naja kun je verwachten bij zo'n pup toch.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:21 schreef tombolafan het volgende:
Ik lees ff terug en geel is dus het werklustige pupje dat nog niet doorsliep... Maar binnen een week al 'opgeven' zou ik wel snel vinden
ja idd, je kind breng je ook niet na een week terug tochquote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is ook wat snel idd. Onze Loebes heeft bijna een jaar lang niet 'doorgeslapen"naja kun je verwachten bij zo'n pup toch.
Okee, maar het is toch best 'normaal' gedrag van een pup? Wisten ze dat niet of?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:39 schreef Miss_Isis het volgende:
Ze hebben hem 5 nachtjes gehad nu, maar vanwege specifieke persoonlijke omstandigheden uit het verleden konden ze het piepen van Geel 's nachts als hij moest plassen niet meer handelen. Gisteren hadden ze daarvoor gebeld om tips, heb ze wat handvatten gegeven, maar vanochtend belden ze dat het niet meer ging. Zijn karakter is verder top, ze vinden hem geweldig zeiden ze. Maar dit had niemand aan zien komen, wij niet en zij zelf ook niet. Ze zijn er ook echt wel kapot van van wat ik heb meegekregen via de telefoon. Hij is hier zometeen en dan nemen we hem terug, we moeten alle papierwerk terug draaien, en dan maar op zoek naar een nieuw huisje denk ik.
Je weet de omstandigheden niet. Ze zullen er echt wel heel goed over nagedacht hebben...quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Okee, maar het is toch best 'normaal' gedrag van een pup? Wisten ze dat niet of?
Ik weet dat we in F&F zitten, maar je kunt een kindje niet vergelijken met een puppyquote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja idd, je kind breng je ook niet na een week terug toch
Zeker, maar het is natuurlijk wel sneu.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik weet dat we in F&F zitten, maar je kunt een kindje niet vergelijken met een puppy. (*)
Het is juist maar goed dat een puppy terug kán. Als het niet werkt is het voor alle partijen beter dat dit al na een week geconstateerd wordt. Vind ik dan.
[*] En dat zegt iemand die vrijwel niks met kindjes heeft.
Even een greep uit de lucht: sommige trauma's kunnen akelig specifiek zijn. Je kunt nooit eerder last hebben gehad van gepiep, maar nu opeens, door dit specifieke gepiep, op deze specifieke tijdstippen, heel heftige herbelevingen krijgen. Dat kan zich dan weer uiten in afreageren op de pup, of je nou wil of niet, en dan is het juist heel verstandig om tijdig in te zien dat dit niet gaat werken.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, maar het is natuurlijk wel sneu.
Overigens vraag ik me af wat voor "persoonlijke omstandigheden" het zijn dat je gepiep van een pup die moet plassen niet trekt een paar dagen/weken.
Als je dat al niet trekt dan ben je ongeschikt als eigenaar. Vind ik dan.
Ja leuk en alles, maar als je een dergelijk trauma hebt dan weet je dat van te voren. Me dunkt. Ik vind het vooral zielig voor het hondje. Die wordt ineens weer teruggezeuld en kan straks weer ergens anders heen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:53 schreef Sarasi het volgende:
Niet dat ik meer weet dan jullie, maar als voorbeeld van wat er aan de hand zou kúnnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |