Parijs is nog ver, de INEOS trein is al eens gevallen in de afgelopen week, je weet nooit welke pech de renners nog over zich heen krijgen. Al vrees ik het ergste, maar aan de andere kant is er met de winning mood die nu bij Jumbo heerst wel een goede kans voor Krachtgodquote:Op dinsdag 16 juli 2019 16:24 schreef Salina het volgende:
Is de Tour echt al gedaan na gisteren? Wordt het weer zo'n (saaie) door Sky/Ineos gecontroleerde Tour zoals afgelopen jaren?
Voor gisteren had ik de hoop (wens) dat een Pinot of Fuglsang wel eens voor een leuke verrassing konden zorgen, of Landa. Maar nu?
Wordt het echt weer een simpel een-tweetje dit jaar?
Hoeveel kans geven jullie de rest nog, en wie zijn nu de grootste uitdagers?
NB:
Er zijn natuurlijk altijd wel een paar voorbeelden geweest van epische inhaalslagen (Froome in de Giro bv), maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Zonder pech 0, na Thomas en Bernal komt Kruijswijk. Daarna wellicht A Yates en Quintana. Volgt er nog een groepje met Mas, Boekman, D Martin en Pinot. Maar dat is allemaal nog een beetje koffiedik kijken gezien het feit dat we nog vrij weinig bergen hebben gezien.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 16:24 schreef Salina het volgende:
Hoeveel kans geven jullie de rest nog, en wie zijn nu de grootste uitdagers?
quote:TEAM JUMBO - VISMA 83 830 ¤
LOTTO SOUDAL 73 830 ¤
DECEUNINCK - QUICK - STEP 72 360 ¤
MITCHELTON - SCOTT 46 410 ¤
BORA - HANSGROHE 44 510 ¤
GROUPAMA - FDJ 35 630 ¤
BAHRAIN - MERIDA 34 350 ¤
TREK - SEGAFREDO 31 400 ¤
TEAM INEOS 26 310 ¤
WANTY - GOBERT CYCLING TEAM 21 900 ¤
TEAM SUNWEB 17 640 ¤
CCC TEAM 13 000 ¤
COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS 12 560 ¤
UAE TEAM EMIRATES 12 140 ¤
MOVISTAR TEAM 11 580 ¤
ASTANA PRO TEAM 10 020 ¤
AG2R LA MONDIALE 9 890 ¤
EF EDUCATION FIRST 9 360 ¤
TEAM ARKEA - SAMSIC 8 680 ¤
TEAM KATUSHA ALPECIN 8 110 ¤
TEAM DIMENSION DATA 7 760 ¤
TOTAL DIRECT ENERGIE 6 630 ¤
TOTAL : 597 900 ¤
Best wel, voor een zogenaamd grote sport.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eigenlijk lachwekkende bedragen...
Tuurlijk, maar kijk Ajax krijgt gewoon 90 miljoen in CL. Dat gaat ook indirect naar de spelers. Maar met deze bedragen is het een druppel op gloeiende plaat voor de wielerploegen. Het is bijna liefdadigheid van de sponsoren.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:17 schreef Marcoss het volgende:
Wielrenners hoeven het normaal ook niet te hebben van het prijzengeld natuurlijk, die krijgen gewoon salaris.. en het echte prijzengeld komt in de weken na de Tour wel
Tja maar een voetbalkaartje kost ook geld, de Tour is nog gratis.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar kijk Ajax krijgt gewoon 90 miljoen in CL. Dat gaat ook indirect naar de spelers. Maar met deze bedragen is het een druppel op gloeiende plaat voor de wielerploegen. Het is bijna liefdadigheid van de sponsoren.
Maar een voetballer als Ronaldo verdient meer in 3 weken dan het totale uitgekeerde prijzengeld aan een heel peloton, dit slaat echt nergens op. Een hondenfooi van heb ik jou daar.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:17 schreef Marcoss het volgende:
Wielrenners hoeven het normaal ook niet te hebben van het prijzengeld natuurlijk, die krijgen gewoon salaris.. en het echte prijzengeld komt in de weken na de Tour wel
Er blijft inderdaad bijzonder veel aan de strijkstok hangen.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar een voetballer als Ronaldo verdient meer in 3 weken dan het totale uitgekeerde prijzengeld aan een heel peloton, dit slaat echt nergens op. Een hondenfooi van heb ik jou daar.
De ASO schept bakken met geld, @:Rellende_Rotscholier meldde het nog in zijn voorbeschouwing: zo een paar ton per aankomst / vertrek, dan is dit gewoon een regelrechte belediging...
https://inrng.com/2017/11/amaury-sport-accounts-finances/quote:Op zondag 21 juli 2019 19:44 schreef DeeBee het volgende:
De kwestie van de kosten voor organisatie is wel een interessante: in hoeverre zijn er bijvoorbeeld kosten voor particuliere beveiling of is het grotendeels (gesubsidieerde) inzet van de Franse politie? Niet per se een vraag voor de rustdag, maar zou wel boeiend zijn. Mochten die kosten ook grotendeels door de staat gedragen worden, dan maakt de ASO flinke winst, want per etappe strijken ze zo al een paar ton aan startgeld op, laat staan de commerciële rechten...
Wat betreft de rustdag: benieuwd naar de lange mouwen! We verwachten flink wat van Movistar, Landa zal er zin in hebben, maar ook G vertelt ons zich net zoals vorig jaar te (willen) voelen, dus dat gaat vuurwerk geven.
quote:Op zondag 21 juli 2019 19:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://inrng.com/2017/11/amaury-sport-accounts-finances/
Volgens mij kunnen ze wel meer uitkeren Ze organiseren ook andere dingen zoals Paris - Dakar, beetje golf beetje zeilen oid
Tour schijnt voor 50% voor omzet te zorgen.
Ze hebben andere prioriteiten.quote:The last set of accounts show ASO paid ¤30 million in dividends upwards to the Editions P Amaury holding company.
En dan een miljoentje uitkeren aan de ploegen, wat een oplichters.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben andere prioriteiten.
Mogen de ploegen nog blij mee zijn ook, want zonder de ASO geen Tour!quote:Op zondag 21 juli 2019 20:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En dan een miljoentje uitkeren aan de ploegen, wat een oplichters.
@maxi-mus is een ziener.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zonder pech 0, na Thomas en Bernal komt Kruijswijk. Daarna wellicht A Yates en Quintana. Volgt er nog een groepje met Mas, Boekman, D Martin en Pinot. Maar dat is allemaal nog een beetje koffiedik kijken gezien het feit dat we nog vrij weinig bergen hebben gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |