abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 juli 2017 @ 08:41:20 #26
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172311116
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:21 schreef jajablahblah het volgende:
De nieuwe tartex valt ook af helaas. :{
oh damn, sorry
pi_172311251
Ik kende het Jelinek dieet niet dus even gegoogled, maak je het jezelf niet extreem moeilijk om ook vegan te eten? Eiwit en vis mag van meneer Jelinek wel
  maandag 10 juli 2017 @ 09:07:00 #28
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_172311314
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik kende het Jelinek dieet niet dus even gegoogled, maak je het jezelf niet extreem moeilijk om ook vegan te eten? Eiwit en vis mag van meneer Jelinek wel
Inderdaad. En ik eet soms ook wel vis. Maar het gaat nu om die bonen :@
Veganistisch is het probleem trouwens niet hoor, het is het toegevoegde vet wat overal in zit wat de keuze beperkt maakt.
Ik eet over het algemeen vegan, maar vorige week had ik bijvoorbeeld een barbecue en dan pak ik (zelf meegebrachte) vis.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_172536668
Ik las het topic en dacht in eerste instantie dat je een vervanger zocht omdat je misschien dacht dat kikkererwten van kikkers gemaakt zouden zijn :D
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:26:04 #30
299769 SoS87
FC Utereg
pi_172536914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:19 schreef Sicstus het volgende:
Ik las het topic en dacht in eerste instantie dat je een vervanger zocht omdat je misschien dacht dat kikkererwten van kikkers gemaakt zouden zijn :D
2 erwten per kikker.
pi_172537510
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:21 schreef jajablahblah het volgende:
De nieuwe tartex valt ook af helaas. :{
En Acuka? (als je van een (beetje) pittig houdt) :9


Is op basis van Pepers, tomaat en walnoten. Enigste toegevoegde vetten die ik in de ingrediënten zie staan (heb pot voor me) is zonnebloemolie.

Bij Turkse winkels te krijgen. Ik vind zelf zoet beleg ook niet lekker en ben hier fan van op brood. (samen met Turkse olijvenspread :9 )

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 21:46:57 ]
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:48:49 #32
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_172543529
Zonnebloemolie doe ik alleen bij hoge uitzondering, dus voor dagelijks gebruik valt dat af. Lijkt me wel lekker trouwens :9

Hummus met courgette ipv kikkererwten valt tegen helaas ;(
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 11:27:53 #33
414785 sirdanilot
pi_172546144
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:07 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Inderdaad. En ik eet soms ook wel vis. Maar het gaat nu om die bonen :@
Veganistisch is het probleem trouwens niet hoor, het is het toegevoegde vet wat overal in zit wat de keuze beperkt maakt.
Ik eet over het algemeen vegan, maar vorige week had ik bijvoorbeeld een barbecue en dan pak ik (zelf meegebrachte) vis.
Ik vind dat je het jezelf wel een beetje moeilijk maakt, maar goed zelfs met al je eisen zijn er spreads voor brood te maken die vegan zijn. Of b.v. spreads waar je een komkommertje of wat dan ook in kunt dippen, of met crackertjes.

Baba ghanoush: haal goedkope aubergines op de markt/bij de turk. Doe deze in hun geheel met zout/olijfolie in de oven, en bak tot ze lekker verschrompeld zijn. Dit laten afkoelen, de pulp eruit halen (al kan het ook wel inclusief het velletje mits dit niet te verbrand is, dan wordt de baba ghanoush wat grover), mengen met Tahini, wat kruiden als komijn, paprikapoeder, wat citroensap, knoflook, en een gladde puree maken.

Tahini saus: ik maak het zelf van sesamzaden uit een grote zak van de turk. Die maal ik in de blender met wat olie (liefst een neutrale, maar olijfolie kan vast ook wel), dan heb je tahini die je in een potje kan bewaren. De tahini kun je pureren met knoflook, citroensap zout en wat water totdat je een mooie witte saus hebt. Daar kun je komkommertjes in dopen etc.

Ajvar: zelfde als baba ghanoush, maar dan met geroosterde aubergines én paprikas, en niks erbij qua tahini of iets. Is ook in grote potten bij de turk/poolse winkel/ mocro te koop, kant en klaar. Je hebt scherpe en milde ajvar.

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 20 juli 2017 @ 16:34:45 #34
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_172552678
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind dat je het jezelf wel een beetje moeilijk maakt,
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:11 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

gaat niet om percentages maar om het soort.
Het gaat ook niet om afvallen maar om het voorkomen van terugval bij Multiple Sclerose.
:?

Maar, wel superbedankt voor het meedenken!
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_172568634
Sunbutter?
Gemalen zonnebloempitten, ik geloof dat er verder niet veel aan toegevoegd hoeft, je kan het kruiden zoals je wilt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')