abonnement Unibet Coolblue
pi_172359921
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 00:04 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Doen vrouwen dat vaker, hun schuldgevoel afkopen?
Jij blijkbaar ook. Toch wel een dingetje.
Volgens mij ben je zelf een wijf :')
pi_172359980
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet als een klootzak. Wel kun je zo voorkomen dat je later krijgt 'maar ik deed veel meer voor jou dan jij voor mij', of: 'omdat ik dat toen voor jou deed, moet jij dit nu voor mij doen'. Omdat je het nu zakelijk houdt: een dienst met een beloning, krijg je hopelijk niet een situatie waarin de zus zich verplicht voelt om later iets bepaalds terug te gaan doen. Ja, als familie doe je bepaalde zaken als vanzelfsprekendheid, maar het beschikken over andermans tijd is eigenlijk nooit vanzelfsprekend.

Ik vind het jammer dat TS er maar zo weinig blijk van geeft zich te willen verdiepen in de beweegredenen van zijn zus. In plaats daarvan gaat hij hier mensen schofferen die proberen hem enig inzicht te geven.
Nouwja ik hoef geen zakelijke verhouding met mijn familie, maar na de reacties in dit topic gelezen te hebben is dat klaarblijkelijk raar, toch zou ik het niet willen veranderen. Als ik iets voor een broer, zus of tante doe heb ik geen zakelijk geouwehoer. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172360283
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouwja ik hoef geen zakelijke verhouding met mijn familie, maar na de reacties in dit topic gelezen te hebben is dat klaarblijkelijk raar, toch zou ik het niet willen veranderen. Als ik iets voor een broer, zus of tante doe heb ik geen zakelijk geouwehoer. :)
Omdat je familie er hetzelfde over denkt zeker? Dan heb je geen probleem.
Als ik babysit hoef ik er ook geen geld voor, is me ook nooit aangeboden dus daarin zijn we het eens. Aan de andere kant betaalt mijn broer dan vaak wel mijn entree als we met de hele familie naar een pretpark gaan of zo. gaan

Mocht hij me om een of andere reden per se willen gaan betalen dan zou ik dat in een potje voor de kinderen storten of het besteden aan een dagje uit met hen of zo. Iedereen tevreden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172360330
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:03 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Zal ze niet accepteren.
Geef het geld uit aan een cadeautje of uitstapje voor het kind. In feite betaalt moeders dan zelf.
pi_172360615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Geef het geld uit aan een cadeautje of uitstapje voor het kind. In feite betaalt moeders dan zelf.
Terwijl ze financieel al niet breed zit🤔
pi_172360800
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:37 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Terwijl ze financieel al niet breed zit🤔
Heb jij een volmacht om over haar financiën te beslissen?
Heeft je zus er behoefte aan dat jij haar daarbij ondersteunt?

Zo nee, laat het los en ben blij dat het geld naar jou toe gaat zodat je het via een omweg alsnog aan haar kind kunt besteden en doe niet zo moeilijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172360966
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb jij een volmacht om over haar financiën te beslissen?
Heeft je zus er behoefte aan dat jij haar daarbij ondersteunt?

Zo nee, laat het los en ben blij dat het geld naar jou toe gaat zodat je het via een omweg alsnog aan haar kind kunt besteden en doe niet zo moeilijk.
Ik zal haar meehelpen dan haar financieel ten gronde te richten👍😉Okidokie!
pi_172361169
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:53 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ik zal haar meehelpen dan haar financieel ten gronde te richten👍😉Okidokie!
Hoe haal je dát nu uit mijn post? :?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172361701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:53 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ik zal haar meehelpen dan haar financieel ten gronde te richten👍😉Okidokie!
Jeetje, je kunt ook overdrijven zeg. :') :') :')
  woensdag 12 juli 2017 @ 12:42:48 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_172361827
Ik zou het ook weigeren, maar goed als ze er op blijft staan dan gebruik je het om leuke dingen met het kind te doen. Entree voor de dierentuin of de speelhel bijvoorbeeld. Zie het als iets dat je zus sowieso wel eens zou doen, maar nu niet meer hoeft te doen omdat jij dat al gedaan hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172362860
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet als een klootzak. Wel kun je zo voorkomen dat je later krijgt 'maar ik deed veel meer voor jou dan jij voor mij', of: 'omdat ik dat toen voor jou deed, moet jij dit nu voor mij doen'. Omdat je het nu zakelijk houdt: een dienst met een beloning, krijg je hopelijk niet een situatie waarin de zus zich verplicht voelt om later iets bepaalds terug te gaan doen. Ja, als familie doe je bepaalde zaken als vanzelfsprekendheid, maar het beschikken over andermans tijd is eigenlijk nooit vanzelfsprekend.

Ik vind het jammer dat TS er maar zo weinig blijk van geeft zich te willen verdiepen in de beweegredenen van zijn zus. In plaats daarvan gaat hij hier mensen schofferen die proberen hem enig inzicht te geven.
Ik blijf helemaal achter mijn eerdere posts in dit topic staan. Maar laten we eerlijk zijn, uit bovenstaande redenatie gaat wel een soort van wantrouwen uit. Jezelf in willen dekken. En in mijn optiek zou dat bij familie niet nodig hoeven zijn. Ofnouja .. het is binnen mijn familie niet nodig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172362876
En spaar dat geld voor de opleiding van dat mut. Klaar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172369482
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:42 schreef speknek het volgende:
Ik zou het ook weigeren, maar goed als ze er op blijft staan dan gebruik je het om leuke dingen met het kind te doen. Entree voor de dierentuin of de speelhel bijvoorbeeld. Zie het als iets dat je zus sowieso wel eens zou doen, maar nu niet meer hoeft te doen omdat jij dat al gedaan hebt.
Ja, inderdaad.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:51:35 #214
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_172410597
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:36 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ja, goed idee. Alleen wil zoiets liever van mijn eigen geld doen haha.
Kan altijd ook nog.
pi_172422067
Dat zus wat geld meegeeft voor onkosten (extra boodschappen oid) ok, maar een bedrag per uur.. Vind dat bizar als TS een volwassene is met goed salaris. Het is zijn eigen nichtje, geen vage kennis waarbij je anders in het krijt komt te staan!

Ongelofelijk dat TS voor zeikerd uit wordt gemaakt. Zou me er ook ongemakkelijk bij voelen en geen onnodige dingen bedenken als dure cadeaus kopen of spaarrekeningen openen.

Je kan het geld aannemen en daarna terug stoppen in nichtjes logeertas of terugstorten op zus' rekening. Zou er geen discussie over aangaan.
pi_172450056
Ik heb altijd op mijn 4 kleinkinderen gepast en een geld vergoeding is nooit te spraken gebracht( omdat mijn dochters wisten dat ik dat toch niet zou aannemen)
Wat zij wel doen is ons uit eten nemen,een bos bloemen of gewoon een kleine attentie dat weegt meer dan dat stomme geld :)
pi_172451378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:25 schreef undercover_lover het volgende:
Dat zus wat geld meegeeft voor onkosten (extra boodschappen oid) ok, maar een bedrag per uur.. Vind dat bizar als TS een volwassene is met goed salaris. Het is zijn eigen nichtje, geen vage kennis waarbij je anders in het krijt komt te staan!

Ongelofelijk dat TS voor zeikerd uit wordt gemaakt. Zou me er ook ongemakkelijk bij voelen en geen onnodige dingen bedenken als dure cadeaus kopen of spaarrekeningen openen.

Je kan het geld aannemen en daarna terug stoppen in nichtjes logeertas of terugstorten op zus' rekening. Zou er geen discussie over aangaan.
Dankje!
pi_172451402
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 06:33 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Dankje!
Eindelijk het antwoord waar je op hoopte ?
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_172451441
Oppas zijn voor een avondje uit doe je gratis voor je familie, en oppassen voor iemand die moet werken mag je best betaald krijgen. Zo zie ik het.
Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:22:55 #220
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_172504196
Geld potten op een rekening op naam van je nichtje/neefje.

Ik zou het zelf belachelijk vinden om geld te krijgen voor het oppassen op familie.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_172505305
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:22 schreef DrParanoid het volgende:
Geld potten op een rekening op naam van je nichtje/neefje.

Ik zou het zelf belachelijk vinden om geld te krijgen voor het oppassen op familie.
Ga ik ook waarschijnlijk doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')