abonnement Unibet Coolblue
pi_172332775
quote:
8s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:55 schreef sigme het volgende:
Nette etappe van zo'n 23 km gelopen. Net voor het eind werd het nog even heel onaangenaam: bij een fruitstalletje aan de rand van Afferden werd hond gegrepen door een valse herder. Schade valt mee: ze mist een pluk haar en heeft wat rode plekken, niet door de huid heen gebeten. Wat een vaks k*}{]•beest. Aanval vanuit het niets, de herdershond lag rustig naast de stalletjesuitbater, sloop naar ons en greep onze hond. Ik heb haar zo snel ik kon opgepakt en ben gevlucht om daarna schade te inspecteren.

Een beet vrij hoog op de borst, bij de schouder. Nadat de schrik wat was weggetrokken liep ze wel goed, gelukkig.
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:39 schreef Dingest het volgende:
Ik heb wel meer gelezen over problemen met honden, vooral in de Pyreneeën waar o.a. Pyrenese berghonden nogal (te) waakzaam kunnen zijn over de beestjes die ze moeten hoeden.
Zeg TS, stel nou even dat er iets gebeurd met hond wat je vooraf niet kon overzien en die moet zijn toch staken om wat voor reden dan ook; stoppen jullie er dan ook mee of lopen jullie door en zorgt iemand anders voor de hond?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172334391
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 00:02 schreef Geralt het volgende:

[..]


[..]

Zeg TS, stel nou even dat er iets gebeurd met hond wat je vooraf niet kon overzien en die moet zijn toch staken om wat voor reden dan ook; stoppen jullie er dan ook mee of lopen jullie door en zorgt iemand anders voor de hond?
Alles is mogelijk :).
Er is uitstekende hondenoppas bij ons thuis, daar is de andere hond ook.
Maar misschien huren we dan wel een auto'tje ofzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172334516
Vandaag weer een leuk stuk lopen? Voorspellen wel wat minder weer geloof ik...
pi_172335072
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:20 schreef 99.999 het volgende:
Vandaag weer een leuk stuk lopen? Voorspellen wel wat minder weer geloof ik...
We hebben momenteel liever minder weer ;).
Ik verwacht een mooie route vandaag, we zijn op tijd vertrokken, vanaf landgoed Geijesteren. Mooie camping, pal aan de Maas.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172335174
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 08:34 schreef sigme het volgende:

[..]

We hebben momenteel liever minder weer ;).
Ik verwacht een mooie route vandaag, we zijn op tijd vertrokken, vanaf landgoed Geijesteren. Mooie camping, pal aan de Maas.
Langs de Maas lopen moet wel mooi zijn. Veel plezier!
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:47:05 #81
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_172338116
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 08:34 schreef sigme het volgende:

[..]

We hebben momenteel liever minder weer ;).
Ik verwacht een mooie route vandaag, we zijn op tijd vertrokken, vanaf landgoed Geijesteren. Mooie camping, pal aan de Maas.
Toen we nog zo'n beetje aan de Maas woonden, maakten we ook vaak wandelingen... Al waren die een stuk minder avontuurlijk dan die jullie wandelingen, maar mooi was het zeker. :Y
pi_172340380
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:39 schreef Dingest het volgende:
Ik heb wel meer gelezen over problemen met honden, vooral in de Pyreneeën waar o.a. Pyrenese berghonden nogal (te) waakzaam kunnen zijn over de beestjes die ze moeten hoeden.

Een Dazer kan uitkomst bieden, maar het werkt niet altijd en het is uiteraad ook niet fijn voor je eigen hond.
In de Ardennen ook voor oppassen.
Whatever...
pi_172350516
Vandaag een mooie etappe. Veel voetpad. Niet al te warm, fijn voor hond & mens, dus liepen we 26 km.

Helaas vergat ik nieuw hondevoer (diepvrieshondevlees) te kopen toen ik in de supermarkt was. Ik had wel een groot bot en drie eieren voor hond, en ook wel nood-reservebrokken. , dus het was geen ramp.

Staan we op de camping, komt er een man langs, melden dat hij nog even naar de supermarkt fietst, vragen of wij misschien nog iets nodig hebben. Nou..
Dus die heeft voor het eerst van z'n leven een pak Rodi gekocht :D. Fantastisch aanbod, ik ga nog bijna mensen waarderen *O* .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172350608
Waar zijn jullie nu? Leuk topic trouwens.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_172353033
Morgen een nat pak halen :)
pi_172358195
Heel Nederland ligt al uren onder een dikke grijze regendeken. Voor bosbranden hoeven we geloof ik niet meer te vrezen. Jullie zijn natuurlijk heel goed voorbereid (ik lees al maanden mee) en hebben ook met dit soort weer rekening gehouden. In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat jullie alles ook weer droog krijgen vanavond. Lopen in de regen kan trouwens ook heel mooi zijn.
pi_172358845
Wauw ik ontdek dit topic nu, geweldig, wat een tocht!
pi_172370668
Nou ja, dankzij Spanky's aandringen had ik in elk geval een goed regenjasje. Zeker in combinatie met de paraplu. Niettemin werd alles onder de gordel kleddernat. Ook de hanwags: doorweekt. Ook de nieuwe goed geïmpregneerde dubbel gegoretexde schoenen van liefste: doorweekt.

Maar nu zitten we in een trekkershut. Met kacheltje en stapelbedden. Natte rommel in de lokale wasmachine en droger gestopt, en oude kranten in de schoenen.

Meru regenhoezen voor om de rugzak zijn trouwens niet waterdicht. Iemand tips voor betere?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172371176
Oh ja: de sandalen heb ik naar huis gestuurd. Jammer, maar dat ging me gewoon niet lukken met een rugzak op de nek. Niet getreurd: vrolijk verder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172371269
Kacheltje is wel lekker om de boel droog te krijgen denk ik.
Was het al grote modderbende op de paden?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 juli 2017 @ 20:14:14 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172371386
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 19:43 schreef sigme het volgende:


Meru regenhoezen voor om de rugzak zijn trouwens niet waterdicht. Iemand tips voor betere?
https://www.bol.com/nl/p/(...)no06uEUswaAvRG8P8HAQ
is dit iets? Heb er zelf geen ervaring mee overigens
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_172372372
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Kacheltje is wel lekker om de boel droog te krijgen denk ik.
Was het al grote modderbende op de paden?


We hebben wat lijntjes gespannen, en het is droog en het waait. Dus we krijgen het weer goed droog, ik denk zelfs de schoenen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172373266
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

https://www.bol.com/nl/p/(...)no06uEUswaAvRG8P8HAQ
is dit iets? Heb er zelf geen ervaring mee overigens
Ik ga niet gokken op een goedkope chinees ;)
't Zal wel een peperdure radical design worden, bij Bever te koop. In de hoop dat duur Nederlands fabricaat (zij het in Azië genaaid) meer kwaliteit biedt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172374221
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 19:43 schreef sigme het volgende:
Nou ja, dankzij Spanky's aandringen had ik in elk geval een goed regenjasje. Zeker in combinatie met de paraplu. Niettemin werd alles onder de gordel kleddernat. Ook de hanwags: doorweekt. Ook de nieuwe goed geïmpregneerde dubbel gegoretexde schoenen van liefste: doorweekt.

Maar nu zitten we in een trekkershut. Met kacheltje en stapelbedden. Natte rommel in de lokale wasmachine en droger gestopt, en oude kranten in de schoenen.

Meru regenhoezen voor om de rugzak zijn trouwens niet waterdicht. Iemand tips voor betere?
Ik hoop dat je jasje je veel comfort heeft gegeven met dit rukweer. Goede spullen ga je wel waarderen met dit weer vind je niet? Dit soort dagen is voor bijna alle wandelaars doorkomen.

Regenhoezen lekken vaak ergens bij de sluiting of aan de rugzijde. Als je in je tas vacuüm zakken hebt, ben je altijd veilig. Weet niet of je die nog hebt aangeschaft. Bijna alle tassen zijn spatwaterdicht. En met een beetje lekkende hoes kun je meestal wel voort. Perfect zijn ze meestal niet.

Goretex schoenen die.nat worden... Dan is er echt iets niet in orde. De goretex is lek en het leer is dan ook wat uitgedroogd. De enige manier waarop ze nat mogen worden is als het water langs je benen erin loopt... Vandaar dat ik altijd naast een jasje zoals jij hebt ook een regenbroek heb... (Jawel, goretex). Die valt dan over je schoenen en dan loopt het water eraf. In de winter/sneeuw hebt ik gamaschen tegen sneeuw inval.

mbt schoenengedoe heb je eigenlijk twee opties:

1.nieuwe schoenen kopen. Dat kost je geld en een paar dagen om ze in te lopen (niet te ver elke dag en tapen!) zonder te veel blaren. Zelf goede ervaring met la sportiva en meindl. B-type lijkt meest geschikt voor jullie tocht. Maargoed, jij kiest dan misschien voor lage a's.

2.Je kunt ook kiezen om de schoenen gewoon door te dragen en een spuitbus waterdicht te kopen bij de eerstvolgende buitensportwinkel. Impregneren en hopelijk weer een tijd droog.

Zonder regenbroek loopt het water uiteindelijk altijd weer in je sokken/schoenen. Dus dan ligt het niet aan de schoenen.

Maargoed. Hou je taai. Met zo'n dag als gisteren is het afzien. Morgen is het weer een stuk beter. Als de zon schijnt is het zo weer vergeten!

*O*

Ben nog steeds jaloers. Maar over twee weken gaan wij ook de Alpen weer in.
Whatever...
pi_172374568
Water liep inderdaad via de sokken de schoenen in. Een regenbroek is te zwaar voor het weer dat we in z'n algemeenheid verwachten.

Ik overweeg nieuwe schoenen te kopen, maar ik loop eerst de week vol op de hanwags.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172374601
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:48 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

We hebben wat lijntjes gespannen, en het is droog en het waait. Dus we krijgen het weer goed droog, ik denk zelfs de schoenen.
oh dat ziet er goed uit
pi_172374739
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:53 schreef sigme het volgende:
Water liep inderdaad via de sokken de schoenen in. Een regenbroek is te zwaar voor het weer dat we in z'n algemeenheid verwachten.

Ik overweeg nieuwe schoenen te kopen, maar ik loop eerst de week vol op de hanwags.
Je kunt een paclite regenbroek overwegen. Met je eens dat je hem niet heel veel gaat gebruiken. Maar ook in noord Frankrijk regent het wel eens. En de bergen. Vraag aan jullie is of je water in je schoenen accepteert of dat je het gewicht en de kosten wilt dragen.

Als het kan zou ik doorlopen op je ingelopen schoenen. Nieuwe schoenen zijn een risico op veel pijn en blaren enzo.

Maargoed. Neem.eennwarm kopje thee. Een stukje chocolade... Kruip lekker tegen elkaar aan en morgen weer een droge dag :Y
Whatever...
pi_172375246
Ik zou voor gaiters gaan.
Kan je ook gebruiken om steentjes of zand in je schoenen te voorkomen

pi_172375401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:16 schreef Oceanonix het volgende:
Ik zou voor gaiters gaan.
Kan je ook gebruiken om steentjes of zand in je schoenen te voorkomen

[ afbeelding ]
Gamaschen in de zomer? Mwoah. Paclite broek is minder dan 200 gram, ongeveer net zo zwaar als een paar gaiters . in de sneeuw zijn ze onmisbaar.
Whatever...
pi_172376776
Persoonlijk loop ik prima met natte sokken. Met regen en plassen is het gewoon bijna niet te doen om je voeten droog te houden. Zeker niet als je in korte broek loopt. Sokken drogen wel weer en tot die tijd is het lekker fris. Zolang de schoenen maar goed passen en je voeten dus niet in de schoenen gaan schuiven. Alleen in de ochtend is het wel lekker om met droge sokken te beginnen.

Hoes om je rugzak krijg je nooit echt waterdicht. Eenvoudiger is het om spul wat echt niet nat mag worden extra waterdicht te verpakken in diepvrieszakken of gewone winkeltasjes. De rest niet al te druk om maken. De tent/tarp is toch al nat in de morgen en als je dat inpakt bij je droge slaapzak dan helpt een hoes om je rugzak ook niet echt. De slaapzak in een plastic zak werkt dan beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')