Spa sereen is echt heerlijk! Dat is mijn nummer 1 sauna in mijn regio. Heerlijk genieten. Ook het eten is daar goed te doen...niet te extreem duur.quote:Op zondag 11 juli 2021 15:05 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het wel mee eens. SpaSereen is een prachtige sauna die nooit acties of badkledingdagen heeft gehad. Heb ik veel bewondering voor! Viel me ook op dat daar echt sauna publiek kwam. Zelfs weinig mensen die met een handdoekje om de middel door het complex wandelen. Gewoon lekker open en bloot. Hele fijne instelling
quote:Op zondag 11 juli 2021 16:05 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Spa sereen is echt heerlijk! Dat is mijn nummer 1 sauna in mijn regio. Heerlijk genieten. Ook het eten is daar goed te doen...niet te extreem duur.
SpaSereen, heerlijk inderdaad! Denk dat ik volgende week ook weer eens een dagje fijn ga vertoeven daar. Ik hoorde overigens dat alles nu weer ''normaal'' is? Snap natuurlijk dat je 1.5 meter afstand van elkaar moet houden, maar er zijn wel weer gewoon opgietingen bijvoorbeeld?quote:Op zondag 11 juli 2021 16:14 schreef Serinde het volgende:
Ik ga morgen weer naar SpaSereen. Heb altijd een 10-badenkaart
Soesterberg vind ik niks. Ziet er mooi uit maar dat is het wel. Publiek minder prettig, plekje zoeken om koffie te drinken… was erg druk in het restaurant. ben er 2x geweest (altijd minstens een tweede kans geven) maar nee.
Opgieting moet je voor betalen en is op reservering (1,50) ivm beperkte capaciteitquote:Op zondag 11 juli 2021 19:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
[..]
SpaSereen, heerlijk inderdaad! Denk dat ik volgende week ook weer eens een dagje fijn ga vertoeven daar. Ik hoorde overigens dat alles nu weer ''normaal'' is? Snap natuurlijk dat je 1.5 meter afstand van elkaar moet houden, maar er zijn wel weer gewoon opgietingen bijvoorbeeld?
Ik ga zelf zo af en toe gewoon alleen naar de sauna. Sommige mensen vinden dat helemaal niks (en raar?!), maar voor mezelf voelt dat altijd wel heel vrij en prettig. En soms kom je ook gewoon leuk met mensen in contact.
Er staan max. aantallen op de bordjes bij de sauna en er wordt geattendeerd op afstandhouden. Dat was het wel.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:56 schreef daNpy het volgende:
Hoe gaat het nu in de sauna's met de maatregelen? Afstand houden, drukte, in bubbelbaden?
Wij zijn eergisteren in een hotel geweest en daar was een sauna bij. Vrij beperkt natuurlijk, maar het was ook heerlijk rustig en soms waren we zelfs alleen
Ik ben ook regelmatig alleen geweest. Ik vind het echt heerlijk, niemand om mee rekening te hoeven houden en gewoon even in volledige rust een dagje/avondje relaxen. Ik hou er ook wel van. Waarom zou dat raar zijn?quote:Op zondag 11 juli 2021 19:43 schreef Serinde het volgende:
Ik ga overigens bijna altijd alleen, heerlijk. Vorig jaar ook nog 2 nachten alleen naar een B&B met sauna, dat vinden mensen nog veel raarder.
Dat vind ik ook irritant als ik wel met gezelschap benquote:Op maandag 12 juli 2021 13:47 schreef Leandra het volgende:
Ik ga ook altijd alleen en vind het dan weer heel storend dat stellen en vriendinnen denken dat het "stilte" bordje in sommige ruimtes niet voor hen geldt ofzo.
Dat zou idd nog vervelender zijn, dat degene die met je mee is het negeert.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:14 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook irritant als ik wel met gezelschap ben. Mijn moeder heeft er nogal eens een handje van dat te negeren. Die krijgt gewoon geen antwoord en een blik om neer te vallen.
Zo, ik heb alleen gereserveerd bij SpaSereen aanstaande zondag. Voor mij de tweede keer dat ik daarheen ga. Kijk er weer naar uit!quote:Op zondag 11 juli 2021 19:43 schreef Serinde het volgende:
[..]
Opgieting moet je voor betalen en is op reservering (1,50) ivm beperkte capaciteitprima en logisch wmb
Ik ga overigens bijna altijd alleen, heerlijk. Vorig jaar ook nog 2 nachten alleen naar een B&B met sauna, dat vinden mensen nog veel raarder.
Wat kost je entree nu daar?quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zo, ik heb alleen gereserveerd bij SpaSereen aanstaande zondag. Voor mij de tweede keer dat ik daarheen ga. Kijk er weer naar uit!
Ze maken de sauna entree's wel steeds duurder overal voor mijn gevoel. Maar goed, ze hebben dan ook geleden in de crisis. Mag je maar aan 1 opgieting meedoen, of meerdere? Op zich prima om 1,50 extra te betalen per opgieting. Maar toch een beetje een raar gevoel bij omdat het normaal gesproken bij de sauna entree zit. Maar ach, een kwaliteits sauna als SpaSereen gun ik dat van harte 😀
Vrijdag tm zondag 38 euro. Rest van de week 35 euro. Misschien was dit al zo hoor, maar krijg toch het gevoel dat de prijzen van spa's aardig de pan uit beginnen te rijzen. Vooral de horeca is bij de meeste sauna's waanzinnig duur. Dat schrikt veel mensen toch een beetje af inmiddels. Toch wel jammer..quote:
Oef, das pittig ja. Zeker omdat je voor je lunch e.d. ook nog zo 30/40 euro kwijt bent, als je er niet dineert dan.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:39 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Vrijdag tm zondag 38 euro. Rest van de week 35 euro. Misschien was dit al zo hoor, maar krijg toch het gevoel dat de prijzen van spa's aardig de pan uit beginnen te rijzen. Vooral de horeca is bij de meeste sauna's waanzinnig duur. Dat schrikt veel mensen toch een beetje af inmiddels. Toch wel jammer..
Ja eens! Af en toe zie je wel eens iemand stiekem een eigen gemaakt broodje wegwerken; wat natuurlijk not done is. Maar ergens heb ik daar ook wel weer begrip voor. Sauna/wellness liefhebbers die het wat minder breed hebben..quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oef, das pittig ja. Zeker omdat je voor je lunch e.d. ook nog zo 30/40 euro kwijt bent, als je er niet dineert dan.
Ja, dat is wel begrijpelijk. Hoop wel dat die toeslag weer zal verdwijnen als de 1.5meter niet meer hoeft.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:17 schreef Serinde het volgende:
Lunch 30/40 euro? Dan eet je wel veelbroodje is maximaal 9 euro of doe gek met een salade van 18. Glaasje wijn erbij voor ¤4
![]()
Entree is wel verhoogd dan, heb een 10-badenkaart en daar stonden nog 2 op dus dat heb ik niet meegekregen.
Je mag aan meerdere opgietingen meedoen. Ik denk dat de kosten enerzijds zijn omdat de capaciteit nu zeer beperkt is in de opgietsauna 50%) en anderzijds omdat je anders mensen hebt die reserveren en een plek bezet houden maar dan toch niet bij de opgieting zitten.
En dergelijke, je andere drankjes die dag er ook bij geteldquote:Op woensdag 14 juli 2021 15:17 schreef Serinde het volgende:
Lunch 30/40 euro? Dan eet je wel veelbroodje is maximaal 9 euro of doe gek met een salade van 18. Glaasje wijn erbij voor ¤4
![]()
Entree is wel verhoogd dan, heb een 10-badenkaart en daar stonden nog 2 op dus dat heb ik niet meegekregen.
Je mag aan meerdere opgietingen meedoen. Ik denk dat de kosten enerzijds zijn omdat de capaciteit nu zeer beperkt is in de opgietsauna 50%) en anderzijds omdat je anders mensen hebt die reserveren en een plek bezet houden maar dan toch niet bij de opgieting zitten.
Je hebt vrij laat gereserveerd en dan ook nog voor een zondag dus dat was wel te verwachten.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:37 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, dat is wel begrijpelijk. Hoop wel dat die toeslag weer zal verdwijnen als de 1.5meter niet meer hoeft.
Ik kon wel alleen kiezen voor een aankomsttijd van 13uur. Ik hou er normaal erg van om er om 10uur al te zijn, dus dat was wel jammer. Probeer er nu wel tussen 12u en 12:30 te zijn. Kijken of ze dan heel moeilijk doen...
Ahquote:Op woensdag 14 juli 2021 15:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En dergelijke, je andere drankjes die dag er ook bij geteld. Meestal pak je toch wel kop koffie/thee bij aankomst, gebakje misschien, lunch, dan in de middag nog wat.
Daarom probeer ik altijd net na de lunch aan te komen, bespaart me dat geld weer. Koop liever een broodje bij een tankstation op de heenweg. Prijzen van de horeca binnen sauna's vind ik soms een beetje absurd hoog. Ik kom naar een sauna om te relaxen, het eten vind ik iets noodzakelijks, dat hoeft voor mij niet altijd zo uitgebreid op zo'n dag.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oef, das pittig ja. Zeker omdat je voor je lunch e.d. ook nog zo 30/40 euro kwijt bent, als je er niet dineert dan.
Oke oke, fair enough. Ik zal daar rekening mee houden.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:45 schreef Serinde het volgende:
[..]
Je hebt vrij laat gereserveerd en dan ook nog voor een zondag dus dat was wel te verwachten.
Je krijgt de richttijd niet voor niks mee, niet netjes om dan bewust veel eerder te komen. Ze doen dat ivm het voorkomen van drukte bij de entree en in de kleedkamers.
Zoveel kosten dagje uit natuurlijk tegenwoordig en het houdt tuig buiten de deur plus ze hebben wat kosten in te halenquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:39 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Vrijdag tm zondag 38 euro. Rest van de week 35 euro. Misschien was dit al zo hoor, maar krijg toch het gevoel dat de prijzen van spa's aardig de pan uit beginnen te rijzen. Vooral de horeca is bij de meeste sauna's waanzinnig duur. Dat schrikt veel mensen toch een beetje af inmiddels. Toch wel jammer..
Hoe is het daar? Ziet er heel mooi uit.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zo, ik heb alleen gereserveerd bij SpaSereen aanstaande zondag. Voor mij de tweede keer dat ik daarheen ga. Kijk er weer naar uit!
Ze maken de sauna entree's wel steeds duurder overal voor mijn gevoel. Maar goed, ze hebben dan ook geleden in de crisis. Mag je maar aan 1 opgieting meedoen, of meerdere? Op zich prima om 1,50 extra te betalen per opgieting. Maar toch een beetje een raar gevoel bij omdat het normaal gesproken bij de sauna entree zit. Maar ach, een kwaliteits sauna als SpaSereen gun ik dat van harte 😀
Juist, ik vind de wat hogere kosten en dat daar dan paupers wegblijven wel acceptabel.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Zoveel kosten dagje uit natuurlijk tegenwoordig en het houdt tuig buiten de deur plus ze hebben wat kosten in te halen
Schitterend! Echt heel mooi en fijn daar.quote:Op donderdag 22 juli 2021 12:02 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoe is het daar? Ziet er heel mooi uit.
Vorige week in Spasereen geweest, en kan bevestigen dat er geen toeslag meer is voor opgietingen. Er zijn nu iets van 8 opgietingen per dag in de opgietsauna. Wel zijn de entreeprijzen weer iets omhoog gegaan, 39,50 doordeweeks en 42,50 op vrijdag tm zondag…quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:37 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, dat is wel begrijpelijk. Hoop wel dat die toeslag weer zal verdwijnen als de 1.5meter niet meer hoeft.
Ik kon wel alleen kiezen voor een aankomsttijd van 13uur. Ik hou er normaal erg van om er om 10uur al te zijn, dus dat was wel jammer. Probeer er nu wel tussen 12u en 12:30 te zijn. Kijken of ze dan heel moeilijk doen...
Dan ga je op een andere dagquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:51 schreef babylon het volgende:
Als alle sauna's nou ook eens stoppen met badkleding dagen en extreme kortingen. Dat zou echt goed zijn. Bezoekers met korting op badkledingdagen zijn the worst.
Die andere dagen werden steeds schaarser voor de pandemie. Er was een race naar de bodem gaande. Telkens goedkoper en voor de massa. Met gevolg, minder dagen voor de gewone saunaganger en minder winst voor de complexen. Dus hogere prijzen. Dat raakt iedereen. Behalve de mensen die hun eigen producten mee nemen, wat vooral, tijdens de badkledingdagen gebeurt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan ga je op een andere dag
Ik houd ook niet van badkleding saunas maar gun mensen die schroom hebben wel de sauna ervaring. Zolang ik maar niet in textiel mee hoef te doen.
Yeap, deze sauna's zijn ermee gestopt omdat vrouwen werden lastiggevallen door Marokkanen. Je leest het in dit bericht.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:51 schreef babylon het volgende:
Als alle sauna's nou ook eens stoppen met badkleding dagen en extreme kortingen. Dat zou echt goed zijn. Bezoekers met korting op badkledingdagen zijn the worst.
Ik vond ze vroeger heel erg goed, kwam er erg graag. De laatste keer was echter super matigquote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:31 schreef LPFAN het volgende:
Iemand ervaring met Spawell In Peize? Ik ga voor het eerst heen 22 maart.
Hmm klinkt niet heel veelbelovend. Reviews die ik vind zijn ook niet geweldig inderdaad. We gaan het maar zien. Ben uitgenodigd door iemand die ook betaald heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond ze vroeger heel erg goed, kwam er erg graag. De laatste keer was echter super matigAlsof het was overgenomen door iemand zonder smaak die overal rare en lelijke witte banken had geplaatst. Alles was ook heel commercieel geworden (betalen voor opgietingen, eten heel duur en niet lekker). Maar goed, dat was nog vóór de pandemie en misschien is het nu wel weer heel anders. Het was voor mij een reden om niet terug te gaan.
Door jouw opmerking gezocht naar reviews en oefquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef LPFAN het volgende:
Hmm klinkt niet heel veelbelovend. Reviews die ik vind zijn ook niet geweldig inderdaad. We gaan het maar zien. Ben uitgenodigd door iemand die ook betaald heeft.
Wtf! Wat ik ook wel een beetje gek vind is dat wij eigenlijk afgelopen dinsdag zouden maar allebei corona dus dat werd hem niet, en bij een nieuwe boeking moeten we 44 euro bijbetalen terwijl het op de zelfde dag is alleen dan 2 week later. Dat er zoveel verschil zit in de week dat je boekt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Door jouw opmerking gezocht naar reviews en oefMaar ja, daar staat ook wel hoe ik het ervaarde. Alhoewel we geen problemen met personeel of betalingen hadden, maar we deden ook niets ingewikkelds. 'Vergane glorie' was een passende titel van een review. En ik las nu dat meedoen met opgietingen 11,95 per persoon extra kost
Like wtf.
Kwam daar vroeger serieus graag
Soesterberg vind ik nogal tegenvallen in vergelijking met Bussloo. Klein, hele rare indeling (tweedeling omdat er een gedeelte was voor badkleding). Weinig variatie in aanbod. Ik vind die showsauna in Soesterberg ook niet echt tof.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik was net voor corona uitbrak naar de sauna geweest en nu dus al twee jaar nietHet is wel weer echt tijd. Temeer omdat ik nog een bon heb liggen die ik in december 2019 voor mijn verjaardag kreeg voor een van de vier Thermen-sauna's Bussloo, Bad Nieuweschans, Soesterberg en Berendonck.
Ik heb alleen keuzestress. Bad Nieuweschans is te ver weg, dus die valt af. Bussloo ben ik al eens geweest en vond ik wel oke, maar dat is net zo ver rijden als Berendonck, en dan vind ik de laatste wel fijner. Soesterberg ben ik nog nooit geweest, en die is voor mij het dichtste bij.
Ik ben van plan op een doordeweekse dag te gaan, dus het zal minder druk zijn dan in het weekend. Het verschil in is 40 autominuten, die ik in mijn eentje moet rijden, want ik ga alleen.
Iemand die de laatste twee jaar bij beide geweest is en die een duidelijke voorkeur van één van beide heeft? En waarom?
Dat is gewoon wel echt idioot veel 'bijbetalen'quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:00 schreef LPFAN het volgende:
Wtf! Wat ik ook wel een beetje gek vind is dat wij eigenlijk afgelopen dinsdag zouden maar allebei corona dus dat werd hem niet, en bij een nieuwe boeking moeten we 44 euro bijbetalen terwijl het op de zelfde dag is alleen dan 2 week later. Dat er zoveel verschil zit in de week dat je boekt.
Bussloo toch maar een keer proberen dan, ik ga meestal naar Lunteren, kan ik met de trein, vooral terug vind ik dat wel prettigquote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Soesterberg vind ik nogal tegenvallen in vergelijking met Bussloo. Klein, hele rare indeling (tweedeling omdat er een gedeelte was voor badkleding). Weinig variatie in aanbod. Ik vind die showsauna in Soesterberg ook niet echt tof.
Bussloo heeft tegenwoordig een banja saunamet fantastische opgietingen en zoutwater grot. Hele mooie aanvulling. Maar OK, ik ben echt Bussloo fan, en slechts 10 minuten rijden voor ons.
Ik ben zelf wel benieuwd hoe Berendonck en Bussloo zich tot elkaar verhouden.
Berendonck vond ik echt fantastischquote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Soesterberg vind ik nogal tegenvallen in vergelijking met Bussloo. Klein, hele rare indeling (tweedeling omdat er een gedeelte was voor badkleding). Weinig variatie in aanbod. Ik vind die showsauna in Soesterberg ook niet echt tof.
Bussloo heeft tegenwoordig een banja saunamet fantastische opgietingen en zoutwater grot. Hele mooie aanvulling. Maar OK, ik ben echt Bussloo fan, en slechts 10 minuten rijden voor ons.
Ik ben zelf wel benieuwd hoe Berendonck en Bussloo zich tot elkaar verhouden.
Zeker doen. Note: Bussloo is niet voor mensen die liever naar een kleinschalige sauna gaan (als je dat in Lunteren prettig vindt, dan kun je je afvragen of Bussloo het voor je is).quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bussloo toch maar een keer proberen dan, ik ga meestal naar Lunteren, kan ik met de trein, vooral terug vind ik dat wel prettig
Heb je de banja sauna al wel meegemaakt? Eigenlijk mag je die niet missenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Berendonck vond ik echt fantastischVeel beter en mooier en noem maar op dan Bussloo. Dus als Soesterberg niet kan tippen aan Bussloo ga ik liever naar Berendonck. Die zijn beide ongeveer even ver rijden voor me.
Maak het me eens niet zo moeilijkquote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je de banja sauna al wel meegemaakt? Eigenlijk mag je die niet missen(opgieting met bladertakken en water, ipv ijs en doeken)
Dat weet ik dus eigenlijk niet, de laatste keer dat ik in Soesterberg was is 100 jaar geleden, ver voor de verhuizing, dus een totaal ander verhaal.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeker doen. Note: Bussloo is niet voor mensen die liever naar een kleinschalige sauna gaan (als je dat in Lunteren prettig vindt, dan kun je je afvragen of Bussloo het voor je is).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |