...Over een band gesproken overigens die hun potentie echt compleet verkwanseld hebben. Als ze het toenmalige momentum van 'Through the Windowpane' hadden kunnen vasthouden met nog een paar platen in die stijl (en zonder die bizarre tweede plaat) had ik ze nog best een rol als (sub)headliner van BKS of Rabbithole toebedicht anno 2017. Die band was zo goed live...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:23 schreef Grobbel het volgende:
Die nieuwe Arcade Fire plaat doet me bij vlagen overigens wel een beetje denken aan die compleet geflopte tweede plaat van Guillemots, Red. Je weet wel, die plaat waarop ze iets te geforceerd totaal onhippe elementen uit de popmuziek probeerden te combineren met hun gebruikelijke sound en het resultaat juist minder werd dan de som der delen...
Reflektor vond ik ook erg goed. Maar deze...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 13:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Saai nummer. Put Your Money On Me vind ik dan wel weer vet. Ach, net als met Reflektor heb ik een tegenovergestelde mening met de andere Fokkers
Ze hadden beter na vier nummers kunnen stoppen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Reflektor vond ik ook erg goed. Maar deze...
Klopt. Beetje zoals met The Suburbs (Continued) en Here Comes the Night Time II.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hadden beter na vier nummers kunnen stoppen.
Dit is echt niet best. Wat is dat laatste nummer ook? Hoe inspiratieloos wil je het hebben.
Everything now is toch ook niet(s) veel? Behalve dan dat een heel festivalterrein het meezingt?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:50 schreef richolio het volgende:
Die Arcade Fire is niet veel nee.. Ik heb 'm van de week al geluisterd, maar heel veel deed het me niet. Op die singletjes na dan, die vind ik nog steeds echt te gek.
Desalniettemin komt strakjes de limited edition op vinyl straks binnen, en dan hopen dat het een groeier isDe minste plaats van AF tot nu toe wel ja
Everything Now vind ik wel heel goedquote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:52 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Everything now is toch ook niet(s) veel? Behalve dan dat een heel festivalterrein het meezingt?
Meh, minste nummer van de nieuwe 3 nummers. Maar dat het een goede plaat gaat worden denk ik inderdaad wel!quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:34 schreef richolio het volgende:
Dit wordt gewoon de beste plaat van 2017
Nou, nee.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:02 schreef Grobbel het volgende:
De nieuwe Broken Social Scene is eigenlijk een betere Funeral-opvolger dan Arcade Fire zelf ooit gemaakt heeft. Met betere zangeressen ook.
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meh, minste nummer van de nieuwe 3 nummers. Maar dat het een goede plaat gaat worden denk ik inderdaad wel!
Al mogen er wel wat energiekere nummers op, dit is allemaal zo langgerekt en als het hele album zo wordt kabbelt het wel een beetje veel voort.
Ik vind Holding On wel het beste tot nu toe. Die is echt heerlijkquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meh, minste nummer van de nieuwe 3 nummers. Maar dat het een goede plaat gaat worden denk ik inderdaad wel!
Al mogen er wel wat energiekere nummers op, dit is allemaal zo langgerekt en als het hele album zo wordt kabbelt het wel een beetje veel voort.
Ja Holding On is echt fantastischquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:12 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik vind Holding On wel het beste tot nu toe. Die is echt heerlijk
Doen alsof je een topplaat hebt. Goeie tactiek toch? Luisteraars komen er na de koop pas achterquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:18 schreef Z het volgende:
Het middenstuk van de nieuwe AF duurt in verhouding niet zo lang. Al met al best een leuke plaat dus. Ik snap de tactiek van het één voor één uitbrengen van de beste nummers alleen niet. Kan de plaat alleen maar tegenvallen eigenlijk.
Deze twee blijven ook geweldig wat mij betreft:quote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
...Over een band gesproken overigens die hun potentie echt compleet verkwanseld hebben. Als ze het toenmalige momentum van 'Through the Windowpane' hadden kunnen vasthouden met nog een paar platen in die stijl (en zonder die bizarre tweede plaat) had ik ze nog best een rol als (sub)headliner van BKS of Rabbithole toebedicht anno 2017. Die band was zo goed live...
Inmiddels is het al vijf jaar stil.Laatste was een ambitieus plan om binnen een jaar vier albums uit te brengen, maar dat plan stokte al na de eerste. Hun gitarist is in 2013 al uit de band gestapt.
100% eens. Prima plaat weer. Mocht ook wel, met heel de bende weer bij elkaar.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:02 schreef Grobbel het volgende:
De nieuwe Broken Social Scene is eigenlijk een betere Funeral-opvolger dan Arcade Fire zelf ooit gemaakt heeft. Met betere zangeressen ook.
Moest wennen aan de sound, maar Loyal As Sid & Nancy vind ik toch wel errug lekker.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 13:45 schreef Reemi het volgende:
[..]
Paar aardige nummers, maar het niveau van Torches hebben ze helaas (verreweg) nooit meer gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |