quote:Op maandag 3 juli 2017 14:36 schreef Boris_Boef het volgende:
Afschuinen met een schuurpapiertje en met verf weer wit maken.
Ja het is een houten kozijn.quote:Op maandag 3 juli 2017 14:39 schreef Burdie het volgende:
Houten kozijn? Je zou een plintneut kunnen overwegen of anders rond schuren en wit verven.
Nee?quote:Op maandag 3 juli 2017 14:49 schreef Erik_De_Jong het volgende:
[..]
[..]
Ja het is een houten kozijn.
Maar dan moet ik 1 cm mdf plint zodanig afschuren dat het er netjes uitziet. Is dat niet onmogelijk? :S
Wat bedoel je met kozijn vlak maken?quote:Op maandag 3 juli 2017 15:49 schreef Rtificial het volgende:
eigenlijk best een plintneut gebruiken, maar daarvoor zou je het kozijn vlak moeten maken.
Ohja, dunnere plint nemen kan natuurlijk ook
Ik heb in mijn woning exact hetzelfde gehad en, met een beetje handigheid, een neut onder het kozijn gemaakt.Dat staat, zeker in jouw geval, een heel stuk netter, zeker als ie iets dikker is dan de plint en de kieren van het laminaat afdicht.quote:Op maandag 3 juli 2017 15:52 schreef Erik_De_Jong het volgende:
Wat bedoel je met kozijn vlak maken?
Dunnere plint wordt hem niet. Grenen vloer is gelegd met 18mm ruimte. Dus 22mm plint is nodig om die ruimte af te dekken.
Precies, dat is wel het makkelijkste en ziet er prima uit.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:27 schreef Glider76 het volgende:
ik heb dat ook maar aan aan de kant bij het kozijn doe je ook een stukje "verstek."
Kantje van 45 graden eraan maken, vanaf het kozijn.
Stel je kozijn steekt 1 cm uit de muur en je plint is 2cm dik dan krijg je een kantje van 45 graden van 1 bij 1 cm.
Ik heb er even geen foto van.
quote:
quote:Op maandag 3 juli 2017 18:27 schreef Glider76 het volgende:
ik heb dat ook maar aan aan de kant bij het kozijn doe je ook een stukje "verstek."
Kantje van 45 graden eraan maken, vanaf het kozijn.
Stel je kozijn steekt 1 cm uit de muur en je plint is 2cm dik dan krijg je een kantje van 45 graden van 1 bij 1 cm.
quote:Op maandag 3 juli 2017 18:40 schreef Gieliovd het volgende:
Ja dat dus, hoekje eraan klaar. Hier ook gedaan.
quote:Op maandag 3 juli 2017 19:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
Precies, dat is wel het makkelijkste en ziet er prima uit.
Dat ziet er toch onafgewerkt en amateuristischer uit? Wat werk in het maken van een mooie afgeronde neut steken en die eronder plaatsen. Strak en afgewerkt i.p.v. "een schuin hoekje".quote:Op maandag 3 juli 2017 20:42 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Als ik de foto's van zo'n neut zie denk ik dat je mooier af bent door het uiteinde 45 graden af te kanten. Mooi strak tot ietsje onder je kozijnstijl. En stukken simpeler.
Maar ik heb stalen kozijnen, dan vindt ik zo'n neut helemaal niks.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:00 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat ziet er toch onafgewerkt en amateuristischer uit? Wat werk in het maken van een mooie afgeronde neut steken en die eronder plaatsen. Strak en afgewerkt i.p.v. "een schuin hoekje".
Ik zie nou dat de naad rond de kozijnstijl ook nog afgewerkt moet worden. Dan is misschien een neut toch een mooiere oplossing. Ik zou hem dan zelf een iets afwijkende vorm als de kozijnstijl geven.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:00 schreef blomke het volgende:
Dat ziet er toch onafgewerkt en amateuristischer uit? Wat werk in het maken van een mooie afgeronde neut steken en die eronder plaatsen. Strak en afgewerkt i.p.v. "een schuin hoekje".
Stalen kozijnen? Woon jij in een > jaren '80 huis?quote:Op maandag 3 juli 2017 21:38 schreef Glider76 het volgende:
Maar ik heb stalen kozijnen, dan vindt ik zo'n neut helemaal niks.
Ja, huis is van 2002.quote:Op maandag 3 juli 2017 23:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Stalen kozijnen? Woon jij in een > jaren '80 huis?
Zijn we het daar over eens.quote:
Onder verstek afzagen zodat hij aansluit op het kozijn:quote:Op maandag 3 juli 2017 14:34 schreef Erik_De_Jong het volgende:
Help!
Na de renovatie van onze woning dacht ik dat ik de MDF plinten (55 meter) wel even zelf kon monteren of het door een bevriende timmerman kon laten doen.. niet dus.
Alle timmerlieden zijn druk of extreem duur (voor mijn portemonnee).
Nu wil ik, met mijn 2 linkerhanden, het alsnog zelf gaan proberen. Verstek zagen zou moeten lukken. Afkitten hopelijk ook.
Echter zit ik met het probleem dat de plinten dikker zijn dat de kozijnen. Zie foto.
Ik heb echt geen idee hoe ik dit netjes kan oplossen.
Hopelijk hier iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit aanpak.
Alvast dank!
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 | kozijn: | | | |_____________| | \ plint: | \________________________________| . |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |