abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172072383
quote:
http://nos.nl/artikel/218(...)ts-homohuwelijk.html
De kans dat Duitsland het homohuwelijk invoert is sterk toegenomen nu CDU-leider en bondskanselier Merkel heeft voorgesteld er een vrije kwestie van te maken. Dat wil zeggen dat CDU-parlementariërs zelf een afweging mogen maken of ze voor of tegen stemmen. Tot nu toe was het CDU-partijstandpunt 'nee' en mochten de CDU-Bondsdagleden daar niet van afwijken.

Ongeveer een derde van de CDU-Bondsdagleden is voorstander van het homohuwelijk. De meeste andere partijen zijn ook voor, zodat er een duidelijke meerderheid is voor het openstellen van het huwelijk voor paren van hetzelfde geslacht.

Homo's kunnen zich in Duitsland sinds 2001 al wel laten registreren maar zij hebben niet dezelfde rechten als gehuwden. Zo mag een homo wel het kind van zijn partner adopteren maar mogen ze niet samen een kind adopteren.

Switch

De switch van Merkel haalt de wind uit de zeilen van de andere partijen in de aanloop naar de parlementsverkiezingen van september. Gisteren had SPD-leider Schulz de gelijkstelling van homoparen tot breekpunt voor een eventuele coalitie gemaakt. De liberale FDP en de Groenen hadden dat al eerder gedaan.

Volgens persbureau DPA heeft Merkel de wijziging van haar standpunt afgestemd met de leider van de invloedrijke Beierse zusterpartij CSU, Horst Seehofer. In het behoudende Beieren is de tegenstand tegen het homohuwelijk groot.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2017 18:09:39 ]
pi_172072385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:07 schreef Strani het volgende:

[..]

En daarom hebben we daar als samenleving dus bepaalde verdedigingstechnieken voor ingebouwd, zoals wilsbekwaamheid.
Mooi zo. Dan maken we dus geen seksmoraal op basis van 'gelijkwaardigheid'.
pi_172072400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Weinig is vanzelfsprekend, dus dat is een behoorlijke dooddoener.
Dat komt omdat de stellingname waarop dat een reactie was op zichzelf een ongenuanceerde dooddoener is. Het is namelijk helemaal niet zo makkelijk om te bepalen wanneer er wel of geen schade (aan wie of wat?) aangedaan wordt. Zeker als je het breder trekt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2017 18:12:20 ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:11:18 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172072407
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, die maken we op de wilsbekwaamheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172072419
Nog nooit heb ik ook maar 1 woord van ongenoegen gelezen over de achtergestelde positie van homo's in Duitsland. Waarom wordt dit dan opeens als een overwinning gevierd :?
pi_172072428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, die maken we op de wilsbekwaamheid.
Tadáá
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:12:59 #7
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172072435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik persoonlijk doe dat ook niet. Zoals Etto al aangaf gaat het om wilsbekwaamheid. Gelijkwaardigheid is alleen van belang waneer het gebrek ervan illegaal is, zoals bij minderjarigen of bij psychische patienten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_172072445
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik persoonlijk doe dat ook niet. Zoals Etto al aangaf gaat het om wilsbekwaamheid. Gelijkwaardigheid is alleen van belang waneer het gebrek ervan illegaal is, zoals bij minderjarigen of bij psychische patienten.
Nogmaals (voor de laatste keer); ik reageerde op iemand die dat wel deed.
pi_172072452
Omdat de heilige maagd Merkel voor de eurofielen een held is? Werd haar homohaat daarom maar getolereerd? Beetje laf, me dunkt.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:13:47 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172072458
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nogmaals (voor de laatste keer); ik reageerde op iemand die dat wel deed.
Ben wel benieuwd naar jouw mening over homoseksualiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172072468
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef LelijKnap het volgende:
Dat komt omdat de stellingname waarop dat een reactie was op zichzelf een ongenuanceerde dooddoener is. Het is namelijk helemaal niet zo makkelijk om te bepalen wanneer er wel of geen schade (aan wie of wat?) aangedaan wordt. Zeker als je het breder trekt.

Maar als je het jou om de moraal gaat. Doe dit gedachte experiment dan, om te kijken vanuit het oogpunt van een homoseksueel, stel dat de moraal compleet andersom was. Zou jij het met een man kunnen doen omdat dat de moraal is ?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172072624
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar jouw mening over homoseksualiteit.
Homoseksualiteit moet toegestaan worden. Ongebreidelde seksualiteit moet met een kritische blik bekeken worden. En zo ook de doorgeslagen uitingen van de combinatie van die twee dingen, zoals te zien bij de Gay Parade. Niet iets waar ik blij van word. Het moet kunnen, maar liever niet.
Het homohuwelijk (als afspraak met de staat) moet ook kunnen, al voelt het nogal dubbel aan, daar het natuurlijk een christelijk dingetje is/was; een belofte aan God. Zo bezien ondermijnt het natuurlijk wel het belang of uitgangspunt er van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2017 19:37:05 ]
pi_172072678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog nooit heb ik ook maar 1 woord van ongenoegen gelezen over de achtergestelde positie van homo's in Duitsland. Waarom wordt dit dan opeens als een overwinning gevierd :?
Er was al een "geregistreerd partnerschap" dat, behalve adoptie en het aannemen van de achternaam van de echtgenoot, intussen eigenlijk precies dezelfde juridische waarde had.

Waar het om gaat is de symboliek, dat een homo-huwelijk net zo normaal is als een gewoon huwelijk en niet slechts een juridische constructie met een ingewikkelde naam.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:30:07 #14
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_172072739
Homoseksualiteit, biseksualiteit en heteroseksualiteit zijn geen seksuele voorkeuren maar geaardheden, te maken met het geslacht waarop je valt. Pedofilie is dat niet. Bestialiteit is dat niet. Lusten of hoe je de seks ook wilt doen heeft daar ook niks mee te maken. Waarom deze dingen dan alsnog telkens erbij worden gehaald om homoseksualiteit te veroordelen, snap ik nog steeds niet...
put
your
clothes
on!
pi_172073037
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:30 schreef Jerruh het volgende:
Homoseksualiteit, biseksualiteit en heteroseksualiteit zijn geen seksuele voorkeuren maar geaardheden, te maken met het geslacht waarop je valt. Pedofilie is dat niet. Bestialiteit is dat niet. Lusten of hoe je de seks ook wilt doen heeft daar ook niks mee te maken. Waarom deze dingen dan alsnog telkens erbij worden gehaald om homoseksualiteit te veroordelen, snap ik nog steeds niet...
Ik heb even gegoogle'd en naar wat ik kan vinden is bijv. pedofilie net zo aangeboren en onveranderbaar (en dus "natuurlijk") als homofilie.

Maar dat is volgens mij niet waar het over gaat. Een kind of een dier is op dit gebied niet wilsbekwaam, en dáárom moeten pedofielen en bestialen hun seksuele geaardheid onderdrukken.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:00:39 #16
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_172073296
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:30 schreef Jerruh het volgende:
En wat maakt dat jij geslachtsvoorkeur wel accepteert, maar andere seksuele voorkeuren niet? Waarom zou iemand niet zijn seksuele voorkeur mogen kunnen uiten? Jij onderdrukt nu ook iemand met je eigen moraliteit.

In de oudheid was het geen enkel probleem om als volwassene een seksuele relatie te hebben met een minderjarige.

Het is zo enorm selectief wat men hier predikt. Als slechts enkele tientallen jaren geleden het als normaal werd bevonden om seksueel getinte plaatjes van minderjarigen in de kiosken te hebben staan, onder het mom van vrijheid, kan het zomaar weer die kant op gaan. We glijden als samenleving als geheel enorm af, immoraliteit is het nieuwe moraal. En niemand van jullie die dit inziet, stekeblind gemaakt door alle propaganda.

Punt is, dat of je het nou leuk vind of niet, er altijd mensen beperkt zullen worden in hun vrijheden. Net zoals een pedofiel dat is, die onderdrukt wordt om zijn/haar gevoelen te kunnen uiten, vind ik het ook onacceptabel dat wij onze kinderen blootstellen aan alle perverse strapatsen welke homoseksualiteit voortbrengt.

Overigens zijn velen van jullie nog eens hypocriet ook gezien de meerderheid nog steeds onpasselijk wordt als ze twee zoenende mannen zien, of er toch moeite mee hebben als hun bloedeigen kind homo blijkt te zijn, of de ander voor homo uitmaakt zoals in dit topic ook al gebeurde richting mij waarbij er blijkbaar denigrerend op deze mensen wordt neergekeken. Tot zover de acceptatie van deze vrijdenkende mensen, zolang het maar in het eigen straatje past en vooral niet te dichtbij komt.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:03:15 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172073344
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:00 schreef damsco het volgende:

[..]

En wat maakt dat jij geslachtsvoorkeur wel accepteert, maar andere seksuele voorkeuren niet? Waarom zou iemand niet zijn seksuele voorkeur mogen kunnen uiten? Jij onderdrukt nu ook iemand met je eigen moraliteit.

In de oudheid was het geen enkel probleem om als volwassene een seksuele relatie te hebben met een minderjarige.

Het is zo enorm selectief wat men hier predikt. Als slechts enkele tientallen jaren geleden het als normaal werd bevonden om seksueel getinte plaatjes van minderjarigen in de kiosken te hebben staan, onder het mom van vrijheid, kan het zomaar weer die kant op gaan. We glijden als samenleving als geheel enorm af, immoraliteit is het nieuwe moraal. En niemand van jullie die dit inziet, stekeblind gemaakt door alle propaganda.

Punt is, dat of je het nou leuk vind of niet, er altijd mensen beperkt zullen worden in hun vrijheden. Net zoals een pedofiel dat is, die onderdrukt wordt om zijn/haar gevoelen te kunnen uiten, vind ik het ook onacceptabel dat wij onze kinderen blootstellen aan alle perverse strapatsen welke homoseksualiteit voortbrengt.

Overigens zijn velen van jullie nog eens hypocriet ook gezien de meerderheid nog steeds onpasselijk wordt als ze twee zoenende mannen zien, of er toch moeite mee hebben als hun bloedeigen kind homo blijkt te zijn, of de ander voor homo uitmaakt zoals in dit topic ook al gebeurde richting mij waarbij er blijkbaar denigrerend op deze mensen wordt neergekeken. Tot zover de acceptatie van deze vrijdenkende mensen, zolang het maar in het eigen straatje past en vooral niet te dichtbij komt.
Ook jij hebt er geen bal van begrepen.

Waarom pedoseksualiteit, net als bestialiteit en necrofilie, niet acceptabel is? Wilsbekwaamheid.

Twee volwassenen die met elkaars instemming elkaar liefhebben, daar is niets verkeerds aan, en ik vraag me werkelijk af welke last jij daar van ondervindt. Maar kennelijk moeten die mensen daarin beperkt worden, ook al schaden ze niemand.

Ook ben ik zeer benieuwd waar jij je moreel kompas op hebt gebaseerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:10:21 #18
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_172073499
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook jij hebt er geen bal van begrepen.

Waarom pedoseksualiteit, net als bestialiteit en necrofilie, niet acceptabel is? Wilsbekwaamheid.

Twee volwassenen die met elkaars instemming elkaar liefhebben, daar is niets verkeerds aan, en ik vraag me werkelijk af welke last jij daar van ondervindt. Maar kennelijk moeten die mensen daarin beperkt worden, ook al schaden ze niemand.

Ook ben ik zeer benieuwd waar jij je moreel kompas op hebt gebaseerd.
En waarom is wilsbekwaamheid op leeftijd gebaseerd en niet op verstandelijke vermogens van individuen? Wie ben jij om dat te bepalen voor een ander?
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:11:48 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172073533
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:10 schreef damsco het volgende:

[..]

En waarom is wilsbekwaamheid op leeftijd gebaseerd en niet op verstandelijke vermogens van individuen? Wie ben jij om dat te bepalen voor een ander?
Wilsbekwaamheid is op leeftijd én verstandelijke vermogens gebaseerd, vandaar dat we de term LVB hebben.

Wie ben jij om te bepalen dat twee volwassenen elkaar niet lief mogen hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172073552
Eindelijk. Was ook wel tamelijk bizar dat het nog niet gelegaliseerd was in zo'n modern land.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_172073561
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ongetwijfeld vaak wel.

Maar huwelijk en kinderen vallen feitelijk gezien gewoon steeds minder met elkaar samen. Net zoals homo en kinderen dankzij adoptie en draagmoederschap ook niet per se (meer) onmogelijk is.

En gun jij een kind met homo-ouders geen volwaardige juridische status voor het gezin?
Ik gun een kind een vader en een moeder en ik vind de kinderwens van volwassenen niet iets wat de overheid moet vervullen met grote ingrepen. Dat is ook de reden dat ik geen voorstander van het homohuwelijk ben. Ik ben voorstander van gelijke rechten voor homo's maar ik erken van niemand het recht op een kind. Gelijke gevallen moeten gelijk beoordeeld worden en ongelijke gevallen naar mate van hun ongelijkheid, Gelijke rechten is wat anders dan doen alsof ongelijke gevallen gelijk zijn.

Ik snap wel dat het huwelijk als een belangrijke mijlpaal in de homo-emancipatie wordt gezien, maar ik vind het niet de juiste mijlpaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172073568
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:10 schreef damsco het volgende:

[..]

Omdat leeftijd daar over het algemeen een prima indicatie voor is.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:15:15 #23
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_172073605
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:00 schreef damsco het volgende:

[..]

`

Je bent wederom pedofilie erbij aan het betrekken, terwijl dat net zo min met homoseksualiteit te maken heeft als heteroseksualiteit...
put
your
clothes
on!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:17:07 #24
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_172073637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogle'd en naar wat ik kan vinden is bijv. pedofilie net zo aangeboren en onveranderbaar (en dus "natuurlijk") als homofilie.

Maar dat is volgens mij niet waar het over gaat. Een kind of een dier is op dit gebied niet wilsbekwaam, en dáárom moeten pedofielen en bestialen hun seksuele geaardheid onderdrukken.
Dan nog, zoals ik al typte, heeft het niks te maken met vallen op geslacht, wat ik juist nog nadrukkelijkerbij zei: het staat net zover af van heteroseksualiteit als homoseksualiteit.
put
your
clothes
on!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:18:24 #25
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_172073664
Overigens schaad homoseksualiteit een hoop. Kinderen die zonder vader of moeder opgroeien en ondanks de semi wetenschappelijk foponderzoeken toch emotionele schade oplopen door het missen van een mannelijk of vrouwelijk rolmodel, zich extra blootstellen aan ziektes zoals HIV en andere homogerelateeerde gevaren (algemeen erkend) wat een gebaar voor de volksgezondheid is, een liefdeloze scène waarin enkel lust is (wordt zelfs door homo's erkent), lichamelijke schade door penetratie, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')