abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172078428
Gewoon wiet tentje neerzette is ook weer 500eu in de maand erbij.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 22:34:59 #77
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_172078463
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:09 schreef Piger het volgende:

[..]

https://nijmegen.lokalela(...)rs/resultaten/lasten
Je betaalt alleen voor afvalzakken en hond. En door plastic/drinkpakken te scheiden heb je weinig afvalzakken nodig.
Jezus, komt mijn gemeente met hun bijna 900 euro (wel incl. 124,- voor mijn hond) :'(
pi_172078578
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:28 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Grappig :D
Ik zit op 360 euro en 80 stookkosten.
Heel huis, 180m2, ,voortuin, grote achtertuin met schuur.
Waar woon je dan?
pi_172078741
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:40 schreef Paskwal het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
Kan je wel raden toch haha.
Limburg, gekocht :)

Zal wel niet te vergelijken zijn in het gebied waar jij zoekt.
pi_172079171
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:28 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Grappig :D
Ik zit op 360 euro en 80 stookkosten.
Heel huis, 180m2, ,voortuin, grote achtertuin met schuur.
Dat is dus geen huurhuis op 20 kilometer van Amsterdam. Of überhaupt in de randstad.

Iets met appels en peren vergelijken.

Daarbij zou ik als alleenstaande eerder kiezen voor het huis van 35m2 dan het huis van 180m2. Ook als ze naast elkaar staan.
pi_172079467
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:50 schreef Piger het volgende:
480 euro gemeente/provincie. Belastingen als huurder per jaar?
In Nijmegen betaal je minder dan 100. Klopt dat echt?
Ja dat klopt.

In Nijmegen denkt de gemeenteraad kennelijk dat elke huurder een arme sloeber is en elke eigenaar van een koopwoning bulkt in het geld.
De OZB, die huurders niet hoeven te betalen, is er namelijk behoorlijk hoog. Waarschijnlijk gaat een deel van de OZB opbrengsten dus naar het riool en de vuilophaaldienst.

In de meeste gemeenten maakt het voor de afvalstoffenheffing en rioolheffing niet uit of je in een koopwoning of huurwoning woont. De gezinssamenstelling is meestal maatgevend voor de hoogte van de bedragen.

En dan is een bedrag van 300 tot 500 euro heel realistisch voor een huurwoning.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 23:19:51 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172079502
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:18 schreef Paskwal het volgende:
Beste Forummers,

Salaris ¤1500 netto
Zorgtoeslag ¤52 euro

Totaal: ¤1552

Kosten:

Huur ¤650
Zorgverzekering ¤96
Gas & licht ¤75
Gemeentebelasting ¤39 (in termijnen van 8) --> vakantiegeld kan dat afbetalen.
Waterschapsbelasting ¤21 --> vakantiegeld kan dat afbetalen
Water ¤11
Internet/televisie ¤50
Telefoon gemiddeld ¤50
Auto verzekering ¤70
Auto brandstof ¤100

Wegenbelasting ¤35
Basic fit ¤20
OV chipkaart ¤25
Studieschuld ¤50
Inboedelverzekering ¤10
Reparatiekosten ¤50
Boodschappen ¤200

Ik kom uit op 0 (ZERO!). Ik heb dus niks meer om te besteden naar de primaire spullen. (Oke, ik heb bij mijn boodschappen ook mijn verzorgingsproducten/schoonmaakmiddelen gerekend).

Ik voel me nu nogal dom. Doe ik iets verkeerd en waar doen jullie het van? Het moet wel leefbaar blijven toch?

Mijn dank is groot.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172080976
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:10 schreef Sovieto het volgende:

[..]

Dank je. Ik heb de vraag niet goed gesteld
Is de ¤1.500 per maand inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering? Anders kan je je vakantiegeld en eindejaarsuitkering bij je inkomen optellen.
Ik zou vakantiegeld wel bij het jaarinkomen optellen, maar niet bij het maandelijkse budget, want TS reserveert in zijn maandelijkse budget ook geen geld voor zijn vakantie, terwijl hij neem ik aan wel af en toe op vakantie gaat. Oftewel : gebruik het vakantiegeld waar het voor bedoeld is.
Somebody that I used to know
pi_172081237
quote:
ong. 23.000 euro bruto.

[...]

Salaris ¤1500 netto
Dit lijkt me het voornaamste probleem.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_172081309
quote:

Ik ontvang dus geen huurtoeslag en minder zorgtoeslag (22.100 is de grens) volgens de belastingdienst. De huurwoningen waar ik voor in aanmerking kom moeten tussen de ¤595 en ¤636 euro zijn omdat ik dus boven die inkomensgrens zit van 22.100 op jaarbasis.
Bedoel je dat het hier tussen moet zijn omdat het anders te duur voor je wordt?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_172081466
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

Auto én OV chipkaart weg? Moet ie gaan fietsen? Wandelen? Thuis blijven?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 06:48:36 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172082569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 01:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Auto én OV chipkaart weg? Moet ie gaan fietsen? Wandelen? Thuis blijven?
keuze maken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 1 juli 2017 @ 07:04:28 #88
132191 -jos-
Money=Power
pi_172082589
Ik zou het wel weten in deze situatie. Gewoon een dag per week minder werken, een goedkoop huurhuis pakken en alle toeslagen binnenharken. Dan kan je die extra dag bijvoorbeeld besteden aan zelfstudie/opleiding waarmee je dan later een betere baan kunt zoeken.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_172082638
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 01:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bedoel je dat het hier tussen moet zijn omdat het anders te duur voor je wordt?
Bij sociale huur wordt tegenwoordig aan gepast toewijzen gedaan: bij een bepaald inkomen hoort een bepaalde huur. Andere huizen met een huur die niet past bij je inkomen krijg je in principe niet toegewezen. Ik denk dat TS daar op doelt.
pi_172083753
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is dus geen huurhuis op 20 kilometer van Amsterdam. Of überhaupt in de randstad.

Iets met appels en peren vergelijken.

Daarbij zou ik als alleenstaande eerder kiezen voor het huis van 35m2 dan het huis van 180m2. Ook als ze naast elkaar staan.
Dat weet ik, mijn reactie was ook niet naar hem toe als je goed had teruggelezen. Het is hetzelfde als jouw vergelijk, niet relevant voor TS.
En ik kies voor het grootste object, waar meeste winst uit te halen is. Wie weet wilt TS wel weg uit de randstad, dan zijn dergelijke dingen een optie btw.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2017 10:02:59 ]
pi_172084764
quote:
Beste Forummers,

Ik ben een starter op zoek naar een huurwoning. Ik ben 23 jaar en loop vast op bepaalde dingen. Daarom zou ik graag objectieve meningen, opbouwende kritiek en tips van jullie ontvangen over hoe ik dit eventueel het beste aan zou kunnen pakken!

Op basis van een fulltime jaarinkomen op MBO niveau zit ik op ong. 23.000 euro bruto. Inclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc.

Ik ontvang dus geen huurtoeslag en minder zorgtoeslag (22.100 is de grens) volgens de belastingdienst. De huurwoningen waar ik voor in aanmerking kom moeten tussen de ¤595 en ¤636 euro zijn omdat ik dus boven die inkomensgrens zit van 22.100 op jaarbasis. Voor het gemak heb ik in mijn schema geplaatst dat ik 650 euro kwijt ben aan huur incl. Servicekosten.

Schatting inkomsten:

Salaris ¤1500 netto
Zorgtoeslag ¤52 euro

Totaal: ¤1552

Kosten:

Huur ¤650
Zorgverzekering ¤96
Gas & licht ¤75
Gemeentebelasting ¤39 (in termijnen van 8)
Waterschapsbelasting ¤21
Water ¤11
Internet/televisie ¤50
Telefoon gemiddeld ¤50
Auto verzekering ¤70
Auto brandstof ¤100
Wegenbelasting ¤35
Basic fit ¤20
OV chipkaart ¤25
Studieschuld ¤50
Inboedelverzekering ¤10
Reparatiekosten ¤50
Boodschappen ¤200

Ik kom uit op 0 (ZERO!). Ik heb dus niks meer om te besteden naar de primaire spullen. (Oke, ik heb bij mijn boodschappen ook mijn verzorgingsproducten/schoonmaakmiddelen gerekend).

Ik voel me nu nogal dom. Doe ik iets verkeerd en waar doen jullie het van? Het moet wel leefbaar blijven toch?

Mijn dank is groot.
Geen idee hoeveel spaargeld je hebt, maar thuiswonen en eerst je studieschuld afbetalen en flink sparen geen optie? Schat dat je nu zo'n 100-110k kan lenen als je nog 40k spaart kun je vast wel wat kopen. Wellicht vind je in de tussentijd een vriendin en ga je samen wat kopen. In je huidige situatie is op jezelf wonen dus amper mogelijk of je moet meer inkomsten kunnen generen. Daarbij krijg je toch wel huurtoeslag, de grens is dacht ik tot 710¤. In sommige uitgaven kun je ook nog snijden. Telefoon 50¤ vind ik wel heel duur, 20¤ moet mogelijk zijn. Daarbij 200¤ aan boodschappen is ook hoog voor één persoon.
pi_172085907
Ik zoek in en rondom Den Haag. Hier wil ik ook blijven. Het is alleen best wel lastig en duur, en niet eens persé Den Haag maar vooral de omliggende gemeentes.

En ik ben een vrouw overigens :p

Auto zou ik weg doen als ik een baan en huis in/vlakbij de stad zou vinden. Anders niet, dan heb ik hem echt nodig. Telefoonkosten zijn redelijk hoog i.v.m. ik een abonnement heb met telefoon op afbetaling. Ik heb wel al een aparte rekening voor als deze telefoon het zou begeven dus op zich heb ik dus wel al iets achter de hand voor die kosten. Bij de boodschappen zitten ook kosten zoals anticonceptie, verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen en make up. Als vrouw kom je dan toch wat hoger uit. (Denk ik zo)

Ik heb wel een paar duizend euro spaargeld maar niet zoveel om te kopen en dat zou me echt te lang duren.

Moest echt lachen om het bericht van Jos, zou inderdaad een prima idee zijn maar ik ben gewoon gelukkig met het werk dat ik doe en zoek het niet om nog een studie ernaast te doen. Hier heb ik overigens ook niet echt de hersenen voor.
pi_172086048
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 00:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zou vakantiegeld wel bij het jaarinkomen optellen, maar niet bij het maandelijkse budget, want TS reserveert in zijn maandelijkse budget ook geen geld voor zijn vakantie, terwijl hij neem ik aan wel af en toe op vakantie gaat. Oftewel : gebruik het vakantiegeld waar het voor bedoeld is.
Op dit moment heb ik het gevoel dat ik alle eindjes aan elkaar moet knopen als ik ga huren en ik nooit meer op vakantie kan gaan in die huidige staat. :p Nee gekkigheid.. (of toch niet?) Ben wel blij met alle inzichten.
pi_172086561
Ik zou kijken of ik een huisgenoot kan regelen en zo de vaste kosten te delen.

Tevens schrik ik van het extreem lage salaris voor een startende mbo-er :o
Ik dacht dat het minimumloon al meer was, maar net gekeken en dat is nog lager :o

Je valt inderdaad onder de werkende armen. Hoe andere mensen dit oplossen: door samen te wonen.... en zo snel mogelijk een huis kopen, want dat is velen malen goedkoper dan huren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 12:33:15 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172086890
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou kijken of ik een huisgenoot kan regelen en zo de vaste kosten te delen.

Tevens schrik ik van het extreem lage salaris voor een startende mbo-er :o
Ik dacht dat het minimumloon al meer was, maar net gekeken en dat is nog lager :o

Je valt inderdaad onder de werkende armen. Hoe andere mensen dit oplossen: door samen te wonen.... en zo snel mogelijk een huis kopen, want dat is velen malen goedkoper dan huren.
Eigenlijk zou hier een informatie-site voor moeten zijn. Voor veel mensen is het taboe dat je moet schipperen tussen alle toeslagen enzo.

Voor mij loont het ook niet om te werken (Wajong) maar ben wel op zoek, puur omdat thuiszitten ook niks is.

Ik hoop van harte dat de salarissen de komende jaren weer omhoog gaan :Y Ik hoop op betere tijden voor Nederland :)
pi_172086942
Of dat gekkigheid is, hangt ook af van wat je gewend bent. Voor iemand die uit een gezin komt waar je ouders ook echt de eindjes aan elkaar moesten knopen, zal het in het begin makkelijker zijn om van een wat lager inkomen rond te komen dan voor iemand uit een gezin waar de huishoud-bankrekening nooit bijna leeg is.

Die eerste persoon zal immers gewend om vaker goedkope eenvoudige maaltijden te eten in plaats van biefstuk en varkenshaas. En gewend zijn om sommige meubels en apparatuur 2e-hands te kopen waar de ander gewend is dat altijd alles nieuw is.

De kleine besparingen stapelen zich dan hard op. 25 euro minder boodschappen, tientje minder voor tv/internet, 25 euro minder voor mobiel bellen door voortaan een simpeler model telefoon te kopen en datagebruik zoveel mogelijk te beperken tot plaatsen waar je WiFi hebt. Dan nog een halve tank benzine besparen door ritjes korter dan 7 kilometer op de fiets te doen. Paar euro door niet in een betaald-parkeren gebied te gaan staan maar (het laatste stuk) naar de stad te lopen of fietsen. Tram en bus gebruik binnen de stad beperken en de fiets pakken. Niet elke keer uitgaan/uiteten in de stad roulerend afspreken bij iemand thuis uit de vriendengroep.
Een kleinere auto kopen die zuiniger is en goedkoper in wegenbelasting en verzekering, zeker als de huidige toch aan vervanging toe is.

Allemaal kleine dingen, die op maand-basis afhankelijk van hoe je huidige uitgavenpatroon is toch al snel tussen de 100 en 250 euro verschil kunnen maken.

En je hoeft geen vrek te worden
Natuurlijk is een beetje sparen om een potje achter de hand te hebben wel aan te raden. Zeg 50 euro per maand. Maar je mag jezelf best verwennen met het geld wat je op de 'basis' weet te besparen. Met nieuwe kleding, een keer lekker uit eten met je beste vriend(in), een potje voor een mooie vakantie.
pi_172087382
En ik ben een vrouw hé.. het klinkt misschien stom, maar een ex vriendje deed hetzelfde MBO niveau in de bouw en verdiende het dubbele.

Ik kom uit een bovengemiddeld gezin. Ik ben ook de enige die niet wilde doorstuderen etc. Omdat ik gewoon tevreden ben op deze manier. Ik schroom er niet voor om te bezuinigen en ben een echte koopjes jager. Marktplaats is een van mijn beste vrienden. Ik me alleen echt geen leven meer voorstellen zonder een auto...

Ik geef op het moment wel te makkelijk geld uit, etentjes, shoppen... ik ga een kasboek bijhouden om hier meer overzicht in te krijgen. Betaal wel kostgeld thuis en krijg verder niet veel van mijn ouders, maar als ik ooit in de problemen zou komen m.b.t. geld zou ik wel bij ze terecht kunnen.

Ik wordt overigens wel met mn neus op de feiten gedrukt nu ik meer duidelijkheid heb. Ik had nooit verwacht dat het zelfs met een MBO diploma zo ingewikkeld en lastig zou kunnen zijn...
pi_172087419
Arme TS, schrikbarend topic.
pi_172087538
Wel heel goed topic. Schrik hier wel van. En dan maar afvragen waarom mensen in de schulden komen, heb je veel schulden TS buiten je studieschuld en hoe hoog is je studieschuld?
pi_172087653
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:59 schreef radeloosje1987 het volgende:
Wel heel goed topic. Schrik hier wel van. En dan maar afvragen waarom mensen in de schulden komen, heb je veel schulden TS buiten je studieschuld en hoe hoog is je studieschuld?
Heb 5000 euro studieschuld (die ik nu dus aan het afbetalen ben). En dat valt op zich mee, want mijn vriendin heeft 18.000 studieschuld en uiteindelijk een MBO4 opleiding afgerond.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')