abonnement Unibet Coolblue
pi_172052088
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.

M'n werkauto: '12 MB Actros 1842.
- Kruipmodus. De auto gedraagt zich als een automaat met koppelomvormer door continu met slippende koppeling te draaien. Rem los en hij begint dus te rollen. Ja, je kunt het uitzetten, maar bij iedere start staat kruipmodus weer aan. Sowieso snap ik niet dat een vrachtauto een functie heeft dat je koppeling harder laat slijten.
- Cabine zit aan de voorkant stijf vast aan het chassis. Een ritje over de N3 heeft veel weg van een kermisattractie. Je kunt ook alles weer terugleggen waar het lag. Alles rammelt uit de vakjes, telefoonhouder, en kastjes. Laat staan dat je probeert een bakje koffie te drinken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172052443
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Rooklucht door de fabrikant? ;) Maar je kunt naar poetsers of waar ze (volgens mij) een ozon behandeling uitvoeren. En ik had 'm persoonlijk overgeslagen als 'ie zo stinkt.

Punt 2 is bij heel veel auto's zo. Ik film veel auto's met m'n broer en stap dan vaak uit, hij gaat even rijden en dan moet ik er weer in: auto op slot. Bovendien vind ik dat wel fijn, aangezien er voor een paar mille aan apparatuur in de achterbak ligt *) Vaak kun je het overigens wel uitzetten, zou dat bij de Skoda niet kunnen? Weet nog dat mijn pa het juist had aangezet in de Renault in 1999, dus zou zeggen dat het ook wel bij modernere auto's kan.

Bij mijn werkbus en privéauto stoor ik met eigenlijk nergens aan (behalve misschien wat achterstallig onderhoud, maar daar kan de fabrikant niks aan doen). Betreft een MB Sprinter 319CDI automaat en BMW E34 540iA Touring.
pi_172054623
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172054813
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.

Puntje 2 is zo in te stellen. Ik had 't ingeschakeld bij mijn Skoda, maar vond t achteraf toch irritant, dus heb t weer uitgezet.

Zelfs met een chinese wifi dongle werkt dat. Zoek iemand met Vagcom/VCDS in de buurt of iemand met een dongle+app.

Woon zelf in Nunspeet, kan t eventueel ook wel doen


https://blog.caristaapp.c(...)ssat-b6-9a092ac9d673
Auto-lock doors when moving (Yes / No)
Auto-unlock doors when key is taken out of ignition (Yes / No)
pi_172054939
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Vreemd. Mijn Peugeot Partner heeft een aparte knop om alles op slot en er vanaf te zetten. Standaard los. Verder iets vreemds met lampjes binnen en in de bagageruimte: gaan branden als je al bent uitgestapt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172055976
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.

Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_172055982
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten :+ Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan :P

Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
pi_172056901
2014 Seat Leon TDi

Wielophanging achter, veel te stug op rechte drempels, te slap in bochten. Liefst zou ik het als een Benz willen, rechtdoor zacht en in bochten strak. Sowieso beginnen de dempers al minder te worden, ik zit nu bijna op 100000km. Vorige VAG bak, een Golf had het ook. Niet als een 20 jaar oude Renault, maar de demping was strakker toen ze nieuw waren.

Bakverhoudingen, ding heeft om lekker de ECE test te sjoemelen, aangepaste versnellingen. Het gat tussen 1 en 2 is mega, hij valt zo ver terug dat ik minstens naar 3000 toeren moet, om te voorkomen dat je in 2 weer naar 1000 toeren terugvalt.

Turbolag, heeft bijna 2 seconden nodig om druk op te bouwen vanuit stilstand.
.
pi_172057086
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)

Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.

(verder vind ik het wel een erg fijne auto :))
pi_172057409
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:40 schreef Palomar het volgende:
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)

Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.

(verder vind ik het wel een erg fijne auto :))
Ik heb een ST, zal wel zwaarder zijn achter.
.
pi_172058398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Dingest het volgende:

[..]

Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten :+ Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan :P

Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.

Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172058518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:05 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.

Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo' ;)
pi_172058534
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172058716
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:29 schreef Dingest het volgende:

[..]

Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo' >:)
Ik denk vast dat ze zich daar bij de volgende Jazz wel 2 keer over gaan bedenken.
Volgens mij vonden ze er op deze manier niets aan >:)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172058815
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:31 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
Ik heb zelf ook een algemeen irritatiepuntje gepost. Misschien is het idd beter als we ons beperken tot ontwerpfoutjes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 02:15:30 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172058908
Volvo V70R : geen

Fiat 500:
Electronica van de sequentiele bak 'denkt' niet hetzelfde als ik.
Oplossing: automaat uitzetten en zelf flipperen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172059149
-knip-

- Kofferbak is redelijk diep maar nog geen meter breed, vrij onbruikbaar.

-knip-

[ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 30-06-2017 06:22:32 (beetje geknipt, rest was offtopic namelijk. ) ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 07:20:54 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_172059598
Peug 406 Coupe: een jaar geleden had ik een zesde versnelling wel prettig gevonden, maar nu kom ik niet veel meer op snelwegen dus mis ik het niet meer. Verder helemaal niets O+

De 106 is ook gewoon helemaal goed O+
pi_172059991
VW Polo 2001 1.4:

Je zou zeggen dat een 1.4 ruim voldoende is voor een auto van ca 900 kilo, maar VAG wist er in 2001 slechts 60pk uit te halen.

In de stad gaat het nog wel, maar buiten bebouwde kom en op de snelweg is traagheid het motto. In de 5e versnelling bij 100 km/u het gaspedaal tot de bodem intrappen en je merkt nauwelijks iets. Terugschakelen naar de 4e versnelling veranderd er wel iets aan, maar het blijft een zeer trage acceleratie.

Het is dat het ding weinig gekost heeft in aanschaf en ook in maandelijkse kosten voordelig is, want er in rijden is met zo'n motorblok geen plezier.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:39:23 #20
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172060287
Werkvervoer: VW Up! 2017
Flink moeten trappen om 'm op gang te houden (driepitter ter grootte van een paar colablikjes), maar dat went.
Vooral jammer dat aan bijna iedere optie gedacht is maar ze de cruise control hebben overgeslagen.

Gezinsvervoer: Skoda Fabia Combi 2008
De aftermarket parkeerhulp die de vorige eigenaar er in heeft geklust maar bijna nooit werkt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:46:45 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_172060359
VW Tiguan diesel "rammelt" op 1500 toeren, wat erger wordt als het buiten koud is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_172061468
Volvo C30 1.8 2008 - geen USB.. er had een 6bak in gemogen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:39:54 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_172063933
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft :(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_172064044
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft :(
Dan had je een andere moeten kopen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172064101
Uit mijn verleden:

Golf: het ouderwetse dashboard
Opel Rekord: Veel interieurherrie (prachtige wagen trouwens)
Camry: het vervangen van de koplampjes, je moet er van alles uitslopen tot je erbij kunt, de vele accessiores, het sterft van de automatische dingen en knopjes, verder was het een briljante auto.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')