Meestal loopt dat uiteindelijk niet zo'n vaart jammer genoeg. Hoe veel wonderkinderen hebben we in de jaren 70, 80, 90 wel niet langs zien komen waar je nu niks meer van hoort.quote:Op donderdag 28 juni 2018 07:04 schreef bijdehand het volgende:
Echt gaaf, zo'n kind! Dat hij veel moge gaan betekenen voor de wereld.
Zo te lezen heeft hij het idd van zijn vader, klinkt als een slimme man.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:06 schreef Nikonlover het volgende:
Zelf denkt Laurent zijn intelligentie van zijn vader te hebben, maar daar gaat zijn Alexander niet in mee. "Ik geef liever geen antwoord, dat is het verstandigst."
Die zijn allemaal doodquote:Op donderdag 28 juni 2018 07:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Meestal loopt dat uiteindelijk niet zo'n vaart jammer genoeg. Hoe veel wonderkinderen hebben we in de jaren 70, 80, 90 wel niet langs zien komen waar je nu niks meer van hoort.
Ik begrijp dat ook niet helemaal.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zieligDit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
Dat je niets meer van ze hoort hoeft niets te betekenen. De nieuwswaarde van wonderkinderen is veel groter dan volwassenen die uber-intelligent zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2018 07:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Meestal loopt dat uiteindelijk niet zo'n vaart jammer genoeg. Hoe veel wonderkinderen hebben we in de jaren 70, 80, 90 wel niet langs zien komen waar je nu niks meer van hoort.
Dit soort dingen helpen dus ook niet denk ik.quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis
Zielig vind ik ook niet echt een passende term. Maar ik vraag me wel af hoe de ontwikkeling van zo'n zevenjarig wonderkind op sociaal en emotioneel vlak verloopt.quote:Op donderdag 28 juni 2018 07:44 schreef Somberling het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ook niet helemaal.
Uhm...quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Jezus... ziet er ook bizar wijs en eigenlijk volwassen uit. Damn, 7??
Je zou verwachten dat een wonderkind wat actief bijdraagt aan allerhande wetenschappelijk onderzoek een soort "sweetheart of the nation" wordt die nauwlettend door de media wordt gevolgd... een beetje zoals de jongste persoon in de film "Children of Men"quote:Op donderdag 28 juni 2018 07:52 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Dat je niets meer van ze hoort hoeft niets te betekenen. De nieuwswaarde van wonderkinderen is veel groter dan volwassenen die uber-intelligent zijn.
Die film heb ik niet gezien, aanrader?quote:Op donderdag 28 juni 2018 08:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat een wonderkind wat actief bijdraagt aan allerhande wetenschappelijk onderzoek een soort "sweetheart of the nation" wordt die nauwlettend door de media wordt gevolgd... een beetje zoals de jongste persoon in de film "Children of Men"
Wat tofquote:Op donderdag 28 juni 2018 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft een IQ van 145+. Zit in een klas voor hoogbegaafde kinderen. Behandelen de normale lesstof (in 20% van de reguliere tijd) en verder bieden ze heel veel verbreding aan. Dit proberen we zelf ook te doen; bezoekje aan bv
het British Museum vindt ze echt geweldig.
Daarnaast is ze ook nog lekker kind. Buiten spelen, met een bestuurbare auto racen, hockey, zwemmen, hutten bouwen, insecten vangen en verkleden kan ze zich ook prima mee vermaken.
Deze jongen heeft blijkbaar nog meer nodig. Fijn dat er mogelijkheden zijn.
Niet een absolute must-see maar wel gewoon een solide uitgewerkt concept. Dus sure.quote:Op donderdag 28 juni 2018 08:12 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Die film heb ik niet gezien, aanrader?
Misschien heeft dat wat met de tijd te maken. Einstein had in zijn dagen wel een soort hype-status. Maargoed.. dat was ook de eindtijd van een wetenschap waarin de bijdragen van een individu de grootste drijfveer was. Tegenwoordig komt alles voort uit groepsresultaten of mega-projecten.quote:Ik denk dat mensen het nieuws snel zat zijn, op naar het volgende wondertje.
Ja met Jambers als presentator het liefst.quote:Daarnaast kan ik me voorstellen dat zo'n wonderarts niet per se zit te wachten op aandacht van de media, ook voor hen is de nieuwigheid eraf en je doet immers gewoon je werk. Misschien werken ze ook nog samen in een team en wil je niet in je eentje pronken.
Nou ja suggesties en aannames weer![]()
Misschien eens op zoek naar een 'Hoe is het nu met...'reportage.
Hardnekkig misverstand dat downies altijd vrolijk zijn. Er komt namelijk ook een hele hoop agressie bij voor, maar dat zie je natuurlijk niet op TV in die walgelijke Johnny de Mol shows.quote:Op donderdag 29 juni 2017 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ja beter had hij down dan was die tenminste altijd vrolijk!
Nederland op z'n smalst weer dit
God, wat ben ik blij dat ik nooit de ellende van campings heb meegemaakt als kindquote:Op donderdag 28 juni 2018 01:47 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Juist. En dat ze een camping ook hebben meegemaakt.
Al die hotels over de wereld in Beverwijk en Den Dolder gaan ook vervelen
Hmm? Verder lijkt het er wel een beetje op dat die vader dat kind een beetje als claim to faim proxy gebruikt.quote:Op woensdag 27 juni 2018 23:56 schreef madam-april het volgende:
Waarschijnlijk wordt het toch een Nederlandse of Belgische universiteit voor Laurent, die werd opgevoed door zijn opa en oma. ,,Het buitenland is nog te ver weg, hij kan hen niet missen.’’
Kinderen vermaken zich overal.quote:Op donderdag 28 juni 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
God, wat ben ik blij dat ik nooit de ellende van campings heb meegemaakt als kind
Er zijn geen garanties. Zijn ouders zouden er goed aan doen hun verwachtingen wat te temperen.quote:Op donderdag 28 juni 2018 07:04 schreef bijdehand het volgende:
Echt gaaf, zo'n kind! Dat hij veel moge gaan betekenen voor de wereld.
Jemig wat een kutleven moet je hebben als je direct zo negatief denkt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.
Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.
Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
Die docentquote:Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis
Dat is een groot misverstand...!quote:Op donderdag 28 juni 2018 08:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kinderen vermaken zich overal.
Hoeft ook niet. Mensen die b.v. studies wiskunde of natuurkunde makkelijk doorlopen, zijn lang niet altijd bovengemiddeld goede onderzoekers. Dat zijn toch weer andere vaardigheden, zoals creativiteit, intuïtie en dergelijke.quote:Op donderdag 28 juni 2018 11:10 schreef DrParsifal het volgende:
Het kan best goed gaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Terence_Tao
Al denk ik dat in de wiskunde en theoretische natuurkunde en biologie individuele genialiteit eerder tot echte doorbraken leidt dan in de medische wetenschap of experimentele wetenschappen, waar het groepswerk veel belangrijker is.
Mee eens, maar ik denk dat dit soort wiskundige creativiteit wel gecombineerd moet worden met genialiteit. (En misschien wordt de creativiteit deels doodgeslagen als er te veel gehamerd wordt op het leren van al bestaande methoden)quote:Op donderdag 28 juni 2018 11:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Mensen die b.v. studies wiskunde of natuurkunde makkelijk doorlopen, zijn lang niet altijd bovengemiddeld goede onderzoekers. Dat zijn toch weer andere vaardigheden, zoals creativiteit, intuïtie en dergelijke.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |