Beste forum leden,
Graag stel ik me voor. Ik ben een gezonde man van 28 en weet geen raad meer over mijn LPG probleem. Wellicht dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem (natuurlijk niet te wensen).. zucht.
Het probleem is pas twee dagen later gebleken vanaf aankoop. Toen ik de auto kocht, namelijk een bmw e90 318i uit 2006; bleek hier al een half volle tank aan lpg te zitten. Er is mij toen geadviseerd om nooit bij te vullen eerder de tank volledig leeg is gereden. Dat heb ik toen aangehouden en op zich was er ook weinig mis. Er zit een vialle systeem in met een lompe tank in de kofferruimte (non lpi).
Twee dagen verder na het leegrijden van de tank volledig weer gevuld bij texaco. In eerste instatie leek alles normaal te werken totdat in mijn ooghoek het rood/oranje knipperend lampje van het lpg systeem opviel. Dat leek me vreemd, want ik had zojuist volgetankt. Eenmaal op het knopje gedrukt te hebben bleef het lampje opeens blauw te knipperen en ja je raad het al, ik reed namelijk nog steeds op benzine. Na het uitzetten starten van de auto leek hij het weer te doen, maar tevergeefs stopte het systeem er mee om de 400 meter.
Ongeveer een week geleden heb ik het probleem laten checken bij een garage, alleen valt er niets uit te halen en alles lijkt normaal. Nu heb ik een lange rit gehad van 500 km. Het valt me op dat het systeem de eerste 10liter/100km dat probleem aanhoudt maar daarna gewoon normaal werkt. Ik heb eergisteren een grondig reiniging gehad van de tank en leidingen, maar het probleem blijft

Ik wil graag binnenkort op vakantie rijden maar niet op benzine. Op benzine rijdt de auto overigens als een zonnetje, het probleem zit 'm echt bij volle tank lpg. Als ik bijvoorbeeld 20 liter tank springt het systeem hooguit 2 keer over naar benzine.
Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem of zijn er mensen die hetzelfde ervaren?