Zweden beoordelen op Rosengĺrd en Rinkeby is hetzelfde als Nederland beoordelen op de Schilderswijk of zelfs Den Haag beoordelen op de Schilderswijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 21:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Jemig. Je ziet Zweden als een grote ghetto?
Malmö is prachtig, alleen gebieden als Rosengĺrd lekker overslaan. Stockholm is nog veel mooier en in wijken als Rinkeby ga je normaal gesproken toch helemaal niet komen.
Lekker gaan man, misschien wordt je wereldbeeld zelfs wel een beetje bijgesteld.
Inderdaad, ik kan mij ook gewoon niet voorstellen dat iemand bang is om naar Zweden op vakantie te gaan (niet dat er geen problemen zijn, maar daar krijg je als toerist echt nauwelijks iets van mee. Normaal gesproken dan)quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zweden beoordelen op Rosengĺrd en Rinkeby is hetzelfde als Nederland beoordelen op de Schilderswijk of zelfs Den Haag beoordelen op de Schilderswijk.
Mwa, heb toch meerdere citytrips naar Stockholm gemaakt zonder naar andere gebieden in Zweden te gaan. Is prima bevallen en de stad verveelt me nog steeds niet.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:41 schreef Homey het volgende:
Naar Zweden ga je niet voor de steden, maar voor de prachtige natuur en pittoreske dorpen.
Geweldig filmpje, zeker dat stukje op de eilandjes voor de kust; “ Seriously, this must be Paradise”quote:
Steve heeft heel veel filmpjes over kleine Schotse eilandjesquote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geweldig filmpje, zeker dat stukje op de eilandjes voor de kust; “ Seriously, this must be Paradise”
Ja dat kan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:32 schreef Justinn het volgende:
Kleine kick. Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Zweden, gewoon met de auto via Sontbrug en de Grote Beltbrug. Voor die bruggen betaal je tol. Kan dat gewoon met mijn Nederlandse pinpas ter plaatse of gaat dat heel anders?
En kan je in Zweden gewoon overal met de pinpas betalen of het zinvol om Zweedse Kronen contant bij je te dragen?
Thanks! Ergens ter hoogte van Jönköping.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Betalen met kaart is de norm in Zweden. Ik heb de afgelopen jaren nauwelijks contant geld in handen gehad.
Waar in Zweden gaan jullie?
Leuk! Veel plezier!quote:Op zondag 9 juli 2023 13:55 schreef Justinn het volgende:
[..]
Thanks! Ergens ter hoogte van Jönköping.
De tol van de bruggen in DK en naar Malmö moet,als je geen lid bent, gelijk betaald worden. De tol voor het rijden in de stad (Göteborg, Stockholm) of voor de bruggen in Motala en Sundsvall gaat achteraf.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:23 schreef DeTolk het volgende:
Mijn vrouw en ik gaan begin augustus met de camper naar zweden (via Duitsland en Denemarken)
Zijn er nog zaken om rekening mee te houden? Ja natuurlijk.
Tol kan ook automatisch las ik ergens? Dus rekening achteraf? of klopt dit niet?
Thanks, is allemaal goed gekomen tot zover.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
De tol van de bruggen in DK en naar Malmö moet,als je geen lid bent, gelijk betaald worden. De tol voor het rijden in de stad (Göteborg, Stockholm) of voor de bruggen in Motala en Sundsvall gaat achteraf.
Prachtig, hier hebben we al een week of 2 constant regenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:12 schreef Molo het volgende:
Vandaag lekker in het bos BBQ aangestoken, en heerlijk gewandeld, klauterend over rotsen langs het water.
Wat is Zweden toch prachtig![]()
![]()
Ja het was even een droge middag en avond zullen we maar zeggenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:14 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Prachtig, hier hebben we al een week of 2 constant regen
Graad of 22-24 is prima ja, hier zijn de temperaturen vrij steady rond de 18-20 graden de laatste weken en met een zonnetje is dat prima te doen. Helaas zijn het de laatste weken veel vaker dagen met regen en windquote:Op zondag 23 juli 2023 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja het was even een droge middag en avond zullen we maar zeggen
Gisteravond 11° en regen hoor
Hoeft geen 45° a la Griekenland te zijn, maar dit is wel vrij extreem de andere kant op helaas afgelopen week ja
Aardig begin: https://www.anwb.nl/vakantie/denemarken/reisvoorbereiding/tol#hoequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:36 schreef Chandler het volgende:
Een korte vraag en hopelijk ook een kort antwoord van de experts hier!
Help! (als iemand een verwijzing heeft naar een post die al deze informatie al bevat, graag! )
Je kan gewoon er naar toe rijden en betalen bij de poortjes met je Nederlandse bankpas.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:36 schreef Chandler het volgende:
Een korte vraag en hopelijk ook een kort antwoord van de experts hier!
We gaan dit jaar naar Zweden via Denemarken, met de auto (zonder aanhanger) samen met onze 2 kinderen (< 14j).
Nu willen we over de tol bruggen maar we raken het overzicht een beetje kwijt... waar moeten we zijn? moeten we eerst een abonnement aanschaffen en vervolgens per gebruik van de tolbruggen betalen? of kunnen we ook gewoon een retourtje kopen voor beide? en wat is de relatief goedkoopste optie? en is een CC echt nodig?
Help! (als iemand een verwijzing heeft naar een post die al deze informatie al bevat, graag! )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |