Prima dat hij in het gat dook, maar daarna maakt hij het zelf te klein door nog een keer naar buiten toe te sturen. Dat kost hem deze keer wel punten en het zijn punten waarmee je een al dan niet geniale wereldkampioen wordt.quote:Op woensdag 11 april 2018 13:22 schreef opgebaarde het volgende:
Maar Max wil per se zo snel mogelijk naar de finish, neemt daarvoor meer risico dan anderen en daarom is hij eigenlijk ook zo’n geniale coureur. Hij gaat er altijd voor. Kost op een jaar gezien misschien punten, maar misschien ook niet, ik weet het niet. Hij zorgt in ieder geval altijd voor actie en volgens mij niet op de verkeerde manier (een gat zien wat er niet is, zoals Kvyat in China 2016)
quote:Op woensdag 11 april 2018 12:56 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je loopt weer een hoop onzin te verkondigen.
Die 150 pk HEBBEN de andere coureurs ook al, het was geen 150pk EXTRA, maar 150pk MEER dan zou MOETEN op dat moment. De auto dacht dat ie al voorbij bocht 2 was, maar hij zat nog vol in bocht 2, en na bocht 2 wil je die 150pk wel, maar er in hoort die er niet te zijn. Als je dan je poot op dezelfde plek hebt waar je hem altijd hebt op dat punt van de baan, en er is 150pk te veel, dan ga je achterstevoren... Ook als je Max of Lewis of Sebastian heet.
Het lijkt me niet per se iets dat Hamilton of Vettel ook was overkomen. Altijd weer die ingewikkelde verhalen om een excuus voor Verstappen te verzinnen, is het niet van hemzelf of van Horner dan gaan zijn fans wel los met allerlei rare theorien.quote:Renault engine blameless in Verstappen's Bahrain Q1 crash
Red Bull Formula 1 boss Christian Horner has confirmed there was no car or engine issue when Max Verstappen crashed out in the first segment of qualifying at the Bahrain Grand Prix.
Instead, Horner said the accident was a result of the Dutchman’s foot jumping on the throttle pedal as he ran over the kerbs.
After the accident, Verstappen had complained of a 150bhp power surge, prompting cynical responses from some of his rivals.
Fellow Renault power unit user Nico Hulkenberg said: “I would like to know where the 150 horsepowers are coming from. Does he have a party mode as well?
"I haven't experienced that. It doesn't change from one lap to another. Let me put it like this – that’s Greek to me.”
Although some observers suggested that there may have been a technical problem – possibly a sticking throttle – Horner insisted that there were no mechanical issues, and that the kerbs were the trigger.
“It wasn’t a stuck throttle,” Horner told Motorsport.com. “I think when he got high on the kerb there was an oscillation on the foot. It was fairly obvious.
“The gearshift around there has always been a bit lumpy, and I think it was a combination of that, pushing flat out, up on the kerb, oscillation with the foot – put a lot of stuff together, that’s what happens.
"So there’s nothing to read into it.”
Renault Sport boss Cyril Abiteboul confirmed that the French manufacturer had found nothing wrong in its investigations.
“The engine has done exactly what the throttle was asking, it was very clear,” he told Motorsport.com.
“It’s a determinist thing, cause and consequence, when you press on the throttle, something is happening to the engine. The engine has reacted in exactly the same way that it was supposed to react.”
https://www.gpupdate.net/(...)n-duel-met-hamilton/quote:Ricciardo: "Max was iets te gretig in duel met Hamilton"
Hamilton en racewinnaar Sebastian Vettel waren na afloop niet te spreken over het rijgedrag van Verstappen. Ricciardo is minder kritisch maar erkent wel dat zijn jonge teamgenoot iets slimmer had kunnen handelen: "Om eerlijk te zijn verdiende de actie geen straf. Het was wat dat betreft prima. Wel moest ik denken aan mijn moment met Rosberg in Boedapest, toen hij maar op me af bleef komen terwijl ik al op de kerbs aan de buitenkant van de bocht zat en nergens heen kon. Max had de actie al volbracht, hij hoefde volgens mij niet helemaal door te sturen tot de kerb. Wat er ook gebeurde, Max was voor Lewis gebleven. Hij was gewoon iets te gretig."
Zorgwekkender is dat het bij hem altijd aan een ander ligt: ik had ineens zonder dat het aan mij lag 150pk extra, Lewis moet voor mij de rode loper uitleggen, enz.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me niet per se iets dat Hamilton of Vettel ook was overkomen. Altijd weer die ingewikkelde verhalen om een excuus voor Verstappen te verzinnen, is het niet van hemzelf of van Horner dan gaan zijn fans wel los met allerlei rare theorien.
Verstappen maakt fouten, dat doen ze allemaal maar hji maakt er nog teveel voor iemand die wereldkampioen wil worden. Veel ingewikkelder is het niet.
Dat lijkt mij ook niet. Het wordt tijd dat hij als een toekomstig wereldkampioen gaat rijden.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zorgwekkender is dat het bij hem altijd aan een ander ligt: ik had ineens zonder dat het aan mij lag 150pk extra, Lewis moet voor mij de rode loper uitleggen, enz.
Dat komt de leercurve niet ten goede.
En die woorden heeft Horner weer ingetrokken, na een gesprek met Helmut. Het lag niet aan Max, nu lag het aan de software van Red Bull die een probleem met schakelen heeft.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me niet per se iets dat Hamilton of Vettel ook was overkomen. Altijd weer die ingewikkelde verhalen om een excuus voor Verstappen te verzinnen, is het niet van hemzelf of van Horner dan gaan zijn fans wel los met allerlei rare theorien.
Verstappen maakt fouten, dat doen ze allemaal maar hji maakt er nog teveel voor iemand die wereldkampioen wil worden. Veel ingewikkelder is het niet.
Ergens toch wel sneu om dit te posten om je 'gelijk' te halen terwijl men uitging van hetgeen door het team allereerst uitgegeven werd en het uiteindelijk alsnog niet helemaal duidelijk blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me niet per se iets dat Hamilton of Vettel ook was overkomen. Altijd weer die ingewikkelde verhalen om een excuus voor Verstappen te verzinnen, is het niet van hemzelf of van Horner dan gaan zijn fans wel los met allerlei rare theorien.
Verstappen maakt fouten, dat doen ze allemaal maar hji maakt er nog teveel voor iemand die wereldkampioen wil worden. Veel ingewikkelder is het niet.
Bullshit. En wat een slechte manier om de rijder te beschermen. Beschamend gewoon. Als je liegt, doe het dan een beetje geloofwaardig.quote:Op zaterdag 14 april 2018 07:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
En die woorden heeft Horner weer ingetrokken, na een gesprek met Helmut. Het lag niet aan Max, nu lag het aan de software van Red Bull die een probleem met schakelen heeft.
Het lijkt nu een gevalletje 150pk extra en niemand mag het weten te worden. Doofpotje.
Nou, volgens mij was de rijder al bij de eerste uitleg beschermd, en was de 2e uitleg juist om Renault te beschermen. Renault was niet blij met de uitleg iig.quote:Op zaterdag 14 april 2018 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bullshit. En wat een slechte manier om de rijder te beschermen. Beschamend gewoon. Als je liegt, doe het dan een beetje geloofwaardig.
Ik denk eerder een slechte manier om de motorpartner te beschermen en Max wasn't having any of it en liet dat na de uitspraken van Horner ook gewoon duidelijk merken.quote:Op zaterdag 14 april 2018 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bullshit. En wat een slechte manier om de rijder te beschermen. Beschamend gewoon. Als je liegt, doe het dan een beetje geloofwaardig.
Eerste uitleg komt van de rijder (en werd direct door collega’s naar het rijk der fabelen verwezen).quote:Op zaterdag 14 april 2018 11:04 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nou, volgens mij was de rijder al bij de eerste uitleg beschermd, en was de 2e uitleg juist om Renault te beschermen. Renault was niet blij met de uitleg iig.
Ik denk dat je dan een hele roze bril op hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2018 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk eerder een slechte manier om de motorpartner te beschermen en Max wasn't having any of it en liet dat na de uitspraken van Horner ook gewoon duidelijk merken.
Miscalculatie van Horner en de zijne en vervolgens krijgt Horner nogal op zn lazer van Marko. Max heeft duidelijk aangegeven dat er niet te sollen valt met hem en dus ging Horner door het stof om e.e.a. recht te zetten.
Volgens Horner zijn zijn woorden verkeerd geinterpreteerd en is het geen fout van Max, noch had hij het aan kunnen zien komen of er op anticiperen: https://www.f1today.net/n(...)eerd-geinterpreteerdquote:Op zaterdag 14 april 2018 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan een hele roze bril op hebt.
Ook Max zijn uitleg gisteren was in het kader van ‘te ver het gaspedaal ingetrapt’, alleen komt dat dan met een ‘ja, maar de mapping’.
Nou geloof ik best dat de mapping agressief is en daardoor een fout sneller gemaakt is, maar dan blijft het een fout. De mapping is immers een gegeven. Nog even en iedere spin is geen fout van de coureur, maar de auto is nu eenmaal heel lastig te besturen. Ja, kunst, het is een F1!
Eerste uitleg was van zowel rijder als team later. Het zou zelfs op de telemetrie te zien zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 april 2018 13:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eerste uitleg komt van de rijder (en werd direct door collega’s naar het rijk der fabelen verwezen).
Team corrigeert.
Vervolgens draait het team en komt er een uitleg waarvan iedereen weet dat het onzin is.
Voor mij is het dan wel duidelijk.
Ik heb het gehoord. Het was compleet bullshit.quote:Op zaterdag 14 april 2018 15:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens Horner zijn zijn woorden verkeerd geinterpreteerd en is het geen fout van Max, noch had hij het aan kunnen zien komen of er op anticiperen: https://www.f1today.net/n(...)eerd-geinterpreteerd
Nee, het was 150pk extra. Vrijdag werd daarvan de oorzaak medegedeeld.quote:Op zaterdag 14 april 2018 15:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Eerste uitleg was van zowel rijder als team later. Het zou zelfs op de telemetrie te zien zijn geweest.
Dan volgt een gesprek met Ah, Bietenboel en is het ineens anders.
De ERS wel en dat extra vermogen kwam te vroeg zoals ik begrepen heb.quote:Op zaterdag 14 april 2018 17:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het was 150pk extra. Vrijdag werd daarvan de oorzaak medegedeeld.
En op zaterdag was het de bak. Een bak geeft geen 150 pk.
150pk extra op dat punt. Niet 150pk extra bovenop het maximum aantal pk van de bak.quote:Op zaterdag 14 april 2018 17:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het was 150pk extra. Vrijdag werd daarvan de oorzaak medegedeeld.
En op zaterdag was het de bak. Een bak geeft geen 150 pk.
Renault motoren zijn stom want mijn verre achternicht zijn oom had ooit een renault megane en die ging vet vaak stuk en vettel en hamilton zijn ook stom want die lieten max er niet langs terwijl max veeeeeeeeeeeeel sneller was. En die 10 seconde straf sloeg nergens op want als vettel er niet was geweest had het nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 14 april 2018 18:13 schreef VEM2012 het volgende:
Weet je, iedereen mag geloven wat hij wil. We kunnen nu wel gaan pingpongen, maar dat gaat ons niet verder brengen.
twitter:tgruener twitterde op zondag 15-04-2018 om 12:11:14 Lauda hits out at Verstappen: "Max is fully to blame for the accident. Seems like reason doesn't get through to him. You normally rise with your mistakes. But he's getting ever smaller. In this case it also seems to be a question of intelligence." #AMuS reageer retweet
Volgende keer wint ie en "heeft Lauda het altijd al gezien".quote:Op zondag 15 april 2018 13:07 schreef potjecreme het volgende:twitter:tgruener twitterde op zondag 15-04-2018 om 12:11:14 Lauda hits out at Verstappen: "Max is fully to blame for the accident. Seems like reason doesn't get through to him. You normally rise with your mistakes. But he's getting ever smaller. In this case it also seems to be a question of intelligence." #AMuS reageer retweet
Nee, laten we het dan gewoon laten bij de mensen die er verstand van hebben. En die zeggen dat het geen fout van Max was.quote:Op zaterdag 14 april 2018 18:13 schreef VEM2012 het volgende:
Weet je, iedereen mag geloven wat hij wil. We kunnen nu wel gaan pingpongen, maar dat gaat ons niet verder brengen.
Is niet de eerste keer, hoor.quote:
Eerder een kansloze reactie.quote:
Lauda prijst of Max de hemel in, of verguist hem (beide al meerdere keren voorgekomen).quote:Op zondag 15 april 2018 20:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Het ligt dus aan het IQ van Verstappen aldus Lauda.
Ook dit is niet waar, maar blijf het vooral geloven.quote:Op zondag 15 april 2018 17:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, laten we het dan gewoon laten bij de mensen die er verstand van hebben. En die zeggen dat het geen fout van Max was.
Horner zegt het en daar heb ik meer vertrouwen in dan een handjevol Fokkers.quote:Op maandag 16 april 2018 06:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook dit is niet waar, maar blijf het vooral geloven.
Precies als rechts de 'curbs' komen.quote:
Waan van de dag, ik denk wel dat hij zijn talentenstatus gauw kwijt is bij nog wat fouten en dan zijn de geldschieters gauw wegquote:Op vrijdag 27 april 2018 15:42 schreef Edensnator het volgende:
Max begint inmiddels bij alle F1 fans wel een beetje naam te maken als brokkenpiloot en dat is niet goed. Het zijn dus niet alleen de zure mannetjes op FOK die afgeven op Max, zoals blijkt bij de comments onder dit filmpje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |