Brad, zeg nou eerlijk, je vond het een kutauto!quote:
Brad herhaalt vrij vaak dat hij "onbeperkt mag bijverdienen zodra hij het maar meldt."quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:44 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik netmax 150 euro per maand extra wat je mag houden.
Maar daar moet je ook weer een hele papierwinkel voor invullen uiteraard.
Nee dat roep ik helemaal nergens Mozy.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef Mozy het volgende:
[..]
Brad herhaalt vrij vaak dat hij "onbeperkt mag bijverdienen zodra hij het maar meldt."
Qua hoe 'ie reed vond ik 'm fantastischquote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Brad, zeg nou eerlijk, je vond het een kutauto!
Hoe komt het dat elke keer nadat jij een auto verkoopt je hem ineens helemaal afkraakt terwijl je luttele dagen daarvoor ze allemaal nog de hemel in prees?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 11:48 schreef Braddie het volgende:
Noouuu, versnellingsbak was matig, koppeling werd steeds slechter (Bak had trouwens ook problemen met die beveiliging van z`n achteruit nadat jij er in reed, laatste 5k was dat echt drama)
Maar los daarvan was het best een oke karretje ja.
Jij vond het schakelen ook echt butje geloof ik
Het reed fantastisch!quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Qua hoe 'ie reed vond ik 'm fantastischGeen kuilen/drempels etc meer.
Maar hij had wel echt heel veel gedoe.
+ dat ik het heel erg mistte om geen 5e versnelling te hebben, en ik mistte op een gegeven moment gewoon de klik met dat ding door de zoveelste x stilstaan.
Ik weet dat er geen vermogensgrens is bij de Wajong maar stel jij zou nu een paar maanden achter elkaar duizenden, tienduizenden euro's aan donaties ontvangen dan boeit dat ze geen flikker. Maar als jij ergens voor 300 euro bij beunt dan ben je de sjaak?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee dat roep ik helemaal nergens Mozy.
Ik mag met mijn Wajong onbeperkt donaties ontvangen, die worden namelijk gezien als gifts*. Dat moet ik logischerwijs melden.
Als ik werk mag ik maximaal 20% bijverdienen en ook dat moet je melden. Zodra je lang werkt en boven die 20% zit komt er loonwaarde in het vizier, of te wel. Dan word er bepaald hoeveel Salaris ik ontvang en hoeveel Wajong ik ontvang. Dus stel ik krijg 1400 euro per maand, dan krijg ik bijvoorbeeld 1100 euro Salaris, en 300 euro Wajong.
* Je hebt bij Wajong geen vermogensgrens, mijn adviseur (Die hebben ze mij bij het UWV toegewezen) Heeft gezegd dat het niet uitmaakt of ik bijwijze van spreken 15miljoen op de bank heb staan, als ik een Wajong ontvang daarnaast heeft dat geen hoogte er van, want het is een spaarrekening, en datzelfde geld ook voor een donatie, als ik een donatie ontvang van bijvoorbeeld 10,000 euro, dan moet ik dat wel doorgeven, maar dat heeft verder geen invloed op de hoogte van de uitkering.
Yes, zo werkt dat inderdaad man.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:50 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ik weet dat er geen vermogensgrens is bij de Wajong maar stel jij zou nu een paar maanden achter elkaar duizenden, tienduizenden euro's aan donaties ontvangen dan boeit dat ze geen flikker. Maar als jij ergens voor 300 euro bij beunt dan ben je de sjaak?
Vermogen is wat anders dan inkomsten: ben ik persoonlijk nest blij om, want in de bijstand had ik nu eerst mijn spaargeld mogen opmakenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:50 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ik weet dat er geen vermogensgrens is bij de Wajong maar stel jij zou nu een paar maanden achter elkaar duizenden, tienduizenden euro's aan donaties ontvangen dan boeit dat ze geen flikker. Maar als jij ergens voor 300 euro bij beunt dan ben je de sjaak?
Mwaaaaa ben ik niet met je eens, bij die Twingo was ik al een poos (Zelfs voor de verkoop) "Het is een prima auto, maar hij heeft wat problemen" En dat is na de verkoop niet anders geworden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:49 schreef Mozy het volgende:
[..]
Hoe komt het dat elke keer nadat jij een auto verkoopt je hem ineens helemaal afkraakt terwijl je luttele dagen daarvoor ze allemaal nog de hemel in prees?
Jij zit in de WW toch? Dan heb je geloof ik een vermogensgrens van +- 5000 euro, dan krijg je gewoon geen WW als je daar boven zitquote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Vermogen is wat anders dan inkomsten: ben ik persoonlijk nest blij om, want in de bijstand had ik nu eerst mijn spaargeld mogen opmaken
WW krijg je als je daadwerkelijk gewerkt hebt, dat maakt ook niet uit of jij 1 miljoen op de bank ten staan. Enige voorwaarde is, je moet minimaal een paar jaar gewerkt hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jij zit in de WW toch? Dan heb je geloof ik een vermogensgrens van +- 5000 euro, dan krijg je gewoon geen WW als je daar boven zitHoe krom is dat dan?
Minimum voor WW is 26 weken loon ontvangen (dus kan ook met 1 dag in de week werken) en dan krijg je 3 maand WW.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
WW krijg je als je daadwerkelijk gewerkt hebt, dat maakt ook niet uit of jij 1 miljoen op de bank ten staan. Enige voorwaarde is, je moet minimaal een paar jaar gewerkt hebben.
Ik heb 6 jaar gewerkt, dus kreeg daarom 6 maanden WWDaarna is het weer Wajong, alsof het iets uitmaakt. Want ik heb toch nooit echt veel boven het minimumloon verdiend
Ja ¤ 40 bruto ofzo misschien
Boven de 2129 ¤ betaal je 30% schenkbelasting.quote:
Voor de zekerheid doneer ik toch maar niks. We zouden toch niet willen dat Braadzak in de problemen komt.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef Mozy het volgende:
[..]
Brad herhaalt vrij vaak dat hij "onbeperkt mag bijverdienen zodra hij het maar meldt."
uhm nee?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jij zit in de WW toch? Dan heb je geloof ik een vermogensgrens van +- 5000 euro, dan krijg je gewoon geen WW als je daar boven zitHoe krom is dat dan?
Per schenker ja. Dat zie ik niet gebeuren.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:08 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Boven de 2129 ¤ betaal je 30% schenkbelasting.
Het zijn giften, en giften worden niet gezien als inkomenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:10 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Voor de zekerheid doneer ik toch maar niks. We zouden toch niet willen dat Braadzak in de problemen komt.
Oh dan ga ik ook snel wajong aanvragen en dan hou ik mijn huidige baanquote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef Mozy het volgende:
[..]
Dat had ik even over het hoofd gezien. u heeft gelijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:20 schreef nostra het volgende:
Per schenker ja. Dat zie ik niet gebeuren.
ah dus brads krijgt het vanzelf weer terugquote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:25 schreef ambertje90 het volgende:
Noodzakelijk kwaad om de staatskas vol genoeg te krijgen om allerlei uitkeringen van te kunnen betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |