abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:34:12 #76
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171882978
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:29 schreef Braddie het volgende:
[ afbeelding ]
O+ ;(
Brad, zeg nou eerlijk, je vond het een kutauto! :D
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171883015
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:44 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik net :@ max 150 euro per maand extra wat je mag houden.
Maar daar moet je ook weer een hele papierwinkel voor invullen uiteraard.
Brad herhaalt vrij vaak dat hij "onbeperkt mag bijverdienen zodra hij het maar meldt."
pi_171883117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef Mozy het volgende:

[..]

Brad herhaalt vrij vaak dat hij "onbeperkt mag bijverdienen zodra hij het maar meldt."
Nee dat roep ik helemaal nergens Mozy.
Ik mag met mijn Wajong onbeperkt donaties ontvangen, die worden namelijk gezien als gifts*. Dat moet ik logischerwijs melden.

Als ik werk mag ik maximaal 20% bijverdienen en ook dat moet je melden. Zodra je lang werkt en boven die 20% zit komt er loonwaarde in het vizier, of te wel. Dan word er bepaald hoeveel Salaris ik ontvang en hoeveel Wajong ik ontvang. Dus stel ik krijg 1400 euro per maand, dan krijg ik bijvoorbeeld 1100 euro Salaris, en 300 euro Wajong.

* Je hebt bij Wajong geen vermogensgrens, mijn adviseur (Die hebben ze mij bij het UWV toegewezen :') ) Heeft gezegd dat het niet uitmaakt of ik bijwijze van spreken 15miljoen op de bank heb staan, als ik een Wajong ontvang daarnaast heeft dat geen hoogte er van, want het is een spaarrekening, en datzelfde geld ook voor een donatie, als ik een donatie ontvang van bijvoorbeeld 10,000 euro, dan moet ik dat wel doorgeven, maar dat heeft verder geen invloed op de hoogte van de uitkering.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 12:42:44 ]
pi_171883134
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:34 schreef Geelman het volgende:

[..]

Brad, zeg nou eerlijk, je vond het een kutauto! :D
Qua hoe 'ie reed vond ik 'm fantastisch O+ Geen kuilen/drempels etc meer.
Maar hij had wel echt heel veel gedoe.
+ dat ik het heel erg mistte om geen 5e versnelling te hebben, en ik mistte op een gegeven moment gewoon de klik met dat ding door de zoveelste x stilstaan.
pi_171883302
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:48 schreef Braddie het volgende:
Noouuu, versnellingsbak was matig, koppeling werd steeds slechter (Bak had trouwens ook problemen met die beveiliging van z`n achteruit nadat jij er in reed, laatste 5k was dat echt drama)
Maar los daarvan was het best een oke karretje ja.

Jij vond het schakelen ook echt butje geloof ik _O-
Hoe komt het dat elke keer nadat jij een auto verkoopt je hem ineens helemaal afkraakt terwijl je luttele dagen daarvoor ze allemaal nog de hemel in prees?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:49:46 #81
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171883312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Qua hoe 'ie reed vond ik 'm fantastisch O+ Geen kuilen/drempels etc meer.
Maar hij had wel echt heel veel gedoe.
+ dat ik het heel erg mistte om geen 5e versnelling te hebben, en ik mistte op een gegeven moment gewoon de klik met dat ding door de zoveelste x stilstaan.
Het reed fantastisch! O+

Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171883341
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee dat roep ik helemaal nergens Mozy.
Ik mag met mijn Wajong onbeperkt donaties ontvangen, die worden namelijk gezien als gifts*. Dat moet ik logischerwijs melden.

Als ik werk mag ik maximaal 20% bijverdienen en ook dat moet je melden. Zodra je lang werkt en boven die 20% zit komt er loonwaarde in het vizier, of te wel. Dan word er bepaald hoeveel Salaris ik ontvang en hoeveel Wajong ik ontvang. Dus stel ik krijg 1400 euro per maand, dan krijg ik bijvoorbeeld 1100 euro Salaris, en 300 euro Wajong.

* Je hebt bij Wajong geen vermogensgrens, mijn adviseur (Die hebben ze mij bij het UWV toegewezen :') ) Heeft gezegd dat het niet uitmaakt of ik bijwijze van spreken 15miljoen op de bank heb staan, als ik een Wajong ontvang daarnaast heeft dat geen hoogte er van, want het is een spaarrekening, en datzelfde geld ook voor een donatie, als ik een donatie ontvang van bijvoorbeeld 10,000 euro, dan moet ik dat wel doorgeven, maar dat heeft verder geen invloed op de hoogte van de uitkering.
Ik weet dat er geen vermogensgrens is bij de Wajong maar stel jij zou nu een paar maanden achter elkaar duizenden, tienduizenden euro's aan donaties ontvangen dan boeit dat ze geen flikker. Maar als jij ergens voor 300 euro bij beunt dan ben je de sjaak?
pi_171883350
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:49 schreef Geelman het volgende:

[..]

Het reed fantastisch! O+

[ afbeelding ]
Als 'ie reed _O-
Met die auto heb ik serieus amper 600 kilometer afgelegd in 1 maand tijd :')
pi_171883366
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:50 schreef Mozy het volgende:

[..]

Ik weet dat er geen vermogensgrens is bij de Wajong maar stel jij zou nu een paar maanden achter elkaar duizenden, tienduizenden euro's aan donaties ontvangen dan boeit dat ze geen flikker. Maar als jij ergens voor 300 euro bij beunt dan ben je de sjaak?
Yes, zo werkt dat inderdaad man.
Als ik een half jaar lang dagelijks 100 euro aan donaties zou ontvangen, en ik geef dat gewoon op aan het uwv dan is er niets aan de hand.
Zodra ik 300 euro bijverdien en ik zeg dat tegen ze, ontvang ik de volgende maand 300 minder.
pi_171883391
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:50 schreef Mozy het volgende:

[..]

Vermogen is wat anders dan inkomsten: ben ik persoonlijk nest blij om, want in de bijstand had ik nu eerst mijn spaargeld mogen opmaken :(

Donaties, word dat trouwens niet als inkomsten gezien? Want vermogen is wat anders, dat je geld wat je basically niet uitgegeven hebt en dus opzij hebt staan.
pi_171883398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:49 schreef Mozy het volgende:

[..]

Hoe komt het dat elke keer nadat jij een auto verkoopt je hem ineens helemaal afkraakt terwijl je luttele dagen daarvoor ze allemaal nog de hemel in prees?
Mwaaaaa ben ik niet met je eens, bij die Twingo was ik al een poos (Zelfs voor de verkoop) "Het is een prima auto, maar hij heeft wat problemen" En dat is na de verkoop niet anders geworden.

Sterker nog, het is zelfs een van de redenen geweest van mij om hem weg te doen _O-
pi_171883414
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:53 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Vermogen is wat anders dan inkomsten: ben ik persoonlijk nest blij om, want in de bijstand had ik nu eerst mijn spaargeld mogen opmaken :(
Jij zit in de WW toch? Dan heb je geloof ik een vermogensgrens van +- 5000 euro, dan krijg je gewoon geen WW als je daar boven zit :') Hoe krom is dat dan?
pi_171883493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Jij zit in de WW toch? Dan heb je geloof ik een vermogensgrens van +- 5000 euro, dan krijg je gewoon geen WW als je daar boven zit :') Hoe krom is dat dan?
WW krijg je als je daadwerkelijk gewerkt hebt, dat maakt ook niet uit of jij 1 miljoen op de bank ten staan. Enige voorwaarde is, je moet minimaal een paar jaar gewerkt hebben.

Ik heb 6 jaar gewerkt, dus kreeg daarom 6 maanden WW ;( Daarna is het weer Wajong, alsof het iets uitmaakt. Want ik heb toch nooit echt veel boven het minimumloon verdiend :( Ja ¤ 40 bruto ofzo misschien :(

Met andere woorden: als jij als Wajonger gewerkt hebt, en je verdiende zeg een goed salaris. Dan zou je dom zijn om niet van je WW recht gebruik te maken, want dat is veel meer dan je Wajong.
pi_171883534
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:56 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

WW krijg je als je daadwerkelijk gewerkt hebt, dat maakt ook niet uit of jij 1 miljoen op de bank ten staan. Enige voorwaarde is, je moet minimaal een paar jaar gewerkt hebben.

Ik heb 6 jaar gewerkt, dus kreeg daarom 6 maanden WW ;( Daarna is het weer Wajong, alsof het iets uitmaakt. Want ik heb toch nooit echt veel boven het minimumloon verdiend :( Ja ¤ 40 bruto ofzo misschien :(
Minimum voor WW is 26 weken loon ontvangen (dus kan ook met 1 dag in de week werken) en dan krijg je 3 maand WW.

Wat voor soort werk deed je eigenlijk?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 13:00:14 ]
pi_171883728
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:52 schreef Braddie het volgende:
Yes, zo werkt dat inderdaad man.
Boven de 2129 ¤ betaal je 30% schenkbelasting.

Vul het maar eens in in de rekenhulp: https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/schenkbelasting/
Krijg jij 5000¤ dan betaal je 861¤ aan schenkbelasting.

Maar het is natuurlijk de vraag hoe lang je de belastingdienst kunt wijsmaken dat je dönaties niet je inkomen zijn.
pi_171883770
quote:

[..]

Voor de zekerheid doneer ik toch maar niks. We zouden toch niet willen dat Braadzak in de problemen komt.
pi_171883797
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

uhm nee?
pi_171883866
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:08 schreef ambertje90 het volgende:
dönaties
Leuke woordspeling gezien de eindbestemming van de donaties.
pi_171883970
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:08 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Boven de 2129 ¤ betaal je 30% schenkbelasting.
Per schenker ja. Dat zie ik niet gebeuren. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_171883991
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:10 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Voor de zekerheid doneer ik toch maar niks. We zouden toch niet willen dat Braadzak in de problemen komt.
Het zijn giften, en giften worden niet gezien als inkomen :)
pi_171883997
quote:

[..]

Oh dan ga ik ook snel wajong aanvragen en dan hou ik mijn huidige baan :9
pi_171884015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:20 schreef nostra het volgende:
Per schenker ja. Dat zie ik niet gebeuren. :')
Dat had ik even over het hoofd gezien. u heeft gelijk.
pi_171884055
Schenkbelasting :') wat is dat nou weer voor iets kuts.
pi_171884077
Noodzakelijk kwaad om de staatskas vol genoeg te krijgen om allerlei uitkeringen van te kunnen betalen.
pi_171884109
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:25 schreef ambertje90 het volgende:
Noodzakelijk kwaad om de staatskas vol genoeg te krijgen om allerlei uitkeringen van te kunnen betalen.
ah dus brads krijgt het vanzelf weer terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')