Ja :pquote:Op dinsdag 27 juni 2017 07:18 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Toch wel erbij vermeld dat je ook een correctie op de fooi verwacht naar het aantal gewerkte uren?
Ze zegt nu dat mijn briefjes kloppen. Johquote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:59 schreef handik het volgende:
Jezus wat een gedoe allemaal!
Smerige mensen die eigenaren.
Die moet je met de harde hand aanpakken en eisen waar je recht op hebt zoals al eerder is aangegeven.
Bij de e-mail met de gescande klokbriefjes even hartelijk vermelden dat de fooien tip ook bizar weinig was ten opzichte van andere keren en je er toch over nadenkt om er werk van te gaan maken en hier heel ver voor te willen gaan.
moet je eens opletten hoe snel ze vragen of je langskomt en ze je een envelop toestoppen!
je laat je eigen toch niet zo te kijken zetten en afgeschepen terwijl je er verdommes hard voor hebt gewerkt met al die andere.
Ja dan zal ik dat wel aangeven ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:01 schreef mrPanerai het volgende:
maakt op het einde van de rit geen zak uit. Gewoon nu laten uitbetalen, ben je helemaal van die toko af.
Leg dit eens uit aub.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En omdat ik 2 keer niet aan die 2 procent ben gekomen die ik moet afstaan heeft ze de fooi daarmee verrekend.![]()
Wat wel minder is. Soms krijg je gewoon geen fooi.
Serieus? Dat klinkt alsof je moet betalen om er überhaupt te mogen werken. Wat belachelijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je moet 2 procent van je omzet afstaan van je fooi. Dit gaat naar de runners etc.
Daar twijfel ik niet aanquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:51 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Serieus? Dat klinkt alsof je moet betalen om er überhaupt te mogen werken. Wat belachelijk.
Overigens, dikke kans dat de eigenaar ook een aantal centen in eigen zak steekt.
Alles eerlijk verdelen naar het aantal uren ongeacht je taak is ook prima. Maar je fooi loopt niet gelijk met de omzet. Als je een tafel hebt van 700 euro en die geeft geen fooi dan ben je het haasje :pquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:10 schreef LastRequest het volgende:
Ik vind 2 of 1,5 procent eigenlijk niet zoveel. Bij ons ging vroeger alles in de pot en werd gewoon verdeeld over iedereen, naar rato van het aantal uren dat je gewerkt had. Dan hield je geen 98% over van wat je aan fooi kreeg ;-) Vond ik ook niet zo erg, want jij bent het gezicht maar niet de enige die aan de ervaring gewerkt heeft.
Wel heel kut dat ze zo moeilijk doet. Wat al gezegd is, ze doen dit vaker en komen er waarschijnlijk meestal mee weg.
Edit: of bedoel je iets anders? Ik begrijp het systeem niet helemaal.
Ja het heeft voor en nadelenquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:25 schreef LastRequest het volgende:
Ah, ik heb nooit gehad dat je omzet meetelde, alleen de daadwerkelijke fooi. Wat een gedoe. Al zit er ergens ook wel wat logica in. Jammer dat het nu zo'n uitwerking heeft!
Maakt niet uit wanneer je het laat uitbetalen, bij de aangifte inkomstenbelasting word er rechtgetrokken wat je eventueel teveel betaald hebt!quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze zegt nu dat mijn briefjes kloppen. Joh![]()
Ze vraagt of ik het nu uitbetaald wil krijgen? Er gaat de helft af vanwege het belastingstelsel. Maar dit wordt gecorrigeerd toch volgend jaar als blijkt dat ik nu teveel heb betaald?
Of is het beter om het de volgende periode uit te laten betalen?
En omdat ik 2 keer niet aan die 2 procent ben gekomen die ik moet afstaan heeft ze de fooi daarmee verrekend.![]()
Wat wel minder is. Soms krijg je gewoon geen fooi.
Nee, vakantiegeld gaat over het basisloon.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Oke. Resterende uren zijn betaald. Staat onder overuren. Nu is er geen vakantiegeld over betaald. Staat ook niet als reserve. Dit hoort toch ook gewoon bij die overuren?
Ook met een nul uren contract?quote:Op maandag 3 juli 2017 18:50 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Nee, vakantiegeld gaat over het basisloon.
Meestal wordt vakantiegeld met 0 uren contract maandelijks uitgekeerd. Dus zou je op je oude loonstroken moeten kijken of het toen ook gereserveerd wordt.quote:
Staat niks bij. Niet uitbetaald en ook niet bij opgebouwde reserves of saldo. Alleen uurloon is uitbetaald onder overuren.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:55 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Meestal wordt vakantiegeld met 0 uren contract maandelijks uitgekeerd. Dus zou je op je oude loonstroken moeten kijken of het toen ook gereserveerd wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |