abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171863907
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_171863947
Ik had niet door dat ik al weer de laatste post had! Met wat vertraging alsnog een nieuw topic!
pi_171864352
Ik vind Hema juist erg groot vallen!
Van Hema heeft hij nog maat 56 aan gehad terwijl hij met alles in maat 62 zat.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_171864746
Bedankt voor de felicitaties allemaal. Chanty ook gefeliciteerd!

Wij vieren het pas zondag. Moest vandaag werken.

Verder door allerlei prive omstandigheden geen tijd gehad goed bij te lezen. Ik kom hier nog wel een keer goed afscheid nemen met foto's.
Tot ziens allemaal in het dreumestopic!
pi_171864899
Arja en Chanty, van harte! *O* O+
pi_171867837
:* voor alle huilende plak baby's
Die warmte is voor die kleintjes ook helemaal niet fijn
Hier is het na een buitje lekker afgekoeld, bij jullie ook?

Snoek je kleintje ziet er wel heel erg oververhit uit. Arm ding :*

Sylver bijzonder he om trekjes van je grote te zien bij je baby.
Hier lijken ze ook wel wat op elkaar maar als je niet weet dat het broers zijn dan zie je het volgens mij niet. De ene is heel fijn en klein en de ander heeft het formaat van een bouwvakker :D

Ow Arja niks ernstigs hopelijk.
Ik ben benieuwd naar jullie foto's en alvast veel plezier zondag

Ik dacht net de babyfoon even stiekem aan te zetten op de kamer van Stijn. Hij slaapt altijd zo vast dus ik dacht dat kan wel :7 hij was echt direct wakker
Gelukkig ging hij wel weer slapen na een knuffel
pi_171868095
Ik heb even een pas-ronde gedaan met O. Legging van noppies en babyface passen in 62, maar de Hema leggings en noppies broekjes zijn nog te groot oO<

Gelukkig viel hij snel weer in slaap Ikke :)

Hier was er enorme onweer vanmiddag, het is wel meteen een stuk koeler ja :s)
  donderdag 22 juni 2017 @ 20:29:26 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_171868931
Balen dat je moest werken Arja ;(

Pasfoto's van baby's, ik vind het hilarisch idd :D En Sylver die fotograaf vergiste zich vast, een baby van twee weken kan daar toch niet in zitten :')

En hopelijk is er overal inmiddels wat onweer en regen geweest zodat de temperatuur wat gedaald is. Voor die mini's is het inderdaad niet lekker. De nachten laten hier ook te wensen over de laatste dagen.

Cygne wat schatting he dat duimen O+

Snoenk O+

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:48 schreef Svane het volgende:
Wat lijkt ze op je vriend Chanty!

En Arja, ooohhhh jouw monsterbevalling, pffff. Ik ben altijd extreem jaloers op mensen die zo in hup 6 tot 10 uur een kind werpen maar ik kan me voorstellen dat jij dat nog meer hebt. Al compenseert de leukheid van je dreumes natuurlijk alles!
Svane ik kom nog even je ongelijk bewijzen :P

OUD / Ouder en kind foto's / gelijkenissen deel 4

En nu ga ik de traktaties voor het kdv morgen afmaken }:| En morgen ook prikjes bij het CB }:| }:| Wel benieuwd of ze weer goed gegroeid is nu.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_171869940
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:29 schreef Chanty het volgende:

[..]

Svane ik kom nog even je ongelijk bewijzen :P

OUD / Ouder en kind foto's / gelijkenissen deel 4

Hahahaha! Ik zie jou er ook erg in, maar toch is haar bovenste gezichtshelft ook heel erg je vriend zoals ik van foto's ken! Sorry! *)

Hopelijk is ze morgen goed gegroeid!
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:39:15 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171871212
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:54 schreef ikke_84 het volgende:
:* voor alle huilende plak baby's
Die warmte is voor die kleintjes ook helemaal niet fijn
Hier is het na een buitje lekker afgekoeld, bij jullie ook?
Ja hier ook gelukkig. Het was alleen geen klein buitje, maar een flinke onweer- en hoosbui :)

quote:
Sylver bijzonder he om trekjes van je grote te zien bij je baby.
Hier lijken ze ook wel wat op elkaar maar als je niet weet dat het broers zijn dan zie je het volgens mij niet. De ene is heel fijn en klein en de ander heeft het formaat van een bouwvakker :D
Grappig hoe verschillend ze kunnen zijn, hè. Lijken ze kwa karakter op elkaar?
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien, of ze toch nog meer op haar zus gaat lijken kwa uiterlijk en karakter enzo :)

Oeh Snoek, dat ziet er warm uit!

En Cygne, je kleine duimelaar O+

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:29 schreef Chanty het volgende:
Pasfoto's van baby's, ik vind het hilarisch idd :D En Sylver die fotograaf vergiste zich vast, een baby van twee weken kan daar toch niet in zitten :')
Ja he, ik vond het ook al zo raar. Misschien bedoelde hij 2 maanden.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:39:41 #11
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_171871229
Ik vind ze ook beide op jou lijken chanty.

Paspoorten voor baby's, ik snap niet dat die dingen 5 jaar geldig zijn. Na een maand lijken ze al niet meer op hun pasfoto. Al vind ik babypasfoto's wel überschattig O+

Arja ik hoop geen vervelende omstandigheden

Hier een heel klein beetje onweer en een stuk afgekoeld. Maar savonds slapen was geen probleem gelukkig, overdag werd er door I. Alleen niet in bed geslapen.
pi_171874041
Gefeliciteerd Arja en Chanty *O* *O*

En Chanty succes met de prikjes morgen :*

MiniTweedle moet maandag voor het eerst prikjes en ik kan er nu al om janken :') Doen ze dat trouwens als ze op schoot zit/hangt of liggend in je armen?

Gogo wat een coole dude op de pasfoto 8-)

Cygne da's een handige feature (en zoete foto O+ ), daar kijk ik ook naar uit :Y MT heeft een enorme zuigbehoefte en er zijn dagen dat ik die fop 20x terug moet doen voordat ze in slaap valt.

Oei Snoenk wat een verhit (lief!) gezichtje!

En idd hoera voor het onweer :s) Heerlijk die plakwarmte uit huis verdrijven.

Eindelijk een slapende baby, weer vanaf 16u bezig geweest om haar in slaap te krijgen met alleen een paar hazeslaapjes als resultaat. Nu zelf ook maar :z
  vrijdag 23 juni 2017 @ 06:08:09 #13
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_171876885
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 23:02 schreef Tweedledee het volgende:

MiniTweedle moet maandag voor het eerst prikjes en ik kan er nu al om janken :') Doen ze dat trouwens als ze op schoot zit/hangt of liggend in je armen?

Eindelijk een slapende baby, weer vanaf 16u bezig geweest om haar in slaap te krijgen met alleen een paar hazeslaapjes als resultaat. Nu zelf ook maar :z
Bij mijn cb doen ze het terwijl ze ligt. Maar misschien dat het bij elk cb weer anders is.
En ik heb ook 2 x gehuild bij de 1e prikjes hoor :@
Hoop dat je lekker hebt geslapen!
pi_171876981
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:39 schreef snoenk het volgende:
Ik vind ze ook beide op jou lijken chanty.

Paspoorten voor baby's, ik snap niet dat die dingen 5 jaar geldig zijn. Na een maand lijken ze al niet meer op hun pasfoto. Al vind ik babypasfoto's wel überschattig O+

Arja ik hoop geen vervelende omstandigheden

Hier een heel klein beetje onweer en een stuk afgekoeld. Maar savonds slapen was geen probleem gelukkig, overdag werd er door I. Alleen niet in bed geslapen.
Toen N anderhalf was, werden we op Schiphol grwaarschuwd dat ze niet meer op de foto leek en het paspoort dus niet meer geldig was. Dus toen maar een id-kaart erbij genomen met een nieuwe foto. Dus het kan idd zijn dat ie niet de volle vijf jaar haalt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:34:01 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_171877066
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:10 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Toen N anderhalf was, werden we op Schiphol grwaarschuwd dat ze niet meer op de foto leek en het paspoort dus niet meer geldig was. Dus toen maar een id-kaart erbij genomen met een nieuwe foto. Dus het kan idd zijn dat ie niet de volle vijf jaar haalt.
Ja dat heb ik vaker gehoord.
Wij gaan in november op vakantie, paspoort en dus pasfoto 2 jaar geleden gemaakt. Is er ergens iets waar ik kan controleren of paspoort nog steeds geldig is? Niet dat we op schiphol staan en O. Het vliegtuig niet in mag -O-
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:35:10 #16
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_171877070
En ik blijf het stom vinden. Doe dan een paspoort met een geldigheidsduur van een jaar ofzo voor kinderen onder de 5
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:50:25 #17
52229 Chanty
pi_171877142
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 23:02 schreef Tweedledee het volgende:

Gogo wat een coole dude op de pasfoto 8-)

Cygne da's een handige feature (en zoete foto O+ ), daar kijk ik ook naar uit :Y MT heeft een enorme zuigbehoefte en er zijn dagen dat ik die fop 20x terug moet doen voordat ze in slaap valt.

Oei Snoenk wat een verhit (lief!) gezichtje!

En idd hoera voor het onweer :s) Heerlijk die plakwarmte uit huis verdrijven.

Succes maandag, het is ook niet leuk. Hier wordt de baby gewoon op de rug op het aankleedkussen gelegd, moet je als ouder de armpjes vasthouden en dan worden ze erin gejast :'(
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:52:37 #18
52229 Chanty
pi_171877155
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:34 schreef snoenk het volgende:

[..]

Ja dat heb ik vaker gehoord.
Wij gaan in november op vakantie, paspoort en dus pasfoto 2 jaar geleden gemaakt. Is er ergens iets waar ik kan controleren of paspoort nog steeds geldig is? Niet dat we op schiphol staan en O. Het vliegtuig niet in mag -O-
Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen, iedereen weet dat kinderen enorm veranderen die eerste jaren ;) Dan hadden ze het wel een kortere geldigheidsduur gegeven. Zou trouwens een mooie melkkoe zijn dus het verbaast me eigenlijk dat ze dat niet doen :')

Dit is overigens Amélie haar traktatie:

Met een uitdeelboekje van rupjes nooitgenoeg erbij dus in folie verpakt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Chanty op 23-06-2017 08:08:49 ]
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:11:03 #19
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171877969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Succes maandag, het is ook niet leuk. Hier wordt de baby gewoon op de rug op het aankleedkussen gelegd, moet je als ouder de armpjes vasthouden en dan worden ze erin gejast :'(
:o :'(
Leuke traktatie!

De nacht ging prima, na de voedingen sliep ze heel snel weer. Alleen jammer dat dit in mijn bed was en ik ook steeds weer aan de kant geschoven indommelde en ik nu dus helemaal stijf ben aan een kant :') Ach hoort erbij.

Wat suf van die paspoorten inderdaad, maar elk jaar een nieuwe is ook zowat...
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:39:48 #20
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_171878633
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:11 schreef Tweedledee het volgende:

Niet om iemand aan te vallen, maar als baby's tot een bepaalde leeftijd ieder jaar ofzo een nieuw paspoort zouden moeten halen, dan zouden we weer zeuren over de kosten :') (Ik zeg 'we', want dat zou ik namelijk ook doen B-) )

Ik heb gewacht tot ze 10 maanden was en de vakantie er daadwerkelijk aan kwam, maar ik begrijp dat niet iedereen zo lang kan wachten..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_171879060
Wij hebben M haar paspoort aangevraagd toen ze 6 maanden was, terwijl we weggaan wanneer ze 15 maanden is. In verband met visumaanvraag e.d. vrij vroeg aangevraagd.
We gaan het meemaken :+

Als alles goed gaat volgens planning gaan we wanneer M 22 maanden is naar mijn moeder in de VS. Hopelijk hoeven we dan nog geen nieuwe. Ik zou het ook wel prettig vinden als er ergens iets is waar je het zou kunnen controleren inderdaad :P
pi_171879292
Hier in NO zijn kinderpaspoorten slechts 2jr geldig. En de mijnessen hebben er 2 dus dat is sowieso een dure aangelegenheid 😂

Zeg, moeders van tijgerende en kruipende babies. Kruipen jullie babies ook de velletjes van de handpalmen en grote tenen af? Ik kan me dat van o nml niet herinneren en ik vind het er zo sneu uit zien. Heb niet het idee dat hij er veel last van heeft, maar 'k vind het zo gek..?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:14:31 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171879428
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier in NO zijn kinderpaspoorten slechts 2jr geldig. En de mijnessen hebben er 2 dus dat is sowieso een dure aangelegenheid 😂

Zeg, moeders van tijgerende en kruipende babies. Kruipen jullie babies ook de velletjes van de handpalmen en grote tenen af? Ik kan me dat van o nml niet herinneren en ik vind het er zo sneu uit zien. Heb niet het idee dat hij er veel last van heeft, maar 'k vind het zo gek..?
Yep. Eén grote teen heeft het hier best te verduren. Beetje in de gaten houden.

Hij ging trouwens net zelf van kruip naar zit! En was daar zelf zo blij om. Die blik :D Het zijn weer de dagen van de nieuwe kunstjes.
pi_171879475
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:11 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

:o :'(
Leuke traktatie!

De nacht ging prima, na de voedingen sliep ze heel snel weer. Alleen jammer dat dit in mijn bed was en ik ook steeds weer aan de kant geschoven indommelde en ik nu dus helemaal stijf ben aan een kant :') Ach hoort erbij.

Geef je bv? Bij mijn cb ben ik gewend dat ik baby in mijn armen houd, aan de borst, of al klaar zittend om de borst te geven. Is de ultieme troost bij schrik en pijn. Zodoende heeft I bij al haar inentingen nauwelijks een kik gegeven en ik hoop dat het bij Y ook weer zo gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171879571
Zoals bij franny gaat het hier ook. Erg goed te doen. Alleen op een verchoonmatje had ik niet geaccepteerd, tbh.
pi_171879908
Hier ook op het matje. Ik vond het niet zo erg :@ Man hield haar vast, ik ging tegen haar praten om af te leiden. Klein huiltje en daarna alweer lachen.
Wel was ik stiekem blij dat ik niet mee was met de BCG-vaccinatie. Die werd op schoot gegeven in haar arm, maar is met een soort kromme naald :'(
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:36:40 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_171879978
Hier liggen de baby's wel op een matje, ik mag ze ook vasthouden maar vind dit zelf prettiger. Ik knuffel ze wel als de prik er in gaat, maar Noud gaf de vorige keer maar 1 schreeuw en ging daarna meteen weer naar de kinderarts liggen grijnzen :')

Arja en Chanty, van harte gefeliciteerd met jullie mooie grote dames! *O*

En ik zag nog een duimend mannetje van Cygne voorbij komen, cute O+
disclaimer
pi_171880222
Grappig, hoe iedereen daar anders mee omgaat.

Bij Y moest de hielprik twee keer, omdat na de eerste prik er niet genoeg bloed uitkwam en de vk z'n hele voetje fijn moest knijpen om er wat uit te wringen. Ik voelde me al stoer omdat ik er cool onder bleef, maar na die tweede prik ging ik alsnog huilen. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:51:33 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_171880297
Ik lach ze vaak uit na een inenting :@ Natuurlijk troost ik ze ontzettend hard hoor, maar ze worden altijd zo donkerpaars zonder ademhalen en dan komt er zo'n super intens woeste schreeuw uit :') _O- O+
disclaimer
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:55:03 #30
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171880387
Klinkt wel fijner maar het lukt me helaas niet om op die manier te voeden, dan kom ik een hand tekort en ze vindt het zelf ook niet prettig om zo te hangen, dus dan heb ik een boze kronkelende baby ;) Veelal op het matje lees ik dus, dan weet ik ff wat ik waarschijnlijk kan verwachten.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:04:22 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171882153
Hier ook op het matje en dat gaat prima. Ik zorg altijd wel dat mijn hoofd dichtbij is, hij mijn stem hoort en pak hem meteen om hem te troosten. Het blijft vervelend, die prikjes. Al mag ik niet klagen over zijn reactie.

Even terugkijken en ik zag een duimende baby, Cygne! O+ Omdat ik zelf langgggg geduimd heb, raak ik altijd zo vertederd door duimende kindjes. Ik zou er bijna zelf mijn duim weer door in mijn mond stoppen :+ Ik vind het bijna jammer dat Max niet duimt.

En Snoenk, ik zag een oververhitte baby. Jeutje! Inmiddels lekker afgekoeld gelukkig.

Max heeft 2 dagen lekker met zijn vader gekneuterd, omdat ik wat werk-gerelateerde verplichtingen had. Leuk dat hij tijdens die dagen besloot zich op te trekken tot staan en zelf ging zitten :') :P En nu ben ik weer lekker vrij. Hem lekker op bed gelegd en hij ligt heerlijk te slapen.

Gister was ik bij oud-collega's en mijn 2 vriendinnen en ex-paranimfjes (net de efteling, die wetenschap) bleken dus allebei zwanger te zijn :o :o Ik had het zo niet zien aankomen. Was helemaal in shock. We waren altijd van de anti-baby brigade, omdat we collega's die moeder werden zo saai vonden worden :X En nu zijn we alle drie de sjaak :+ Ik vind het geweldig. Uiteindelijk zullen onze kinderen weinig schelen als ze opgroeien O+
pi_171882441
Quoi ik heb zelf ook heeel lang geduimd. Tot mn 14e of zo. :@ Ook met links net als M. O+
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:19:34 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171882629
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:12 schreef Cygne het volgende:
Quoi ik heb zelf ook heeel lang geduimd. Tot mn 14e of zo. :@ Ook met links net als M. O+
Lekker! ^O^

Trouwens, iemand al de mini-docu "Latte papa's" gezien? 12 minuten maar en ik heb me vermaakt :) klik
pi_171884961
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:00 schreef Svane het volgende:

[..]

Hahahaha! Ik zie jou er ook erg in, maar toch is haar bovenste gezichtshelft ook heel erg je vriend zoals ik van foto's ken! Sorry! *)

Hopelijk is ze morgen goed gegroeid!
Haha vind ik ook Svane! :D
In het echt zal ze vast precies Chanty zijn ;).

Ik loop achter joh met bijlezen.

Gefeliciteerd voor Chanty en Arja las ik.
En een staande Max.
En wat ik verder nog vergeet :D.
pi_171885367
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik lach ze vaak uit na een inenting :@ Natuurlijk troost ik ze ontzettend hard hoor, maar ze worden altijd zo donkerpaars zonder ademhalen en dan komt er zo'n super intens woeste schreeuw uit :') _O- O+
+1
Een oprecht boze baby. Eerst goed je best doen bij de CB mevrouw en dan krijg je nog een prik toe. Maar dan krijg je knuffels en kusjes van mama en dat maakt heel veel goed.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:33:34 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171885609
Zeg, waarom staat er na ons niemand in dit lijstje? http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
KuikenGuppy
  vrijdag 23 juni 2017 @ 15:01:16 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_171886041
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:33 schreef Burdie het volgende:
Zeg, waarom staat er na ons niemand in dit lijstje? http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
Nou vooruit.
disclaimer
pi_171892261
Kinderen zouden gewoon een gratis ID kaartje moeten krijgen tot een bepaalde leeftijd en dan om de 2 a 3 jaar wisselen in het begin.
Het is van de gekke dat je ID kaart 5 jaar geldig is maar dat je geweigerd wordt omdat ze niet meer op de baby foto lijken }:|

Quoi wat knap dat je man dat in 2 dagen aan Max heeft geleerd :D ;)
Leuk is dat hè als ze zo trots zijn dat ze wat nieuws kunnen.
Leuk van je vriendinnen die nu ook zwanger zijn. Kan je ze alvast vertellen dat alle clichés kloppen :D

Chanty hoe was het op het consultatiebureau?
Toffe traktatie ^O^

Cygne wat een schatje heb je toch en dat duimen O+
Een vriendin van mij is 33 en duimt nog steeds :D
pi_171893153
Na de laatste fles gaan we altijd tandenpoetsen. Ik zet hem zittend op het aankleedkussen, tandpasta op de tandenborstel, ik begin en hij maakt het af. Nu ben ik zo voorspelbaar dat L de tandenborstel en tandpasta al pakt als ik hem zo neerzet en ze tegen elkaar tikt, en dan de borstel in zijn mond stopt en gaat 'poetsen' :')

Maar hij kruipt nog steeds niet :')
  vrijdag 23 juni 2017 @ 19:52:18 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171893829
Wow Nazil, goed aangeleerd! Wij zijn sinds de laatste tandenmalaise wat laks met poetsen (als in: doen het niet) omdat we 'm vaak een borstel met chamodent gaven. Ging 'ie daarmee poetsen. Vanaf vandaag weer begonnen.

Vanmiddag ging Max op de fiets ineens dingen aanwijzen en deed verbaasd "whoeaaaaaa" :D Wij weer in een lachstuip natuurlijk. Heerlijke fase dit!

En net stapte hij weer uit zijn badje. Grote vent.

Ikke, idd. Ik heb ze er al op voorbereid :+

Chanty, wat een geweldige knutsels! _O_ Leuk ook! Het is een ver van mijn bed show, maar ik vrees dat ik eraan moet geloven en word geweigerd met iets uit de categorie mini-magnum.
pi_171894704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 19:52 schreef Quoi het volgende:
Wow Nazil, goed aangeleerd! Wij zijn sinds de laatste tandenmalaise wat laks met poetsen (als in: doen het niet) omdat we 'm vaak een borstel met chamodent gaven. Ging 'ie daarmee poetsen. Vanaf vandaag weer begonnen.

Vanmiddag ging Max op de fiets ineens dingen aanwijzen en deed verbaasd "whoeaaaaaa" :D Wij weer in een lachstuip natuurlijk. Heerlijke fase dit!

En net stapte hij weer uit zijn badje. Grote vent.

Ikke, idd. Ik heb ze er al op voorbereid :+

Chanty, wat een geweldige knutsels! _O_ Leuk ook! Het is een ver van mijn bed show, maar ik vrees dat ik eraan moet geloven en word geweigerd met iets uit de categorie mini-magnum.
Ik ben er heel consequent in maar dat komt ook omdat L het leuk vindt. De tandpasta is lekker ^O^

En idd zo'n leuke fase nu. Wat knap dat hij echt wat aanwijst! L doet ons na als wij 'jajajaja' zeggen, doet kiekeboe (als in, doek voor z'n ogen houden en mama zegt dan kiekeboe) en weet al iets te goed wat duidelijk te maken.

Slapen ging altijd heel goed maar bed is lava de laatste avonden. Krijsen joh! Als ik kom is het nog niet goed maar zodra ik hem optil wel.
pi_171895605
Wij komen ons hier melden, E en L, maandag geboren! We moesten een extra dagje in het ziekenhuis blijven omdat E teveel was afgevallen, en de dag erna zijn ze nog geprikt vanwege het geel zien maar die uitslag was goed, dus gisterenmiddag mochten we naar huis!

De eerste nacht thuis was dramatisch, als we nog garantie hadden hadden we ze terug gebracht. E was wakker van 12 tot 4, L van 4:02 tot 6:30. Van 6:30 tot 7:55 hebben we toch nog kunnen slapen (ik met L op mijn benen) en toen werd ik wakker en zag ik dat de kraamhulp over 5 minuten voor de deur zou staan :') en we hadden de 7 uur voeding dus gemist... Maar overdag zijn het wel lieve slaperige baby's! Hopelijk straks een betere nacht!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 20:51:03 #43
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_171896021
FF van harte gefeliciteerd met je meisjes. Wat een dotjes O+
Fijn dat je thuis bent en ik hoop dat er snel een nachtritme komt waarbij ze wel tegelijk slapen :)

Arja en Chanty nog gefeliciteerd met jullie kindjes *O*

Nazil goed van het tandenpoetsen! Moeten we hier ook maar aan gaan beginnen.. hij heeft opeens 4 tanden!

Oja... en hij kan blijven zitten als we hem zo neerzetten.. soms nog beetje wankel.. maar dat gaat elke dag een beetje beter :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:15:29 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171896765
Die is lekker snel Rady!

FF wat leuk dat je meepost! En wat minder leuk dat L en E elkaar afwisselden :') Heb je een fijne kraam?
pi_171897952
Oooh O+ wat een schatjes
Gefeliciteerd met je knappe meiden.
Maar wat een drama nacht. Kan je de kraamhulp niet in de nachten laten komen? :7

Rady dat gaat ineens snel allemaal. Tandjes en zitten O+

Stijn weigert 9 van de 10 keer om zijn mond open te doen voor het poetsen. Hij kan het nog niet zeggen, maar ik weet zeker dat hij als hij kon praten zou zeggen 'neehee zeluf doehoen'

Nazil hij gaat met de tijd mee 'de vloer(het bed in zijn geval) is lava' ;)
Maar wel vervelend zeg. Je hebt vast geen idee waarom hij zo gilt?

Wat knap dat Max al wat aanwijst O+ zo leuk nou ze wat groter zijn en zo veel nieuwe leuke dingen kunnen

Mijn baby krijgt ineens lange haren zo schattig
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:47:33 #46
52229 Chanty
pi_171898072
Quoi wat goed :o *O* En mini-magnums :9 Amélie is dol op ijs :') De chocolade mag ze niet hoor ;)

Tweedle ik kom even rectificeren: vandaag hoefde ik madame niet op het matje te leggen in de houdgreep maar zat ze bij me op schoot (in de houdgreep). Maar vond dat wel fijner. Hoefde ik die boze MAMA wat doe je nu?! blik in haar ogen niet te zien :@ En ze was in een halve minuut alweer stil. Misschien toeval of misschien voelde het voor haar toch ook veiliger.

En nog even de stats dan, om het af te maken ja? Mijn net geen baby meer is in 5 weken dus 480 gram aangekomen *O* Dus lijntje is weer wat omhoog gegaan en ik ben blij dat al het we proberen er zoveel mogelijk eten en melk in te krijgen heeft gewerkt :)

FF gefeliciteerd O+ Wat een schatjes maar het lijkt me idd ook lood en loodzwaar! Hopelijk vinden jullie snel jullie draai en krijgen jullie wat hulp :* En nu ga ik toch maar langzaam het topic uitsneaken. Ik kijk en lees nog wel een beetje mee hoor ;)
pi_171898282
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:44 schreef ikke_84 het volgende:

Stijn weigert 9 van de 10 keer om zijn mond open te doen voor het poetsen. Hij kan het nog niet zeggen, maar ik weet zeker dat hij als hij kon praten zou zeggen 'neehee zeluf doehoen'

Nazil hij gaat met de tijd mee 'de vloer(het bed in zijn geval) is lava' ;)
Maar wel vervelend zeg. Je hebt vast geen idee waarom hij zo gilt?

L doet z'n mond al open als hij de tandenborstel ziet. Tandpasta er af likken :9
Ja hij heeft ook op de ipad gezien dat het een hit is. Als 'Ergens op klimmen' telt mama ook. Dat mama dan pijnlijke voeten krijgt maakt niet uit haha.
Ik heb inderdaad geen idee waarom hij gilt, aandacht :') en het zal ook wel aan de warmte liggen. En misschien wat verlatingsangst een bij. Hij wordt ook tussen 11 en 12 wakker (met een beetje pech 2 uur) en dan begint het riedeltje opnieuw. Duurt dan weer een uur. En dan is het 5 uur ochtend.
En dan vraag ik mij nog af waarom ik zo moe ben hele dagen c_/

Ff gefeliciteerd! Wat een prachtige meiden heb je.
pi_171898682
Even lekker emo deze post uit het Zwanger en Geboortetopic opgezocht:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:21 schreef Ooi86 het volgende:
Vanmorgen is O*w¤.n geboren! Na 24 uur gebroken vliezen waren we wel medisch geworden en daarom moeten we vannacht blijven, maar we gaan supergoed. Meneer weegt 3805 gr en sorry allemaal, maar mijn kindje is echt de knapste van allemaal!! O+
Mijn baby is vandaag 6 maanden oud! *O* Nooit gedacht dat het zo leuk was om een kind te hebben O+ O+ O+
pi_171898750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:39 schreef FlyingFish het volgende:
Wij komen ons hier melden, E en L, maandag geboren! We moesten een extra dagje in het ziekenhuis blijven omdat E teveel was afgevallen, en de dag erna zijn ze nog geprikt vanwege het geel zien maar die uitslag was goed, dus gisterenmiddag mochten we naar huis!

De eerste nacht thuis was dramatisch, als we nog garantie hadden hadden we ze terug gebracht. E was wakker van 12 tot 4, L van 4:02 tot 6:30. Van 6:30 tot 7:55 hebben we toch nog kunnen slapen (ik met L op mijn benen) en toen werd ik wakker en zag ik dat de kraamhulp over 5 minuten voor de deur zou staan :') en we hadden de 7 uur voeding dus gemist... Maar overdag zijn het wel lieve slaperige baby's! Hopelijk straks een betere nacht!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een liefjes! Hele knappe meiden. Die nacht klinkt een stuk minder mooi, maar dat gaat vast goed komen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:03:48 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171900772
Zeker hele mooie meiden! Welkom FF! *O*

Gefeliciteerd Ooi! 😄

Chanty wat goed dat het lijntje weer omhoog gaat!
pi_171906765
Chanty wat goed *O*
Fijn dat haar lijntje weer wat is gestegen.

Nazil jou nachten klinken anders ook pittig. Wist je maar wat er in die kleine bolletjes om ging he
Balen dat hij ook zo vroeg wakker is elke keer. Kan je in het weekend wat afwisselen met je man?

Ooi O+ wat zijn ze leuk hè die baby's
pi_171907524
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:20 schreef ikke_84 het volgende:
Chanty wat goed *O*
Fijn dat haar lijntje weer wat is gestegen.

Nazil jou nachten klinken anders ook pittig. Wist je maar wat er in die kleine bolletjes om ging he
Balen dat hij ook zo vroeg wakker is elke keer. Kan je in het weekend wat afwisselen met je man?

Ooi O+ wat zijn ze leuk hè die baby's
We wisselen elke dag af, zowel man als ik beginnen laat met werken, maar toch word je elke keer wakker als hij wakker is. Vannacht ging het heerlijk, hij sliep om half 9 tot half 7 vanochtend en daarna door tot half 9 O+
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:07:41 #53
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171907989
Oeh, dat zijn betere nachten Nazil :)
pi_171912079
Gefeliciteerd met de halve verjaardag Ooi *O*

Quoi, we hebben een erg fijne kraam. Bij aankomst hadden man en ik beide zoiets van hmm, wat moeten we hiervan denken, maar ze is superfijn! Niet te aanwezig, erg leuk met O en vooral ook erg handig qua borstvoedingskennis, waarbij ik nu merk dat mijn vorige kraam zich daar een beetje makkelijk vanaf heeft gemaakt (maar was ook een makkelijke baby toen). We gaan iig voor een 9e en 10e dag.

En onze nacht was een flink stuk beter! Ongestoord tussen 0:30 en 3:30 kunnen slapen *O* en daarna een voeding en ieder nog een los kort eigen restvoedmoment een paar uur later, was erg goed te doen. Op deze manier houden we het wel vol!

Mensen met (geplande) keizersnede ervaring, per wanneer konden jullie weer normaal uit bed stappen en omdraaien? Ik mis de railing van het ziekenhuisbed nogal, zelfstandig uit bed komen is erg lastig en pijnlijk terwijl ik verder geen last heb van de wond.
pi_171912264
FF wat fijn dat het zo goed gaat met je prachtige meiden en zelf al een paar uurtjes slaap! Je kunt bedbeugels bij thuiszorgwinkels (en online) kopen, misschien is dat een optie?

Nazil, fijn even een goede nacht weer, hopelijk zet dat door!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 13:39:16 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171912545
Duurde denk ik een week of drie hier dat dat weer ging. Maar hangt af van hoe slap je buikspieren waren door uitrekken voor ze er doorheen jasten e.d. en gewoon jouw persoonlijke snelheid van genezen ook.
Kan me voorstellen dat met tweeling dit ook anders is.

Iig niet forceren, en compenseren middels kracht uit je armen en benen gebruiken. Omrollen om op de bedrand te komen en dan met je armen je omhoog duwen ipv hoe je normaal omdraait en omhoog komt.
Bedbeugels kunnen niet op elk bed maat kunnen tijdelijk ook handig zijn ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:51:56 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171914003
Fijn van de goede kraam FF ^O^

Nazil, goede nacht! Daar kun je weer even mee vooruit.

Ik mag niet klagen. De lastige inslaapperiode 's avonds lijkt weer even bezworen. Vanmiddag had hij er alleen geen zin in qua slapen. Hij was ook meegeweest naar de stad vanmorgen en deed zo gezellig O+ Dan kom je thuis en ga je slapen. Nee dus :N Dan maar lunchen, nog even spelen en mopperend in slaap vallen. Hij ligt ook weer in zijn eigen kamer, want koeler.

Er gaan hier trouwens yoghurt overloads in. Hij lijkt na elke maaltijd te denken: ha, en dan nu yoghurt! Misschien wordt het wel zijn eerste woordje :') Hij heeft ook in sneltreinvaart een fles laten vallen: 2 nog maar! :o Verder eet jij als een bootwerker mee met ons.
pi_171914076
Wat fijn dat je zo'n goede nacht had, FF!
Hier ging het opstaan uit bed ook met veel pijn. In het begin gaf mijn vriend me een hand/arm waar ik me aan op kon trekken en na een tijdje slingerde ik mijn benen over de rand van het bed en duwde me dan met mijn armen omhoog.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mies_poes op 24-06-2017 15:59:53 ]
pi_171917088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:51 schreef Quoi het volgende:
Fijn van de goede kraam FF ^O^

Nazil, goede nacht! Daar kun je weer even mee vooruit.

Ik mag niet klagen. De lastige inslaapperiode 's avonds lijkt weer even bezworen. Vanmiddag had hij er alleen geen zin in qua slapen. Hij was ook meegeweest naar de stad vanmorgen en deed zo gezellig O+ Dan kom je thuis en ga je slapen. Nee dus :N Dan maar lunchen, nog even spelen en mopperend in slaap vallen. Hij ligt ook weer in zijn eigen kamer, want koeler.

Er gaan hier trouwens yoghurt overloads in. Hij lijkt na elke maaltijd te denken: ha, en dan nu yoghurt! Misschien wordt het wel zijn eerste woordje :') Hij heeft ook in sneltreinvaart een fles laten vallen: 2 nog maar! :o Verder eet jij als een bootwerker mee met ons.
jeetje nog naar 2 flessen! Hier nog drie maar vooral voor mijzelf omdat hij anders echt te weinig vocht binnen krijgt.
pi_171921717
Even snelle post:

Goedzakje had een nieuwe zomerslaapzak van de Hema. Rits na 5 minuten kapot.

Nu wil ik snel een nieuwe bestellen maar geen idee welke maat ik nodig heb. Hema gebruikt namelijk kledingmaten maar bij elk ander merk kan ik alleen kiezen uit 70cm of 90cm.

Goedzakje is 68 cm en moet er ng de hele zomer in. Zou 90 dan toch nog te groot zijn?
pi_171921849
Ooi: Gefeliciteerd met de halve verjaardag. Jouw baby is 1 dag jonger dan de mijne.

Hoe vond jij de kerstkraamtijd?

Quoi: 2 flessen, wauw.
Bizar eigenlijk he. Dat ze binnen een jaar van mini verrimpelt babytje naar mini mensje gaan die gewoon aan tafel zitten en met de pot mee eten.
pi_171922034
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:44 schreef ReginaFalange het volgende:
Even snelle post:

Nu wil ik snel een nieuwe bestellen maar geen idee welke maat ik nodig heb. Hema gebruikt namelijk kledingmaten maar bij elk ander merk kan ik alleen kiezen uit 70cm of 90cm.

Goedzakje is 68 cm en moet er ng de hele zomer in. Zou 90 dan toch nog te groot zijn?
sowieso terug gaan en qua maat kan 90 wel als het gat voor het hoofd klein is.
pi_171922043
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:44 schreef ReginaFalange het volgende:
Even snelle post:

90cm en eventueel een steekje maken bij de armsgaten en nek als die erg groot zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_171922220
Baal van de slaapzak. Ze hadden zijn maat niet meer in de winkel, online besteld en duurde 5 dagen voor hij er was. Terwijl op de website staat volgende dag in huis.

Goedzakje gooit 1 keer zn beentjes in de lucht en de rits is stuk.
Ook plastic slabbertje besteld, even met de handgewassen en nog zijn wipstoeltje en kleding rood van de goedkope textielverf op de zoom..
pi_171923108
sowieso teruggaan maar daar heb je nu weinig aan.
S. 2014
J. 2016
pi_171923409
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:51 schreef ReginaFalange het volgende:
Ooi: Gefeliciteerd met de halve verjaardag. Jouw baby is 1 dag jonger dan de mijne.

Hoe vond jij de kerstkraamtijd?

Bizar eigenlijk he. Dat ze binnen een jaar van mini verrimpelt babytje naar mini mensje gaan die gewoon aan tafel zitten en met de pot mee eten.
O, wat leuk!

Kerstkraamtijd, tsja, ik vond het eigenlijk wel leuk en gezellig. Maar ik was eigenlijk ook in prima conditie en zat eerste kerstdag gewoon aan het diner met een twee dagen oud babietje. Ik liet me wel bedienen, dat dan weer wel :Y)

Hoe vond jij het? En doet goedzakje het ook zo lekker? Aan de bijnaam te lezen wel :P

Ik zou trouwens ook een 90cm nemen. Ik heb van de week ook die maat gekocht. Weliswaar niet bij de hema, maar toch.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:36:18 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171923808
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:00 schreef Nazil1 het volgende:

[..]

jeetje nog naar 2 flessen! Hier nog drie maar vooral voor mijzelf omdat hij anders echt te weinig vocht binnen krijgt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:51 schreef ReginaFalange het volgende:
Complete waanzin idd! Vooral omdat Max (toen hij het eenmaal doorhad) altijd een flinke drinker is geweest. Heeft nog lang 6-7 flessen gedronken.

De afgelopen 2 weken waren back to basic, maar daardoor wel het besef hoe weinig je nodig hebt eigenlijk. Max in campingbedje (heerlijk met die zijkanten, lekker ertegenaan crashen, nooit iets dat zijn bed uitvalt), in bad in de gootsteen en luier verschonen/omkleden op bed. Waar hadden we ook alweer een babykamer voor nodig? }:| Nu hij weer in zijn normale bed ligt al 2x een tegen de randen crashend kind getroost en/of zijn waterflesje van de grond geraapt. Je zou bijna voortaan een mooi campingbedje kopen met goed matras en verder niks.
  zondag 25 juni 2017 @ 06:30:08 #68
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171927490
Joehoe :W Wat is de precieze definitie van doorslapen eigenlijk? Want ik heb hier een meisje dat mij van 0:45 tot 5:30 heeft laten slapen *O* Laatste voeding was zelfs 23:15. Wat een zaligheid :s)

Quoi als je het zo vertelt lijkt een campingbedje inderdaad idealer voor sowieso! Wat vervelend dat hij steeds tegen de zijkanten knalt :{
pi_171927508
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 06:30 schreef Tweedledee het volgende:
Joehoe :W Wat is de precieze definitie van doorslapen eigenlijk? Want ik heb hier een meisje dat mij van 0:45 tot 5:30 heeft laten slapen *O* Laatste voeding was zelfs 23:15. Wat een zaligheid :s)

Quoi als je het zo vertelt lijkt een campingbedje inderdaad idealer voor sowieso! Wat vervelend dat hij steeds tegen de zijkanten knalt :{
6 uur aan een stuk slapen is doorslapen volgens mij.
Hier het zelfde overigens. 23.30 laatste voeding en om 6.00 uur wakker en honger. Wat is deze??
En dreumes slaapt ook nog steeds!
Inderdaad zaligheid.

FF, volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd! Proficiat met je mooie meisjes!
  zondag 25 juni 2017 @ 07:51:33 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171927589
Hier is baby nu al wakker, op onze uitslaapdag }:|
pi_171927592
Ik zit met een 4kante tiet te wachten tot le beeb bedenkt wakker te worden :')
pi_171927716
Hoi lieve baby mama's!

Wij komen ons ook melden hier! Baby F.ien en ik :). Ze is vorige week donderdag geboren & heeft een tijdje in de couveuse gelegen wegens zeer laag HB bij de geboorte. Sinds donderdag zijn we weer thuis.

Hier vannacht ook een drama nacht. Tot 4u niet geslapen en F kwam ieder uur voor de voeding. Vanaf 4u nog wel een paar uurtjes geslapen.

Ik wil graag meteen even wat vragen. Ik heb het idee dat ik door de bv nogal neerslachtig ben. Bij mijn vorige dochter heb ik dat gedurende de bv-tijd ook steeds gehad. Nu durf ik niet met zekerheid te zeggen dat het daardoor komt. Vooral op dit moment door de spannende tijd ivm de ongeplande keizersnee, moeilijke start van F, vermoeidheid, nieuwe balans vinden in het gezin kan dat ook een rol spelen natuurlijk... Maar ik vind het zo vervelend dat ik me zo voel en voor man is het ook niet fijn dat ik veel verdrietige momenten heb terwijl die zo zijn best doet om het fijn te maken voor dreumes, de baby en mij.

Hier ook moeite met in en uit bed FF. De onze staat ook nog op klossen dus hoopte al dat het wat zou schelen als die er onderuit zijn...
  zondag 25 juni 2017 @ 08:57:54 #73
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171927794
Welkom Vieve! Wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Ik had Z&G een beetje in de gaten gehouden voor een update. Dat moet toch wel even een erg spannende tijd geweest zijn voor jullie.

Ik kan me dan ook wel voorstellen dat het toch een beetje een impact heeft op je gemoedstoestand.
Ik moet zeggen dat ik de eerste weken ook erg last van 'kraamtranen' had en dat was na een snelle ongecompliceerde bevalling, dus ik kan me voorstellen dat de extra zorgen niet meehelpen in dit geval.

Dat gezegd hebbende, er is een aandoening bekend waarbij borstvoedende moeders last hebben van depressieve gevoelens (anders dan een PPD). Wellicht ken je het al, maar altijd goed om het even in de gaten te houden.
pi_171927906
Welkom vieve en gefeliciteerd!

Meneer sliep tot 9 uur muv een snelle fles om kwart over 6 *O* en dit is dag 3 al dat hij dit doet en van mij mag hij het volhouden #fokwet.
Als ik een foto wil maken van hem gooit hij zijn hoofd in zijn nek en doet zijn mond helemaal open. Levert hele rare foto's op :')
pi_171928433
Quoi, die Max van jou is gewoon een BamBam baby. Zo zie ik hem echt voor me :D

Vieve, gefeliciteerd met jullie baby O+ Bedoel je dat je je depri voelt echt gekoppeld aan het borstvoeding geven? Of heeft het keer te maken met de kraamperiode? Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je even wat te verwerken hebt. Het is natuurlijk een hele spannende tijd geweest en er gebeurt zo veel!

Vanmorgen was mijn kabouter ook weer op tijd wakker. Net even heerlijk gespeeld met zn tandenborstel (nog geen tand te bekennen verder :P ) maar verder is hij niet echt te genieten.... al drie dagen veel huilen en niet willen slapen. Ik geloof niet in sprongetjes, maar begin bijna te twijfelen. :{
pi_171930811
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:08 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

O, wat leuk!

Kerstkraamtijd, tsja, ik vond het eigenlijk wel leuk en gezellig. Maar ik was eigenlijk ook in prima conditie en zat eerste kerstdag gewoon aan het diner met een twee dagen oud babietje. Ik liet me wel bedienen, dat dan weer wel :Y)

Hoe vond jij het? En doet goedzakje het ook zo lekker? Aan de bijnaam te lezen wel :P

Ik zou trouwens ook een 90cm nemen. Ik heb van de week ook die maat gekocht. Weliswaar niet bij de hema, maar toch.
Goedzakje is een lekkere beginnersbaby. Lekker makkelijk, blij en hij houdt van slapen.
We hebben wat dat betreft heel erg gelukkig gehad.

Ik had een draak van een kraamvrouw, dus was niet echt blij dat zij met de kerst bij ons over de vloer was. Eigenlijk waren we liever gewoon met z'n drietjes geweest.

Ik heb trouwens geen 1 dag op bed gelegen, alleen de nacht die ik in het ziekenhuis moest blijven. Verder de hele kraamweek kerstfilms gekeken op de bank met baby en vriend en natuurlijk veels te veel gegeten.

Leuk dat ze maar 1 dagje schelen! Kan die van jou al omrollen? Die van mij kan het wel maar doet het vrijwel nooit.. luilak.
  zondag 25 juni 2017 @ 13:30:54 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171932866
Welkom Vieve! Met mooie F.ien O+ Doet ze het nu medisch gezien goed? En jij hebt nogal een start gehad, bikkel. Mijn indruk is dat neerslachtigheid niet heel gek is nu in jouw geval.

Ooi, wat is een BamBambaby? :D
  zondag 25 juni 2017 @ 15:18:21 #78
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171935576
Ik denk Bambam van de Flintstones :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 25-06-2017 15:47:44 ]
pi_171936454
Heb een stuk of 6 topics geleden geroepen dat ik walg van ToetToets.
We hebben zojuist Eddty de Ezel gekocht.

Die stem :'( :{
pi_171936557
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:17 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Goedzakje is een lekkere beginnersbaby. Lekker makkelijk, blij en hij houdt van slapen.
We hebben wat dat betreft heel erg gelukkig gehad.

Ik had een draak van een kraamvrouw, dus was niet echt blij dat zij met de kerst bij ons over de vloer was. Eigenlijk waren we liever gewoon met z'n drietjes geweest.

Ik heb trouwens geen 1 dag op bed gelegen, alleen de nacht die ik in het ziekenhuis moest blijven. Verder de hele kraamweek kerstfilms gekeken op de bank met baby en vriend en natuurlijk veels te veel gegeten.

Leuk dat ze maar 1 dagje schelen! Kan die van jou al omrollen? Die van mij kan het wel maar doet het vrijwel nooit.. luilak.
Klinkt als een relaxt kind! Hier mag ik ook echt niet klagen. Al een paar maanden goed doorslapen en verder eigenlijk ook geen moeilijkheden. Hij rolt om als een idioot! Ik zou willen dat hij het in bed soms wat minder zou doen, want hij heeft geen flauw idee dat hij ook op zn buik kan slapen. Verder is hij flink bezig met proberen te kruipen. Het enige wat hij nog mist is zijn handen verzetten.

Jouw verhaal van je kraamvrouw... :{ Dat lijkt me echt vreselijk. Wat zal je blij zijn geweest toen ze weg ging,

Quoi, ja die Bambam van de Flintstones! :D
pi_171936887
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:39 schreef ReginaFalange het volgende:

Ik vind Eddy juist hilarisch. :D

Welkom Vieve! Naar dat je je zo voelt door de bv. Ik heb er hier wel eens vaker wat over gelezen, sterkte. :*

Goede slapers hebben jullie allemaal! Ik maak gewoon geen slaperds denk ik. :P L. is bijna 5 maanden en heeft welgeteld één keer van 23.30 tot 06.30 geslapen, maar meestal komt ze nog twee keer 's nachts. We zijn daarvoor wel volledig afhankelijk van haar nieuwste antihooikoorts neusspray, anders komt ze nog steeds elke 1,5 à 2 uur. Ik ga morgen maar eens met de huisarts overleggen of we daar nog steeds gewoon mee door mogen gaan.

Peuter sliep overigens ook pas rond 1,5 jaar enigszins structureel door, dus die verwachting heb ik nu ook maar weer. :P
pi_171936892
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:39 schreef ReginaFalange het volgende:

Haha! Wij hebben een vrachtauto gehad als kraamcadeautje, maar die ligt nog veilig boven. Bij mijn ouders heeft O. een vtech trompet... Eigenlijk ben ik tegen, maar hij vind hem eigenlijk maar matig
leuk, dus laat ik het maar.
  zondag 25 juni 2017 @ 16:18:32 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_171938087
Mijn baby rolde net van rug naar buik. 4 keer. Hij is 15 weken man :(

Van buik naar rug kan ie trouwens niet :')
Nu kan ik hem dus niet meer op de bank leggen als ik ga plassen.

En nu teruglezen.
disclaimer
pi_171938219
Wat knap van G!

Van buik naar rug ging hier in het begin heel lang per ongeluk, gewoon omvallen als je je hoofd te hoog opduwt :7 .
pi_171938338
Ik moet nogsteeds een cadeau regelen en tractaties maken. Hiephoi!
  zondag 25 juni 2017 @ 16:25:01 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_171938367
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat knap van G!

Van buik naar rug ging hier in het begin heel lang per ongeluk, gewoon omvallen als je je hoofd te hoog opduwt :7 .
ja dat was met mauw ook. Maar noud drukt zich niet op, die blijft gewoon zo plat mogelijk liggen. Ziet de vijand je ook niet zo makkelijk.

Chanty, hoera voor de stijgende lijn!

En natuurlijk welkom aan flyingfish en vieve!
disclaimer
pi_171938834
-en weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door groofskendezoveelste op 25-06-2017 19:42:18 ]
pi_171938931
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:42 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Klinkt als een relaxt kind! Hier mag ik ook echt niet klagen. Al een paar maanden goed doorslapen en verder eigenlijk ook geen moeilijkheden. Hij rolt om als een idioot! Ik zou willen dat hij het in bed soms wat minder zou doen, want hij heeft geen flauw idee dat hij ook op zn buik kan slapen. Verder is hij flink bezig met proberen te kruipen. Het enige wat hij nog mist is zijn handen verzetten.

Jouw verhaal van je kraamvrouw... :{ Dat lijkt me echt vreselijk. Wat zal je blij zijn geweest toen ze weg ging,

Quoi, ja die Bambam van de Flintstones! :D
Ik wil dat mijn luiwammes ook meer rolt. Hij rolt echt alleen als hij zich af kan zetten met zijn benen tegen iets óf als er iets heul interessants aan de andere kant te zien is.
Hoe groot en zwaar is de jouwe? :D Men vindt dat wij een papzakje hebben van 68cm en 8.4 kilo en een stuk of 3 onderkinnen.

Eddy de ezel klinkt als een travestiet met ademhalingsprobleem.
We hebben trouwens ook de Vtech trompet. Hij heeft zichzelf er mee in zijn gezicht geslagen vandaag dus hij is er wel klaar mee.

Groof dat is toch geen baby meer! Wat een groterik. :o
pi_171939028
Jawel, jawel, nog een paar dagen!
pi_171939122
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jawel, jawel, nog een paar dagen!
Wanneer is de grote dag?
Ik neem aan dat er maisstengels en zompige soepstengels op het feestmenu staan?
pi_171939422
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:39 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ik wil dat mijn luiwammes ook meer rolt. Hij rolt echt alleen als hij zich af kan zetten met zijn benen tegen iets óf als er iets heul interessants aan de andere kant te zien is.
Hoe groot en zwaar is de jouwe? :D Men vindt dat wij een papzakje hebben van 68cm en 8.4 kilo en een stuk of 3 onderkinnen.

Eddy de ezel klinkt als een travestiet met ademhalingsprobleem.
We hebben trouwens ook de Vtech trompet. Hij heeft zichzelf er mee in zijn gezicht geslagen vandaag dus hij is er wel klaar mee.

Groof dat is toch geen baby meer! Wat een groterik. :o
We moeten dinsdag weer naar het consultatiebureau, dus dan heb ik weer up to date stats, maar hij zat altijd eigenlijk net +1 op de curve. Geen klein rank babietje in ieder geval ;)

Groof, wat een lekker kindje! Goeie tweede foto ook ;)

SQ, vlot hoor! Nu nog volhouden. O. Draaide met 4,5 maand van rug naar buik, maar andersom heeft ie nog steeds niet in de vingers. Is ook helemaal niet interessant natuurlijk :7
pi_171942118
Oh wat vervelend als je een kraamhulp hebt waarmee het zo slecht klikt... Hier gelukkig een hele fijne! Morgen is ze de laatste dag...

Kerstfilms op de bank klinkt wel leuk voor in de kraamweek. Sowieso kerstfilms ♡!

Selvaria vervelend dat je geen slapers maakt... Ik merk dat ik het weinige slapen echt moeilijk vind en het is pas ruim een week.

Mooie foto van je baby Groofsken!

Veel rollende baby's. Dat klinkt nog heel ver weg hier!

Medisch gezien gaat het met F nu goed gelukkig! Het HB tekort is veroorzaakt omdat ze bloed aan mij heeft gegeven tijdens de zwangerschap en met de bevalling is de oorzaak nu weggenomen. Ze eet, plast, poept en slaapt & daarom mochten we ook naar huis. Dus daar ben ik al superblij mee :)!

Ik vind het zelf idd ook niet vreemd als de emoties er zijn ivm de verwerking van alles. Maar omdat ik het herken van vorige keer en ik me toen een stuk beter voelde na het stoppen met de bv, dacht ik, ik vraag eens na of iemand het herkent... Dankje voor de link Sylver. Ik heb daar de vorige keer ook een stuk over gelezen en dat leek toen wel herkenbaar, vandaar dat ik er nu ook weer aan dacht.
pi_171942804
Pff Vieve. Dat slaaptekort is super heftig.
Sowieso vond ik die hele transitie van hoogzwanger - bevalling - huh ineens een baby heel vreemd en best heftig.

Is het bij jullie ook zo lekker afgekoeld? Ik zit gewoon met een kopje thee op de bank.
De hond zag dat natuurlijk direct en komt direct tegen me aangekropen en ligt hier nu lekker te snurken. O+
Zin in de herfst en winter nu.
pi_171942936
Haha Groof die 2e foto :D
Wat gaat het snel he .. Hier Sjuul ook alweer 9 maanden *zucht*. Ene kant wel fijn, een punt achter de babyperiode. Aan de andere kant ga ik het met momenten vast ook missen, dus ik neem het er nog van O+ O+

Blue hoe is het met je vierkante tiet afgelopen? :D
Inmiddels weer een beetje 'in vorm'? :D
  zondag 25 juni 2017 @ 18:57:18 #95
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171943209
Wat goed, SQ!
Ik vind het wel grappig dat als ik Ella op d'r zij leg, ze doorrolt naar haar buik en ze ook zelf van rug naar zij kan rollen, maar ze die twee nog niet gekoppeld heeft. Dus als ze op haar rug ligt rolt ze nog niet verder dan opzij, tenzij ik d'r op d'r zij leg :D

En ze kan idd per ongeluk van buik naar rug doordat ze omvalt als ze zich te hoog opdrukt :P

Groofs, wat een leukerd O+ En zo groot al!
  zondag 25 juni 2017 @ 19:11:33 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_171943517
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn baby O+

oooh kruimeltje O+

[ Bericht 33% gewijzigd door SQ op 25-06-2017 19:56:51 ]
disclaimer
pi_171943554
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:18 schreef Vieve6 het volgende:
Oh wat vervelend als je een kraamhulp hebt waarmee het zo slecht klikt... Hier gelukkig een hele fijne! Morgen is ze de laatste dag...

Kerstfilms op de bank klinkt wel leuk voor in de kraamweek. Sowieso kerstfilms ♡!

Selvaria vervelend dat je geen slapers maakt... Ik merk dat ik het weinige slapen echt moeilijk vind en het is pas ruim een week.

Mooie foto van je baby Groofsken!

Veel rollende baby's. Dat klinkt nog heel ver weg hier!

Medisch gezien gaat het met F nu goed gelukkig! Het HB tekort is veroorzaakt omdat ze bloed aan mij heeft gegeven tijdens de zwangerschap en met de bevalling is de oorzaak nu weggenomen. Ze eet, plast, poept en slaapt & daarom mochten we ook naar huis. Dus daar ben ik al superblij mee :)!

Ik vind het zelf idd ook niet vreemd als de emoties er zijn ivm de verwerking van alles. Maar omdat ik het herken van vorige keer en ik me toen een stuk beter voelde na het stoppen met de bv, dacht ik, ik vraag eens na of iemand het herkent... Dankje voor de link Sylver. Ik heb daar de vorige keer ook een stuk over gelezen en dat leek toen wel herkenbaar, vandaar dat ik er nu ook weer aan dacht.
Herkenbaar, al was het de eerste keer heftiger dan nu. Toen heeft man me een paar keer heeel erg hard huilend van het kolfapparaat geplukt. Ik kolf nu daarom gewoon niet. Ik ben nu niet verdrietig, maar vooral heel erg negatief. Vooral veel negatieve gedachte dus met baby aan de borst. Dit terwijl ik dat normaal dus echt niet ben, man, moeder en vriendinnen hebben het al opgemerkt.
pi_171943600
Ahhh toettoet auto's en dat soort spul. Ik heb zo grondige hekel aan thijs taxi en barry beer. Benny bus is gelukkig al gehemeld.
pi_171944592
ik heb van de week op een rommelmarkt voor 2,50 karin de koe met halve boerderij gekocht. Ik vind het wel briljant spul, eigenlijk. En het heeft een uit-knop. Sowieso zijn wij niet zo gevoelig voor irritante geluidjes. Jezelf afsluiten er voor en door met waar je mee bezig bent.
  zondag 25 juni 2017 @ 19:55:01 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_171945012
Ik heb een naam-toettoet auto O+
disclaimer
  zondag 25 juni 2017 @ 19:56:44 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171945079
Noud de botsauto?
  zondag 25 juni 2017 @ 19:58:29 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_171945144
quote:
6s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:56 schreef Sylver_ het volgende:
Noud de botsaut o?
nee,
disclaimer
  zondag 25 juni 2017 @ 19:59:15 #103
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171945176
Stoer :D
pi_171945253
Op z'n Brabants ga je natuurlijk altijd met de 'n outo. :')
pi_171945713
Haha groofs met je grote kabouter.

Ik kom hier afscheid nemen. Wat een geweldig jaar was het, het jaar waarin ik eindelijk moeder werd en ik getuige mocht zijn van alle eerste keren en stapjes met Emmy. En wat ging het snel!
Bedankt allemaal voor het delen, de steun, de lach en de traan. Het voelt heel raar om hier weg te gaan. Net als dat het raar was om van als zwanger worden niet zo makkelijk gaat naar het zwangerschap en geboorte topic te gaan en hier te komen.
Een dreumes. Ik heb een dreumes.

Zo werd ze wakker op haar eerste verjaardag

En verder was ze heel erg onder de indruk van alles

[ Bericht 24% gewijzigd door Arja op 26-06-2017 09:26:19 ]
pi_171945731
Toettoet-auto's O+ sowieso Vtech O+ Ik hou er wel van, vooral omdat het idd ook een uit-knop heeft in tegenstelling tot veel ander lawaaispeelgoed. O heeft vandaag Simon cementwagen gekregen van bezoek.

Ik heb het idee dat we hier alleen maar bezig zijn met voeden, en dan nog is L afgevallen. We voeden nu elke 3 uur, maar ze weigeren vaak gewoon wakker te worden... En zelf aan de borst drinken lukt ze nog amper/is te vermoeiend, dus als ik niet bezig ben om er een flesje in te proppen hang ik wel aan de kolf. Wat een makkie was dat vorige keer met 1 dikke direct goed drinkende baby... en de verwachting is dat het nog wel een week of drie kan duren voor ze goed zelf gaan drinken, en daarvoor moet eerst m'n productie ook nog een stuk omhoog, dat is nu net voldoende.

Balen dat morgen alweer de laatste dag van je kraam is Vieve. Hoe gaat het met jou qua herstel?
pi_171947179
Ach, Emmy. O+ Tot over een tijdje Arja!

Vieve, dat slaapgebrek terwijl je zelf nog herstellende bent is ook niet niks. :* Hier is het wel prima op zich, L. nachtbraakt niet, ze wordt gewoon een paar keer wakker voor een plens melk.

FF, wat zwaar zo. Je man was nog wel een tijdje vrij toch? Ik duim voor je dat ze snel effectiever leren te drinken. Mega veel respect voor het (proberen te) borstvoeden van twee kindjes. _O_
pi_171947926
Arja, dat snoetje op de eerste foto!

En nog steeds kuiltjes in de handjes. Vind dat eigenlijk de schattigste baby feature, die spekkige handjes die overal naar grijpen. <3
  zondag 25 juni 2017 @ 21:13:16 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_171947927
Ah Arja, het is ook echt geen baby meer he O+

Ff, wat stoer dat je ze borstvoeding geeft joh! Respect _O_
disclaimer
  zondag 25 juni 2017 @ 21:16:18 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171948036
Groofsk, wat een prachtig kruimeltje! O+

Sterkte FF. Klinkt hartstikke zwaar.

quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:15 schreef Arja het volgende:
Haha groofs met je grote kabouter.

Ik kom hier afscheid nemen. Wat een geweldig jaar was het, het jaar waarin ik eindelijk moeder werd en ik getuige mocht zijn van alle eerste keren en stapjes met Emmy. En wat ging het snel!
Bedankt allemaal voor het delen, de steun, de lach en de traan. Het voelt heel raar om hier weg te gaan. Net als dat het raar was om van als zwanger worden niet zo makkelijk gaat naar het zwangerschap en geboorte topic te gaan en hier te komen.
Een dreumes. Ik heb een dreumes.

Zo werd ze wakker op haar eerste verjaardag

En verder was ze heel erg onder de indruk van alles

Dag mooie, leuke Emmy! Tot snel :W

Vanmiddag heeft Max zijn ogen uitgekeken vanuit de Tula op een paarden eventing gebeuren. Een vriendin van ons liep een spring- en crosswedstrijd. Ze had op het einde pas door dat we hem bij ons hadden, zo mooi zat hij verstopt.

Hij slaapt pas net, want WAKKERRRRR! In de houdgreep maar, wiegen en zingen en toen eindelijk werd er gegaapt. Wat een energiebom is het ook. Slechts 1-1.5 uur geslapen tussendoor, maar blijft dan ook echt gezellig wakker. Lekker ding.

Oja, en BamBambaby, die vergelijking klopt wel ja :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Quoi op 25-06-2017 21:31:48 ]
  zondag 25 juni 2017 @ 21:19:49 #111
52229 Chanty
pi_171948130
Wateen vrolijk snoetje Arja O+
pi_171952005
Wat een liefje Arja! Van harte gefeliciteerd!

FF 2 baby's tegelijk aan de BV! Superknap! Vervelend dat het nog niet soepel loopt, hopelijk komt dat snel!

Met mij gaat het fysiek wel goed. Ik weet niet echt wat ik moet verwachten aangezien ik nooit eerder een operatie heb gehad. Ik denk dat ik wel geneigd ben om te veel te doen qua trap lopen, tillen van dreumes enzo. & ik gebruik mijn buikspieren vaak per ongeluk wel met omhoog komen uit bed ofzo... Zou dat heel erg zijn?
Hoe gaat dat bij jou FF?

Wat fijn dat hij zo mooi alles heeft kunnen zien vanuit de tula! & helemaal super dat hij zo vrolijk blijft bij weinig slaap...
  zondag 25 juni 2017 @ 22:59:47 #113
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171952048
Arja wat een moppie O+

Vieve sterkte met je emoties, het slaapgebrek vergroot alles nog eens extra, het is ook gewoon best pittig! Superfijn dat je kleintje het verder wel goed doet :*

FF diep respect voor jou, hoop dat het snel makkelijker gaat!

Ha SQ, gezellig samen plassen dus voortaan :P

Oke dan gaan we zometeen voor een officiële doorslaapnacht ^O^ Gelukkig dat MT nog geen weet heeft van prikjes morgen, kan dat haar iig niet uit haar slaap houden. Truste :W
pi_171953504
Emmy O+
FF, wat pittig zo.

Precies een jaar geleden ging ik nu stijf van de spanning voor de punctie slapen.

En kijk nou. :'( O+

pi_171955032
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:58 schreef Vieve6 het volgende:
Wat een liefje Arja! Van harte gefeliciteerd!

FF 2 baby's tegelijk aan de BV! Superknap! Vervelend dat het nog niet soepel loopt, hopelijk komt dat snel!

Met mij gaat het fysiek wel goed. Ik weet niet echt wat ik moet verwachten aangezien ik nooit eerder een operatie heb gehad. Ik denk dat ik wel geneigd ben om te veel te doen qua trap lopen, tillen van dreumes enzo. & ik gebruik mijn buikspieren vaak per ongeluk wel met omhoog komen uit bed ofzo... Zou dat heel erg zijn?
Hoe gaat dat bij jou FF?

Wat fijn dat hij zo mooi alles heeft kunnen zien vanuit de tula! & helemaal super dat hij zo vrolijk blijft bij weinig slaap...
Ik krijg ook steeds op m'n kop dat ik teveel doe van de kraamhulp. Maar vind het ook zo vervelend om me te laten bedienen en doe sommige dingen liever zelf omdat dat gewoon sneller gaat. Dreumes is al wel gewend dat ik hem niet optil gelukkig, dat deed ik al maanden alleen nog voor uit bed en verschonen als ik alleen met hem was. Herstel valt me verder 100% mee, al was de wond gisteren wel nat en begin ik hem nu voor het eerst te voelen, ondanks dat de huid er omheen totaal gevoelloos is.

Wat een mooie meid Arja! Tot in het dreumestopic!

En Cygne ook alweer zo'n grote knul! En wat kan er veel veranderen in een jaar! Vorig jaar rond deze tijd waren we met O op vakantie in Canada! Als je me toen had gezegd dat ik een jaar later met drie kinderen in een ander huis had gewoond had ik je niet geloofd :D
  maandag 26 juni 2017 @ 06:35:00 #116
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171955129
Mooi hoe het leven kan lopen he :)
Wat een knappie Cygne O+
  maandag 26 juni 2017 @ 08:44:18 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_171955999
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:56 schreef Cygne het volgende:
Emmy O+
FF, wat pittig zo.

Precies een jaar geleden ging ik nu stijf van de spanning voor de punctie slapen.

En kijk nou. :'( O+

[ afbeelding ]
Kleine kale gangster O+
disclaimer
pi_171956213
Gefeliciteerd Arja!

Wat een droppie, Cygne O+

FF, kudo's voor je kolven! Ik weet niet of je thee drinkt, maar bij mij werkt borstvoedingsthee ook goed om de productie te verhogen.
pi_171956763
Arja O+
Tot over 6 weken :W

Cygne jullie wondertje O+

En idd _O_ voor FF
Ik vond met 1 kindje kolven en voeden al pittig.
  maandag 26 juni 2017 @ 09:55:00 #120
73386 Fazz
onderweg
pi_171957483
Welkom FF! Zwaar hoor met zulke nachten en proberen je productie op peil te brengen. Hopelijk heeft het snel effect :)

Noud aan de rol? :D Ben benieuwd of het eenmalig was of nu z'n nieuwe hobby :P

Arja, leuke foto's van je meisje. Tot over heel veel maanden :W

Vieve, wat een vervelende start hadden jullie zeg :*
pi_171958733
Welkom nieuwe aanwas en :W dag grote, lieve en mooie dreumesjes

Tot zover mijn bijdrage :')
  maandag 26 juni 2017 @ 11:10:44 #122
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171959146
Dat waren de prikjes... Ze moest wel even heel hard huilen (en ik erbij) maar viel tijdens het aankleden alweer in slaap en dat doet ze nu thuis nog steeds. Vind het wel spannend of en hoe ze erop gaat reageren, voor de zekerheid maar even zetpilletjes halen.
En een kilo en 4cm erbij sinds vorige keer 8-)
  maandag 26 juni 2017 @ 11:13:57 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_171959214
Fijn dat het meeviel Tweedle! En lekker bijgespekt :Y)
Ik heb een zure schouder. Omdat mijn vestje grijs gemeleerd is zie je de vlek niet maar ik ruik 'm wel :')
disclaimer
pi_171959314
Inderdaad FF. O+
Ik bedacht me tijdens het icsi-traject ook dat we daar weg moesten en wel nu. Ik zei nog tegen man '1 ding moet lukken, baby of ander huis.' en toen lukte allebei. O+

SQ hij heeft wel iets haar hoor. Heeel licht blond maar dat zie je niet met die muts haha.

M. besloot zaterdag aan zijn oma te laten zien dat hij wel heel goed kon lachen. _O-
pi_171962202
Zo die lach kan oma dan mooi in haar zak steken Cygne :P

Noud aan de rol.
Voor mijn gevoel zijn jullie net pas hier in het topic dus dat rollen kan toch nog helemaal niet?!
En een zure schouder :D lekkerrrr
Zit je op je werk?

Tweedle goed aangekomen en gegroeid zeg.
De eerste prikjes zitten er weer in, naar is dat altijd }:|

Wij hebben een kleine klauteraar in huis :7
SPOILER
  maandag 26 juni 2017 @ 13:56:56 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171962652
Cygne, wat mooi toch dat het zo is gegaan :)

Ikke, gewoon op een vrachtwagen gaan staan. Dat vereist skills!

Wij zijn vanmorgen weer eens gaan zwemmen. Helaas is zijn vaste juf met verlof. Gelukkig kon hij na de les, in de nieuwe babyswimmer, best wel lachen :) Sindsdien lekker aan een lange tuk, ook wel weer eens lekker. De afgelopen dagen werd er kort geslapen overdag.

Oh, en hij wil zelf eten. Zelf de lepel pakken en weer terug in het bakje doen (op zich heel knap!). Ik beloon het ook echt als hij dat doet. Het wordt er alleen niet bepaald schoner op :') Ik ga maar eens ponchootjes kopen :P

Plaatje bij het praatje:
SPOILER
  maandag 26 juni 2017 @ 14:10:34 #127
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171962916
Acrobaatje is het ikke! En trots erop zo te zien :)

Ah lekker SQ :') Goede tip trouwens, ik ga ook maar investeren in gemeleerde kleren :')

Quoi heerlijk moe van het zwemmen dus, dat zal wel een kwaliteitsslaapje worden ook. Lekker bezig met die lepel :D
pi_171963101
Ikke: Óp de vrachtwagen, dat is knap! Hij lijkt een beetje op de mijne, maar dan een grote versie!

Quoi: Als je aan de poncho gaat, neem er dan ook één voor jezelf en hang meteen zo'n blauw zeil op aan al je muren rondom de eettafel.
Vriendin van me had het huis laten stucen met haar nesteldrang. De eerste keer dat de baby spaghetti at is nu nog op de muur terug te zien. :D
pi_171963119
Ik had laatst een kotskraag, maar op de foto's was er niks van te zien zag ik later. *O* Ik ben blij dat dat spugen van die eerste weken nu toch wel grotendeels voorbij is, toen was ik zo'n beetje elke dag een wandelende kotswalm. ;(

Wat een grote ikke! Ik vind ik dat ik net in dit topic ben, maar mijn spekje is ook al weer bijna 5 maanden. :o
pi_171963129
SQ: Ik heb tijdens de ergste reflux fase standaard zelf met een geimproviseerde xxl hydrofiel cape rondgelopen. :')
  maandag 26 juni 2017 @ 14:40:07 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_171963513
Oh wauw ikke, die baby van jou maakt het wel spannend :o Hij kijkt wel heel trots O+

Max wil selluf doen :Y) Ik heb nog een fantastische collectie foto's van mijn dochter en zelf eten. Al heb ik haar met dingen als spaghetti bolognaise altijd naakt in een plastic kinderstoel op een zeil gezet :')

Ik vind ook dat ik gisteren pas bevallen ben maar Noud denkt daar duidelijk anders over. Hij blijft ook rollen. Het lijkt dus een blijvertje. En nu kan ik hem ook heerlijk ongegeneerd uitlachen als hij woest ligt te brullen omdat hij op z'n linkerarm ligt en niet meer terug kan :')
disclaimer
  maandag 26 juni 2017 @ 15:08:33 #132
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_171964152
Ik heb een paar foto's gemist helaas.... maar deze niet..
Cygne wat een schattig ventje toch O+
Ohh Ikke, hij ziet er helemaal trots uit nu hij op de vrachtauto staat :D
Haha Quoi hij zit heel serieus met al zijn aandacht te kliederen O+

Jemig Noud al aan het rollen? Wat een snelle!
Tweedle hopelijk heeft ze geen/weinig last van de prikjes! En goed gegroeid!
Vieve en FF hopelijk herstellen jullie snel! Het herstel kan voor iedereen zo ontzettend verschillen.

Aa schuift in zijn achteruit heel de kamer door en vond gisteren de duplo doos van zijn broer waar hij blokjes uit ging vissen :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_171971409
Nohhh Cygne wat een schatje♡!

& ikke een klauteraar. Daar zou ik echt van schrikken. Maar ik vind het al akelig als dreumes op de bank klimt :p.

Ik vind dat hij het knap doet Quoi! :) Die capejes zijn wel handig ja. Vooral als je zo goed bent met wassen zoals ik.

Oh al aan de duplo Rady :)! Goed bezig.

Hier heeft F nog een beetje moeite om een goed dag nacht ritme te krijgen, dus ik ga zo maar naar bed. Als ik overdag met haar tegelijk wil slapen, heeft ze steeds net op die momenten nou juist wat minder zin om te slapen :p.
pi_171971716
ikke! wat een durfal *)

Max doet het selluf!

en Noudje gaat ook in de 2e versnelling...

voor mijn gevoel is James ook nog klein maar hij is echt gewoon al 8 maanden :o Hij doet dappere pogingen zelf te gaan zitten, Tijgert achteruit tot zn eigen frustratie en is geen fan van brood :P

Vandaag zn 1e pasfoto laten maken O+

S. 2014
J. 2016
pi_171971887
Ach, wat een bekkie GM. :D Zo stel ik me L.'s eerste pasfoto ook voor, het kind lacht altijd. O+

Ze wordt ook ineens echt groot. Ze speelt het liefst op haar buik en supermant dan heel wat af. Ook draait ze om haar as en gisteren betrapte ik haar op miniscule stukjes voor- en achteruit schuiven. Nog een maandje en ze mag met ons aan tafel, naar die fase kijk ik zo enorm uit. O+
  maandag 26 juni 2017 @ 20:05:47 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171971900
James is echt een mooie vent man!

Ik heb net zakjes met koekjes zitten inpakken voor de crèche.

Vrijdag is ze echt jarig, maar nu alvast een doei voor hier.

Larf is praktisch 1, en stapt de hele kamer door, roept 'jaja, eten!' en lacht de hele dag.
We hebben het gisteren gevierd en het was geweldig *O*
pi_171971967
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:05 schreef Molo het volgende:
James is echt een mooie vent man!

Ik heb net zakjes met koekjes zitten inpakken voor de crèche.

Vrijdag is ze echt jarig, maar nu alvast een doei voor hier.

Larf is praktisch 1, en stapt de hele kamer door, roept 'jaja, eten!' en lacht de hele dag.
We hebben het gisteren gevierd en het was geweldig *O*
Voor mijn gevoel is Larfje ook nog mini maar gewoon al bijna dreumes!! Alvast van harte gefeliciteerd♡ *O*
S. 2014
J. 2016
  maandag 26 juni 2017 @ 20:59:28 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171973608
Dank u!
pi_171974313
Van harte gefeliciteerd Molo! Tot in het dreumes topic! :)
pi_171977355
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Quoi het volgende:
Cygne, wat mooi toch dat het zo is gegaan :)

Ikke, gewoon op een vrachtwagen gaan staan. Dat vereist skills!

Wij zijn vanmorgen weer eens gaan zwemmen. Helaas is zijn vaste juf met verlof. Gelukkig kon hij na de les, in de nieuwe babyswimmer, best wel lachen :) Sindsdien lekker aan een lange tuk, ook wel weer eens lekker. De afgelopen dagen werd er kort geslapen overdag.

Oh, en hij wil zelf eten. Zelf de lepel pakken en weer terug in het bakje doen (op zich heel knap!). Ik beloon het ook echt als hij dat doet. Het wordt er alleen niet bepaald schoner op :') Ik ga maar eens ponchootjes kopen :P

Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Ik hoor hier (nog) niet (meer), maar Silly Billyz met lange mouwen _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171978241
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:05 schreef Selvaria het volgende:
Ach, wat een bekkie GM. :D Zo stel ik me L.'s eerste pasfoto ook voor, het kind lacht altijd. O+

Hihi dat dacht ik ook, maar emmy kijkt als een hert in de koplampen.

Knappe vent gm

En molo tot snel in het dreumestopic! Ik heb de stap zojuist gemaakt
pi_171978274
Molo gefeliciteerd!!
  maandag 26 juni 2017 @ 23:29:22 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171978414
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:49 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik hoor hier (nog) niet (meer), maar Silly Billyz met lange mouwen _O_
Jaaaa, vanmiddag gekocht en al naar tevredenheid gebruikt ^O^

En daar gaat grote Larf -O-
pi_171978957
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Jaaaa, vanmiddag gekocht en al naar tevredenheid gebruikt ^O^

En daar gaat grote Larf -O-
Ah Q, voor je het weet is Charming Max ook 1 en volg je ons
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:56:25 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171982362
Klauterkabouter! Istie er niet afgekukeld, Ikke? 😁

Lekker kliederen, Q :D

Wat een leuke vrolijke foto, GM :D O+

Alvast gefeliciteerd, Molo! *O*
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:01:57 #146
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171982435
Ik blijk de wiki wel erg handig te vinden, dus ik heb 'm netjes aangevuld O-)

http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:07:04 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171982505
Het is idd een handige wiki :)

Ik heb gewoon Max weer naar de gastouder gebracht na de vakantie en niks meegegeven qua voeding :o Vorige keer nog 2 kleine flesjes, nu niks meer. Hij had er weer eens totaaaaaal geen moeite mee dat ik ervandoor ging. Ik vind het wel een beetje raar, na hem 14 dagen continu in de buurt te hebben gehad. Het is zo'n gezelligerd.

Arja, het idee van geen baby meer hebben vind ik nog erg wennen. Maar het is waar :Y
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:17:48 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171982639
Nou weet ik dat je graag vooruit loopt op de zaken Q :P maar Max is toch nog wel een paar maanden baby? ;).

Molo gefeliciteerd met je dreumes *O*!
KuikenGuppy
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:23:10 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171982709
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:17 schreef Burdie het volgende:
Nou weet ik dat je graag vooruit loopt op de zaken Q :P maar Max is toch nog wel een paar maanden baby? ;).

Molo gefeliciteerd met je dreumes *O*!
Ik ben een ongeduldig standje ja, maar ik vind begin september wel écht snel dichtbij komen hoor!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:23:53 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171982720
Taart al besteld?
KuikenGuppy
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:31:01 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171982839
:Y En het springkussen!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:33:16 #152
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171982882
GM wat een goeie foto _O_ Super cute

Molo alvast gefeliciteerd!

Quoi da's nog zeker een dikke 2 maanden genieten van een baby, toch :) Wel fijn dat het zo goed gaat bij de gastouder.

Ze maken MiniTweedle blijkbaar de pis niet lauw met vaccinaties 8-) We hebben één momentje gedacht 'zou ze er nu last van hebben?', maar ik denk het eigenlijk niet. Geen gejengel, gehang of warm worden en dat zou na een dag ook niet meer gebeuren, volgens cb dan tenminste. Trots op ons meisje :)
Vandaag komt mijn moeder een dagje babyknuffelen en huishouddingetjes doen :)

Fijne dag allemaal :W
pi_171983982
Stop de tijd }:|

Pollewop is vandaag gewoon 6 maanden oud.
Hoezo?
Wanneer is ze zo oud geworden?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:28:18 #154
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171984031
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:26 schreef BlueEyes het volgende:

Hoezo?
Vandaag dus 😁

Gefeliciteerd!
pi_171984045
Wiki aangevuld.

Alvast gefeliciteerd Q. *O* ;)

Wat fijn Tweedle! L. heeft er tot nu toe ook geen last van gehad gelukkig.

Ik heb vanochtend de ha gebeld voor overleg en we mogen gelukkig nog gewoon door met de neusspray. *O* Sinds ze deze heeft is er eindelijk licht aan het einde van de snottunnel. Ze knort nog steeds veel, maar heeft er duidelijk minder last van en komt nu meestal nog maar één keer 's nachts. O+
pi_171984067
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:26 schreef BlueEyes het volgende:

Hoezo?
Ja, dit. Bij een tweede gaat dat stand je fast forward maar door en door. }:|
pi_171984631
Mag ik zomaar een vraag stellen? :+
Mooi!
Wat voor slabbers gebruiken jullie? Ik heb er al verschillende geprobeerd, maar nog geen een gevonden die echt goed de kleertjes afdekt (behalve die jasjes). Iemand een goede tip?
pi_171984658
Die jasjes. :+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:59:36 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_171984689
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:58 schreef Selvaria het volgende:
+1
Oh en een hydrofiel om de nek knopen werkt ook wel goed :P
disclaimer
pi_171984813
Jep, en de combinatie hydrofiel + kliederschort bij dingen als aardbeien, want de schortjes zijn niet waterdicht.
pi_171984822
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:58 schreef Selvaria het volgende:
dat ja :D hydrofiel ging oudste alleen maar mee spelen en dan had ze binnen no time d'r handen er weer boven :')

Iemand hier trouwens ervaring met zelf knijpzakjes vullen met fruit/groente? Ik kwam dit tegen op Facebook;

Nou is zo'n heel station wel overdreven natuurlijk, maar het idee van zelf vullen staat me wel aan. Maar hoe/waar haal je de zakjes en hoe vul je dat zonder lekken. Ervaringen? O-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171984847
Huh? Jullie baby's zijn echt nog niet zo oud :{w jullie komen net hier.

Het gaat echt veel te snel (zeg ik voor de 100e keer 8-) )

GM wat een super foto :D lachebekje
Hoe is het nu in je thuissituatie? Redt je het allemaal een beetje?

Tweedle wat fijn zeg dat ze er geen last van heeft.

Quoi een springkussen voor Max zijn verjaardag *O* mogen wij ook komen?
Ook al duurt het nog 2 maanden (6 weken voor Stijn) het zijn echt geen baby baby's meer hè. Al geniet ik nog wel van de momentjes dat hij wel echt nog baby is en lekker in mijn armen een flesje drinkt.
Ik zag Max goed eten ^O^ knappe kerel!

Rady jou baby ook al aan het schuiven! Duplo is ook wel heel erg leuk.

Stijn is niet van de vrachtwagen afgevallen. Ik heb hem er wel zelf af laten klimmen. Hij ging netjes op zijn knietjes zitten en stapte er daarna af ^O^
pi_171984860
Die jasjes!
En om eerlijk te zijn op standje hoogwater krijgt F die volgende week 3 wordt ze nogsteeds aan omdat het een enorme purk is in eten :')
pi_171984888
Wat een slimmerd trouwens ikke, dat ie op de zijkant van de vrachtwagen ging staan, en niet bovenop zodat ie weg kon rijden :D

Eet-Max O+ smurf is nog maar 4 maanden maar ik kan al zo uitkijken naar bijvoeden :D O+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:12:48 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171984981
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:57 schreef Mies_poes het volgende:
Mag ik zomaar een vraag stellen? :+
Mooi!
Wat voor slabbers gebruiken jullie? Ik heb er al verschillende geprobeerd, maar nog geen een gevonden die echt goed de kleertjes afdekt (behalve die jasjes). Iemand een goede tip?
Wij hebben zo'n slab van neopreen. Had ik dat bij Kuiken maar ontdekt, echt geniaal fijn spul _O_.

"Slabber" is overigens geen bestaand Nederlands woord ;) /taalnazi

[ Bericht 8% gewijzigd door Burdie op 27-06-2017 11:20:45 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:13:53 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171985009
Tombola, Google ff op "squiz", dat is denk ik wat je bedoelt.
KuikenGuppy
pi_171985396
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:07 schreef BlueEyes het volgende:
Die jasjes!
En om eerlijk te zijn op standje hoogwater krijgt F die volgende week 3 wordt ze nogsteeds aan omdat het een enorme purk is in eten :')
Haha, I van bijna 3,5 zit ook nog iedere maaltijd met zo'n ding aan. Ze vindt het zelf ook heel normaal. :') . Ze is gewoon lekker onhandig. Vind het ook zo zonde van de schone kleren als die al bij het ontbijt onder de appelstroop zitten. En wat we ook maar niet krijgen afgeleerd, is dat ze steeds zit te zwaaien met haar bestek. :') .

Maar verder even tussendoor: mijn baby is gewond. :o . ;( . En ik begrijp niet zo goed hoe het komt. Op een vingertopje is het velletje er bijna af. Het ziet er een beetje uit als een blaar. Zou dat kunnen zijn van het sabbelen/zuigen op die vinger? Paar dagen geleden heeft hij even honger geleden omdat ik bezig was met peuter en hem niet meteen kon aanleggen en bij honger begint hij alvast aan z'n vingers. Maar zou dat tot zoiets kunnen leiden? Ik zou nl verder echt niet weten hoe hij eraan komt.
pi_171985859
Dank voor jullie tips! We hebben al van die jasjes in huis, maar ik vind het zo sneu om haar steeds in een jasje te hijsen als ze gaat eten :') vind het ook niet erg dat ze vies wordt gedurende de dag, maar na het ontbijt heb ik haar liever nog even schoon.

En bedankt taalnazi Burdie. Ik wist het oprecht niet :o
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:54:12 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_171985975
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:49 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor jullie tips! We hebben al van die jasjes in huis, maar ik vind het zo sneu om haar steeds in een jasje te hijsen als ze gaat eten :') vind het ook niet erg dat ze vies wordt gedurende de dag, maar na het ontbijt heb ik haar liever nog even schoon.

En bedankt taalnazi Burdie. Ik wist het oprecht niet :o
wat ook helpt is pas na het ontbijt aankleden :+

SPOILER
disclaimer
pi_171986010
SPOILER
livin' on the edge :Y)

[ Bericht 21% gewijzigd door Nazil1 op 27-06-2017 14:09:26 ]
pi_171986160
Eetbaby's O+
M. gooit hier laatste tijd alles expres op de grond }:| Zeg me dat het een korte fase is? :+

Volgens mij heb ik weleens zoiets gelezen (ook hier op het forum) Franny. Ik heb er verder geen ervaring mee, M zuigt nooit echt op haar vingers.

Hier ook living on the edge met een breekbaar schaaltje:
SPOILER
pi_171986426
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:02 schreef Miezziej het volgende:
Eetbaby's O+
M. gooit hier laatste tijd alles expres op de grond }:| Zeg me dat het een korte fase is? :+

Volgens mij heb ik weleens zoiets gelezen (ook hier op het forum) Franny. Ik heb er verder geen ervaring mee, M zuigt nooit echt op haar vingers.

Hier ook living on the edge met een breekbaar schaaltje:
SPOILER
L zit op de bank en heeft wat speeltjes om zich heen. Dan gaat een speeltje heel voorzichtig richting de rand van de bank om het *zwoep* er vanaf te vegen. Dan kijken waar het terecht is gekomen en mama aankijken om het te pakken. Dat doet mama, met de woorden erbij dat dit de laatste keer was en dat hij niks op de grond mag gooien. L pakt het speeltje weer en gooit het direct op de grond. Mama zegt 'nee,dat mag niet' en L begint een stervende zwaan na te doen.

Thats our life.

Al een paar weken lang :(
  dinsdag 27 juni 2017 @ 12:27:28 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171986737
Nazil, waarom mag hij eigenlijk geen speelgoed van de bank gooien?
KuikenGuppy
  dinsdag 27 juni 2017 @ 12:29:47 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_171986770
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:13 schreef Nazil het volgende:

[..]

L zit op de bank en heeft wat speeltjes om zich heen. Dan gaat een speeltje heel voorzichtig richting de rand van de bank om het *zwoep* er vanaf te vegen. Dan kijken waar het terecht is gekomen en mama aankijken om het te pakken. Dat doet mama, met de woorden erbij dat dit de laatste keer was en dat hij niks op de grond mag gooien. L pakt het speeltje weer en gooit het direct op de grond. Mama zegt 'nee,dat mag niet' en L begint een stervende zwaan na te doen.

Thats our life.

je hebt wel hoge verwachtingen van een baby denk ik ;) voor mijn peuter zijn zulke regels al lastig.
disclaimer
pi_171987043
Is goed voor de grove motoriek joh dat gooien :+
Maar goed ik snap m. Je moet toch ergens beginnen met de opvoeding (voor zover het nut heeft :+ )

Die knijpzakjes zag ik vorige week bij de wibra liggen. Lijkt me wel handig maar idd hoe vul je dat zonder bende?

Haha SQ is dat het ontbijt? Geweldige foto
Ik trek bij Stijn met het avond eten ook de kleren uit. Daarna gaat hij in de gootsteen badderen en is alles weer fris

Miezz zeker gewaagd als je weet dat ze alles op de grond gooit

Nazil die van jou gaat echt niet met eten knoeien. Die heeft veel te veel honger haha

Franny volgens mij kan dat wel van het zuigen komen. Daar zit zoveel kracht achter. Sneu is het wel

Mijn baby is zn makkelijk. Die slaapt echt overal :+ :D
SPOILER
Mies ik leg soms als extra een theedoek op schoot bij Stijn. Dan blijft hij nog enigszins wat schoon. Ik vind zn mouwen slabber ook niks (waar komt dat woord dan vandaan? Wie bedenkt zoiets :') )
pi_171987532
Hongerlapje mag eten (en ze vindt het prachtig)
Kokhalsreflex: check :')

SPOILER
Ze zit volledig gestut tussen kussentje en handdoeken hoor.
Die zit nog lang niet stabiel, maar voor die 10/15 minuten met eten wel even prima op deze manier.
pi_171987587
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je hebt wel hoge verwachtingen van een baby denk ik ;) voor mijn peuter zijn zulke regels al lastig.
Ik verwacht niet dat hij het begrijpt, maar het is er een die wel regels moet hebben. Hij heeft een ehh nogal sterk eigen willetje en alles moet via zijn regels. Als het niet op zijn manier gaat, is het krijsen en houdt niet meer op. Hij wordt dan echt driftig. Papa en mama zijn de baas, dat moet hij weten. Het gaat mij niet om die speeltjes en hoevaak ik ze oppak, maar dat niet alles gaat zoals hij wil.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36:38 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171987968
De baas nog wel!
KuikenGuppy
pi_171988008
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:36 schreef Burdie het volgende:
De baas nog wel!
je snapt het idee.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:46:11 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171988177
O ja hoor, ik voed alleen op een andere manier op :).
KuikenGuppy
pi_171988206
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:46 schreef Burdie het volgende:
O ja hoor, ik voed alleen op een andere manier op :).
Dat mag, jouw kind is ook anders.
pi_171988225
Het gooien van speeltjes is ook een manier van zwaartekracht en verschil tussen materialen ontdekken, Nazil. :) Ieder zijn eigen regels uiteraard, maar mijn leven is een stuk makkelijker geworden vanaf het moment dat ik me af ging vragen of hetgeen dat ik wilde corrigeren nou echt zo erg was. Als peuter wil Duplo'en met haar jas aan doet ze dat toch lekker? ^O^ Door deze aanpak hoort ze nu alleen "nee" als ze iets doet dat echt niet mag, zoals haar zusje bijten of zomaar de straat op rennen. Bij ons werkt het. :)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:49:45 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171988267
Slabber!
SPOILER

En rode octopus :+
En voortand :+
En speciaal voor SQ mijn mooie granollen muur ;)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:53:57 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171988346
Ik stopte na 26x het speeltje teruggeven wel met het oprapen ervan.
Ik snap best dat het een leuk spelletje is, maar mijn sanity is ook wat waard ;)
Maar afleiden met iets anders werkte toen nog wel gelukkig :)

Q, dat plukje! En die tandjes O+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:54:29 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_171988359
Goed kapsel quoi! O+
disclaimer
pi_171988367
Ik vind het ook wel lastig wat en hoe te corrigeren eigenlijk :P Wanneer we M verschonen wilt ze nog weleens rollen dus geven we haar iets in haar handen. Vaak werkt het, maar ze vindt het ook leuk om dat op de grond te gooien. Als ik het dan oppak en even onder de commode verdwijn (ik heb haar dan nog vast met 1 arm no worries :+) en ik weer 'naar boven' kom, gaat ze keihard lachen, echt prachtig vindt ze dat. Dus x 100. Ik vind het opzich niet erg dat ze met speeltjes gooit, maar ik wil haar ook weer niet aanleren dat dat altijd maar okee is zeg maar.

Stervende zwaan is ze ook goed aan het oefenen. BOOSSSS als ze niet aan het trekkoord van de rolgordijnen mag zitten en BOOOOSSS als ze de trap niet alleen op mag.

Quoi, die muur O+ :+
Zo schattig die haren en die tandjes! O+
pi_171988406
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:47 schreef Selvaria het volgende:
Het gooien van speeltjes is ook een manier van zwaartekracht en verschil tussen materialen ontdekken, Nazil. :) Ieder zijn eigen regels uiteraard, maar mijn leven is een stuk makkelijker geworden vanaf het moment dat ik me af ging vragen of hetgeen dat ik wilde corrigeren nou echt zo erg was. Als peuter wil Duplo'en met haar jas aan doet ze dat toch lekker? ^O^ Door deze aanpak hoort ze nu alleen "nee" als ze iets doet dat echt niet mag, zoals haar zusje bijten of zomaar de straat op rennen. Bij ons werkt het. :)
Dat snap ik ook wel, alleen blijf ik niet als een hondje de speeltjes twintig keer per minuut oprapen. En L wil ze zelf pakken waardoor hij van de bank kukelt en als ik hem tegenhoud wordt hij driftig. Op een gegeven moment is het dan gewoon klaar met het gooien.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:59:08 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_171988422
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:57 schreef Nazil het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, alleen blijf ik niet als een hondje de speeltjes twintig keer per minuut oprapen. En L wil ze zelf pakken waardoor hij van de bank kukelt en als ik hem tegenhoud wordt hij driftig. Op een gegeven moment is het dan gewoon klaar met het gooien.
misschien nog een gekke vraag: waarom zit hij dan op de bank? Op de grond kan hij ze wél zelf pakken namelijk. Win-win!
disclaimer
pi_171988561
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

misschien nog een gekke vraag: waarom zit hij dan op de bank? Op de grond kan hij ze wél zelf pakken namelijk. Win-win!
is gezellig af en toe O+ 90% van de speeltijd zit hij op de grond. Op een kleed met een doos blokjes. Van die opvoedkundig correcte houten blokjes, heb je geen kind aan. Maar zoals dat gaat verliest hij ook af en toe de interesse en dan is ff naast je zetten op de bank ook wel fijn.

Dan geef ik hem een box met blokjes en dan haalt hij ze een voor een er uit en stopt hij ze een voor een er weer in. En als de box leeg is dan is het een trommel. Kan hij zich zo een tijd mee vermaken.

Ik ben echt alles behalve streng hoor, als jullie dat nu denken.

Jongens, volgende onderwerp?

Ik wil een buggy want makkelijk voor onderweg. Welke hebben jullie?
pi_171988579
Verkeerde knop
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:13:36 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171988680
Ik zou 'm met zijn leeftijd echt nog niet in een buggy zetten hoor! :o

grapje :+
pi_171988720
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:13 schreef Sylver_ het volgende:

Ik moest lachen :')
pi_171988733
Ik heb tegen mijn peuter afgelopen week uit pure frustratie een paar keer gezegd: ik ben de baas over de baby, niet jij!

Maar dat komt dus doordat mijn peuter daadwerkelijk af en toe denkt dat zij beter weet wat goed voor de baby is dan ik of gewoon geen zin heeft te luisteren naar mijn uitleg. Maar een baby heeft nog geen idee van 'regels' en is ook niet bezig met de baas zijn. Mijn peuter trouwens ook niet, dus wat ik zei had ook weinig zin. :') . |:( .
pi_171988771
Mijn M. mag alles met haar speelgoed doen wat ze wil, zolang ze alles met waarde maar heel laat. Eten gooien, plat slaan of in haar haren smeren is ook allemaal goed. Laat het haar maar ontdekken ^O^
pi_171989109
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:13 schreef Sylver_ het volgende:

_O-
Ik dacht dat je het meende :+

Nazil wij hebben een chicco lite way.
Kijk even wat je er precies mee wil doen. Die van mij schijnt niet op een fietsdrager te kunnen namelijk. Maar bij ons hoeft dat ook niet.
Dat die van ons helemaal plat kan dat vind ik wel fijn.
Ik zet Stijn tegenwoordig in zn driewielertje als ik de hond ga uitlaten :D Dat vindt hij echt prachtig. Een beetje om zich heen kijken en aan het stuur trekken
pi_171989209
Herkenbaar Franny :')
Ik zeg heel vaak 'ja baas' als peuter mij weer wat opdraagt
En nu heb ik 2 bazen waarvoor ik werk :'( :P ;)
pi_171989252
:o ik heb 2 foto's gemist
Blue O+ wat is ze groot
Lekker de eerste hapjes. Wat is het? Het lijkt wel shoarma :D

Q O+ knappe Max.
Geweldig hè zn bekkie met tandjes

(3 op een rij *O* :') solly )
pi_171989794
Ik heb geen buggy ;(
Mijn schoonzus heeft een GB Pocket+ (jaja, ik heb het opgezocht 8-) ) en die zag er wel handig uit omdat hij klein opvouwt. Verder heb ik er geen ervaring mee :+
pi_171989963
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:38 schreef ikke_84 het volgende:
:o ik heb 2 foto's gemist
Blue O+ wat is ze groot
Lekker de eerste hapjes. Wat is het? Het lijkt wel shoarma :D

Q O+ knappe Max.
Geweldig hè zn bekkie met tandjes

(3 op een rij *O* :') solly )
Shoarma :D met knoflooksaus :Y)
(broodkorst)
pi_171990150
Ikke, Blue en Quoi wat een leuke kinderstoel foto's O+

Blue 6 maanden al joh :o ik ben van slag :')

quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:13 schreef Burdie het volgende:
Tombola, Google ff op "squiz", dat is denk ik wat je bedoelt.
Ja die! En ik ga ook maar even naar de Wibra denk ik :D
pi_171990156
Wat een groot meisje heb je daar Blue O+

Wat is Stijn handig, Ikke! En groot ook. Wanneer is hij jarig?

Mijn vader trouwt over 2.5 week en ik ben nog op zoek naar een leuk jurkje/pakje voor M. Niet zo'n vreselijk overdreven jurkje maar gewoon iets leuks, net iets leuker dan de standaard.
Tips?
pi_171990280
Next al geprobeerd Mies?

Quoi die muur :o
Wij gaan over 2 weken verbouwen en heb hier ook een aantal van die muren die goddank weggestuct gaan worden
  dinsdag 27 juni 2017 @ 15:26:54 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171990361
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:22 schreef BlueEyes het volgende:
Next al geprobeerd Mies?

Quoi die muur :o
Wij gaan over 2 weken verbouwen en heb hier ook een aantal van die muren die goddank weggestuct gaan worden
Ik knijp al bijna 10 jaar met mijn ogen, dan zie ik het niet :P
pi_171990514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:26 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik knijp al bijna 10 jaar met mijn ogen, dan zie ik het niet :P
Held :D
Ik kon na 4 jaar hard door de hal heen rennen echt niet meer ertegen
pi_171995734
Ik doe nog niet aan slabbers. De mijne is gewoon bijna altijd vies :+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:14:04 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171998583
Dat moment dat het huis stil is en ik een koffietje tap O+ Ik weet niet wat ze hebben gedaan bij de gastouder, maar er kwam een doodmoe mannetje thuis.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:23:05 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_171998940
Fijn quoi! De mijne gaf zich ook verdacht vroeg gewonnen. Nu liggen beide kinderen op bed. Een unicum op dit tijdstip!
disclaimer
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:30:52 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171999303
Lekker zeg!
Max deed trouwens gisteren ook zo'n scheet terwijl hij omhoog schoot met zijn kontje - in zijn slaap :D Niks vredig slapende baby. Lekker ronkend en meurend en lurkend aan een waterflesje.
pi_172001321
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:30 schreef Quoi het volgende:
Lekker zeg!
Max deed trouwens gisteren ook zo'n scheet terwijl hij omhoog schoot met zijn kontje - in zijn slaap :D Niks vredig slapende baby. Lekker ronkend en meurend en lurkend aan een waterflesje.
Niet zo gek dat hij z'n fles laat vallen als hij een waterflesje tot z'n beschikking heeft :+
pi_172002664
Alle eetbabies en ook bijna iedereen aan de Ikea Besta. :D

Wat is dat voor vreetfeest SQ? Kwark? O+

Mijn baby heeft iets nieuws, hij wil alleen nog maar in zijn bed slapen. Ook al valt hij bijna letterlijk om van vermoeidheid hij staat erop dat hij naar bed gebracht wordt. Slaapt gelukkig wel in de kinderwagen.

En alle 6 maanden babies. *O*

En slaapscheetjes O+

Goedzakje slaapt de laatste week trouwens ineens heel veel. Is dat normaal? Dit is echt iets van de laatste week.
Hij slaapt van 18.30 tot 06:00. Dan na een flesje weer direct slapen tot 08:00.
Rond 10:00 een tukkie van 45 min, rond 12.30 slaapt hij een uurtje en rond 16:00 slaapt hij 45/60 min. om vervolgens om 17.30 alweer bijna om te vallen van te slaap.
Zoveel geks doen we niet met hem. :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 22:04:57 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_172002826
Vind je dat veel regina? Noud slaapt overdag het dubbele :')

Nou staan mijn kinderen ook wel bekend om hun comaskills, daar niet van :+
disclaimer
pi_172002917
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
Vind je dat veel regina? Noud slaapt overdag het dubbele :')

Nou staan mijn kinderen ook wel bekend om hun comaskills, daar niet van :+
Noud is ook nog niet zo oud als de baby van Regina toch?

Mijn baby sliep tot vorige week nog iedere 1.5 uur overdag. Ineens ging ze van 3 naar 4 slaapjes en blijkbaar was ze toen bezig met een update, want nu kan ze ineens veel langer wakker zijn.
Vaker als ze ineens veel ging slapen, kon ze ineens weer meer. Misschien dat goedzakje ook bezig is met een update?
pi_172004070
Goedzakje is 6 maanden. Maar hij sliep dus eerst veel minder. Deed overdag 2 x een powernap van 20 min en nu dus 3 volwaardige dutjes en extra lange avond/nacht/ochtend ruk.

Hoop op een update. :D
pi_172007897
Klinkt me in de oren als een prima update Regina, geniet ervan! *O*

L. deed haar tweede doorslaapnacht ooit. Ik lag om 21.30 voor pampus op bed, man zou om 23.00 nog een fles doen en me voor de volgende voeding wakker maken. Om 06.15 stond ik mijn kolf in elkaar te bouwen want au, en toen werd de baby gebracht. *O*
pi_172008764
Selv wat lekker joh *O*
Hopelijk gaat ze dat vaker doen

Heerlijk is dat die slapende baby's
Mijne sliep van 18.45 tot 7.45 *O*
En nu ligt hij in bed bumba te kijken O-)

Mies ik heb geen idee waar je leuke jurkjes kan kopen maar ik zou ff googlen dan vindt je vast een heleboel leuke dingen.
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ik 2 jongens heb. Er zijn zooo veel leuke meisjes kleren O+
Maar mijn portemonnee is wel blij met 2 jongens :D

Stijn is 8 augustus jarig. Nog 5 weken in 6 dagen 8-)

Rf *O* voor de update
  woensdag 28 juni 2017 @ 08:33:04 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172008804
Hier juist een dramanacht :O
KuikenGuppy
pi_172009093
Ja, hier ook. Honger, krampjes, algeheel onrustig.
pi_172009146
Hier zit de doorslaapfunctie er ook nog niet helemaal in, is vooralsnog nog op 1 hand te tellen
pi_172009265
Hier om 5 uur paniek want hij had zijn speentje naar de andere kant van zijn kamer gesmeten.
Ligt daarom nu nog te slapen want hij was nogal moe van zijn eigen speen drama vanmorgen.
pi_172009832
Balen van jullie drama nachten Blue en Franny :(

Wij zijn net naar het consultatiebureau geweest en ik maak me nu wel een beetje zorgen om het gewicht. Vorige keer was ze al niet bijster veel aangekomen dus toen heb ik tussendoor nog een keer extra laten wegen. Dat was drie weken geleden, toen woog ze 8115 gram (9 maanden is ze) en nu nog exact hetzelfde -O- ze is in de lengte wel 3 centimeter gegroeid.
De borstvoedingscurve ziet er zo uit:

Zou niet weten wat we anders kunnen doen, want ze eet hartstikke goed; 3 boterhammen per dag, 1.5 stuk fruit, avondeten 100-200 gram en tussendoor borstvoeding. Nu moeten we over twee weken weer komen meten. Ze is hartstikke vrolijk en actief dus ik snap het niet zo.
pi_172010079
Ze is wel in de lengte gegroeid dus misschien is daar de energie naar toegegaan. Komende periode komt ze misschien weer wat meer aan. Ik zou me er, als ze goed in haar velletje zit, geen zorgen over maken. Groeien gaat soms wat met horten en stoten.
pi_172010110
N begon na 9 mnd ook enorm af te vlakken. Ze woog toen 10,5 kilo (boven de +2,5 lijn), maar met 14 mnd 10,8. Nu met 23 mnd is ze precies gemiddeld. Schijnt bij bv-kinderen normaal te zijn, eerst heel snel groeien, daarna veel minder.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 28 juni 2017 @ 09:52:01 #223
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_172010181
Lekker zeg al die doorslapers! En boks voor de over-wallen-struikelende moeders, het was mij vannacht ook niet gegund helaas.
Een keer omdat ze honger had en een keer omdat ze sinds twee dagen op haar zij/buik probeert te rollen (da's toch te vroeg voor 8 weken?) en als het dan niet lukt (ja duh, 8 weken pas meisje!) wordt ze boos. Een van de weinige keren dat ze huilde om iets anders dan honger (maar toch ging er nog een beste slok in daarna :9 ).

Mies ik ben wel eens leuke jurkjes tegengekomen bij de h&m, wisselt nogal eens of ze echt leuke dingen hebben maar kun je ook makkelijk online ff checken :)

Ik heb de laatste dagen zo'n spierpijn overal, tot in mijn tenen aan toe. Volgens mij begint het mijn lijf wat op te breken allemaal. Gek want het kost me echt geen moeite om zo intensief bezig te zijn met haar, ik geniet er juist heel veel van.
pi_172010625
:* voor alle prut nachten
Hier werd het slapen beter ergens tussen de 7 a 8 maanden. Er zat vanaf toen duidelijk een stijgende lijn in.

Mies misschien kan je tussendoor wat volle yoghurt ofzo aan gaan bieden?
Maar opzich vind ik haar lijntje er mooi uitzien. Ik zou me er geen zorgen over maken aangezien ze het ook zo goed doet :*

Tweedle wat vervelend hopen dat die spierpijn niet een voorbode van een griepje is ofzo

Ik heb Stijn net zijn pap in een rietjesbeker gegeven. Net als zijn broer. Trots dat hij was :D O+
pi_172010728
Thanks voor de tips mbt jurkjes! Tot op heden toch nog niks leuks gevonden :P

Ikke, ze heeft koemelkallergie dus gewone yoghurt geven kan niet en kokosyoghurt vindt ze om te kotsen :P
Bedankt voor de herkenning, dat doet goed :)

Ikke, kan me wel voorstellen hoe trots hij moet zijn geweest :D zo schattig, die trotse koppies.
Mijn M. gaat tegenwoordig dansen als we zingen of er een muziekje uit een speetje komt, zo lief O+
pi_172012480
Misschien hebben ze leuke jurkjes bij Next? Heb daar al een tijdje niet meer gekeken maar ze hadden best leuke dingen een tijdje terug :P
Misschien doe je dit al Mies, maar op brood kan je bijvoorbeeld altijd roomboter (of bestaat daar geen koemelkvrije variant van? Okee, het is dan niet officieel boter maar je snapt me wel :+) doen en verder nog andere calorierijke dingen geven? Bijvoorbeeld notenpasta, avocado, banaan enzo.

Leuk altijd he Ikke, van die trotse koppies O+
pi_172012563
Ow ja :7 wist ik ook van die koemelkallergie. Maar zijn er geen andere volle producten voor haar te vinden? Of af en toe een gekookt eitje als extra ofzo. Ik noem maar iets hoor
Als ik zo lees wat ze eet dan gaat er meer in als bij Stijn :D eten doet ze hardstikke goed hoor dus ik zou me echt geen zorgen maken

Als ik 'feest jurk maat 80' Google dan snap ik dat je niks kan vinden :7
Dat dansen is zo schattig hè O+ hier ook 2 kids die muziek geweldig vinden
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:19:54 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172013712
Wat voor rietjesbeker gebruik jij voor de pap, Ikke?

Max en ik hebben een dagje samen. Afijn, je zit om 10:55 uur op de bank. Nog ongedouchd. Max ligt net een half uur te slapen en je neemt een hap van je boterham. Je kijkt in de agenda en ziet staan: 11:00 uur fysio Max :(

Geloof het of niet, we waren er om 11:05 uur (het is hier schuin tegenover) :o Die arme jongen rechtstreeks in de Tula en ik in nog ontplofte toestand (zag ik later in de spiegel van de lift).

En dan toch even op zo'n mat goed gehumeurd laten zien wat je kan. Ik vind mijn zoon een toppertje! Hij ging alleen niet opstaan. Ga ik net op de bank zitten, komt hij aangetijgerd, trekt zich op en gaat staan! Saboteurtje :+

Overigens een stijgende lijn, maar nog steeds p10, wat een risicogebied is en daarom nóg een keer langs. Om te zien of de lijn blijft stijgen. Ik vind het allemaal best en kom wel. Alle vertrouwen in zijn curve :) :)
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:28:17 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172013895
Alleen ja, dat slaapje dat 'ie aan het doen was O-) Die is hij weer vergeten. Beetje jammer.
pi_172024666
Maar wat moet hij precies kunnen dan q? L kan tijgeren maar meent dat hij het niet kan. Achteruit wel. Trekt zich ook nog niet zo op aan de tafel of bank ofzo.
pi_172028473
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:35 schreef Mies_poes het volgende:

Wij zijn net naar het consultatiebureau geweest en ik maak me nu wel een beetje zorgen om het gewicht. Vorige keer was ze al niet bijster veel aangekomen dus toen heb ik tussendoor nog een keer extra laten wegen. Dat was drie weken geleden, toen woog ze 8115 gram (9 maanden is ze) en nu nog exact hetzelfde -O- ze is in de lengte wel 3 centimeter gegroeid.
[ link | afbeelding ]
Zou niet weten wat we anders kunnen doen, want ze eet hartstikke goed; 3 boterhammen per dag, 1.5 stuk fruit, avondeten 100-200 gram en tussendoor borstvoeding. Nu moeten we over twee weken weer komen meten. Ze is hartstikke vrolijk en actief dus ik snap het niet zo.
Even een andere vraag; welke app is dat?
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:43:23 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172028562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 19:41 schreef Nazil1 het volgende:
Maar wat moet hij precies kunnen dan q? L kan tijgeren maar meent dat hij het niet kan. Achteruit wel. Trekt zich ook nog niet zo op aan de tafel of bank ofzo.
Best wel heel veel, denk ik! Ik ga me er niet in verdiepen. Hij kan genoeg en de jouwtes ook ^O^
pi_172028663
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:43 schreef Quoi het volgende:

[..]

Best wel heel veel, denk ik! Ik ga me er niet in verdiepen. Hij kan genoeg en de jouwtes ook ^O^
Nou ja dat heb ik dus ook een beetje. Komt vanzelf wel als hij er interesse in heeft. Ik begon mij alleen zorgen te maken of ik dan ook niet fysio voor 'm moest hebben omdat L nog minder kan dan M :')
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:52:11 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172028892
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:45 schreef Nazil het volgende:

[..]

Nou ja dat heb ik dus ook een beetje. Komt vanzelf wel als hij er interesse in heeft. Ik begon mij alleen zorgen te maken of ik dan ook niet fysio voor 'm moest hebben omdat L nog minder kan dan M :')
Nopes! No worries.
pi_172029007
Dat was ff haasten Quoi. Arme Max zo uit zijn bed gerukt :D
Mijn schoonzus had dat ook dat ze steeds zeiden dat haar zoontje te weinig kon, puur omdat hij het daar niet liet zien. Als oplossing ging ze filmpjes maken thuis en liet dat bij de fysio dan zien als soort van bewijs :')
Heeft hij verder nog een beetje geslapen vandaag?

Wij hebben de rietjes bekers van de hema. Met water gaat dat te snel voor Stijn maar voor de pap gaat dat super.
Water krijgt hij uit een avent antilek rietjes beker
pi_172029167
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:55 schreef ikke_84 het volgende:
Dat was ff haasten Quoi. Arme Max zo uit zijn bed gerukt :D
Mijn schoonzus had dat ook dat ze steeds zeiden dat haar zoontje te weinig kon, puur omdat hij het daar niet liet zien. Als oplossing ging ze filmpjes maken thuis en liet dat bij de fysio dan zien als soort van bewijs :')
Heeft hij verder nog een beetje geslapen vandaag?

Wij hebben de rietjes bekers van de hema. Met water gaat dat te snel voor Stijn maar voor de pap gaat dat super.
Water krijgt hij uit een avent antilek rietjes beker
Ik vind dat zo knap als ze rietjes snappen! L drinkt alleen uit een normale beker, en uit die van mama beter dan uit die van hemzelf _O-
pi_172031753
quote:

[ link | afbeelding ]
Mies! Ik snap dat je even verbaasd bent als ze stil staat qua groei maar ik vind het werkelijk het keurigste lijntje ooit! Ze is überhaupt nauwelijks van de middellijn afgeweken, laat staan echt een duikvlucht naar boven of beneden. Ze beweegt vast even meer ofzo :)
pi_172034657
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:59 schreef Svane het volgende:

[..]

Mies! Ik snap dat je even verbaasd bent als ze stil staat qua groei maar ik vind het werkelijk het keurigste lijntje ooit! Ze is überhaupt nauwelijks van de middellijn afgeweken, laat staan echt een duikvlucht naar boven of beneden. Ze beweegt vast even meer ofzo :)
Aaah nog meer geruststelling O+
Alleen als je deze lijn bekijkt (die het cb ook hanteert) ziet het er een stuk minder vrolijk uit
SPOILER
Ooi, Graphico heet die app.
  Manager PR/Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 06:19:22 #239
269689 crew  Viv
pi_172034797
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 03:53 schreef Mies_poes het volgende:
Alleen als je deze lijn bekijkt (die het cb ook hanteert) ziet het er een stuk minder vrolijk uit
Wat een verschil inderdaad. :o Bij de WHO-curve kan je nog zeggen dat ze haar eigen lijntje volgt, bij die van het CB niet echt meer. Wat vonden zij ervan?
  Manager PR/Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 06:37:39 #240
269689 crew  Viv
pi_172034827
Ik ben trouwens weer helemaal bijgelezen na onze minivakantie. w/ Afgelopen donderdag naar vrienden in Zweden gereden (ruim 1100 km), afgelopen maandag weer terug. ZZ vond dat grotendeels prima (1x echt gehuild, dat waren meteen de langste 10 minuten van mijn leven, tot de eerstvolgende afrit). Ze was daar zo gezellig joh, ze heeft onze vrienden volledig ingepakt met haar lachjes etc. O+
  donderdag 29 juni 2017 @ 07:32:01 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172034953
Dat klinkt tof Vivi!

En Mies, idd geen zorgen, maar je hoort/ziet toch liever iets anders als bij het cb bent, dat snap ik wel.

Ikke, Max haalde zijn slaapje netjes in 's middags :)
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:00:18 #242
73386 Fazz
onderweg
pi_172035109
Wat een verschil in curves zeg Mies :o Ik deel de mening van de anderen hier, op de bv curve volgt ze toch heel netjes haar eigen lijn :)

Wat een leuke trip Vivi! Midzomernacht wordt daar groots gevierd toch?

En ik zag weer leuke foto's O+

M'n baby heeft een nieuwe feature gekregen *) Ze is nu volop aan het trappelen en kan in de box zelf de mobiel aan trappelen met haar voeten :+ Hendig hoor :D
pi_172035147
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 06:19 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat een verschil inderdaad. :o Bij de WHO-curve kan je nog zeggen dat ze haar eigen lijntje volgt, bij die van het CB niet echt meer. Wat vonden zij ervan?
Niet heel zorgwekkend, omdat ze verder heel vrolijk en actief is, maar wel iets om te vervolgen dus over twee weken weer wegen.

Wat stoer dat jullie helemaal naar Zweden zijn gereden! Zou ik echt nog niet durven. Heel knap dat ZZ de rit (bijna helemaal) zo goed doorstaan heeft!

Fazz, dat is nog eens een handige feature :D
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:56:17 #244
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172035719
Jeetje Mies, wat een verschil in grafieken. Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt als je naar de curve van het cb kijkt.
Die borstvoedingscurve vind ik er ook wel netjes uitzien. Blijkbaar is haar groei niet raar voor een borstvoedingskindje.

Ella maakt een vergelijkbare boog naar beneden zoals op de Graphico curve, maar dan met 3 maanden.
Ik kan het ook niet helpen om een dan toch een beetje zorgen te maken.

En met 2 kdv-dagen waarin ze, op een live voeding halverwege de dag na, niks drinkt kan ik me niet voorstellen dat de curve beter gaat worden :{

Wat leuk, Vivi! En wat fijn dat de reis zo goed ging :)

Handige feature, Fazz :D
Ik moet zeggen dat ik het ook weer steeds leuker ga vinden nu het pasgeborene eraf is en ze dingen gaat doen en ontdekken :)
pi_172035925
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt Sylver. Haalt Ella de voedingen niet in als je thuis komt of 's nachts?
pi_172035990
Mies, Ik zou lekker de bv curve aanhouden, ze krijgt immers ook bv.

sylver,ik snap dat je je zorgen maakt, haalt ze het idd niet in?

Jamea lijkt het groeien gevonden te hebben... 70cm en 8170 nu. mijn kleintje krijgt n beetje spek O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 29 juni 2017 @ 10:29:09 #247
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172037666
Ik weet het niet zo goed. Ze wil nu wel de hele tijd aan de borst, maar ze sabbelt meer dan dat ze drinkt.
Maar misschien krijgt ze zo wel meer binnen dan ik denk.

James aan de groei! *O*
  donderdag 29 juni 2017 @ 10:50:25 #248
73386 Fazz
onderweg
pi_172038246
Snap dat je je dan zorgen maakt Sylver :*
Hebben jullie de 3 maanden afspraak bij het cb al gehad?

Fijn van de groei GM!

Per vandaag is m'n verlof officieel voorbij :o Gelukkig heb ik nog een maand vakantie, ben er nog niet aan toe hoor om weer te gaan werken...
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:31:48 #249
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172039385
3 maanden afspraak gehad :Y

Wat lekker dat je nog een maand langer hebt, Fazz!
pi_172048667
Mijn baby kan gewoon zitten! Omrollen is hij te lui voor maar gewoon lekker zitten daar is hij dan wel weer voor in. :')

Wat betreft die groeicurves.. Goedzakje begon onder het gemiddelde, toen bijna steil naar boven, toen heel flauw schuin naar boven en nu zo ongeveer een platte rechte lijn met 6 maanden.

Zelf hecht ik niet zoveel waarde aan groei curves zolang hij goed eet / drinkt. Ik ga er vanuit dat hij als hij 18 is de 68cm en 8.5 kilo wel voorbij is. Hoor heel vaak dat babies heel lang niet groeien en dan ineens heel veel of andersom.

Overigens vond het CB hier het bijna zorgwekkend dat we nog niet begonnen waren met brood geven toen hij net 6 maanden was. Dus de zorgen zullen wel regio gebonden zijn. 8)7
pi_172048677
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:13 schreef Nazil het volgende:

[..]

Thats our life.

Zwaartekracht ontdekken <3
of wat dan ook, iig ontdekken ;).

quote:

[ link | afbeelding ]
Denk dat het dan in de 3cm groeien is gaan zitten! Ze lijkt wel haar eigen curve te volgen.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:19 schreef Mies_poes het volgende:
Ikke, ze heeft koemelkallergie dus gewone yoghurt geven kan niet en kokosyoghurt vindt ze om te kotsen :P
En de amandelyoghurt is in de aanbieding bij de Ekop. :P. Van 't merk waar ze ook kokosyoghurt van verkopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:34 schreef Miezziej het volgende:
Misschien doe je dit al Mies, maar op brood kan je bijvoorbeeld altijd roomboter (of bestaat daar geen koemelkvrije variant van? Okee, het is dan niet officieel boter maar je snapt me wel :+) doen en verder nog andere calorierijke dingen geven? Bijvoorbeeld notenpasta, avocado, banaan enzo.
Ghee, is wel van koemelk maar heeft geen koemelkeiwitten. En andere vetten/oliën idd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Unihipili op 29-06-2017 18:10:11 ]
pi_172049392
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:58 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Zwaartekracht ontdekken <3
of wat dan ook, iig ontdekken ;).

hij heeft een fijnere manier gevonden: curver box op kop zetten, blokjes er op en dan de doos schuin houden O+
pi_172049937
Over een half uurtje werd, precies een jaar geleden, mijn kleine C geboren. O+
pi_172050000
Gefeliciteerd met je mooie meisje groof O+ *O*

Bijzonder om aan het afgelopen jaar terug te denken *;
pi_172050035
Gefeliciteerd met kleine C, Groof! O+

Regina, cool dat je baby kan zitten!

Tombo, nogmaals dank voor het langs brengen van je bondolino O+
pi_172050412
Dank *O*
pi_172050693
Gefeliciteerd!! *O*
pi_172051049
Groofs gefeliciteerd O+ *O*

mijn baby tijgert/kruipt.... :o
S. 2014
J. 2016
pi_172051109
Gefeliciteerd Groofs! *O*

Go James!
  donderdag 29 juni 2017 @ 20:20:49 #260
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172051562
Gefeliciteerd Groofs! *O*
  donderdag 29 juni 2017 @ 20:34:45 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172051928
Gefeliciteerd Groof met je mooie meid! O+
pi_172054212
O+
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:01:33 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_172054676
Gefeliciteerd groof O+
disclaimer
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:08:32 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172054890
Groofsk gefelicitaaaaart w/
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:09:45 #265
73386 Fazz
onderweg
pi_172054935
Gefeliciteerd met C, groofsk :)
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:13:18 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172055036
Wij zijn al 5x naar boven gelopen omdat we gebonk horen. Ligt hij met zijn ogen dicht gewoon een partijtje te worstelen met zijn tochtstripkonijn :') En scheten te laten.
pi_172055125
groofsk gefeliciteerd!
gmz, grote jongen word het al hoor!
Mies, ze eet goed is vrolijk en verzadigd? probeer er niet teveel op te letten wie weet heeft ze de volgende keer een inhaalslag xx

hier nog steeds een hoop gedoe. Jason heeft enorme reflux nu voeding indikken en Nexium. daarnaast gestart met Nutrilon omneo vanwege de overoge klachten en het niet poepen(15 dagen!) het leek even beter te gaan ook andere klachtrn namen af. tot vorige week langzaam komen alle klachten terug en inmiddels weer 4 dagen geen ontlasting. ik las op het pak dat in de omneo voeding de melkeiwitten verknipt zijn. volgens cb kon dat verklaren waarom de klachten minder waren geworden en ik moest zo doorgaan. echter heeft hij sinds 3 dagen uit het niets vreselijke huilbuieen. met de kinderarts gebeld en er zou vandaag njtramigen bezorgd worden om te kijken of het toch geen kma is. tot nu toe zeiden de artsen dat het niet kon omdat hij zo enorm hard groeide. ondanks dat hij vrijwel alle andere sympthomen en een zus met kma wel heeft.

ik ben benieuwd helaas vandaag nog geen bezorging gehad.

wel slaapt hij de nachten netjes door (19.00 tot 05.00) en is hij tussendoor heel vrolijk. nog geen rol/geijp pogingen gewoon nog lekker baby haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_172055245
Wat een gedoe Sam :( kun je niet zelf een pak Nutrilon Pepti halen om uit te testen? Mocht hij kma hebben, kan het trouwens ook zo zijn dat zijn refluxklachten daar vandaan komen (kan!).
pi_172055280
Feli groofs met je lieve kaboutervrouwtje O+
pi_172055302
Sam, dik je in met nutriton?
Goedzakje kreeg daar vreselijke kramp van en kon ook heel lang niet meer poepen.

Wij gebruiken nu pure johannesbroodpitmeel van de tuinen

Het basisingredient van Nutriton is trouwens suiker, absurd dat het mag in baby producten.
pi_172055369
Groof gefeliciteerd!!
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:27:35 #272
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172055451
Pffff wat een gedoe Sam.
Waren zijn schildklierwaardes wel goed?
  Manager PR/Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 00:03:49 #273
269689 crew  Viv
pi_172057561
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een leuke trip Vivi! Midzomernacht wordt daar groots gevierd toch?
Ja klopt! Met veel en lekker eten ('s middags picknicken in het park, daarna thuis verder), alcohol en liederen. :Y) Voor mij nu geen alcohol vanwege de moedermelk.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:57 schreef ReginaFalange het volgende:
Overigens vond het CB hier het bijna zorgwekkend dat we nog niet begonnen waren met brood geven toen hij net 6 maanden was. Dus de zorgen zullen wel regio gebonden zijn. 8)7
Mijn man had ook zo'n raar gesprek bij 6 maanden, maar inmiddels is gebleken dat het een invaller was en niet onze reguliere cb-arts. Ook persoonsgebonden dus. }:| Waarom heb je trouwens toch zo'n Sjaak Trekhaak gekocht? -O-

Sam wat rot dat de voedingen zo'n gedoe blijven, ik had gehoopt dat het na het stoppen met borstvoeding beter zou gaan. :* :*
pi_172059476
Wat balen Sam dat hij zoveel last heeft : (! Niet leuk om je kleintje zo te zien!

Groofsken nog van harte gefeliciteerd met C!

Vivi dat klinkt als een hele fijne reis! Lijkt me ook een heel mooi land!

Hier vannacht wel een goede nacht. Als ik F rechtop wil houden na de voeding val ik steeds in slaap met haar bovenop me. Iemand daar tips voor? Vannacht van 3.15 tot 5.30. Ik leg haar eigenlijk liever veilig terug in de cosleeper. Misschien anders even lezen op mijn tel, maar dan kan ik miss zelf niet meer goed slapen daarna.
pi_172061405
Gefeliciteerd Groofs!
pi_172061589
Van harte, groofs! O+
  vrijdag 30 juni 2017 @ 10:11:56 #277
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172062056
Ik heb niet echt een tip, Vieve want Ella sliep hele nachten bovenop me de eerste weken.
Bij de oudste ging ik echt uit bed en idd lezen op mijn foon om te voorkomen dat ik in slaap viel.
Blijkbaar word je toch makkelijker bij een tweede :P

Ik had nooit moeite om weer in slaap te vallen daarna, maar dat zal ook wel per persoon verschillen denk ik.
pi_172062164
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:03 schreef ViviRAWRS het volgende:

Mijn man had ook zo'n raar gesprek bij 6 maanden, maar inmiddels is gebleken dat het een invaller was en niet onze reguliere cb-arts. Ook persoonsgebonden dus. }:| Waarom heb je trouwens toch zo'n Sjaak Trekhaak gekocht? -O-

Ik wilde het echt niet. Ging naar de speelgoedwinkel voor een voelboekje aangezien hij alle normale voorlees boekjes bijna aan flarden trekt tijdens het voorlezen. Maar er stond een kindje op die trekhaken te drukken en Goedzakje was helemaal gehypnotiseerd door de herrie en lichtjes.
Dus nu gebruik ik hem om hem te laten omrollen en te leren kruipen. >:)

Zijn lievelings speelgoed is nog steeds zijn knuffel en regemaker. O+
pi_172066030
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:17 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ik wilde het echt niet. Ging naar de speelgoedwinkel voor een voelboekje aangezien hij alle normale voorlees boekjes bijna aan flarden trekt tijdens het voorlezen. Maar er stond een kindje op die trekhaken te drukken en Goedzakje was helemaal gehypnotiseerd door de herrie en lichtjes.
Dus nu gebruik ik hem om hem te laten omrollen en te leren kruipen. >:)

Zijn lievelings speelgoed is nog steeds zijn knuffel en regemaker. O+
Wat is een regemaker?? Ik leer hier zoveel!
pi_172066397
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:11 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb niet echt een tip, Vieve want Ella sliep hele nachten bovenop me de eerste weken.
Bij de oudste ging ik echt uit bed en idd lezen op mijn foon om te voorkomen dat ik in slaap viel.
Blijkbaar word je toch makkelijker bij een tweede :P

Ik had nooit moeite om weer in slaap te vallen daarna, maar dat zal ook wel per persoon verschillen denk ik.
Ja ik merk ook dat ik er nu iets makkelijker in ben, want bij de eerste is me dat eigenlijk nooit gebeurd. Behalve een kwartiertje of zo, na het voeden, maar zeker geen halve nachten.

Nou ik zal eens kijken hoe het vannacht gaat...
pi_172066422
Regemaker ken ik ook niet. Een gietertje miss :p? Of de sproeier?
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:06:20 #282
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172067263
Volgens mij is dat zo'n buis met kraaltjes oid erin. Als je die op de kop houdt klinkt het een beetje als regen.
pi_172071017
Regenmaker inderdaad dus.
Een plastic zandloper idee met kraaltjes erin die door een soort spiraal naar beneden dwarrelen en dat maakt geluid.

Op die van on zit ook nog een spiegeltje op de onderkant en een ding waar hij aan kan draaien wat krakrakrak geluidjes maakt.

Hij vindt het hilarisch, er zitten geen batterij in dus ook geen irritante nassale stemmen en gekocht bij de kruidvat voor 1.50. Groot succes.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:22:56 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172072619
Wat leuk! Ik had er nog nooit van gehoord. Ga ik ook eens halen.

Hier wordt eigenlijk vooral gespeeld met dit:
SPOILER
Stapelen, stapelen, stapelen. En blokjes (die van een soort hard papier zijn) in andere blokjes stoppen en nog een keer en dan nog een keer :)

Ah RF ik ga nog even wat Texeltips voor je op een rij zetten! Ben je niet vergeten, maar een beetje druk.
pi_172075165
Quoi: Don't worry.
Ik weet hoe het gaat. Ik zou ook al 3 maanden geleden mijn kleding kast opruimen en het is er nog niet van gekomen. :')

Wij gaan Oktober dit jaar trouwen. Gewoon lekker stiekem, met z'n drietjes ergens.
Als trouwkadootje voor mezelf wil ik een huis make-over. Nieuw tv meubel, nieuwe salon tafel, nieuwe keukenkast, nieuwe kapstok, nieuw bankje voor onder de gang, nieuw bed, nieuwe nachtkastjes, nieuw tv meubel in de slaapkamer en nieuwe slaapkamer kasten. Ik heb op het moment 2500 euro aan meubels in mijn winkelwagentje zitten maar durf niet op verzenden te klikken. Vriend wordt dan vast heel boos. Aan de andere kant, als we getrouwd zijn wat van hem is, is van mij enzo. :')

Vandaag gingen we trouwens uit lunchen. Goedzakje zat in zijn buggy bij de tafel want kinderstoel zonder verkleiner lijkt me nog geen succes. De serveerster zei dat ze ook wel kindermenuutjes hadden. Ook een gerechtje met een frikandel, krulfrietjes en appelmoes. Maar als hij liever kipnuggets of kippenpootjes wilde dan kon dat ook. O+ :')

Heb maar gezegd dat ik het heel lief vond, maar dat ik mijn baby van 6 maanden nog geen kipnuggets en krulfrietjes zie eten.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 20:54:32 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172076063
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:20 schreef ReginaFalange het volgende:
Quoi: Don't worry.
Ik weet hoe het gaat. Ik zou ook al 3 maanden geleden mijn kleding kast opruimen en het is er nog niet van gekomen. :')

Wij gaan Oktober dit jaar trouwen. Gewoon lekker stiekem, met z'n drietjes ergens.
Als trouwkadootje voor mezelf wil ik een huis make-over. Nieuw tv meubel, nieuwe salon tafel, nieuwe keukenkast, nieuwe kapstok, nieuw bankje voor onder de gang, nieuw bed, nieuwe nachtkastjes, nieuw tv meubel in de slaapkamer en nieuwe slaapkamer kasten. Ik heb op het moment 2500 euro aan meubels in mijn winkelwagentje zitten maar durf niet op verzenden te klikken. Vriend wordt dan vast heel boos. Aan de andere kant, als we getrouwd zijn wat van hem is, is van mij enzo. :')

Vandaag gingen we trouwens uit lunchen. Goedzakje zat in zijn buggy bij de tafel want kinderstoel zonder verkleiner lijkt me nog geen succes. De serveerster zei dat ze ook wel kindermenuutjes hadden. Ook een gerechtje met een frikandel, krulfrietjes en appelmoes. Maar als hij liever kipnuggets of kippenpootjes wilde dan kon dat ook. O+ :')

Heb maar gezegd dat ik het heel lief vond, maar dat ik mijn baby van 6 maanden nog geen kipnuggets en krulfrietjes zie eten.
Nou, schiet eens op met die kledingkast dan o|O je hebt een PM

Wat kunnen ze dat verkeerd inschatten hè? Wij kwamen met een paar mensen en 4(!) kinderwagens eens ergens binnen voor een lunch (babies waren ca. 2 maanden) en kregen toen de vraag of ze in de kinderstoel konden :D

Goed aan het shoppen jij. Al op verzenden gedrukt?
pi_172077082
Niet op verzenden geklikt, wel alles als favoriet opgeslagen..
Tactiek wordt eerst eens alle meubels die weg kunnen op MP gooien en dan nieuwe bestellen. >:)

Ik ga je PB lezen nu!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:41:35 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172077263
Guppy kan in zijn handjes klappen O+! Echt ultiem schattig, hij klapt in zijn handjes zodra hij muziek hoort :D O+.
KuikenGuppy
pi_172077536
Aah, Burdie. Klappende babies met die vet kuiltjes in hun handjes. O+
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:54:05 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172077546
Knap Burd!! Heb je geoefend?
pi_172079986
wat leuk burd. en wat wrden ze snel groot.

viva. ik baal er ook van ben juist gestopt om rust te creeren. toch wel lichtelijk spijt.

vandaag contact gehad over de bezorging die uitbleef. de machtiging was niet goedgekeurd en moest overnieuw. vanmiddag op de kraamafdeling toch al wat nutramigen kunnen ophalen.

indikken doe ik of met nutriton of kruidvat eigen merk. maar de problemen met de ontlasting bestonden al voor het starten hiermee.

morgen zou het dan toch echt bezorgd moeten worden.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Manager PR/Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 00:39:58 #292
269689 crew  Viv
pi_172080919
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:20 schreef ReginaFalange het volgende:
Even los van de leeftijd vind ik het sowieso absurd dat een kindermenu 9 van de 10 keer zo ongezond en inspiratieloos is. :N Dan zou ik ZZ liever iets van mijn bord geven.
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:41 schreef Burdie het volgende:
Guppy kan in zijn handjes klappen O+! Echt ultiem schattig, hij klapt in zijn handjes zodra hij muziek hoort :D O+.
Wat leuk! O+ ZZ wordt er wel heel blij van als ik in mijn handen klap, maar ze doet nog geen pogingen om het zelf te doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:38 schreef Sam1993 het volgende:
viva. ik baal er ook van ben juist gestopt om rust te creeren. toch wel lichtelijk spijt.
Hopelijk komt de rust alsnog als hij een aantal dagen op die speciale voeding zit. :*
pi_172082484
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:38 schreef Sam1993 het volgende:
wat leuk burd. en wat wrden ze snel groot.

vandaag contact gehad over de bezorging die uitbleef. de machtiging was niet goedgekeurd en moest overnieuw. vanmiddag op de kraamafdeling toch al wat nutramigen kunnen ophalen.

indikken doe ik of met nutriton of kruidvat eigen merk. maar de problemen met de ontlasting bestonden al voor het starten hiermee.

morgen zou het dan toch echt bezorgd moeten worden.
Voor indikken kan je eigenlijk het beste puur johannesbroodpitmeel gebruiken, zonder toevoegingen. Dat is te koop bij natuurwinkels en biologische supermarkten etc. Daar reageren kindjes over het algemeen helemaal niet op.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 07:47:30 #294
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_172082637
*O* Doorslaapnacht *O* Doorslaapnacht *O* Doorslaapnacht *O* Doorslaapnacht *O* Doorslaapnacht *O*
Van 0:00 tot 6:30 :7
Hoewel wel zelf twee keer wakker geworden van haar gekreun en omdat er een kijkkaartje naar beneden kletterde :') Maar toch *O*

Mooi die kindermenu's voor minibaby's :') (sowieso kipnuggets :r )
pi_172084082
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 06:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Voor indikken kan je eigenlijk het beste puur johannesbroodpitmeel gebruiken, zonder toevoegingen. Dat is te koop bij natuurwinkels en biologische supermarkten etc. Daar reageren kindjes over het algemeen helemaal niet op.
Dit inderdaad.
Geloof dat Nutriton 15% johannesbroodpitmeel is en 83% suiker en nog 2% "vitamines" of iets dergelijks. Echt, dat ze het mogen verkopen. :N

Pure johannesbroodpitmeel is trouwens vaak ook goedkoper.
Omdat het puur is hoef je er minder in te doen en bij de tuinen hebben ze vaak 2e product voor maar 1 euro. Dan heb je 2 pakken meel voor 7 euro ofzo. Wij doen bijna 3 maanden met 1 pak, terwijl er 2 pakken nutrition per maand door heen gingen.
pi_172085257
Wat leuk en romantisch zo met zn drietjes RF! & dat klinkt als een goed huwelijkskadoo!
Hahaha een kindermenu voor zo'n mini -O- .

Er staan inderdaad meestal niet zo'n originele en vaak ook niet zo'n gezonde dingen op kindermenu's. Terwijl mijn dreumes juist graag groenten lust vaak...

Wat schattig burdie O+ !

Hoera voor de doorslaapnacht van Tweedle! *O* *O* *O*

Heeft er iemand ervaring met een baby die veel kreunt / onrustig is. In vergelijking met de eerste is baby F. zoveel onrustiger / kreunt erg veel / beweegt veel met haar armpjes. Ik weet niet zo goed wat het is. Ze is soms ook heel rustig en tevreden, maar vooral als ze bovenop je ligt.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 11:30:22 #297
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_172085492
Wel ervaring mee, maar geen oplossing (als dat al nodig is). Ik zie het meer als haar karaktertje, ze was in mijn buik ook al heel beweeglijk. Heb je het gevoel dat ze er zelf last van heeft of ergens last van heeft?
pi_172085909
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:21 schreef Vieve6 het volgende:
Wat leuk en romantisch zo met zn drietjes RF! & dat klinkt als een goed huwelijkskadoo!
Hahaha een kindermenu voor zo'n mini -O- .

Er staan inderdaad meestal niet zo'n originele en vaak ook niet zo'n gezonde dingen op kindermenu's. Terwijl mijn dreumes juist graag groenten lust vaak...

Wat schattig burdie O+ !

Hoera voor de doorslaapnacht van Tweedle! *O* *O* *O*

Heeft er iemand ervaring met een baby die veel kreunt / onrustig is. In vergelijking met de eerste is baby F. zoveel onrustiger / kreunt erg veel / beweegt veel met haar armpjes. Ik weet niet zo goed wat het is. Ze is soms ook heel rustig en tevreden, maar vooral als ze bovenop je ligt.
Goedzakje heeft de eerste 12 weken heel erg gekreunt. Hij kon zo in een metal band.
Ook heel veel met zijn armen maaien tijdens het kreunen.

Het bleek reflux te zijn en hij kreunt nu alleen nog als hij echt oncomfortabel is.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat het andere babies ook uit pijn / discomfort is.
pi_172086351
Herkenbare klacht, die kindermenu's. Ik snap werkelijk niet dat ze de gewone kaart niet in het klein aanbieden.

Ondertussen heeft mijn baby zijn volumeknop gevonden en is nu voor de tweede dag op rij heel hard aan het gillen :D En hij heeft ook zn andersom-rol-modus gevonden: van buik naar rug is ook afgevinkt. Handug!
pi_172087263
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:08 schreef WupWup het volgende:
Herkenbare klacht, die kindermenu's. Ik snap werkelijk niet dat ze de gewone kaart niet in het klein aanbieden.

Ondertussen heeft mijn baby zijn volumeknop gevonden en is nu voor de tweede dag op rij heel hard aan het gillen :D En hij heeft ook zn andersom-rol-modus gevonden: van buik naar rug is ook afgevinkt. Handug!
Ik vroeg eens ergens of ze ook een gezond kindermenu hadden. De ober keek me aan alsof ik een tweede hoofd had laten groeien uit mijn nek...
  zaterdag 1 juli 2017 @ 13:33:51 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172088483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:08 schreef WupWup het volgende:
In een van mijn favoriete restaurants doen ze dat wel O+.
En anders bestel ik gewoon van de 'grote' kaart, wij gaan zelf ook niet uit eten voor friet met een knakworst (dat haal ik bij de snackbar nog niet eens :{w)
Maargoed, onze kinderen zijn ook nog nooit bij Maccie D. geweest, veel mensen vinden dat ook raar :').
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')