Svane ik kom nog even je ongelijk bewijzenquote:Op donderdag 22 juni 2017 10:48 schreef Svane het volgende:
Wat lijkt ze op je vriend Chanty!
En Arja, ooohhhh jouw monsterbevalling, pffff. Ik ben altijd extreem jaloers op mensen die zo in hup 6 tot 10 uur een kind werpen maar ik kan me voorstellen dat jij dat nog meer hebt. Al compenseert de leukheid van je dreumes natuurlijk alles!
Hahahaha! Ik zie jou er ook erg in, maar toch is haar bovenste gezichtshelft ook heel erg je vriend zoals ik van foto's ken! Sorry!quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
Svane ik kom nog even je ongelijk bewijzen![]()
OUD / Ouder en kind foto's / gelijkenissen deel 4
Ja hier ook gelukkig. Het was alleen geen klein buitje, maar een flinke onweer- en hoosbuiquote:Op donderdag 22 juni 2017 19:54 schreef ikke_84 het volgende:
voor alle huilende plak baby's
Die warmte is voor die kleintjes ook helemaal niet fijn
Hier is het na een buitje lekker afgekoeld, bij jullie ook?
Grappig hoe verschillend ze kunnen zijn, hè. Lijken ze kwa karakter op elkaar?quote:Sylver bijzonder he om trekjes van je grote te zien bij je baby.
Hier lijken ze ook wel wat op elkaar maar als je niet weet dat het broers zijn dan zie je het volgens mij niet. De ene is heel fijn en klein en de ander heeft het formaat van een bouwvakker![]()
Ja he, ik vond het ook al zo raar. Misschien bedoelde hij 2 maanden.quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:29 schreef Chanty het volgende:
Pasfoto's van baby's, ik vind het hilarisch iddEn Sylver die fotograaf vergiste zich vast, een baby van twee weken kan daar toch niet in zitten
Bij mijn cb doen ze het terwijl ze ligt. Maar misschien dat het bij elk cb weer anders is.quote:Op donderdag 22 juni 2017 23:02 schreef Tweedledee het volgende:
Gefeliciteerd Arja en Chanty![]()
En Chanty succes met de prikjes morgen![]()
MiniTweedle moet maandag voor het eerst prikjes en ik kan er nu al om jankenDoen ze dat trouwens als ze op schoot zit/hangt of liggend in je armen?
Eindelijk een slapende baby, weer vanaf 16u bezig geweest om haar in slaap te krijgen met alleen een paar hazeslaapjes als resultaat. Nu zelf ook maar
Toen N anderhalf was, werden we op Schiphol grwaarschuwd dat ze niet meer op de foto leek en het paspoort dus niet meer geldig was. Dus toen maar een id-kaart erbij genomen met een nieuwe foto. Dus het kan idd zijn dat ie niet de volle vijf jaar haalt.quote:Op donderdag 22 juni 2017 21:39 schreef snoenk het volgende:
Ik vind ze ook beide op jou lijken chanty.
Paspoorten voor baby's, ik snap niet dat die dingen 5 jaar geldig zijn. Na een maand lijken ze al niet meer op hun pasfoto. Al vind ik babypasfoto's wel überschattig![]()
Arja ik hoop geen vervelende omstandigheden
Hier een heel klein beetje onweer en een stuk afgekoeld. Maar savonds slapen was geen probleem gelukkig, overdag werd er door I. Alleen niet in bed geslapen.
Ja dat heb ik vaker gehoord.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:10 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Toen N anderhalf was, werden we op Schiphol grwaarschuwd dat ze niet meer op de foto leek en het paspoort dus niet meer geldig was. Dus toen maar een id-kaart erbij genomen met een nieuwe foto. Dus het kan idd zijn dat ie niet de volle vijf jaar haalt.
Succes maandag, het is ook niet leuk. Hier wordt de baby gewoon op de rug op het aankleedkussen gelegd, moet je als ouder de armpjes vasthouden en dan worden ze erin gejastquote:Op donderdag 22 juni 2017 23:02 schreef Tweedledee het volgende:
Gefeliciteerd Arja en Chanty![]()
En Chanty succes met de prikjes morgen![]()
MiniTweedle moet maandag voor het eerst prikjes en ik kan er nu al om jankenDoen ze dat trouwens als ze op schoot zit/hangt of liggend in je armen?
Gogo wat een coole dude op de pasfoto
Cygne da's een handige feature (en zoete foto), daar kijk ik ook naar uit
MT heeft een enorme zuigbehoefte en er zijn dagen dat ik die fop 20x terug moet doen voordat ze in slaap valt.
Oei Snoenk wat een verhit (lief!) gezichtje!
En idd hoera voor het onweerHeerlijk die plakwarmte uit huis verdrijven.
Eindelijk een slapende baby, weer vanaf 16u bezig geweest om haar in slaap te krijgen met alleen een paar hazeslaapjes als resultaat. Nu zelf ook maar
Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen, iedereen weet dat kinderen enorm veranderen die eerste jarenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:34 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ja dat heb ik vaker gehoord.
Wij gaan in november op vakantie, paspoort en dus pasfoto 2 jaar geleden gemaakt. Is er ergens iets waar ik kan controleren of paspoort nog steeds geldig is? Niet dat we op schiphol staan en O. Het vliegtuig niet in mag
quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Succes maandag, het is ook niet leuk. Hier wordt de baby gewoon op de rug op het aankleedkussen gelegd, moet je als ouder de armpjes vasthouden en dan worden ze erin gejast
Niet om iemand aan te vallen, maar als baby's tot een bepaalde leeftijd ieder jaar ofzo een nieuw paspoort zouden moeten halen, dan zouden we weer zeuren over de kostenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:11 schreef Tweedledee het volgende:
Wat suf van die paspoorten inderdaad, maar elk jaar een nieuwe is ook zowat...
Yep. Eén grote teen heeft het hier best te verduren. Beetje in de gaten houden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 10:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier in NO zijn kinderpaspoorten slechts 2jr geldig. En de mijnessen hebben er 2 dus dat is sowieso een dure aangelegenheid 😂
Zeg, moeders van tijgerende en kruipende babies. Kruipen jullie babies ook de velletjes van de handpalmen en grote tenen af? Ik kan me dat van o nml niet herinneren en ik vind het er zo sneu uit zien. Heb niet het idee dat hij er veel last van heeft, maar 'k vind het zo gek..?
Geef je bv? Bij mijn cb ben ik gewend dat ik baby in mijn armen houd, aan de borst, of al klaar zittend om de borst te geven. Is de ultieme troost bij schrik en pijn. Zodoende heeft I bij al haar inentingen nauwelijks een kik gegeven en ik hoop dat het bij Y ook weer zo gaat.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:11 schreef Tweedledee het volgende:
[..]![]()
![]()
Leuke traktatie!
De nacht ging prima, na de voedingen sliep ze heel snel weer. Alleen jammer dat dit in mijn bed was en ik ook steeds weer aan de kant geschoven indommelde en ik nu dus helemaal stijf ben aan een kantAch hoort erbij.
Wat suf van die paspoorten inderdaad, maar elk jaar een nieuwe is ook zowat...
Lekker!quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:12 schreef Cygne het volgende:
Quoi ik heb zelf ook heeel lang geduimd. Tot mn 14e of zo.Ook met links net als M.
Haha vind ik ook Svane!quote:Op donderdag 22 juni 2017 21:00 schreef Svane het volgende:
[..]
Hahahaha! Ik zie jou er ook erg in, maar toch is haar bovenste gezichtshelft ook heel erg je vriend zoals ik van foto's ken! Sorry!![]()
Hopelijk is ze morgen goed gegroeid!
+1quote:Op vrijdag 23 juni 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik lach ze vaak uit na een inentingNatuurlijk troost ik ze ontzettend hard hoor, maar ze worden altijd zo donkerpaars zonder ademhalen en dan komt er zo'n super intens woeste schreeuw uit
![]()
![]()
Nou vooruit.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:33 schreef Burdie het volgende:
Zeg, waarom staat er na ons niemand in dit lijstje? http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
Ik ben er heel consequent in maar dat komt ook omdat L het leuk vindt. De tandpasta is lekkerquote:Op vrijdag 23 juni 2017 19:52 schreef Quoi het volgende:
Wow Nazil, goed aangeleerd! Wij zijn sinds de laatste tandenmalaise wat laks met poetsen (als in: doen het niet) omdat we 'm vaak een borstel met chamodent gaven. Ging 'ie daarmee poetsen. Vanaf vandaag weer begonnen.
Vanmiddag ging Max op de fiets ineens dingen aanwijzen en deed verbaasd "whoeaaaaaa"Wij weer in een lachstuip natuurlijk. Heerlijke fase dit!
En net stapte hij weer uit zijn badje. Grote vent.
Ikke, idd. Ik heb ze er al op voorbereid![]()
Chanty, wat een geweldige knutsels!Leuk ook! Het is een ver van mijn bed show, maar ik vrees dat ik eraan moet geloven en word geweigerd met iets uit de categorie mini-magnum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L doet z'n mond al open als hij de tandenborstel ziet. Tandpasta er af likkenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:44 schreef ikke_84 het volgende:
Stijn weigert 9 van de 10 keer om zijn mond open te doen voor het poetsen. Hij kan het nog niet zeggen, maar ik weet zeker dat hij als hij kon praten zou zeggen 'neehee zeluf doehoen'
Nazil hij gaat met de tijd mee 'de vloer(het bed in zijn geval) is lava'![]()
Maar wel vervelend zeg. Je hebt vast geen idee waarom hij zo gilt?
Mijn baby is vandaag 6 maanden oud!quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:21 schreef Ooi86 het volgende:
Vanmorgen is O*w¤.n geboren! Na 24 uur gebroken vliezen waren we wel medisch geworden en daarom moeten we vannacht blijven, maar we gaan supergoed. Meneer weegt 3805 gr en sorry allemaal, maar mijn kindje is echt de knapste van allemaal!!
quote:Op vrijdag 23 juni 2017 20:39 schreef FlyingFish het volgende:
Wij komen ons hier melden, E en L, maandag geboren! We moesten een extra dagje in het ziekenhuis blijven omdat E teveel was afgevallen, en de dag erna zijn ze nog geprikt vanwege het geel zien maar die uitslag was goed, dus gisterenmiddag mochten we naar huis!
De eerste nacht thuis was dramatisch, als we nog garantie hadden hadden we ze terug gebracht. E was wakker van 12 tot 4, L van 4:02 tot 6:30. Van 6:30 tot 7:55 hebben we toch nog kunnen slapen (ik met L op mijn benen) en toen werd ik wakker en zag ik dat de kraamhulp over 5 minuten voor de deur zou staanen we hadden de 7 uur voeding dus gemist... Maar overdag zijn het wel lieve slaperige baby's! Hopelijk straks een betere nacht!
Wat een liefjes! Hele knappe meiden. Die nacht klinkt een stuk minder mooi, maar dat gaat vast goed komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We wisselen elke dag af, zowel man als ik beginnen laat met werken, maar toch word je elke keer wakker als hij wakker is. Vannacht ging het heerlijk, hij sliep om half 9 tot half 7 vanochtend en daarna door tot half 9quote:Op zaterdag 24 juni 2017 08:20 schreef ikke_84 het volgende:
Chanty wat goed![]()
Fijn dat haar lijntje weer wat is gestegen.
Nazil jou nachten klinken anders ook pittig. Wist je maar wat er in die kleine bolletjes om ging he
Balen dat hij ook zo vroeg wakker is elke keer. Kan je in het weekend wat afwisselen met je man?
Ooiwat zijn ze leuk hè die baby's
jeetje nog naar 2 flessen! Hier nog drie maar vooral voor mijzelf omdat hij anders echt te weinig vocht binnen krijgt.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:51 schreef Quoi het volgende:
Fijn van de goede kraam FF![]()
Nazil, goede nacht! Daar kun je weer even mee vooruit.
Ik mag niet klagen. De lastige inslaapperiode 's avonds lijkt weer even bezworen. Vanmiddag had hij er alleen geen zin in qua slapen. Hij was ook meegeweest naar de stad vanmorgen en deed zo gezelligDan kom je thuis en ga je slapen. Nee dus
Dan maar lunchen, nog even spelen en mopperend in slaap vallen. Hij ligt ook weer in zijn eigen kamer, want koeler.
Er gaan hier trouwens yoghurt overloads in. Hij lijkt na elke maaltijd te denken: ha, en dan nu yoghurt! Misschien wordt het wel zijn eerste woordjeHij heeft ook in sneltreinvaart een fles laten vallen: 2 nog maar!
Verder eet jij als een bootwerker mee met ons.
sowieso terug gaan en qua maat kan 90 wel als het gat voor het hoofd klein is.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 20:44 schreef ReginaFalange het volgende:
Even snelle post:
Goedzakje had een nieuwe zomerslaapzak van de Hema. Rits na 5 minuten kapot.
Nu wil ik snel een nieuwe bestellen maar geen idee welke maat ik nodig heb. Hema gebruikt namelijk kledingmaten maar bij elk ander merk kan ik alleen kiezen uit 70cm of 90cm.
Goedzakje is 68 cm en moet er ng de hele zomer in. Zou 90 dan toch nog te groot zijn?
90cm en eventueel een steekje maken bij de armsgaten en nek als die erg groot zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 20:44 schreef ReginaFalange het volgende:
Even snelle post:
Goedzakje had een nieuwe zomerslaapzak van de Hema. Rits na 5 minuten kapot.
Nu wil ik snel een nieuwe bestellen maar geen idee welke maat ik nodig heb. Hema gebruikt namelijk kledingmaten maar bij elk ander merk kan ik alleen kiezen uit 70cm of 90cm.
Goedzakje is 68 cm en moet er ng de hele zomer in. Zou 90 dan toch nog te groot zijn?
O, wat leuk!quote:Op zaterdag 24 juni 2017 20:51 schreef ReginaFalange het volgende:
Ooi: Gefeliciteerd met de halve verjaardag. Jouw baby is 1 dag jonger dan de mijne.
Hoe vond jij de kerstkraamtijd?
Quoi: 2 flessen, wauw.
Bizar eigenlijk he. Dat ze binnen een jaar van mini verrimpelt babytje naar mini mensje gaan die gewoon aan tafel zitten en met de pot mee eten.
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 17:00 schreef Nazil1 het volgende:
[..]
jeetje nog naar 2 flessen! Hier nog drie maar vooral voor mijzelf omdat hij anders echt te weinig vocht binnen krijgt.
Complete waanzin idd! Vooral omdat Max (toen hij het eenmaal doorhad) altijd een flinke drinker is geweest. Heeft nog lang 6-7 flessen gedronken.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 20:51 schreef ReginaFalange het volgende:
Quoi: 2 flessen, wauw.
Bizar eigenlijk he. Dat ze binnen een jaar van mini verrimpelt babytje naar mini mensje gaan die gewoon aan tafel zitten en met de pot mee eten.
6 uur aan een stuk slapen is doorslapen volgens mij.quote:Op zondag 25 juni 2017 06:30 schreef Tweedledee het volgende:
JoehoeWat is de precieze definitie van doorslapen eigenlijk? Want ik heb hier een meisje dat mij van 0:45 tot 5:30 heeft laten slapen
Laatste voeding was zelfs 23:15. Wat een zaligheid
Quoi als je het zo vertelt lijkt een campingbedje inderdaad idealer voor sowieso! Wat vervelend dat hij steeds tegen de zijkanten knalt
Goedzakje is een lekkere beginnersbaby. Lekker makkelijk, blij en hij houdt van slapen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 22:08 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
O, wat leuk!
Kerstkraamtijd, tsja, ik vond het eigenlijk wel leuk en gezellig. Maar ik was eigenlijk ook in prima conditie en zat eerste kerstdag gewoon aan het diner met een twee dagen oud babietje. Ik liet me wel bedienen, dat dan weer wel![]()
Hoe vond jij het? En doet goedzakje het ook zo lekker? Aan de bijnaam te lezen wel![]()
Ik zou trouwens ook een 90cm nemen. Ik heb van de week ook die maat gekocht. Weliswaar niet bij de hema, maar toch.
Klinkt als een relaxt kind! Hier mag ik ook echt niet klagen. Al een paar maanden goed doorslapen en verder eigenlijk ook geen moeilijkheden. Hij rolt om als een idioot! Ik zou willen dat hij het in bed soms wat minder zou doen, want hij heeft geen flauw idee dat hij ook op zn buik kan slapen. Verder is hij flink bezig met proberen te kruipen. Het enige wat hij nog mist is zijn handen verzetten.quote:Op zondag 25 juni 2017 12:17 schreef ReginaFalange het volgende:
[..]
Goedzakje is een lekkere beginnersbaby. Lekker makkelijk, blij en hij houdt van slapen.
We hebben wat dat betreft heel erg gelukkig gehad.
Ik had een draak van een kraamvrouw, dus was niet echt blij dat zij met de kerst bij ons over de vloer was. Eigenlijk waren we liever gewoon met z'n drietjes geweest.
Ik heb trouwens geen 1 dag op bed gelegen, alleen de nacht die ik in het ziekenhuis moest blijven. Verder de hele kraamweek kerstfilms gekeken op de bank met baby en vriend en natuurlijk veels te veel gegeten.
Leuk dat ze maar 1 dagje schelen! Kan die van jou al omrollen? Die van mij kan het wel maar doet het vrijwel nooit.. luilak.
Ik vind Eddy juist hilarisch.quote:Op zondag 25 juni 2017 15:39 schreef ReginaFalange het volgende:
Heb een stuk of 6 topics geleden geroepen dat ik walg van ToetToets.
We hebben zojuist Eddty de Ezel gekocht.
Die stem![]()
Haha! Wij hebben een vrachtauto gehad als kraamcadeautje, maar die ligt nog veilig boven. Bij mijn ouders heeft O. een vtech trompet... Eigenlijk ben ik tegen, maar hij vind hem eigenlijk maar matigquote:Op zondag 25 juni 2017 15:39 schreef ReginaFalange het volgende:
Heb een stuk of 6 topics geleden geroepen dat ik walg van ToetToets.
We hebben zojuist Eddty de Ezel gekocht.
Die stem![]()
ja dat was met mauw ook. Maar noud drukt zich niet op, die blijft gewoon zo plat mogelijk liggen. Ziet de vijand je ook niet zo makkelijk.quote:Op zondag 25 juni 2017 16:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat knap van G!
Van buik naar rug ging hier in het begin heel lang per ongeluk, gewoon omvallen als je je hoofd te hoog opduwt.
Ik wil dat mijn luiwammes ook meer rolt. Hij rolt echt alleen als hij zich af kan zetten met zijn benen tegen iets óf als er iets heul interessants aan de andere kant te zien is.quote:Op zondag 25 juni 2017 15:42 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Klinkt als een relaxt kind! Hier mag ik ook echt niet klagen. Al een paar maanden goed doorslapen en verder eigenlijk ook geen moeilijkheden. Hij rolt om als een idioot! Ik zou willen dat hij het in bed soms wat minder zou doen, want hij heeft geen flauw idee dat hij ook op zn buik kan slapen. Verder is hij flink bezig met proberen te kruipen. Het enige wat hij nog mist is zijn handen verzetten.
Jouw verhaal van je kraamvrouw...Dat lijkt me echt vreselijk. Wat zal je blij zijn geweest toen ze weg ging,
Quoi, ja die Bambam van de Flintstones!![]()
Wanneer is de grote dag?quote:Op zondag 25 juni 2017 16:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jawel, jawel, nog een paar dagen!
We moeten dinsdag weer naar het consultatiebureau, dus dan heb ik weer up to date stats, maar hij zat altijd eigenlijk net +1 op de curve. Geen klein rank babietje in ieder gevalquote:Op zondag 25 juni 2017 16:39 schreef ReginaFalange het volgende:
[..]
Ik wil dat mijn luiwammes ook meer rolt. Hij rolt echt alleen als hij zich af kan zetten met zijn benen tegen iets óf als er iets heul interessants aan de andere kant te zien is.
Hoe groot en zwaar is de jouwe?Men vindt dat wij een papzakje hebben van 68cm en 8.4 kilo en een stuk of 3 onderkinnen.
Eddy de ezel klinkt als een travestiet met ademhalingsprobleem.
We hebben trouwens ook de Vtech trompet. Hij heeft zichzelf er mee in zijn gezicht geslagen vandaag dus hij is er wel klaar mee.
Groof dat is toch geen baby meer! Wat een groterik.![]()
Herkenbaar, al was het de eerste keer heftiger dan nu. Toen heeft man me een paar keer heeel erg hard huilend van het kolfapparaat geplukt. Ik kolf nu daarom gewoon niet. Ik ben nu niet verdrietig, maar vooral heel erg negatief. Vooral veel negatieve gedachte dus met baby aan de borst. Dit terwijl ik dat normaal dus echt niet ben, man, moeder en vriendinnen hebben het al opgemerkt.quote:Op zondag 25 juni 2017 18:18 schreef Vieve6 het volgende:
Oh wat vervelend als je een kraamhulp hebt waarmee het zo slecht klikt... Hier gelukkig een hele fijne! Morgen is ze de laatste dag...
Kerstfilms op de bank klinkt wel leuk voor in de kraamweek. Sowieso kerstfilms ♡!
Selvaria vervelend dat je geen slapers maakt... Ik merk dat ik het weinige slapen echt moeilijk vind en het is pas ruim een week.
Mooie foto van je baby Groofsken!
Veel rollende baby's. Dat klinkt nog heel ver weg hier!
Medisch gezien gaat het met F nu goed gelukkig! Het HB tekort is veroorzaakt omdat ze bloed aan mij heeft gegeven tijdens de zwangerschap en met de bevalling is de oorzaak nu weggenomen. Ze eet, plast, poept en slaapt & daarom mochten we ook naar huis. Dus daar ben ik al superblij mee!
Ik vind het zelf idd ook niet vreemd als de emoties er zijn ivm de verwerking van alles. Maar omdat ik het herken van vorige keer en ik me toen een stuk beter voelde na het stoppen met de bv, dacht ik, ik vraag eens na of iemand het herkent... Dankje voor de link Sylver. Ik heb daar de vorige keer ook een stuk over gelezen en dat leek toen wel herkenbaar, vandaar dat ik er nu ook weer aan dacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |