Ej,.....het grote Zelda topic. Er moest er maar eens 1 komen vond ik. Alles over Zelda op de Cube of op de GBA. Om te starten de 4 hour hands on van IGN. Ze zijn gek geworden en vermoeden dat Zelda een van de beste spellen ooit kan gaan worden. Let vooral op het stukje wat ze zeggen over OOT. Het gaat daar voorbij......
The four hours we spent playing Wind Waker left us wanting more -- much more. Where the Ocarina of Time and Majora's Mask delivered something totally new and thrilling, Wind Waker expands, refines, and polishes everything we've come to love for a completely captivating experience. We must admit, we were worried that the cartoon style and the new focus on animating Link to sometimes-laughable extremes might ruin the presentation of the Zelda franchise. However, we've come to realize that Zelda may actually be more charming with all this new character. There's a lot more warmth, and subsequently a lot more emotion. This works both ways, we might add. Sure, you may laugh at more things than you have in the past Zeldas, but there have always been funny moments. Conversely, there will also be far more dramatic and heart-twisting scenes. There just seems to be room for more emotion; the visual detail combined with the brilliant music is enough to jerk a few tears if Nintendo tries hard enough.
That's it for now Zelda lovers, but stay tuned as we dig deeper into the Japanese version of the next few months.
In the meantime, check out the newest screens below.
quote:Naar het spel of naar de koppeling tussen Cube en GBA ?
Op zaterdag 14 december 2002 10:06 schreef Fratz het volgende:
ik ben ook erg benieuwd!
Four swords
quote:jah die is vet he?
Op zaterdag 14 december 2002 11:10 schreef gieling.com het volgende:
Ik heb zelda Oracle of ages, is wel een funny game
quote:In februari in de US en wij nog wat later. Denk zelf aan lente / zomer 2003 ! Kan zelf ook niet wachten
Op zaterdag 14 december 2002 13:53 schreef Ketel_1 het volgende:
Wanneer komt die Zelda voor de Cube? Want die MOET ik echt hebben!
quote:Gelukkig maar, ik krijg pas in februari m'n Cube
Op zaterdag 14 december 2002 15:37 schreef Chocobo het volgende:[..]
In februari in de US en wij nog wat later. Denk zelf aan lente / zomer 2003 ! Kan zelf ook niet wachten
.
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/media/0,11100,469050,00.html
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 22:50 schreef dumas het volgende:
Wat vind ik 'em toch lelijk in vergelijking met de eerdere (fake) gereleasde screens van Nintendo.
Die wil ik ook!!!
quote:Tis idd een baard en er zijn geen opgepoetste graphics. Wat het wel is een Ocarina of Time incl de Ura add-on. (Herinner je de bulk drive nog?) Zo heette die geloof ik. Een never before seen Zelda dus ! Maar gewoon een port hoor dus N64 graphics....
Op zondag 15 december 2002 20:58 schreef Ketel_1 het volgende:
Misschien is het allang bekend, maar ik las net dat je in Japan, als je Zelda pre-ordered d'r een speciale GameCube versie van Ocarina of Time bij krijgt. Met extra dingen, opgepoetste graphics, en speelbaar op de Cube![]()
.
Die wil ik ook!!!
quote:van ign.
The evasive attack allowed Link to leap into the air and knock the helmets off of their heads. After that, you could roll around behind them and slash through the threads that held the armor together. This would fully expose them, letting you take them on with more fairness.Now, there are a few interesting things that happened during fights. First off, all the enemies interact with each other. If they swipe at you and hit another enemy, that enemy will feel the pain. So, you can use that to your advantage at times and cause true mayhem. Secondly, the foes drop their weapons when roughed up enough. This allows you to use the weapon for yourself, but often the much larger size is not worth the increased power because you swing slower. In the case of the Stalfos Knights, you could pick up their giant broad swords. The last and most interesting thing is how the AI evolves. Creatures will often revert to Kung Fu like tactics, and frantically look around the rooms for their weapons. Sometimes they'll even pick up other enemy's weapons -- it's very cool stuff, and the new dynamics make battles downright addictive.
.
quote:
Op maandag 16 december 2002 12:52 schreef speknek het volgende:[..]
van ign.
.
quote:Ohhhhhhhhhhh, ik wil het, ik wil het, ik wil het!!
Op zaterdag 14 december 2002 09:34 schreef Chocobo het volgende:
[afbeelding]Ej,.....het grote Zelda topic. Er moest er maar eens 1 komen vond ik. Alles over Zelda op de Cube of op de GBA. Om te starten de 4 hour hands on van IGN. Ze zijn gek geworden en vermoeden dat Zelda een van de beste spellen ooit kan gaan worden. Let vooral op het stukje wat ze zeggen over OOT. Het gaat daar voorbij......
The four hours we spent playing Wind Waker left us wanting more -- much more. Where the Ocarina of Time and Majora's Mask delivered something totally new and thrilling, Wind Waker expands, refines, and polishes everything we've come to love for a completely captivating experience. We must admit, we were worried that the cartoon style and the new focus on animating Link to sometimes-laughable extremes might ruin the presentation of the Zelda franchise. However, we've come to realize that Zelda may actually be more charming with all this new character. There's a lot more warmth, and subsequently a lot more emotion. This works both ways, we might add. Sure, you may laugh at more things than you have in the past Zeldas, but there have always been funny moments. Conversely, there will also be far more dramatic and heart-twisting scenes. There just seems to be room for more emotion; the visual detail combined with the brilliant music is enough to jerk a few tears if Nintendo tries hard enough.
That's it for now Zelda lovers, but stay tuned as we dig deeper into the Japanese version of the next few months.
In the meantime, check out the newest screens below.
quote:Nokkuh hoor perfecte vrouw !
Op dinsdag 17 december 2002 21:31 schreef MUUS het volgende:[..]
Ohhhhhhhhhhh, ik wil het, ik wil het, ik wil het!!
![]()
quote:Man, ik kan gewoon niet wachten!
Op dinsdag 17 december 2002 21:35 schreef Chocobo het volgende:[..]
Nokkuh hoor perfecte vrouw !
*OOT weer uit de kast trekt*
Oh man, Zelda op de supernintendo!!
Dat was toch ook wel heel stoer.
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:41 schreef MUUS het volgende:[..]
Man, ik kan gewoon niet wachten!
Weer tot midden in de nacht Zelda spelen, chronisch slaap tekort oplopen, 24 uur per dag de muziekjes in je hoofd hebben tot je er helemaal horendol van wordt...
Ohhhhhhhhhhhh.... ik wil het nu!*OOT weer uit de kast trekt*
Oh man, Zelda op de supernintendo!!
Dat was toch ook wel heel stoer.
quote:Hahaha
Op dinsdag 17 december 2002 21:43 schreef Chocobo het volgende:[..]
Muus, download wat filmpjes die hier gedropt worden en download eens voor de gein op kazaa de mp3 van de Zelda E3 trailer *tip*
quote:En nog een ontzettende knappe vrouw ook
Op dinsdag 17 december 2002 22:14 schreef febster het volgende:[..]
Hahaha
, idd ik d8 precies hetzelfde
, een VROUW die Zelda waardeert en in dit geval zelfs aanbid
,
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 22:15 schreef Chocobo het volgende:[..]
En nog een ontzettende knappe vrouw ook
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc1.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc2.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc3.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc4.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc5.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc6.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc7.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc8.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc9.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc10.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc11.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc12.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc13.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc14.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc15.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc16.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc17.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc18.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc19.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc20.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc21.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc22.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc23.mov
Dit is pas
Tnx to D3 this time
IIIIIiiiiikkkkkk moetttt dit hebben !
Ik word langzaam gek van het wachten
Dit word nog wat
quote:Er zijn geilere topics maar deze is geil !
Op woensdag 18 december 2002 15:03 schreef Forau_Diavolina het volgende:
OMG, vrouwen die zelda goed vinden, filmpjes die je laten kwijlen tot je met uitdrogingsverschijnselen bij de dokter zit...Dit word nog wat
quote:
Op donderdag 19 december 2002 09:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
TERING...(Woorden schieten me even te kort).
quote:WAT?!
Op donderdag 19 december 2002 10:35 schreef Chocobo het volgende:
Ik zal je dit zeggen. Voor dit spel ga ik een Cube importeren.......Ga echt niet wachten totdat wij in de zomer ook eens kunnen gaan genieten van dit spel. Ik wil de US release gamen (Februari)
quote:Ja dat vond ik eigenlijk ook wel een tikkeltje vreemd, maar dat is om mensen warm te draaien denk ik, want nu hebben ze niet zo heel veel te bieden
Op donderdag 19 december 2002 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
WAT?!
Hij komt pas in de Zomer? Ze zijn er nu al aan het adverteren!..
Wat lame zeg..
.
quote:Idd.
Op donderdag 19 december 2002 10:40 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ja dat vond ik eigenlijk ook wel een tikkeltje vreemd, maar dat is om mensen warm te draaien denk ik, want nu hebben ze niet zo heel veel te bieden
![]()
quote:Dat bedoel ik, en ik heb net eens kritisch naar die filmpjes gekeken, maar zo bijzonder vond ik het allemaal niet eigenlijk
Op donderdag 19 december 2002 10:49 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Idd.
.
Mensen lekker maken ala..MAAR DOE DAT DAN NIET EEN HALF JAAR VAN TE VOREN!
quote:Freeloader,.............hehehehe,....dat ding komt volgens mij nooit meer uit. Graphics van Zelda wel meevallen..........
Op donderdag 19 december 2002 11:07 schreef Fliepke het volgende:[..]
Dat bedoel ik, en ik heb net eens kritisch naar die filmpjes gekeken, maar zo bijzonder vond ik het allemaal niet eigenlijk
Die animatie met in dat kistje kijken had ik na 2 keer ook wel gezien.
Grafisch gezien vind ik het ook allemaal geen groot orakel, aangezien het meer trucjes kan toepassen doordat de wereld gewoon uit minder polygonen bestaat.
Maar ik wil het natuurlijk eerst een keertje gespeeld hebben, dus ik moet maar eens wachten totdat Lexie een freeloader heeft en zelda
quote:Yups, ik ben ook niet zo'n fan van dat hele celshaded gebeuren, past wel bij zelda, i know. Maar ik hou er gewoon niet van
Op donderdag 19 december 2002 11:10 schreef Chocobo het volgende:[..]
Freeloader,.............hehehehe,....dat ding komt volgens mij nooit meer uit. Graphics van Zelda wel meevallen..........
Hier verschillen we van mening maar dat moet kunnen.
En kom op als we het eens eerlijk vergelijken met bijvoorbeeld Fable, dan is fable tot nog toe mooier, al moet hier natuurlijk wel de kanttekening bij geplaatst worden dat we van fable nog geen beelden hebben gezien dat iemand echt aan het spelen is
[Dit bericht is gewijzigd door Fliepke op 19-12-2002 11:12]
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:10 schreef Chocobo het volgende:[..]
Freeloader,.............hehehehe,....dat ding komt volgens mij nooit meer uit.
quote:Geen bron,.....vermoeden idd,........ik had dat ding al besteld toen die 2002 maart geshipped zou moeten zijn. Tis nu godver december. Nu beloven ze het voor de kerst uit te brengen. Geloof jij het? Dan hadden ze allang moeten shippen.......nee,....ik weet het niet meer met dat ding, maar ik wil het wel hebben.
Op donderdag 19 december 2002 11:12 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
Bron? Of gewoon een vermoeden?
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:19 schreef Chocobo het volgende:[..]
Geen bron,.....vermoeden idd,........ik had dat ding al besteld toen die 2002 maart geshipped zou moeten zijn. Tis nu godver december. Nu beloven ze het voor de kerst uit te brengen. Geloof jij het? Dan hadden ze allang moeten shippen.......nee,....ik weet het niet meer met dat ding, maar ik wil het wel hebben.
quote:Vind het zelf ook erg jammer dat Zelda niet wereldwijd is uitgekomen zoals de meeste games dat nu wel hebben.
Op donderdag 19 december 2002 12:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als ze daarvoor geld overhebben, kunnen ze beter meer mensen aannemen om het overzetten te versnellen
The interview began with a few opening comments from Mr. Miyamoto.
Note: Interview has been edited for clarity and length.
Mr. Miyamoto: Good evening everyone, and thank you for joining us today. It's been about two and a half years since Majora's Mask was released. Of course it featured a more realistic visual style, but now we have a completely new Zelda ready. Considering that we started from scratch -- The Wind Waker has completely new graphics and gameplay -- the fact that we were able to complete this in two and a half years is really good for a Zelda game. I'm relieved that, as I promised, we were able to complete the game and launch it in Japan by the end of the year. I do have some regret that we weren't able to do that for the U.S. version.
But in Japan this year, while we do have Zelda, we do not have Metroid, which is obviously a large title that the U.S. has for the end of the year. This time around I think the story is more in-depth and the characters that appear in the game have a lot more to them. So, we are going to take the right amount of time to localize this properly for the U.S. and have it out early next year. I apologize.
This time around, I'm not actually the director of the game. I'm the producer. Mr. Eiji Aonuma sitting here to my right is the director. It's actually been nice to be able to work as the producer on this game. I've been working with Mr. Aonuma since the Ocarina of Time. On Majora's Mask he was pretty much independent in moving that project along. So it's been very easy for me as producer on this game.
As a producer, I play a few different roles. One of them is getting involved early in meetings designed to determine direction. Then I get involved later in the development, working on the fine-tuning and helping to make improvements. This time around it was actually quite easy -- a lot of meetings were held throughout the development and we didn't have to make many changes to the game spec. In the end, it wasn't so much me coming in and having to change things around ... it was just me being there to give input and to make sure that the quality was there. It was easy for me in that sense.
For me personally it's been great because it's given me a different feel for the development, rather than having to create everything myself. It's also given me some insight into other aspects of development that I didn't have a chance to see up until now.
Of course, Zelda games have a long history. The world of Zelda has a very strong tone that lets you know you're playing a Zelda game. This time, I really think we did an excellent job of bringing out that flavor, as well as enhancing the whole experience of the player going into the world and interacting with it. I think we've really done a great job.
When did development on Legend of Zelda: The Wind Waker begin?
Mr. Miyamoto: Right when Majora's Mask ended we already knew that the Nintendo GameCube was going to be our next platform, so we had to begin planning for that. If you were to actually go back and look at when we were doing experiments on the Nintendo GameCube hardware itself, it would be more than two and a half years ago. The reason we were able to show you the more realistic-looking Zelda battle at Space World 2000 was because we had been doing some preliminary experiments with the console prior to completing Majora's Mask. That's why that video existed. It wasn't until afterward that we began working with the director and the programmers to go ahead and create The Wind Waker.
In the beginning of the game, we see Link receive his trademark green tunic. It is explained that Link is the Hero of Time. Just how many Links are there?
Mr. Aonuma: In our opinions, every Zelda game features a different Link. A new hero named Link always rises to fight evil.
The wind plays a large role in this game. Where did the idea come from, and how is it used?
Mr. Aonuma: This time we decided to set the stage out on an ocean. We began talking about how you would travel on an ocean. Obviously, the best option was a sailboat. So that's how we ended up with a game where the wind is blowing constantly through the land to let the player sail around.
Mr. Miyamoto:Actually, for a long time we've wanted to be able to use wind in games. We've had windy stages in the Super Mario games before, but really it wasn't until we were able to use the technology of the Nintendo GameCube and some of the visual styles possible with it that we were able to really show wind blowing in a videogame. So, that was one of the things we decided to challenge ourselves with, which made it a driving force behind The Wind Waker.
Where does The Wind Waker fit into the overall timeline of the Legend of Zelda?
Mr. Aonuma: In terms of the storyline, we've decided that this takes place 100 years after the events in The Ocarina of Time. We think that as you play through the game, you'll notice that in the beginning the storyline explains some of the events in The Ocarina of Time. You'll also find hints of things from The Ocarina of Time that exist in The Wind Waker.
There's also a more complicated explanation. If you think back to the end of The Ocarina of Time, there were two endings to that game in different time periods. First Link defeated Ganon as an adult, and then he actually went back to being a child. You could say that The Wind Waker takes place 100 years after the ending in which Link was an adult.
What did Nintendo GameCube technology allow you to achieve which would have been impossible before?
Mr. Miyamoto: One of the things we were able to do with all the space on the new disc media was to give a lot of life to the characters through animations. All of the characters you'll see in the game do a lot of different things. There are many different animations. We were really able to bring things more to life than back when we were limited to the silicon ROM cartridges. So, as you play the game you'll see a lot of different characters doing a variety of things -- each with their own AI [artificial intelligence] performing independently of one another. We think that that has really enlivened the gameplay experience.
Developer Interview Part II
Do you think the new graphic style used in The Wind Waker will attract a new audience to the game? Conversely, do you think older gamers may be turned off?
Mr. Miyamoto: I think that when people first see the game, the graphics are the first thing they talk about. Once you play the game, you'll really come to understand why we went with this graphic style. Also, the more you play the game, the more you get sucked into the graphic style. You forget about it.
When we make a game we think it is the quality of the game that determines whether or not it will have a wide appeal for an audience. The Wind Waker is a very high quality game. We think that its graphic style will appeal to certain groups, but at the same time as soon as you start playing you're going to get sucked into the story and the gameplay. You're really going to enjoy yourself, and we don't think that it's going to turn anyone off.
We actually think that as you play this game and look at the world around you, it's going to seem very realistic despite the graphic style. By using the term "realistic," I mean the qualities of the world itself. I don't mean to deny the value of more photorealistic graphics, but the more realistic graphics get, the more unrealistic things such as bumping into a wall or getting hurt might seem. If not expressed properly, it seems out of place.
This time we've tried to have very realistic facial expressions. We want to have a game where everything in the world feels like it is in its place. We think that when you play, you will see Link do something and react realistically. From that point of view, The Wind Waker is very realistic in terms of expression and the whole oneness of the world.
Just play the game without thinking too much about the visuals -- it will be a lot more fun.
This game does not feature extensive voice acting. Why?
Mr. Aonuma: We've obviously carried this on from the previous Zelda games. We can express what we want within the game without having to use a lot of voice acting. While I can't say for certain it will always be like that with Zelda games, the way we've done it for The Wind Waker is suitable for the world. Also, as people have played Zelda over the years, they have formed their own ideas of how Link might sound. If we were to put a voice in there that might not match up with someone's image, then there would be a backlash to that. So we've tried to avoid that.
Ocarina of Time and Majora's Mask for Nintendo 64 shared similar visual styles. Do you think the next Zelda will use the same visual style as The Wind Waker? Also, since you're so pleased with the art style do you think you will extend it to other titles?
Mr. Miyamoto: With Zelda, it's not so much that we want to go with the toon shading as it is that we are really happy with the proportions of Link in the game. We like the fact that we can have the package art match the artwork in the game. In the past you'd have a Game Boy Zelda game and a home console Zelda game where the art styles didn't match. On top of that, the art style on the boxes didn't match the art style in the games. We've really tried to cut back on that, so you can see the same Link across the different platforms. We think that this is a good style with which to do that.
On the other hand, if we were able to do something more along the lines of Zelda II, which was more of an action-based game, then probably the proportions of Link as we see him in The Wind Waker would not necessarily be as appropriate at that point -- we might have to reevaluate the style.
As for bringing this game's graphic style to other titles, we place great value on the creativity of our different development teams. So, we wouldn't want to try to apply what one team has done to others. Another thing that's important to us is that Nintendo always try to do something that the competition isn't doing. If we were to see a trend where toon shading become the trend in game development then maybe we would change our direction toward realism.
Actually, when I first saw the toon shaded Zelda I was very surprised and excited by it. However, I was startled by the response we got from the press when we showed it off the first time. They all said, "Oh, so is Nintendo now taking Zelda and trying to aim it only at kids?" Really, the whole concept we had behind it was that we thought it was a very creative and new way to show off Link. All the sudden it had been interpreted as Nintendo's new strategy, and that was a shock for us.
When it comes to Nintendo strategy, it's not that we want to make games for kids. It's that we want to make them creative while appealing to a wider audience. Obviously we see games as entertainment, and we want to find the best way to make the gameplay experience entertaining for everyone.
Regarding the anime style, did other artists' work inspire you while working on this game?
Mr. Aonuma: While we haven't been inspired by anyone in particular, you could say that because we've all grown up reading manga and watching anime that it probably inspired us to want to create a videogame in a similar style. I don't think I could say that there was one particular inspiration.
Mr. Miyamoto: Actually, we do have some anime fans on the team, but we also have fans of particular movie directors too. We have a mixture of people that helped create this title. Even if they wanted to make a game based on someone's style, we probably wouldn't let them.
"My Neighbor Totoro" impressed me with what they did with the style. That's something I like to look at, to see something within an existing media that is creative and different. That's what we try to do with our products, to take something people have seen and try to do something new with it. It's when you're really able to do something revolutionary within a media that's existed for some time that I think you're able to shock and startle people. That's usually how it is for me. "Laputa" was another one that impressed me.
How do you successfully create a game that's new and different, while at the same time maintaining a distinct Zelda feel?
Mr. Aonuma: I've been working on Zelda play control since The Ocarina of Time. We really liked that system and thought we could make use of a similar system, while improving it for this game. We did that to provide a new feel to the game. It also makes it easier for the player to control Link and get involved in the gameplay. We have the new controller this time, so we've tried to add features that will make it easier to control Link.
Mr. Miyamoto: Also, we've had discussions about how to make a game that's accessible to people who have never played the Zelda franchise before, while at the same time making it feel fresh to fans of the series. This time around we essentially kept many of the items from the past games, and early on in development I was a little worried that doing so might make the game feel old and too similar. We decided that trying to introduce newer and more complex items just raises a barrier for people who have never played the franchise before. It can hinder them from being able to jump in and enjoy it.
Also, Zelda has always been based on the player thinking things through in his or her head, trying to find a way to solve the problems that are proposed before them and figuring out puzzles to move into the next room. We've tried to focus on ways to improve that. However, since we have the sailboat in this game we've been able to take some of the existing items and apply them in ways which allow them to be used on the boat. We think that it's really going to be thrilling for players who've experienced past Zelda games.
Developer Interview Part III
The music in The Wind Waker is great. Has the same person worked on all of the Zelda games? Also, how much emphasis was placed on sound design?
Mr. Aonuma: Throughout the Zelda series Koji Kondo has been responsible for the music composition, and in this project he was responsible again. Because the story takes place 100-plus years in the future after The Ocarina of Time, they decided to feature some of the familiar songs from that. They've implemented it in a way that they think will be appropriate, since it's set far in the future from when they were first heard. So, you'll hear familiar themes from The Ocarina of Time and Majora's Mask perhaps.
Also, we've reworked -- I think -- some of the background music from A Link to the Past as well. I actually have very little input when it comes to the sound. I let them work on their own. So, for me it's a lot of fun to see how the sound takes shape, and how they're using different sound effects in battles and such. Something else that's important to mention is that usually on a game we'll have two to three composers, but this time we actually bumped it up to five to six people. Essentially, we've more than doubled the number of people. Part of the reasoning behind that was the rushed development schedule, but we also wanted to have very high sound quality in The Wind Waker.
Tell us about the Game Boy Advance connectivity. Why did you decide to implement it as you did?
Mr. Aonuma: When we started development, Mr. Miyamoto said he knew that Zelda games had always been one-player. But this time he wanted us to allow, say, a father to interact with his son or any second player to interact with the main player. We thought that this was a good way to introduce that.
It was great to see the Nintendo 64 host two Zelda titles. Are there any plans to bring a second Zelda to Nintendo GameCube?
Mr. Aonuma: Having just finished the Japanese version, and with the English version still on the way -- and with all the time I've spent at the office -- it's difficult for me to even think about the possibility of that. But at the same time, whenever we do make a game there are always things we wanted to incorporate that we couldn't, or things that we wanted to do differently but didn't have the time. I think that that's the case this time, and there are many things the staff would have liked to include that they couldn't. Given that fact, we think it's possible if not likely to see another Nintendo GameCube Zelda game.
Whether or not I'll be the director on that, though, I don't know. [Laughs]
Can you tell us a little more about Link's eyes in The Wind Waker? How does their constant movement affect gameplay? Also, a side question to that, we remember seeing that you made Link's eyes blue at one point. What changed?
Mr. Aonuma: Once we decided to go in the toon shading direction, we thought it would be important to use the technology as much as possible so we could draw out the natural features of the world. We wanted to show Link's expressions, and the eyes became very important. Gradually, as we managed to program the movement of the eyes, we began to look at different ways we could make use of that. It became part of the natural process of figuring out how to make Link feel more alive and aware of his surroundings. It was through this natural process that we began to put in items that would attract Link's attention.
Mr. Miyamoto: When we decided to use the eyes in this way, we considered changing Link's eye color throughout the game. There were points in the game where we programmed it so his eyes were bright red while he was fighting, and there were some different opinions on that. Obviously, one of the concerns was that you could only see the color of his eyes if the camera was looking at him from the front. But, even if you could see his eyes we thought it felt a little strange. So, ultimately we decided not to do that. When we originally released some of those pictures showing Link with a different eye color, I received a lot of mail commenting on it and suggesting what color we should or shouldn't use.
It was interesting, but in the end after much experimentation we decided to go with the eye color we have now, which is a predominantly black color that graduates into a greenish haze. So, if you're very attentive and look at screenshots we've released over the past year, you may notice some different eye colors, but we didn't really think anyone was paying that much attention. [Laughs]
Like in the movies, it seems you emphasize things in the game -- like fighting -- with music. What kind of challenges did you face in producing these effects and how successful do you think you were?
Mr. Aonuma: Actually, I don't think we tried to adopt any methods used in movies. We carried the battle music over from how it was used in The Ocarina of Time. It would be more strange if you went into a battle and the music didn't change. We were just trying to enhance the mood, not so much to make it feel like the movies.
Mr. Miyamoto: With the sound this time around, we actually tried to do something less cinematic. We wanted to make the music much more interactive with the gameplay. You'll find a very natural flow to the music in the battles. When you hit enemies, new instruments are added. Apart from that, we found that we could use particular instruments to draw out certain emotions. I really wanted them to try to create music that the player might get up and dance to -- something which could produce that great of a reaction. When you first get in the sailboat, the music should make you feel more emotion. If you really pay attention and listen, you'll hear many different instruments. I think we even sampled an Irish Harp at one point. Our goal was to make it interactive and to draw the player into the experience.
In terms of the size of the quest, can we expect something similar in size to the N64 versions?
Mr. Aonuma: In our testing department, we obviously have someone who can complete the game faster than anyone else. This time around the fastest tester was able to clear the game in 10 hours. That's after a lot of gameplay and knowing everything backwards and forwards, start to finish. Ten hours is not a time that anyone playing the game for the first time could expect to finish the game in. Really, I think a good example would be to explain that with The Ocarina of Time the fastest completion time was about six hours. From that perspective, this game is very large. Probably around 40 hours of play time.
Developer Interview Part IV
Mr. Miyamoto: I would actually like it if we could get off this subject of game size. There are a lot of people out there who don't have a whole lot of time to play games. Of course, there are certainly others who will refuse to buy a game if it is not a certain number of hours long. If you're worried about it being short like some of the other games we've had in the past, you don't have to worry. I think as you play the game, you'll get the feeling that this is done in three acts, almost like a play. That is a realization I came to not as a producer, but while I was playing the game. I thought, "Oh, I cleared part one. Now part two. Oh, here's the finale." That is also a neat aspect of the game.
There are actually a lot of events you can do at any point during the game --- a lot of stuff which isn't necessary to complete the game. I think it's unique and interesting in that sense.
Has there ever been any discussion about retiring The Legend of Zelda series?
Mr. Miyamoto: One thing that I still believe is that within Nintendo we haven't achieved a point where we have all the development resources we would like to have. Frequently that's why you see us using second-parties and third-parties to work on our franchises. We haven't ever talked about retiring franchises, but really what we like to do is to bring in more ideas and more creative things. Kind of like we did with Pikmin, which brought in new characters.
You mentioned that there are several acts in The Wind Waker. Does Link age over the course of them?
Mr. Miyamoto: In our eyes, we think he matures in the game. As to whether or not he grows old, we want you to play the game and find out for yourselves.
Now that The Legend of Zelda: The Wind Waker -- which will no doubt be one of Nintendo GameCube's biggest releases ever -- is complete, do you think you'll have anything this big again for Nintendo GameCube? Do you have other products with this high production value going on in the background?
Mr. Miyamoto: I realize we haven't talked a lot about this in the U.S. or overseas, but of course we have a lot of big titles coming for the Nintendo GameCube. I think you can expect some big announcements coming from us in the future.
Thank you to Mr. Aonuma and Mr. Miyamoto for taking the time to answer our questions.
quote:Ik kan ook maar niet uit over die filmpjes.......het rouleerd helemaal de pan uit. Trek het niet meer.........moet gaan gillen
Op dinsdag 17 december 2002 22:57 schreef febster het volgende:
[sub]Als je geen zin hebt om ze allemaal te kijken raad ik de spoilervrije 2, 17 (lichteffecten ) en 20 (check die brug en de wolken bovenaan de berg) aan (hebben we al gezien) en incl lichte spoilers (nieuwe gebieden): 1 (zonsopgang
), 3 (link die de baton gebruikt) en 13 (particles
).[/sub]
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc1.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc2.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc3.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc4.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc5.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc6.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc7.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc8.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc9.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc10.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc11.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc12.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc13.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc14.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc15.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc16.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc17.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc18.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc19.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc20.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc21.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc22.mov
http://cubemovies.ign.com/cube/video/evenmorewindwakegc23.movDit is pas
![]()
[afbeelding]
Tnx to D3 this time
*jeugdsentiment voelt bij het openingsmuziekje alleen al @ GBA
quote:Welke is er op de GBA? Ik dacht alleen GBC.
Op maandag 6 januari 2003 00:52 schreef Ener-G het volgende:
ik heb Zelda voor de GBA nu en ehm tja het is weer een snes port... maar wel een van de beste games ooit op de snes*jeugdsentiment voelt bij het openingsmuziekje alleen al @ GBA
quote:Zelda: A link to the past, zelfde als de oorspronkelijke SNES release met als extra nu een 4 player multiplayer modus
Op maandag 6 januari 2003 07:16 schreef Gunsmoke het volgende:[..]
Welke is er op de GBA? Ik dacht alleen GBC.
Ik ga denk ik wel een cube kopen als zelda hier uit is.., Kan ik gelijk metroid en mario sunshine erbij doen..
quote:Die heb ik ook besteld ja.....
Op maandag 6 januari 2003 07:26 schreef Ener-G het volgende:[..]
Zelda: A link to the past, zelfde als de oorspronkelijke SNES release met als extra nu een 4 player multiplayer modus
dat als hiro mijn o zo grote vriend (op dit moment dan) terug komt uit japan IK ja Ik dat geile bonus cdtje krijg met zelda WW
oeeeeeeeeeh lekka lekka , helaas kan ik em alleen op zijn gc kijken/spelen maar ik heb een lekkere collector item
nu maar w88 tot ie echt uit is , tot die tijd zal mijn ps2 toch meer aanstaan
quote:Weet je wat ook geil is. Dat Zelda begin mei uitkomt,.......... PAL
Op dinsdag 7 januari 2003 18:53 schreef _Osiris_ het volgende:
weet je wat geil is....dat als hiro mijn o zo grote vriend (op dit moment dan) terug komt uit japan IK ja Ik dat geile bonus cdtje krijg met zelda WW
oeeeeeeeeeh lekka lekka , helaas kan ik em alleen op zijn gc kijken/spelen maar ik heb een lekkere collector item
nu maar w88 tot ie echt uit is , tot die tijd zal mijn ps2 toch meer aanstaan
Yeessssssssssssssss
quote:Mei? Waar staat dat?
Op dinsdag 7 januari 2003 20:27 schreef Chocobo het volgende:[..]
Weet je wat ook geil is. Dat Zelda begin mei uitkomt,.......... PAL
![]()
![]()
Yeessssssssssssssss
Die van maart gaan ook al niet lukken met dank aan Metroid...
Lekkere planning
ZELDA BONUS DISC CONFIRMED FOR EUROPE
REPORTED BY Corey Brotherson
Nintendo of Europe has finally confirmed that Europe will be getting the hotly contested bonus disc when Legend Of Zelda: The Wind Waker arrives this May.
Although no details have been announced as to whether the disc, which will contain high resolution versions of Ocarina of Time and Ura Zelda (known as Master Quest in the US), will also have movies of forthcoming Gamecube and Game Boy Advance games, the news will be welcome to those fearing Europe would once again get a raw deal from the Big N.
More information will be available on the run up to the game's May 3 release.
quote:Is ie nou al in Nederland uit?
Op maandag 6 januari 2003 07:26 schreef Ener-G het volgende:[..]
Zelda: A link to the past, zelfde als de oorspronkelijke SNES release met als extra nu een 4 player multiplayer modus
quote:Nee nog niet,....
Op zaterdag 11 januari 2003 13:07 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Is ie nou al in Nederland uit?
quote:Weet jij ms wanneer ie komt? Ik dacht dat het 26 December kwam, maar die hoop is allang vervlogen
Op zaterdag 11 januari 2003 13:08 schreef Chocobo het volgende:[..]
Nee nog niet,....
quote:In de US is ie al uit en ik denk hier het eerste kwartaal. Maar anders koop je net als mij toch gewoon de US versie !
Op zaterdag 11 januari 2003 13:09 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Weet jij ms wanneer ie komt? Ik dacht dat het 26 December kwam, maar die hoop is allang vervlogen
quote:Jammergenoeg heb ik geen credit card anders had ik het zeker gedaan! Bedankt voor de tip iig. Maar wat ik niet snap is dat Mario World 3 (Yoshi's Island) direct in NL in de winkels lag toen ie uitkwam en Zelda dus niet. Beetje vreemd...
Op zaterdag 11 januari 2003 13:14 schreef Chocobo het volgende:[..]
In de US is ie al uit en ik denk hier het eerste kwartaal. Maar anders koop je net als mij toch gewoon de US versie !
*wacht geduldig op Zelda*
quote:Ben toch ook wel benieuwd met ze met high resolution bedoelen !
Op zaterdag 11 januari 2003 13:05 schreef Chocobo het volgende:
Wat zei ik ?ZELDA BONUS DISC CONFIRMED FOR EUROPE
REPORTED BY Corey Brotherson
Nintendo of Europe has finally confirmed that Europe will be getting the hotly contested bonus disc when Legend Of Zelda: The Wind Waker arrives this May.
Although no details have been announced as to whether the disc, which will contain high resolution versions of Ocarina of Time and Ura Zelda (known as Master Quest in the US), will also have movies of forthcoming Gamecube and Game Boy Advance games, the news will be welcome to those fearing Europe would once again get a raw deal from the Big N.More information will be available on the run up to the game's May 3 release.
quote:nee, naar wat ik hoorde van de lokale spellenboer ergens halverwege maart in NL
Op zaterdag 11 januari 2003 13:07 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Is ie nou al in Nederland uit?
laat ik het zo zeggen ben blij dat ik een flashadvance heb
maar het spel zelf is echt exact hetzelfde als de SNES versie, met enig verschil dat volgens mij de sprites van de poppetjes gebaseerd zijn op de poppetjes van de upcoming Gamecube release, de omgevingen doen in ieder geval verdacht antiek en vertrouwd aan
multiplayer heb ik niet gechecked simpelweg omdat er niemand in mijn omgeving is die hem ook heeft
Dit zijn ze:
Ocarina Of Time: Orginal Soundtrack (2CD)
Ocarina Of Time: Re-Arranged Soundtrack
Majora's Mask
En nog n Majora's Mask
Er zijn van alle 4 de CD's nog 4 beschikbaar.... dus als je ze ook wilt, opschieten
quote:Het geluid van OOT vond ik altijd prachtig....vooral die eerste tempel !
Op zondag 12 januari 2003 21:36 schreef Redah het volgende:
Heb net even 4 Zelda CD's gekocht op eBay, $8.99 per stukDit zijn ze:
[afbeelding]
Ocarina Of Time: Orginal Soundtrack (2CD)[afbeelding]
Ocarina Of Time: Re-Arranged Soundtrack[afbeelding]
Majora's Mask[afbeelding]
En nog n Majora's MaskEr zijn van alle 4 de CD's nog 4 beschikbaar.... dus als je ze ook wilt, opschieten
quote:Jah, OoT gaf me altijd weer opnieuw een 'whoa' gevoel... hoop dat de nieuwe Zelda dat ook weer met me doet
Op maandag 13 januari 2003 13:32 schreef Chocobo het volgende:Het geluid van OOT vond ik altijd prachtig....vooral die eerste tempel !
quote:Daar speelt zelfs de muziek een rol tijdens het vechten. Luister maar als Link een vijand slaat of een combo doet !
Op maandag 13 januari 2003 15:18 schreef Redah het volgende:[..]
Jah, OoT gaf me altijd weer opnieuw een 'whoa' gevoel... hoop dat de nieuwe Zelda dat ook weer met me doet
The Wind Waker, voor de Nintendo GameCube, kun je linken met de Game Boy Advance, waardoor je geheime gebieden kunt binnengaan. Op de spelcassette van A Link to the Past voor de Game Boy Advance, kun je ook Four Swords vinden: het eerste Zelda-multiplayer spel ooit.
In The Legend of Zelda: The Wind Waker, ontmoet Link Tingle (het vreemde ventje uit Majora's Mask dat aan een ballonnetje hangt) en krijgt hij een apparaatje, de 'Tingle-ceiver' (die verdacht veel op een GBA lijkt).
Dan sluit je gewoon je Game Boy Advance aan op de Nintendo GameCube met een Nintendo GameCube Game Boy Advance Link-snoer (er hoeft geen spel in de GBA te zitten) en er verschijnt een plattegrond op het scherm van de GBA. Betaal een paar Rupees, en je kunt je GBA gebruiken om een 'Tingle-Bomb' te plaatsen, waardoor je bijvoorbeeld een grot kunt ingaan die eerst afgesloten was. Absoluut vet cool.
A Link to the Past is de volledige Super Nintendo-klassieker in draagbare vorm op je GBA, met een totaal nieuw multiplayer-avontuur: Four Swords! Met maximaal drie vrienden die allemaal een Game Boy Advance Link snoer en het spel hebben, moet je samenwerken om puzzels op te lossen en je door bendes monsters te hakken die in kerkers rondhangen. En je moet natuurlijk zoveel mogelijk Rupees te pakken zien te krijgen.
De kerkers worden willekeurig aangemaakt, zodat het spel elke keer weer anders is. Hoe meer sleutels en ervaring je krijgt, hoe moeilijker de uitdaging wordt, zodat je steeds je koppie erbij moet houden.
We zullen je op de hoogte houden met info en beelden, maar in de tussentijd kun je op de bovenstaande links klikken voor de laatste ongelooflijke Zelda media.
quote:Na het lezen van het bovenstaande ben ik NOG enthousiaster geworden !
Op woensdag 15 januari 2003 17:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
The Legend of Zelda: The Wind Waker en The Legend of Zelda: A Link to the Past komen uit in 2003 en bevatten nieuwe snufjes die je nog nooit eerder in een Zelda-spel hebt gezien.The Wind Waker, voor de Nintendo GameCube, kun je linken met de Game Boy Advance, waardoor je geheime gebieden kunt binnengaan. Op de spelcassette van A Link to the Past voor de Game Boy Advance, kun je ook Four Swords vinden: het eerste Zelda-multiplayer spel ooit.
In The Legend of Zelda: The Wind Waker, ontmoet Link Tingle (het vreemde ventje uit Majora's Mask dat aan een ballonnetje hangt) en krijgt hij een apparaatje, de 'Tingle-ceiver' (die verdacht veel op een GBA lijkt).
Dan sluit je gewoon je Game Boy Advance aan op de Nintendo GameCube met een Nintendo GameCube Game Boy Advance Link-snoer (er hoeft geen spel in de GBA te zitten) en er verschijnt een plattegrond op het scherm van de GBA. Betaal een paar Rupees, en je kunt je GBA gebruiken om een 'Tingle-Bomb' te plaatsen, waardoor je bijvoorbeeld een grot kunt ingaan die eerst afgesloten was. Absoluut vet cool.
A Link to the Past is de volledige Super Nintendo-klassieker in draagbare vorm op je GBA, met een totaal nieuw multiplayer-avontuur: Four Swords! Met maximaal drie vrienden die allemaal een Game Boy Advance Link snoer en het spel hebben, moet je samenwerken om puzzels op te lossen en je door bendes monsters te hakken die in kerkers rondhangen. En je moet natuurlijk zoveel mogelijk Rupees te pakken zien te krijgen.
De kerkers worden willekeurig aangemaakt, zodat het spel elke keer weer anders is. Hoe meer sleutels en ervaring je krijgt, hoe moeilijker de uitdaging wordt, zodat je steeds je koppie erbij moet houden.
We zullen je op de hoogte houden met info en beelden, maar in de tussentijd kun je op de bovenstaande links klikken voor de laatste ongelooflijke Zelda media.
quote:Ik had dit bericht dus al ruim voor de zomer gekregen (notabene in een Press Release map van Nintendo NL, gekregen op de speciale preview dag (ja, ik heb Zelda en Metroid daar gezien, echt onwijs gaaf). Sorry dat ik niks doorgegeven heb!
Op woensdag 15 januari 2003 17:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
The Legend of Zelda: The Wind Waker en The Legend of Zelda: A Link to the Past komen uit in 2003 en bevatten nieuwe snufjes die je nog nooit eerder in een Zelda-spel hebt gezien.In The Legend of Zelda: The Wind Waker, ontmoet Link Tingle (het vreemde ventje uit Majora's Mask dat aan een ballonnetje hangt) en krijgt hij een apparaatje, de 'Tingle-ceiver' (die verdacht veel op een GBA lijkt).
Dan sluit je gewoon je Game Boy Advance aan op de Nintendo GameCube met een Nintendo GameCube Game Boy Advance Link-snoer (er hoeft geen spel in de GBA te zitten) en er verschijnt een plattegrond op het scherm van de GBA. Betaal een paar Rupees, en je kunt je GBA gebruiken om een 'Tingle-Bomb' te plaatsen, waardoor je bijvoorbeeld een grot kunt ingaan die eerst afgesloten was. Absoluut vet cool.
Anyway, weet iemand of ik de Zelda CD-i games kan spelen op de PC? Of moet ik dat in DIG vragen?
quote:Weinig kans, misschien met een emulator, zo eentje als Bleem!. Maar of het de moeite waard is.. Die serie op de cdi was echt bagger, en de naam Zelda onwaardig.
Op donderdag 16 januari 2003 13:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil dat ook
Anyway, weet iemand of ik de Zelda CD-i games kan spelen op de PC? Of moet ik dat in DIG vragen?
quote:Er is GEEN zelda emulator nog, de 'scene' is er wel mee bezig maar extreem rustig aan. Beter kun je een cdi speler op de kop tikken, ik had er eentje voor 20 euro gekocht (cd-i 450). Zoek er een met een digitale videocartridge en je kunt er ook vcd's mee spelen!
Op donderdag 16 januari 2003 13:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil dat ookAnyway, weet iemand of ik de Zelda CD-i games kan spelen op de PC? Of moet ik dat in DIG vragen?
* Khadgar kijkt naar z'n 2 cdi spelers en Zelda: Wand of Gamelon en Zelda's Adventure...
quote:Tsja, je moet er van houden, het zijn spellen waar je erg lang mee bezig bent en een hoop gepuzzel enzo maar als je dat leuk vindt is zelda de koning in dat genre
Op donderdag 16 januari 2003 16:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar zijn die zelda games de moeite waard. Ik hoor namelijk van meerdere mensen dat ze niet echt cool zijn
Die beelden zijn mooi, maar brengen die mooie beelden nou echt zoveel meer speelplezier... ik weet het niet.
Ben het pas leuk gaan vinden vanaf Zelda 3 eigenlijk (die ik niet eens zelf heb )
Toen was de NES rage dus al weer over...
quote:Wat bedoel je met Zelda 1 en 2 ?
Op donderdag 16 januari 2003 18:29 schreef Khadgar het volgende:
Ikzelf vind Links Awakening erg goed, en zelda 1 is ook wel leuk. Maar Zelda 2 heb ik niks mee.
quote:Links awakening is in principe zelda 2.
Op donderdag 16 januari 2003 18:29 schreef Khadgar het volgende:
Ikzelf vind Links Awakening erg goed, en zelda 1 is ook wel leuk. Maar Zelda 2 heb ik niks mee.
Dit is volgorde van uitbrengen volgens mij.
quote:En op verhaalvolgorde sorteren is fucking onmogelijk, volgens mij weten ze bij Nintendo zelf het nog geeneens...
Op donderdag 16 januari 2003 20:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed zo Khadgar!
quote:En deze (Windwaker) zich weer jaren na OOT afspeeld terwijl Link weer klein is
Op donderdag 16 januari 2003 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nope... Vooral niet omdat je in OoT tijdreist
[Dit bericht is gewijzigd door Ardenlyn op 17-01-2003 21:46]
Weer iets voor op mijn lijstje ...
quote:Er zijn enkele storylines te vinden op het web.
Op donderdag 16 januari 2003 20:35 schreef Khadgar het volgende:En op verhaalvolgorde sorteren is fucking onmogelijk, volgens mij weten ze bij Nintendo zelf het nog geeneens...
Best interessant
Link: The Faces of Evil
Zelda: The Wand of Gamelon (prima spel! UUUREN gespeeld, was mijn allereerste Zelda game ooit.)
Zelda's Adventure (gruwelijk lelijk)
Voor deze games heb je geen digitale videocartridge nodig. Een gamepad ipv een afstandsbediening is wel aan te raden.
quote:Dat moest wel ja ! Heb je die dus nooit gespeeld ?
Op vrijdag 17 januari 2003 21:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Moet je trouwens voor Majorra's Mask een expansion pack hebben?
Maar ik heb nu een N64 met OoT en Mario 64. Daar ben ik mee bezig tussen het cuben door....
Ik regel nog wel ff een exp pack en MM dan. Istie cool?
quote:Je weet wat er nu gaan komen he
Op zaterdag 18 januari 2003 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb geen een N64 spel gespeeld in die tijd was ik PC gamerMaar ik heb nu een N64 met OoT en Mario 64. Daar ben ik mee bezig tussen het cuben door....
Ik regel nog wel ff een exp pack en MM dan. Istie cool?
*PATS*
Hehehe,..ben blij dat je OOT aan het spelen bent. Dat vind ik persoonlijk het beste spel ooit gemaakt. Majora's Mask met Expansion Pack is echter mooier en groter dan Zelda,.....in sommige gevallen beter, maar aangezien OOT de eerste was kan ik daar niet omheen. MM heerst dus ja,...voor die prijs zou ik die er gewoon bij kopen ja.
Ik begin het lekker te vinden Choco
Ok, ik ga zoeken in de bakken bij Intertoys ed...
Een expansion pack kost nieuw meer dan 30 euro, en MM kost 40 euro
quote:En terecht
Op zaterdag 18 januari 2003 12:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Fuck heh...Een expansion pack kost nieuw meer dan 30 euro, en MM kost 40 euro
quote:Dat moet je zeker doen, want MM komt niet als bonusdisc uit denk ik !
Op zaterdag 18 januari 2003 12:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
*sparen gaat
Dat moet je zeker doen, want MM komt niet als bonusdisc uit denk ik !
[/quote]
Het is dus echt zeker dat Zelda OOT in ieder geval wel op een bonusdisc komt???
quote:Nintendo wilt het niet bevestigen maar ja,...bijna iedereen zegt het. Ook de hardcore gamebladen en sites. Waarom anders zo geheimzinnig. Dat er een bonusdisc komt hebben ze wel bevestigd,.....denk je dat ze er dan alleen maar previews op doen terwijl US en JAP OOT en URA krijgen? Denk het niet.
Op zondag 19 januari 2003 20:28 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]Dat moet je zeker doen, want MM komt niet als bonusdisc uit denk ik !
Het is dus echt zeker dat Zelda OOT in ieder geval wel op een bonusdisc komt???
Nee hoor,...ook wij zijn verzekerd van zijn disc !
Windwaker?
OoT?
URA?
Waar HEEFT iedereen het over?
quote:Komt ie,.......
Op zondag 19 januari 2003 23:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zelda...
Windwaker?
OoT?
URA?
Waar HEEFT iedereen het over?
*PETS*
In het GC topic staat ie ook
quote:Godverdegodver,......... hebbuh
Op dinsdag 21 januari 2003 00:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Yeah!In het GC topic staat ie ook
quote:Dus die zou ik dan ook kopen geloof ik
Op dinsdag 21 januari 2003 09:01 schreef Chocobo het volgende:[..]
Godverdegodver,......... hebbuh
quote:Mijn respect is ENORM
Op dinsdag 21 januari 2003 09:07 schreef Bastard het volgende:[..]
Dus die zou ik dan ook kopen geloof ik
quote:Eerst nog een goed bedrag verzinnen voor mn PS2..
Op dinsdag 21 januari 2003 09:21 schreef Chocobo het volgende:[..]
Mijn respect is ENORM
quote:Ach, joh, voor een symbolisch bedrag ben ik bereid hem over te nemen...
Op dinsdag 21 januari 2003 09:42 schreef Bastard het volgende:[..]
Eerst nog een goed bedrag verzinnen voor mn PS2..
WOW
quote:GAAAAAAFFFF!!!
Op dinsdag 21 januari 2003 00:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Yeah!In het GC topic staat ie ook
Echt helemaal te gek!!!
quote:En en? Waarom maar 10 seconden?
Op dinsdag 21 januari 2003 16:48 schreef Khadgar het volgende:
Oe! Ik heb vandaag 10 seconden Zelda Wind Waker (Japans) gespeeld bij Replay in Utrecht!
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 16:59 schreef Khadgar het volgende:
Meer had ik niet nodig, ik moet dit spel hebben. En ik had niet meer tijd.HEBBEH HEBBEH HEBBEH!!!
quote:Nog maar 3 maanden en 13 dagen
Opgelet: Wanneer Nintendo of Europe / Nintendo Benelux een Bonus-disc zal uitbrengen dan krijgt iedereen die Zelda heeft gereserveerd deze bij zijn aankoop
quote:Krijg je hem niet sowieso bij Zelda GC???
Op woensdag 22 januari 2003 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb Zelda ge-pre-ordered bij Dimension Plus
[..]Nog maar 3 maanden en 13 dagen
Mario Sunshine geleverd dag na release ivm met mijn betaling die telaat was.
Dimplus levert tot nu toe goed! Toppie bedrijf
Zelda kan je kiezen, ophalen in Groningen of Doetichem, van tevoren betalen, onder rembours en met VISA.
Ik betaal altijd van te voren (á 2,25 euro) en als ik dan dinsdag overschrijf, dan hebben zij het woensdag (allebei postbank) en dan heb ik de bestelling donderdag.
Is er iets niet op voorraad, dan krijg je snel bericht.
Ik kan ze echt aanraden, heb nog GEEN problemen gehad, ook niet als ik bestellingen wil annuleren (dat doen ze tot nu toe nog zonder problemen) maar dat moet je niet te vaak doen denk ik..
Ook kun je verzoekjes indienen, ik heb bijvoorbeeld een ORANJE gamepad bij mijn Gamecube uit Japan via hun besteld!
En ik krijg net de bevestiging, met een persoonlijk regeltje toegevoegd (ik had als opmerking geschreven: ''En nu maar hopen dat de bonusdisc erbij zit'')
quote:
Ja, wij hopen ook dat de bonusdisc er bij zit. De europese gamers verdienen dat zeker na al dat wachten!
Pascal
quote:[insert MSN smilie] :| :| :|
Op dinsdag 21 januari 2003 14:03 schreef BMH het volgende:
Hebben jullie de trailer van Nintendo.nl al gezien? Die is ongelofelijk mooi! Link (toepasselijke naam voor een link)[afbeelding] WOW
........euh..... zit die muziek die ik hoorde in de trailer ook in het spel...?
Ik heb gehoord dat je die muziek al kan downloaden van Kazaa, maar ben nog nix tegen gekomen...
quote:Als ik iets geleerd heb met Zelda games dan is het wel dat je je geen zorgen hoeft te maken over de muziek en special effects,...die HEERSEN.
Op donderdag 23 januari 2003 08:44 schreef Bastard het volgende:[..]
[insert MSN smilie] :| :| :|
........euh..... zit die muziek die ik hoorde in de trailer ook in het spel...?
Die muziek bv uit de Forrest Temple in OOT
quote:Whoehahahahaha,... 3 mei Henk ! In maart spelen we allemaal Metroid Prime !
Op donderdag 23 januari 2003 08:48 schreef Bastard het volgende:
En wanneer was de release? Maart ofzo toch?
quote:Oee... ja OOK ja.
Op donderdag 23 januari 2003 08:54 schreef Chocobo het volgende:[..]
Whoehahahahaha,... 3 mei Henk ! In maart spelen we allemaal Metroid Prime !
quote:Was dat inderdaad maar zo...
Op donderdag 23 januari 2003 08:48 schreef Bastard het volgende:
En wanneer was de release? Maart ofzo toch?
quote:Nou ja.. komt voor mij wel lekker uit dat hij wat later komt hoor.. Maart staat voor mij in het teken van online gamen... Met UT op mn xbox gamers fraggen dus eigenlijk
Op donderdag 23 januari 2003 09:03 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Was dat inderdaad maar zo...
quote:*PETS*
Op donderdag 23 januari 2003 09:07 schreef Bastard het volgende:[..]
Nou ja.. komt voor mij wel lekker uit dat hij wat later komt hoor.. Maart staat voor mij in het teken van online gamen... Met UT op mn xbox gamers fraggen dus eigenlijk
Terug naar Zelda aub !
quote:Eerder Resident Evil 0
Op donderdag 23 januari 2003 08:54 schreef Chocobo het volgende:
Whoehahahahaha,... 3 mei Henk ! In maart spelen we allemaal Metroid Prime !
quote:Wat vind je van de Zelda screens ?
Op vrijdag 31 januari 2003 13:44 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Eerder Resident Evil 0
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 14:02 schreef Chocobo het volgende:
Wat vind je van de Zelda screens ?
Die ga ik wel halen!
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 14:03 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die ga ik wel halen!
Om even mijn gevoelens voor deze games in smilies uit te drukken:
Zelda artikel
quote:
Legend of Zelda: The Wind WakerHow does it play?
Despite the changed look, Wind Waker very much continues the tradition laid down by the N64 classic Ocarina of Time. The feel and flow of the game, the use of tools, the puzzles, and the combat are almost exactly taken from the 3D predecessors, but there are naturally some upgrades here and there that make it all feel fresh and new. For example, there is a new timed-attack move that players can use to defeat enemies that are vulnerable from the back or roll out of the way of an incoming attacker. You can now pick up weapons that your enemies drop (which can lead to some funny situations where your opponent will look around in panic and dash to grab another weapon or a stick lying on the floor). These weapons can only be used in the same room that you found them in, similar to how carrying pots or special objects was handled in past Zelda titles. There are quite a few puzzles that rely on you changing the direction of the wind or using a gust of air to trigger a mechanism.Based solely on atmosphere and absolute gameplay fun, Wind Waker delivers and makes pretty much every third-person action-adventure released in the last two years look pale in comparison. Controls are once again spot-on, the graphics and sound are top-notch, the story is interesting, the game quest flows beautifully, and as soon as you've progressed past the initial training stage there is just so much to do and explore, you'll think that you'll never be able to finish the game. Sadly, there is of course an end to the fun -- and while the quest length is on par with Ocarina of Time (so more than 25 hours for the average player), the sad tradition of reducing the number of dungeons didn't stop with Majora. Read more about this under the "Dungeons" header below.
Pushing blocks is one thing, but pushing wooden boxes before the tide comes in and the room fills with water, that's different...
But the game's biggest downside actually comes in the form of repetitive quest elements -- not something we usually see from Nintendo in a big, in-house produced game. There is a point in the game where you are asked to retrieve eight treasures that are hidden all over the map. Sadly, the quest involved in finding and getting them is unexciting and feels tacked on as you don't venture into new areas nor is there any true skill involved in actually collecting them all. Likewise, there are other parts of the quest that recycle areas and puzzles that you have already completed before, which severely brings down the excitement level toward the end of the game. Perhaps it's because the game spoils you up to that point with stunning dungeon design and imaginative puzzles that those parts of the adventure feel forced and don't gel with the rest of the game. Luckily, Wind Waker manages to clear that hump and follows up with an impressive set of battles that will appeal to both fans of the classic titles and the newbie player.As far as overall gameplay, variety, and quest goes, Wind Waker doesn't quite live up to Ocarina of Time, but it remains one of the best games made for GameCube thus far. If we had to put a rating on it based purely on beating the Japanese version (twice), we'd give it a high 9. But that's all you get out of us as far as numbers are concerned.
Overworld
By far the game's biggest departure from its predecessors is the new hub, or overworld. Gone is the traditional Hyrule with its green slopes, trees and bushes, farms and sleepy little towns. Instead, Wind Waker's entire adventure takes place on a huge ocean, which, when you look on your map, is divided into 49 squares (7 horizontal and 7 vertical). Each square usually contains one island, ranging from a rock the size of a house with a cave (and often a hidden heart piece inside) to a proper island with a village, volcano, or dungeon. You won't find your trusty horse Epona in this game, of course -- this time, getting around Link's world is done exclusively on foot or by boat. Link can swim only short distances, so boat travel is the only way to get from island to island. Naturally, there are warp shortcuts later in the game as getting from the northernmost corner of the map all the way to the south takes a good eight minutes with ideal wind conditions. Speaking of which, the weather will change and there are beautifully realized day and night shifts as you travel around. While the moon played a pretty big role in Majora's Mask, Wind Waker's faceless moon properly goes from new to full -- and the phases actually form the basis for some simple puzzles as well.
The overworld is vast and there are plenty of places to visit. Travelling from point to point can get a bit boring at times. But you can always use the time for a pee break...
The feeling of riding the ever-changing waves is grand and Nintendo hasn't forgotten to litter the ocean with other points of interest: hostile gunboats, exploding barrels, rupees, sharks, giant squids, and other nasty creatures, but there's no denying that the rather barren landscape can get old after a while. Still, the scope of the world and the feeling of being a small pawn in a huge cosmic scheme. RPG games like Morrowind may feature more diverse landscapes and more towns, but I can't think of another action-adventure that delivers a load time-free experience that flows this nicely.It really seems like Nintendo is trying to grow up. The simplistic "save the princess" plots are no more and have been replaced by less predictable and often downright original story elements. Nintendo once and for all makes it clear in the opening to Wind Waker that Link and Zelda are not the same character in each game. Instead, a hero and a maiden are born in each generation and history and with it, certain prophecies, repeat themselves. You start the game as a young, clueless boy who steps into the boots (and the green shroud) of a heroic ancestor. The rest of the story unfolds in front of your eyes as you delve deeper in the adventure -- and yes, there are plenty of twists and turns that keep the game interesting. I implore you not to spoil the game's story for yourself, but if you can't wait, you can read about a major plot twist by highlighting and reading the paragraph below. Just know that there are some interesting surprises and that the story comes together quite nicely.
Wind Waker's version of Kakariko, complete with working windmill (okay, it won't work at first -- hmmm, what do you need to get the windmill to turn?)
Story Spoiler
Yes, the country you're in is Hyrule, even if it looks nothing like it. The whole country was flooded -- you'll have to play the game to find out exactly by whom -- and there are only few reminders left that point towards the existence of the old kingdom. At one point in the quest you will enter a sunken Hyrule Castle under the waves. It isn't a true dungeon as there are really only two rooms to explore, but you'll see some familiar faces down there -- both in the flesh and in artistic renderings.Dungeons
Dungeon design is on par with Ocarina of Time as far as puzzles go, but there could have been a bit more graphical diversity. Don't be disappointed if you won't find a fully fleshed-out ice temple, for example, or if the Wind Waker equivalent of a ghost temple isn't nearly as creepy as stuff you've seen in Ocarina or Wind Waker. You've no doubt seen plenty of videos of Link trying to sneak into a fortress guarded by evil Moblin pig guards. This is actually the game's weakest mission, with the strongest (in our opinion at least) being the fiery dungeon following immediately afterwards.The puzzles and dungeons themselves are all excellent, as expected. But it would have been nice if Nintendo could return to its old form and restore the number of temples to its former glory. There are a ton of missed opportunities here as well as Wind Waker suffers from a similar problem as Super Mario Sunshine (though not to the same extent). Without the deserts and snowy mountains of its predecessors, Wind Waker's dungeons and islands all resemble each other a bit too much. The fiery Dragon Mountain dungeon stood out -- but only before you saw the same look recycled later on. Even Wind Waker's "spooky" dungeon just looked like one of the earlier temples with its lights dimmed. But these complaints don't take away from the amazing cartoon feel and the excellent, diverse puzzles. The challenges contained in a single dungeon in Wind Waker are often more varied and original than the puzzles contained in an entire third-party-developed adventure. So while it would have been nice to see a higher number of dungeons, don't worry too much about the quality of the puzzles. It's good stuff all around.
Above: the old, Ocarina of Times style. Nintendo took a gamble by foregoing the fairytale look and going for cartoon presentation, and the outcome is a very unique game that shouldn't be missed.
The Presentation
Did the gamble pay off? Is the cel-shaded world as immersive as the N64 games' universe? Yes, the world is immersive and beautiful to look at and Nintendo pulls off the cartoon style wonderfully. It's the particle effects and the playful patterns and design elements that really make the game come to life. Cartoon characters or not, the look of the bosses and the varied effects will absolutely thrill you. Whether it's glowing embers or a hundred bird feathers falling from the sky, the game's graphics are breathtaking from start to finish. On the other hand, there is no question that Nintendo could have gone for something more along the lines of Star Fox Adventures and in turn have created a game that would alienate far less gamers. We can absolutely see certain people not being able to get into the style. Link remains an oddly designed main character and the deliberately simple texture work (especially in the case of the ocean waves) does make the new Zelda less of a visual stunner when initially pitted against other big name titles out there. But once you spend more time with it you start to recognize the amount of work that went into making the title look like a living cartoon -- and the effects are simply amazing.There are some other minor problems as well. The depth-of-field filter Nintendo uses to duplicate the characteristics of a camera is flawed. If the idea is to highlight Link and keep him sharp at all times, then the filter needs to adjust when the camera zooms out. But even then, the depth-of-field effect blurs out details in the middle ground that should really be clearly visible to the player -- including Link! Movie directors use the blur to focus the attention of the viewer -- thus, if something's going on in the background the cameraman will shift focus to the background. In a videogame, the makers don't really know what it is the player WANTS to focus on. Even though the game will focus sharply when using the telescope, even the first person view you use to look around won't put things into focus. Here's hoping that Nintendo will dump this effect in the US version (and keep it only for cutscenes).
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 31-01-2003 19:58]
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:38 schreef febster het volgende:
Nog wat Zelda screenies![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Om even mijn gevoelens voor deze games in smilies uit te drukken:
Zelda artikel
[..]
* flappiewappie heeft niet gelezen wat er staat, maar het gaat over zelda dus het zou wel goed zijn
quote:Hahahaha,...heb je RE nou al in het echt gezien? Ik bedoel.....je hebt het spel toch?
Op vrijdag 31 januari 2003 20:30 schreef Strolie75 het volgende:
Net eerst een filmpje van RE gekeken, en daarna de screens van zelda. Is nauwelijks te geloven dat dit op dezelfde machine kan.
quote:Alleen filmpjes, game ligt hier naast me!
Op vrijdag 31 januari 2003 20:41 schreef Chocobo het volgende:
Hahahaha,...heb je RE nou al in het echt gezien? Ik bedoel.....je hebt het spel toch?
http://yamauchi.selwerd.nl/~yamauchi/cube/zeldafeaturepreview1.mov
Is het een beetje overdreven als ik wierook stokjes naast m'n GC brand en mijn kat aan de Nintendo-goden offer?
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 01-02-2003 15:24]
quote:Alleen je kat maar
Op zaterdag 1 februari 2003 15:17 schreef Strolie75 het volgende:
Moet...Zelda...hebben...![]()
![]()
http://yamauchi.selwerd.nl/~yamauchi/cube/zeldafeaturepreview1.mov
Is het een beetje overdreven als ik wierook stokjes naast m'n GC brand en mijn kat aan de Nintendo-goden offer?
quote:Zie mijn reactie in t GC topic
Op zaterdag 1 februari 2003 17:51 schreef Chocobo het volgende:
Ik werd ook helemaal gek toen ik dit zag.
Misschien maar eens kijken naar een Gaycube
Zag er allemaal erg goed uit in dat filmpje.
Hoelang duren die games gemiddeld?
Gaycube... NIET GRAPPIG
*SCHOP
Maar damn.. ik ben nu OoT aan het spelen en dat is echt briljant!! Het is gewoon de bekende Zelda gameplay maar dan in 3D... Ik had dit echt niet verwacht...
Ik hoop dat ik OoT en MM nog uit heb voordat WW uitkomt (heb net level 1 van OoT gehad )
quote:Gemiddeld duurt een Zelda game 25 a 30 uur om uit te spelen maar als jij nog nooit 1 Zelda hebt aangeraakt dan ben je al gauw 40 uur bezig denk ik
Op zaterdag 1 februari 2003 18:16 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ker wil ook WindwakerMisschien maar eens kijken naar een Gaycube
Zag er allemaal erg goed uit in dat filmpje.
Hoelang duren die games gemiddeld?
quote:Ik ben al gek, maar de sensatie was wel ongeveer gelijk.
Op zaterdag 1 februari 2003 17:51 schreef Chocobo het volgende:
Ik werd ook helemaal gek toen ik dit zag.
quote:Dat hebben ze al gedaan. In Japan kreeg en de VS krijgt men als je Zelda pre-ordert een gratis bonusdisk met OOT en Ura Zelda (aangepaste versie OOT). Voor Europa is nog niet bekend of Nintendo dit gaat doen. Ik heb hem in ieder geval al gepre-orderd in de VS (komt daar op 26 maart uit).
Op dinsdag 4 februari 2003 11:24 schreef Strolie75 het volgende:
Ik hoor net van iemand dat ze Ocarina of Time opnieuw gaan uitbrengen voor de Gamecube, klopt dit?
quote:My thoughts exactly
Op dinsdag 4 februari 2003 13:06 schreef Lexie het volgende:
Het zou wel handig zijn als het bekend of hij ook in Europa uitkomt, voordat hij gereleased wordt in America. Anders bestel ik hem alsnog in America, om de bonusdisk erbij te krijgen.
quote:Klopt. Ik heb alleen besloten om er niet op te wachten, en wel om de volgende redenen:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:06 schreef Lexie het volgende:
Het zou wel handig zijn als het bekend of hij ook in Europa uitkomt, voordat hij gereleased wordt in America. Anders bestel ik hem alsnog in America, om de bonusdisk erbij te krijgen.
quote:Ah, het zien-voordat-ik-het-geloof-principe. Nee, Datel zou haar eigen graf hebben gegraven als de AR's/freeloaders niet uitkomen op de aangekondigde data.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar voordat ik DAT doe, wil ik eerst een freeloader / AR in mijn handen hebben !
quote:42 euro? Ik ben overtuigd, tijd voor de freeloader!
Op dinsdag 4 februari 2003 13:20 schreef Vagere_Hein het volgende:[..]
Klopt. Ik heb alleen besloten om er niet op te wachten, en wel om de volgende redenen:
- je krijgt Zelda een maand eerder;
- je krijgt gegarandeerd de donusdisk erbij mét OOT en URA Zelda;
- je betaalt in totaal slechts 42 klatsers (dvdboxoffice): "Free shipping worldwide". DeNederlandse detailhandel
verkoopt Zelda in mei voor 60. En dan hebben we het nog niet eens over wat de importshops nu vragen voor Zelda.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-02-2003 13:55]
quote:Ik wacht tot mijn freeloader gebracht is
Op dinsdag 4 februari 2003 14:52 schreef Vagere_Hein het volgende:
Wie hebben er trouwens allemaal al The Legend of Zelda: TWW gepre-orderd? (zet er ook even bij of het een NTSC- of een PAL-versie is) Ik heb een NTSC Zelda in de pre-order staan.
quote:Kan hem wel neerzetten.. maar dan kan je nog niets
Op donderdag 6 februari 2003 09:54 schreef Strolie75 het volgende:
Op IGN staat een 2e video preview, heeft iemand misschien een directe link? Is insider only.
quote:Ik bedoelde meer of iemand een mirror wist, die 1e preview stond ook vrij snel ergens anders.
Op donderdag 6 februari 2003 14:19 schreef Bastard het volgende:
Kan hem wel neerzetten.. maar dan kan je nog niets
quote:Goed... ff wachten dus voor je
Op donderdag 6 februari 2003 14:26 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik bedoelde meer of iemand een mirror wist, die 1e preview stond ook vrij snel ergens anders.
Aniways, verdomd cool fimpje ga je dan zien, over de verschillende combat styles en wapens... erg lachen om te zien.
Nu die kut freeloader zuigt moet ik toch nog langer op dit spel gaan wachten!!!
Zelda Advance
Alleen mijn GBA ligt bij mijn ouders
http://yamauchi.selwerd.nl/~yamauchi/cube/zvidprevnumber2.mov
quote:Joh,...heb jij een Insider account ?
Op donderdag 6 februari 2003 14:34 schreef silver-surfer het volgende:
Oooooh wwat heerst dat spel!!! Net de video bekeken!!!...geen woorden voor die gameplay!!!
Nu die kut freeloader zuigt moet ik toch nog langer op dit spel gaan wachten!!!
*preview downed*
Zelda gaat zoooooo rocken !
quote:Goede mirror! 1 mb/s!!
Op donderdag 6 februari 2003 18:30 schreef Strolie75 het volgende:
Mirror preview #2http://yamauchi.selwerd.nl/~yamauchi/cube/zvidprevnumber2.mov
Ik ga NU het filmpje kijken
quote:Wat vond je ervan?
Op donderdag 6 februari 2003 20:29 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Goede mirror! 1 mb/s!!
Ik ga NU het filmpje kijken
quote:Wat kan ik ervan zeggen
Op donderdag 6 februari 2003 22:22 schreef Chocobo het volgende:[..]
Wat vond je ervan?
Ik wil hem...NU!
quote:Hehehe
Op donderdag 6 februari 2003 22:54 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Wat kan ik ervan zeggen
Ik wil hem...NU!
Tot maandag
quote:Whehehehehe
Op vrijdag 7 februari 2003 16:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vanavond kan ik eindelijk Zelda Advance spelenTot maandag
Ker met zijn muziek
Febster met zijn mooie posts
Het zwaard van Cloud gezien
Maar nu: Zelda Advance!
quote:Hoe is Zelda Notorious ?
Op vrijdag 7 februari 2003 23:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik dacht, laat ik nog ff mijn FOK! vrienden gedag zeggen voordat ik begin en das maar goed ook!Ker met zijn muziek
Febster met zijn mooie posts
Het zwaard van Cloud gezienMaar nu: Zelda Advance!
Was toch wel moelijker dan ik had gedacht, liep vrolijk met mijn zwaard te zwaaien totdat ik erachter kwam dat ik nog maar een half hartje had
Maar dat was ook weer zo opgelost na een paar struiken te vernielen
Er zitten trouwens wel veel minder hartjes onder struiken als in Zelda, Links Awakaning... Ik vind hem tot nu toe ook wel ietsjes moeilijker!
quote:A link to the past vond ik altijd de coolste totdat Ocarina kwam !
Op zondag 9 februari 2003 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zeker wel cool, heb Zelda al bevrijd en ben bij de grote wijze nu.Was toch wel moelijker dan ik had gedacht, liep vrolijk met mijn zwaard te zwaaien totdat ik erachter kwam dat ik nog maar een half hartje had
Maar dat was ook weer zo opgelost na een paar struiken te vernielen
Er zitten trouwens wel veel minder hartjes onder struiken als in Zelda, Links Awakaning... Ik vind hem tot nu toe ook wel ietsjes moeilijker!
hmmz, vast al een keertje of 30...
quote:
Op zondag 9 februari 2003 22:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind hem op dit moment zelfs cooler dan OoT... Ik weet niet waarom maar ik heb nooit echt izn om OoT te spelen... Stop elke keer Tony Hawk in mijn Cube...
*PETS*
We nemen: een N64, Zelda Ocarina of Time, en een berg tijd.
We stoppen Zelda in de N64 en beginnen met spelen, we trekken de telefoon eruit doen de deur op slot en noemen genoeg eetvoorraad voor eeen week mee. We spelen t spel van A tot Z uit en je bent ons voor de rest van je leven dankbaar
Ik ga morgen wel ff een paar uurtjes spelen denk ik!
quote:HOud ik je aan
Op zondag 9 februari 2003 22:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja ik weet het... Ik raak er wel aan verslaafd als ik me maar ff inzet !Ik ga morgen wel ff een paar uurtjes spelen denk ik!
OoT zit er al in
quote:Ik deel deze mening en geef ook die *PETS*
Op zondag 9 februari 2003 22:33 schreef febster het volgende:[..]
.
*PETS*
We nemen: een N64, Zelda Ocarina of Time, en een berg tijd.
We stoppen Zelda in de N64 en beginnen met spelen, we trekken de telefoon eruit doen de deur op slot en noemen genoeg eetvoorraad voor eeen week mee. We spelen t spel van A tot Z uit en je bent ons voor de rest van je leven dankbaar
Heb nu één pendant en ga nu een beetje ronddolen door de wereld van Hyrule
Zelda OoT update:
Level 1, de Deku Tree uitgespeeld
quote:Goed bezig
Op maandag 10 februari 2003 11:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zelda Advance update:Heb nu één pendant en ga nu een beetje ronddolen door de wereld van Hyrule
Zelda OoT update:Level 1, de Deku Tree uitgespeeld
quote:Nu praten we !
Op maandag 10 februari 2003 11:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Level 1, de Deku Tree uitgespeeld
It's a whole new world that opens for me
Zit nu in het dorpje van Hyrule Castle (niet veel verder dus) en loop hier gewoon al een uur rond zonder echt iets te doen. WOW
Ik kon er trouwens niet meteen in... De brug ging omhoog toen ik nog maar 2 meter moest
Moest ik de hele nacht buiten lopen... Maar wel goed om te oefenen in het killen van vijanden!!
GAAF SPEL
quote:Wat een toeval
Op maandag 10 februari 2003 16:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Update
Ik kon er trouwens niet meteen in... De brug ging omhoog toen ik nog maar 2 meter moest
Moest ik de hele nacht buiten lopen... Maar wel goed om te oefenen in het killen van vijanden!!
Maar die ochtend als je de haan hoort kraaien en dan de brug naar beneneden hoort komen met ochtengeluiden erbij brrrrrrr
quote:Geloof me,........je hebt nog geen hol gezien !
Op maandag 10 februari 2003 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, het is echt wel een cool spelletje!
Heb nu allemaal items erbij door zomaar wat rond te lopen. Ik moet geloof ik iemand vinden in de desert (dat zegt de waarzegster) maar ik kan nog niemand vinden...
Had gisteren ook een bij gevangen en in de pot gestopt... Daarna per ongeluk vrijgelaten en toen kwam ie kwaad achter me aan Cool !
quote:Als het goed is beschermen die je ook. Ik weet dat alleen niet zeker meer
Op dinsdag 11 februari 2003 08:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zelda Advance update:Had gisteren ook een bij gevangen en in de pot gestopt... Daarna per ongeluk vrijgelaten en toen kwam ie kwaad achter me aan
Cool !
Update:
Heb nu weer een wijze gevonden en die stuurde me naar een bibliotheek. Daar een boek gevonden.
Link spreekt nu Hylian
Ben nu in de tuin van het kasteel! En iedereen maar denken dat je met Splinter Cell moest sluipen
Update 2 van vandaag:
Net ff "gebabbelt" met Zelda Wat een eikel is die Ganondorf zeg
ben nu in Kakoria (ofzo) Village
Ben nu in de fire mountain. Maaruhm, wie kan mij vertellen hoe ik aan een adult wallet kom? bij voorbaat dank
quote:Skulltula´s inleveren in dat huis in kakariko village
Op donderdag 13 februari 2003 12:42 schreef StarGazer het volgende:
Zelda OOT update:
Ben nu in de fire mountain. Maaruhm, wie kan mij vertellen hoe ik aan een adult wallet kom? bij voorbaat dank
quote:Duizend jaar gelee dat ik dit gespeeld heb. (heb overigens ALLE mogelijke dingen gehaald
Op donderdag 13 februari 2003 13:33 schreef StarGazer het volgende:
jah welk huis? en hoeveel skultulla's nodig?
Huis tegenover die van impa... bij dat hek. als je de graveyard uit kom lopen, rechtdoor tot je niet meer kan... en dan het huis RECHTS, moet je weer terug lopen, naar die trap.. maar das de makkelijkste manier om uit te leggen.
Weet niet meer hoeveel nodig
40 ofzo... 50?
Ok, ik heb al veel dingen gezien over die "Cartoon-zelda" en toch heb ik een beetje mijn twijfels er over. Ziet er best aardig uit qua gameplay en emotion, animation.
Allemaal heel leuk en aardig, maar toch blijft het leuke tekenfilmpje een PRULLETJE vergeleken bij wat Nintendo in 2000 heeft beloofd, ´k weet niet hoeveel mensen hier de belofte hebben gezien... wat zelda EIGENLIJK zou worden... hier een paar screens en een filmpje!
http://cubemovies.ign.com/media/previews/video/zelda/zeldademo.mpg
klik hier voor het filmpje
Zonde Nintendo... had dit toch wel van jullie verwacht. Tekenfilmpje is leuk en aardig, maar bouw wat naar jullie kunnen!
quote:Dus? Denk je nou echt dat dat een beter spel had geleverd? Iedereen die Zelda WW heeft gespeeld tot nu toe barst uit in tranen van geluk. SM heeft uitleg gegeven over de keuze van cell shading...
Op donderdag 13 februari 2003 14:28 schreef EggsTC het volgende:
geblaat
Je bent echt nog de ENIGE op aarde die hier nou weer over begint!
quote:Dus?
Op donderdag 13 februari 2003 14:38 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Lama-gejank cq. geschijt
En ik herinner me dat nintendo zei :
We will try to scrap away the kiddy-image we have
Nee, dat doe je goed... door een tekenfilm te maken
De sfeer die Zelda nu uitstraalt is gewoon het beste wat je maar kan verzinnen voor zelda lijkt mij. Ik moest er ook aan ''wennen'' maar ik ben nu helemaal overtuigd!
quote:Lekker belangrijk allemaal. Zelda WW is er nu, en hij is cell-shaded. En als het je niet aanstaat, dan koop je maar een Playstation ofzo.
[b]Op donderdag 13 februari 2003 14:42 schreef EggsTC een flame of 3
Wacht maar op Zelda en ik weet zeker dat ook JIJ helemaal wegbent van het spel!
Ik snap dat je misschien realisme in je spellen wil, maar Zelda is zowieso niet realistisch... Daarvoor moet je Tactical Shooters spelen ofzo, of racers...
quote:Ik denk dat ik het best leuk zal vinden ja, maar heb jij het al gespeeld dan? Omdat je zegt dat de meeste uitbarsten in tranen van geluk?
Op donderdag 13 februari 2003 14:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat is al een betere post!Wacht maar op Zelda en ik weet zeker dat ook JIJ helemaal wegbent van het spel!
quote:Geen enkel spel is realistisch, maar ik vond op de N64 de beelden al een stuk realistischer als op de SNES. Deze beelden, van het filmpje die ik net gaf bij die foto´s zijn nog 4 keer zo realistisch als die op de N64, integenstelling tot die cellshading, die is minder realistisch.
Ik snap dat je misschien realisme in je spellen wil, maar Zelda is zowieso niet realistisch... Daarvoor moet je Tactical Shooters spelen ofzo, of racers...
Toch denk ik wel dat ze ook met die andere release komen die ik bedoel, anders hebben ze dat stukje helemaal voor niets gemaakt.
quote:Vind het gewoon zonde dat de "realiteit" verdwijnt, mag dat?
Op donderdag 13 februari 2003 14:59 schreef Strolie75 het volgende:
Zeik toch niet zo, Nintendo probeert tenminste eens wat nieuws! Originaliteit is iets wat je in games nog maar zelden tegenkomt. Ik vind het persoonlijk geweldig uit zien!
quote:Ik heb hem nogniet gespeeld nee, maar toen ik video previews zag van IGN toen was ik al helemaal blij! Het E3 filmpje is al brilliant, en die is al een jaar oud!!
Op donderdag 13 februari 2003 15:01 schreef EggsTC het volgende:[..]
Ik denk dat ik het best leuk zal vinden ja, maar heb jij het al gespeeld dan? Omdat je zegt dat de meeste uitbarsten in tranen van geluk?
[..]Geen enkel spel is realistisch, maar ik vond op de N64 de beelden al een stuk realistischer als op de SNES. Deze beelden, van het filmpje die ik net gaf bij die foto´s zijn nog 4 keer zo realistisch als die op de N64, integenstelling tot die cellshading, die is minder realistisch.
Toch denk ik wel dat ze ook met die andere release komen die ik bedoel, anders hebben ze dat stukje helemaal voor niets gemaakt.
quote:24 Maart komtie in america uit... enig idee hoe dat hier zit?
Op donderdag 13 februari 2003 15:05 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik heb hem nogniet gespeeld nee, maar toen ik video previews zag van IGN toen was ik al helemaal blij! Het E3 filmpje is al brilliant, en die is al een jaar oud!!
quote:Ergens in mei geloof ik.
Op donderdag 13 februari 2003 15:07 schreef EggsTC het volgende:
24 Maart komtie in america uit... enig idee hoe dat hier zit?
quote:Sorry hoor maar als jij Zelda ooit realitisch hebt gevonden moet je jezelf goed nakijken
Op donderdag 13 februari 2003 15:02 schreef EggsTC het volgende:[..]
Vind het gewoon zonde dat de "realiteit" verdwijnt, mag dat?
Ik snap je kwaadheid een beetje en iedere Zelda fan was wel ff geschokked door de verandering , maar als ik nu zie wat ze er allemaal mee kunnen gameplay wise door cell shaded begrijp ik best waarom Nintendo daar voor gekozen heeft
Geloof me The Legend of Zelda: The Wind Waker is een meer dan waardige "opvolger" op MM, en zeker qua grahics gezien , t ziet er misschien simpel/kiddy uit maar sommige effecten (zie een soort Deku Tree) zijn echt van wereldklasse, en tel daarbij op dat heel de wereld leeft en reageert op dingen van de "wind" en je begrijpt dat de game unaniem geloofd wordt
Jeuij, ik heb 'm, beetje tegen de boekenkast aan rennen en hij viel eraf.
[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 13-02-2003 20:27]
quote:Dat zal wel met de pegasus boots gaan (tegen de kast aanrammen) denk ik.
Op donderdag 13 februari 2003 19:58 schreef Toewan het volgende:
Ik ben nu Zelda 3 op de SNES aan het spelen, via een emulator op m'n laptopje.. Alleen heb ik een vraagje, in die "bibliotheek" ligt een boek wat je volgens mij moet hebben (boven op een plank). Alleen hoe pak je dit boek ??
quote:Dat heb ik NET gehaald op Zelda Advance, ik ben dus ietsjes verder als jij
Op donderdag 13 februari 2003 19:58 schreef Toewan het volgende:
Ik ben nu Zelda 3 op de SNES aan het spelen, via een emulator op m'n laptopje.. Alleen heb ik een vraagje, in die "bibliotheek" ligt een boek wat je volgens mij moet hebben (boven op een plank). Alleen hoe pak je dit boek ??
En op de map zit er nog een ruimte boven deze ruimte, alleen hoe kom ik daar ?? Er zitten geen scheuren in de muur, dus bommetjes is geen optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |