SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag me trouwens af hoe de mensen die ik hierboven aanhaalde (die al jaren bezig zijn) hierover denken dat het nu zo 'trending' is. Zien jullie het als een positieve ontwikkeling, of voel je je ook minder serieus genomen?
Hoop dat ik je iets mag vragen!? Kreeg een beetje een naar gevoel bij de opmerking dat je werd aangeraden om laag uitgesneden shirtjes en skins jeans te dragen. Jouw gevoelens betreffen toch je lichaam, hoe jij je wilt uitdrukken als vrouw staat daar toch los van!?quote:Op woensdag 29 maart 2017 18:52 schreef IDontEvenKnow het volgende:
Hallo!
....
Er werd aangeraden om bijvoorbeeld lager uitgesneden shirtjes of skinny jeans o.i.d. te dragen.
quote:Op zaterdag 29 juli 2017 09:31 schreef Sotchi2014 het volgende:
N.a.v.Ik ben juist blij dat het nu "trending" is en dat er meer acceptatie en informatie beschikbaar is, zodat meer mensen hun leven op de manier kunnen leven zoals zij dat willen in plaats van wat de maatschappij hen opdringt. Dat types als jij last krijgen van een geimplodeerd brein en dit soort posts maken, neem ik dan maar voor lief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag me trouwens af hoe de mensen die ik hierboven aanhaalde (die al jaren bezig zijn) hierover denken dat het nu zo 'trending' is. Zien jullie het als een positieve ontwikkeling, of voel je je ook minder serieus genomen?"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Ja.quote:Op zondag 30 juli 2017 07:48 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Is dit een normale gang van zaken, dat doktoren en psychologen gaan vertellen wanneer jij genoeg vrouw bent voor een overgang?
Trending is wel een heel positief woord. Dat transgenders in het openbaar kunnen en mogen gaan leven van de medemens vind ik een beter gezegde dan 'trending' het is wel trending maar goed. In opkomst ja. Het mag en word zowaar maatschappelijk steeds beter geaccepteerd onder de mensheid.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben juist blij dat het nu "trending" is en dat er meer acceptatie en informatie beschikbaar is, zodat meer mensen hun leven op de manier kunnen leven zoals zij dat willen in plaats van wat de maatschappij hen opdringt. Dat types als jij last krijgen van een geimplodeerd brein en dit soort posts maken, neem ik dan maar voor lief.
Ook niet mals maar goed. Kan me voorstellen dat het uiterst frustrerend kan zijn. Ik zou ze slaan als ze dat aan mij durven vragen. Woest zou ik worden. Begrijpen doe ik het wel, daar niet van. Maar hoeveel spijtgevallen zijn er? Oftewel spijtoptanten? Amper. Volgens mij 5-6 per jaar. Laat ons gewoon met rust stelletje gekken. Transseksuelen verdenk ik ervan dat hun wel een psychische knoop hebben. Niet om minder te doen tegen hun. Zo'n ding heb ik er ook nog aan hangen. Maar begrijpen doe ik ze niet. Het is niet natuurlijk en daarom vat ik het niet. Ik ben gewoon een vrouw. En dat ben ik daadwerkelijk nadat ik mezelf er volledig van overtuigd had. Dus fantaserenderwijze als een vrouw zonder ding kreeg ik dat voor elkaar. Het was geen pretje om toe te geven maar goed. Minderwaardig voel ik me wel als vrouw. En dat is kut. En ook weer niet. Mooi lijkt het me eens om alles aan een man te kunnen geven grofgesproken want dan zoekt die het maar uit. Zijn verantwoording. Ik denk er nog teveel bij ma en ik zoek er nog teveel achter. Achter een man het voortouw laten nemen. Nooit gedaan. Daarom twijfel of zinspeel ik nog een beetje of het wel wijs voor me is om een man te willen als vrouw zijnde. Al die jaren ben ik al zelfstandig geweest. Waarom dan veranderen? Ik ben verantwoordelijk voor alles. Waarom zo'n vent vraagstukken die in m'n hoofd zich heel vaak laten zien.quote:
Wow. Heb je m'n post wel goed gelezen? Ik zei net dat ik reuze respect en waardering had voor mensen zoals jij. Jouw reactie doet dat met grote sprongen afnemenquote:Op zondag 30 juli 2017 13:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben juist blij dat het nu "trending" is en dat er meer acceptatie en informatie beschikbaar is, zodat meer mensen hun leven op de manier kunnen leven zoals zij dat willen in plaats van wat de maatschappij hen opdringt. Dat types als jij last krijgen van een geimplodeerd brein en dit soort posts maken, neem ik dan maar voor lief.
Was eigenlijk gewoon een kutpost van je.quote:Op zondag 30 juli 2017 16:38 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Wow. Heb je m'n post wel goed gelezen? Ik zei net dat ik reuze respect en waardering had voor mensen zoals jij. Jouw reactie doet dat met grote sprongen afnemen
Ik volg dit topic al zeker 6 jaar (onder verschillende namen, maar altijd als lurker) en heb jullie strijd altijd met veel ontzag gevolgd. Er is nogal doorzettingsvermogen voor nodig.
Zo was het in ieder geval niet bedoeld, al heb ik het een an ander wellicht wat grof verwoord. Mijn excuses daarvoor.quote:Op zondag 30 juli 2017 16:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Was eigenlijk gewoon een kutpost van je.
Ach iedereen heeft toch wel eens getwijfeld? Ook seksueel bezien. Denk dat iedereen wel eens getwijfelt heeft over zijn of haar sekse. Als dit een blijvend probleem is dan is het wel raad om eens er wat aan te doen. Zelf geloof ik dan meer dat het een spreekwoordelijke hype is. Neemt niet weg dat er een hele serieuze kant aan zit want agenders, androgynen, oftewel onzijdigen kunnen inderdaad. ( hou ik voor mogelijk) geen geslacht merkbaar ervaren cq voelen. Alszijnde: geen weet hebben van seksuele fantasieën (het deert niet) en een gebrek aan een seksuele relatie of sfeer totaal niet missen. Puur omdat er genoeg van dit soort mensen zijn die walgen en een afkeur hebben van seks. Ik denk zodra seks er wel toe gaat doen. Dat men dan wel een geslacht daadwerkelijk heeft omdat men datgene in de uitvoering ervan wel nodig heeft. Anders is 'seks' een waardeloos prulleria die die mensen geen eens nodig hebben. In de zin van: agender kan wel bestaan.quote:Op zondag 30 juli 2017 21:04 schreef Tikbalang het volgende:
Lijkt mij ook niet nee, kom laat ik als jongen een jurk aandoen omdat iedereen het zo geweldig vindt.
Wel is het wat ik al eerder zei, iedereen weet nu meer de mogelijkheden die er zijn in NL en de rest van de wereld.
Ik vind het niet zo tof dat ik je "respect" (want als dat respect al afbrokkelt bij een enkele kritische post, is het niet bepaald veel waard) krijg omdat ik al langer bezig ben, maar dat de intenties van anderen in twijfel worden getrokken omdat ze een ander pad volgen.quote:Op zondag 30 juli 2017 16:38 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Wow. Heb je m'n post wel goed gelezen? Ik zei net dat ik reuze respect en waardering had voor mensen zoals jij. Jouw reactie doet dat met grote sprongen afnemen
Ik volg dit topic al zeker 6 jaar (onder verschillende namen, maar altijd als lurker) en heb jullie strijd altijd met veel ontzag gevolgd. Er is nogal doorzettingsvermogen voor nodig.
Vind ik nogal te betwijfelen omdat ik denk dat een kind cq leerkracht het nog niet kan begrijpen. Puur omdat het kind nog van binnen zichzelf ontwikkelt tot zijn of haar 12e jaar. Na het 12e jaar komen pas de hormonen op gang waarna het kind weet dat het een man cq vrouw is. Dus om een kind al te 'verpesten' met overbodige ranculeuze twijfel vind ik nogal grof en misselijkmakend puur omdat het kind zelf zich nog niet kan begrijpen. Dus om hier echt de nadruk op te leggen op school vind ik persoonlijk te ergerlijk voor woorden. Ouders en leerkrachten kunnen het kind ondersteunen als het tekenen en wonderen laat zien van: wtf doe eens normaal gedrag. Op ouderavonden lijkt het mij dan beter imo om dit gedrag te bespreken met leerkrachten. Ouders voeden het kind op. Niet de staat. Zo komt dat nogal vaak op me overquote:Op maandag 31 juli 2017 12:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat, plus dat je er als kind wel toe gedwongen word om over jezelf na te denken. Als jij al niet als genderdysfoor kind weet dat je anders bent, dan zien je klasgenoten het wel. Je valt hoe dan ook op in het lokaal..
Tering. Dan ben je opgegroeid met zussen cq zusjes of niet? Vandaar dat je 'erachter' was gekomen en zelf wat 'spoort niet' gedrag vertoonde? Een rolmodel qua vrouw aangehangen? Zo komt het op me over tenminstequote:En alhoewel ik het pesten heb weg kunnen relativeren, dat ging niet met de worsteling wie/wat ik was. Ja ik voelde mij meer een meisje dan een jongen, maar buitenkant zei dat ik jongen was en tot ca m'n 18e nooit geweten wat er allemaal mogelijk was.. Ja ik wist dat ik een ***hekel had aan dat ding tussen mjjn benen en vaak gedroomd dat ik een keer wakker werd zonder, maar gelukkig kwam het nooit iets van mijn 'hakkietakkiewegzakkie pogingen' terecht. Ze hadden het ding blijkbaar nodig. Elk nadeel hep z'n voordeel![]()
Blijft inderdaad een leuke bezigheid. Ook op de weg in een normale auto. Maar het blijft me keer op keer verbazen als ik zie hoe ik heb gereden. Tenminste, in het verleden. Compleet gestrest en gefocust op de weg. Dat gedrag cq gevoel is nu in geen velden of wegen gelukkig meer te bekennen. Echt bewust op een dag sochtends worden als de wekker gaat: ik ben een vrouw. En dan gaan rijden. Dat heeft me enorm geholpen op de wegquote:En net als Fazed hier bove , ik ben ook gek op autosport, auto's en autorijden.. Hoop binnenkort weer meer te kunnen racen met het stuurtje.. Voel ik mij 100% vrouw? Nope, nooit gehad en volgens anderen word ik het ook nooit. Maar daar heb ik ook best wel maling aan. Wel moet er wat ballast uit, dus om in autosport termen te blijve , moet ik iets meer weer richting Chapman zijn principe gaan.. 'Add lightness' (simpel ben ik al)
Ik had het niet over opvoeding of begeleiden etc, maar omdat jij het er wel over hebt, even een verduidelijkingquote:Op maandag 31 juli 2017 18:59 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Vind ik nogal te betwijfelen omdat ik denk dat een kind cq leerkracht het nog niet kan begrijpen. Puur omdat het kind nog van binnen zichzelf ontwikkelt tot zijn of haar 12e jaar. Na het 12e jaar komen pas de hormonen op gang waarna het kind weet dat het een man cq vrouw is. Dus om een kind al te 'verpesten' met overbodige ranculeuze twijfel vind ik nogal grof en misselijkmakend puur omdat het kind zelf zich nog niet kan begrijpen. Dus om hier echt de nadruk op te leggen op school vind ik persoonlijk te ergerlijk voor woorden. Ouders en leerkrachten kunnen het kind ondersteunen als het tekenen en wonderen laat zien van: wtf doe eens normaal gedrag. Op ouderavonden lijkt het mij dan beter imo om dit gedrag te bespreken met leerkrachten. Ouders voeden het kind op. Niet de staat. Zo komt dat nogal vaak op me overPas na hun 16e cq 18e levensjaar is het mogelijk om te begrijpen waarom je je zo voelt. Daarvoor niet echt. Je leeft lukraak. En die tijden moesten wij missen
bareuuu
maar ach, ik sta niet te boek alszijnde: hoertje.
[..]
Tering. Dan ben je opgegroeid met zussen cq zusjes of niet? Vandaar dat je 'erachter' was gekomen en zelf wat 'spoort niet' gedrag vertoonde? Een rolmodel qua vrouw aangehangen? Zo komt het op me over tenminsteIk niet. Alleen maar broers en dergelijke troep. Vandaar zo laat erachter gekomen denk ik. M'n moeders lingerie durfde ik niet aan te trekken. Had ik maar... Of niet?
Zou het niet fijner zijn zonder? Lekker in de bikini op een strand? Lijkt me verschrikkelijk zo'n schurend geval in m'n boxer cq slipAls ik jou was zou ik mezelf zowat kastijden om dat ergerlijke ding toch weg te krijgen. Mannen willen toch maar 1 ding: neuken. Mij krijgen ze niet. Al zat animo vernomen (zat in de ontkenning en kleur beken fase nog op vage datingsites van: waarom doe ik dit? Een beetje mezelf leren kennen en ook wel leuke mensen en gesprekken gehad
toen ik het wist niet meer, gelijk alles verwijdert. Echt een vrouw zijn. Daarvoor was het nog 'spannend' of 'vreemd' wat ik aan het 'onderzoeken' was) maar krijg de pleuris maar. Alleen omdat ik zo'n ding heb? Optyfen gespuis
kan mezelf wel opmaken als het andere geslacht. Maar dat doe ik niet meer. Heb geen zin om elke keer van m'n stokkie te gaan voor de spiegel. En dan weer: werken
(als man)
[..]
Blijft inderdaad een leuke bezigheid. Ook op de weg in een normale auto. Maar het blijft me keer op keer verbazen als ik zie hoe ik heb gereden. Tenminste, in het verleden. Compleet gestrest en gefocust op de weg. Dat gedrag cq gevoel is nu in geen velden of wegen gelukkig meer te bekennen. Echt bewust op een dag sochtends worden als de wekker gaat: ik ben een vrouw. En dan gaan rijden. Dat heeft me enorm geholpen op de weg
Hoe ik als sport dat kan bedrijven weet ik nog niet, ik zie het wel. Was eerst het geval soort van maar nu niet meer. Alles weg gedaan en klaar. Geen overbodige poespas en zaken van me waar ik anders teveel aandacht aan zou schenken. Neemt niet weg dat ik blijf trappen in het openbare leven
Ik snap wat je ermee wil zeggen. Ik wil niet een discussie ontwaren maar zelf zie ik het een beetje zo aan de hand van wat jij me net verteld:quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 07:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik had het niet over opvoeding of begeleiden etc, maar omdat jij het er wel over hebt, even een verduidelijking![]()
Genderdysfore kinderen onder de 12 jaar 'weten' ook nog niet wat gender is, maar ze zijn wie zij zijn in hun hoofd. Dat is wat genderdysforie is, de buitenkant zegt jongen, maar hebben de hersenkenmerken van een meisje (of andersom). Dus dat dan iemand zegt "Hoe kan een kind van 3 a 4 jaar oud nu weten dat ze van andere geslacht is?" Kan je beantwoorden door 'hoe' en 'weten' uit de vraag weg te nemen, ze ZIJN van het andere geslacht OF zitten in een fase dat ze zich zo van het andere geslacht voelen.. Totaal onschuldig iets en daarom belangrijk dat zij vrij gelaten worden in hun doen en laten en niet gevangen worden gehouden in het uiterlijk wat de buitenkant van hen zegt. Tegelijkertijd lopen ouders + kind nog net niet de deur plat bij ge derteam om te zien of hij/zij echt van het 'andere' geslacht is, of dat het een fase betreft.
Klopt dat is niet best. Vooral als dat net een sprankje hoop aan het desbetreffende kind in kwestie heeft gegeven. Hoop doet leven. Maar als het kind in kwestie nog nergens op heeft gehoopt cq hoopt. Dan zie ik niet in waarom het verkeerd is om te vertellen: je moet wachten. Zo word het kind ook wat gebekter en wie weer komt het daadwerkelijke 'probleem' dan ook echt boven tafel. Er kan meer spelen dan genderdysforie. We leven nu anno 2017 in een informatietijdperk. Kinderen zoeken handvaten. En dat kan ook een nadeel zijn voor een kind zijn of haar ontwikkeling (uitsluitend voor hun 12e) die 'moeten' kind zijn. Volwassen worden ze vanzelf wel een keer.quote:Nogmaals, zou je bij elk genderdysfoor kind of kind in zo'n fase moeten vertellen dat zij tot hun 12e moeten wachten, dan ga je wel wat meer ongelukkige ouders + kinderen zien. Kind presteert slecht, raakt opstandig, heel gezin dat ontwricht waar niet alleen het kind zelf de dupe van word, maar ook broers en zusjes en mogelijk ook het gezin in algemeen.. Ziekteverzuim bij ouders, scheiding door verschil van inzicht etc etc etc.
Ellendig bestaan ja. Ook voor mij. Geen bal aan heel m'n schoolgaande jeugd. Echt te triest voor woorden... Constant een opgejaagd gevoel en het moeten bewijzen van je gedaante. Ik doe er meestal luchtig over maar ondertussenquote:Wat betreft school bedoelde ik niet de begeleiding of coming-out, maar als ik naar mijn eigen profiel kijk in die tijd en hoe ik mij voelde, wist ik dat ik anders was dan de andere jongens. Er klopte iets niet. En net zoals dat honden kunnen ruiken dat je bang bent voor honden, weten je klasgenoten ook snel genoeg dat je anders bent en dat is dan al voldoende om het pispaaltje van de klas te worden.
Ah zo inversie of incisie of het omdraaien ervan ofzo. Wel bizar hoe ze dat voor elkaar kunnen krijgen. En nog steeds alles kunnen doen? Geweldigquote:En nee, die dinges van mij heb ik niet meerEven beter lezen Faz3d.. Ze hadden hem nog nodig schreef ik als in 'word hergebruikt ' bij operatie. Nu ook alweer bijna 10 jaar geleden
![]()
![]()
Mooi verhaal, fijn dat je al 12 jaar iemand hebt die je in bezit heeftquote:Ik ben geen tutje, heb niet zoveel met makeup etc etc. Over spijtoptanten zoals begin dit topic, nee geen spijt at all. Enige spijt gevoel dat mij nog wel eens bekruipt is dat ik eerder aan bel had moeten trekken, maar anderzijds had ik mijn vriend dan weer niet ontmoet. Komend weekend 12 jaar samen
Helemaal mee eens met je eerste twee alinea's.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:40 schreef wonderer het volgende:
Bij genderdysfore kinderen is het proces niet "wil ik een jongetje/meisje zijn?" maar "ik ben een jongetje, waarom denkt iedereen dat ik een meisje ben? (of vice versa)"
Genderteams weten prima hoe ze dat moeten begeleiden, hoe ze erachter moeten komen of het werkelijk genderdysforie is of "slechts" gender-nonconform gedrag, en wat de volgende behandelstappen zullen zijn.
Maar ongeacht de oorzaak, waarom zou het kwalijk zijn om een kind de vrijheid te gunnen zich te gedragen op de manier die hem of haar het gelukkigst maakt?
Dankjequote:Op dinsdag 1 augustus 2017 11:03 schreef Ferinia het volgende:
@Faz3D
Veel success met het vumc traject, en hopelijk zal het eea je wat duidelijker worden daar :3
Komt denk ik op hetzelfde neer. Het is geen primaire levensbehoefte. Zo zie ik het tenminste. Niet negatief bedoeld oid. Ik kan het als persoon ook daarmee vergelijken. Ik heb niks nodig qua genderexpressie (openbaar) en gamen doe ik dan wel als kansloze zinloze bezigheidstherapie. Want ik word pas een vrouw als ik het kan zijn. Kan in 1 keer overschakelen naar het lopen doen en handelen van een vrouw. Dat moest ik even mezelf aanleren maar het kan. Dus om gedrag te bevorderen stimuleren in de zin van: zo lukt het je wel heel goed om jezelf te zijnquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 11:10 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het niet over de vrijheid om een hele dag mario cart te spelen, maar over de vrijheid om een jurk te dragen ook al denkt de hele wereld dat je een jongetje bent. Vrijheid van genderexpressie.
Dat is het wel, voor veel mensen. Niet voor niks dat het aantal depressies en zelfmoord(poging)en onder genderdysfore kinderen en jongeren sterk afnemen zodra ze zichzelf mogen zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 11:53 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Komt denk ik op hetzelfde neer. Het is geen primaire levensbehoefte.
Klopt. Het is een schaduwzijde nevenzijde. En dat komt puur omdat ouders van transgenders het niet kunnen begrijpen van hun kind. Evenals de omgeving waar hun in geboren en getogen zijn de uitspraken en gevoelens van de transgender niet goed kunnen plaatsen cq begrijpen. Een transgender beleeft cq ervaart zelf enorm veel twijfel van binnen van hoe zit ik nu in elkaar? Zus of zo? En hun zoeken dan begrip en steun die ze dan niet kunnen vinden omdat die gedachten cq uitspraken totaal niet overeenkwamen met hoe hun eerder waren. Heel de omgeving snapt er geen moer meer van als de transgender in kwestie zich niet duidelijk uit woorden kan spreken en daar bedoel ik mee: zolang een transgender het echt als een last van binnen ervaart. Hoe is het dan mogelijk om als transgender hierover te praten? Nooit per defintie want de transgender weet zichzelf geen raad meer. Alles en alles ligt overhoop van binnen en men weet in zo'n situatie niet meer wat nu goed is om te doen. Ik verkeerde ooit ook in zo'n situatie. En om dan eenmaal alleen maar HOOP van binnen te verkrijgen... M'n tranen lopen weer. HOOP dat ik of de transgender toen voor het eerst zag in haar/het leven dat het kon leven. Echt fucking triest. En dat verkreeg ik wel om naar een psycho te gaan. Ik vatte wat logica van mezelf. (Alles zwierf los, had geen houvast en kunde van mezelf van binnen die ik altijd ervoer. Los als een stuk vergiet. Niks werkt. Alles kapot soort van) En toen ik dat stukje begreep. Toen dramde ik van binnen er op los. Toen leek het weer als vanouds te worden maar sindsdien zag ik altijd HOOP in m'n leven. Vandaar dan ook elders beschreven dat een kind enkel wat hoop nodig heeft. Meer niet. Dan leert het kind ook om zelfstandig cq geduldig te zijn. Om enkel het kind ondersteunend te beantwoorden/bevragen: gaat het wel goed met je? Nee mammie. En wat als we dat aanstaand weekend gaan doen? Vind je dat dan goed? En als het kind dan (eerlijk) antwoord ja. Dan weet men genoeg. Het komt wel goed. Het is niet noodzaak naar mijn inziens om genderexpressie als bittere noodzaak zoals elke dag te aanschouwen. Een kind moet leren leven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 13:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is het wel, voor veel mensen. Niet voor niks dat het aantal depressies en zelfmoord(poging)en onder genderdysfore kinderen en jongeren sterk afnemen zodra ze zichzelf mogen zijn.
Indererdaad, voor het kind zorgen (onderhouden) is al leren leven. En het voorkomen van ziektes gebreken en gevaren inderdaad. Zo kan het kind het gedrag nabootsen van de ouder op ten duur. Ook even kort door de bochtquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:31 schreef Tikbalang het volgende:
Een kind hoeft niet te leren leven, die hoef je alleen te beschermen tegen dingen die gevaarlijk zijn (even kort door de bocht). Een jurk aan trekken (als jongen) valt niet onder iets gevaarlijks, daar doe je jezelf geen schade mee en anderen ook niet.
Vind ik een lastige om hierop te antwoorden. Komt denk ik snel over alszijnde: stel je niet aan. Ik denk dat ik enkel even zeg: ik heb geen last van smeltende ogen cq zelfmedelijden. Dat laat ik me aanpraten. Doe ik niet. Ik ben. (Leidend) Niet gevoel. Gevoelsmatig handelen roept problemen op. Aangezien jij al meld dat jij hier las van 'had' dan is dit een tijdelijk fenomeen wat enkel de desbetreffende persoon in kwestie zelf kan oplossen. Het is mogelijk. Omdat ik er gewoon vanuit ga dat elke transgender gelukkig kan zijn. We hebben met 3 zaken enkel te maken: irritant verleden: onzijdig karakter wat doet twijfelen: vrouw zijn gevoel wat we zowat helemaal kassei wijle kunnen maken en van binnen onder de tafel kunnen geven. Deze 3 zaken spelen zich vaak af in de bewustwording van het 'volledig' vrouw zijn. De weg of stap daarnaartoe van bewustwording. En met volledig bedoel ik dan innerlijke rust. Dat het ook zo aanvoelt. Niet als gemaakt. Maar echt 'normaal' (geen rollenspel in het openbare leven meer, echt gevoelsmatig leren luisteren etc) ben ik ook nog mee bezig maar goedquote:Helaas dat sociale conventie daar net iets anders over denkt, want oh mijn ogen smelten eruit als ik dingen zie die ik niet doe. Dus vanuit die hoek is wel wat problematisch aanwezig, wat ook door gebruikers hier wordt gemeld en ikzelf ook mee te maken heb gehad.
Klopt. Niet volledig negeren maar gewoon meekijken non actief. Een passieve houding aannemen en als blijkt dat het kind iets beter its niet of wel dient te doen. Dan actief luisteren en praten en dergelijke. Dan is het geen 'negeren' maar zien hoe het kind zich ontwikkeld qua gedrag. En inderdaad joh. Voordat een kind 18 is en het lichaam in de ontwikkelingsfase gaat kon die ontwikkeling altijd afgeremd worden. Dus wat dat betreft. Dat komt wel goed.quote:Maar dat is geen reden voor ouders om je transgender gevoelens te negeren. Ook niet te overdrijven maar laat je kind zijn ding doen . Hoe heel het transgender gebeuren zich dan verder ontwikkelt is latere zorg of eerder als het zich heel duidelijk toont.
Okee. Vreemde gewaarwording omdat ik dacht dat ik ook zo was. Vrouw willen zijn heb ik dan ook letterlijk kapot gemaakt. (Gevoelsmatig gelimineerd, ook weer opgelost) Stuur me desnoods een pmquote:Ik ben dan maar een crosdresser en daar zeer content mee. Mijn ouders dachten het ergste toen ze mijn setje kleding vonden op mijn 15e. Probleem was voor hun meer dat ik alles gestolen had en dachten dat mijn tv gevoelens wel van voorbije aard zouden zijn (moest alles weggooien zucht) nou ja dus niet.
Ik vond het inderdaad zelf ook raar....quote:Op zondag 30 juli 2017 07:48 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Hoop dat ik je iets mag vragen!? Kreeg een beetje een naar gevoel bij de opmerking dat je werd aangeraden om laag uitgesneden shirtjes en skins jeans te dragen. Jouw gevoelens betreffen toch je lichaam, hoe jij je wilt uitdrukken als vrouw staat daar toch los van!?
Vind het nogal tegenstrijdig dat anderen gaan bepalen wanneer jij vrouwelijk genoeg gekleed gaat, terwijl de maatschappij aan het ont-genderen is. Ik ken zat vrouwen die niet rondlopen in "uitdagende" kleding, zijn die minder vrouw!?
Is dit een normale gang van zaken, dat doktoren en psychologen gaan vertellen wanneer jij genoeg vrouw bent voor een overgang? En wat zijn dan criteria die bepalen of het vrouwelijk genoeg is? Waarom mag je niet een dertien-in-een-dozijn-vrouw worden, waarom moet het een overdreven stereotypering zijn van een vrouw? Het voelt zo tegenstrijdig allemaal.![]()
Verder wil ik je veel sterkte wensen in je traject!
Ik blijf het bizar vinden dat ze daar zo verschillend over doen. Ik ben daar voor dat groene licht nooit in een jurk of met meer make-up dan wat mascara (en zelfs dat vaak niet eens) binnen gelopen. Ik heb daar nooit enige opmerking over gehoord.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:19 schreef IDontEvenKnow het volgende:
[..]
Ik vond het inderdaad zelf ook raar....
Alsof ik niet op mijn eigen manier, op mijn eigen snelheid dingen mag aanpassen.
Het voelt ook echt alsof ik mij moet bewijzen tegenover het VU... met commentaar als: Je komt hier altijd zo jongensachtig. Wat moet ik dan? Ik kan wel een lading make-up op doen, een pruik op en een beetje verkleedje spelen. Maar daar voel ik mij alleen nog maar ellendiger door. Ik wil juist mijn lichaam veranderen en jammer genoeg heb ik hun daarbij nodig. Als het alleen kleding was, dan waren we snel klaar.
Binnenkort moet ik weer langs, ben benieuwd of ze mij waardig achten voor oestrogenen.
Dankjeweltot nu gaat het nog
Het is wel raar ja, maar ergens begrijp ik het ook wel, het is mij toen ook wel eens gevraagd en ik ben 1 keer in spijkerrok en blousje gekomen, volkomen rot gevoel die dag, je loopt erg onzeker en voor je gevoel met neonreclame om je nek de tram in 'kijk hier, een transgender'.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:37 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden dat ze daar zo verschillend over doen. Ik ben daar voor dat groene licht nooit in een jurk of met meer make-up dan wat mascara (en zelfs dat vaak niet eens) binnen gelopen. Ik heb daar nooit enige opmerking over gehoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:41 schreef Poes. het volgende:
Ik had even een vraag, voel je alsjeblieft niet aangevallen of iets dergelijke, het is puur nieuwsgierigheid;Waar haal je dat vandaan? Zover ik weet identificeert ze zich als biseksueel. Daarbuiten: geaardheid kan evolueren gedurende je leven, zeker als je een beetje in het centrum van het spectrum zit komt verandering nogal eens voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag een opmerking van haar op Facebook staan; ''Dat zal m'n zieke lesbische geest wel zijn''quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:04 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Zover ik weet identificeert ze zich als biseksueel. Daarbuiten: geaardheid kan evolueren gedurende je leven, zeker als je een beetje in het centrum van het spectrum zit komt verandering nogal eens voor.
Ja, het is om te janken. Dit kost letterlijk levens...quote:Op zaterdag 19 januari 2019 15:22 schreef BillDauterive het volgende:
De wachtlijst bij het VUmc loopt wel erg op en is nu al 780 dagen.
De kans dat je omgeving je paspoort ziet is niet heel groot, toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:58 schreef bloempjuh het volgende: Identificeer me helemaal niet met F/V in mijn paspoort en zou graag een X aannemen als die keuze overal voor handen was (en als ik het gevoel zou hebben dat dat in mijn omgeving geaccepteerd zou worden, want niet het geval is).
Goed bezigquote:Op zaterdag 7 maart 2020 04:28 schreef Tikbalang het volgende:
Nou ja ik kleed mij voornamelijk als vrouw, tegenwoordig ook helemaal uit de kast. Bijna iedereen die ik ken weet het en zo ook lekker stappen en doen.
Jammer dat je (ex-)vrouw het niet accepteert. Ik kan het wel begrijpen, voor haar verandert haar man ineens in een vrouw. Aan de andere kant zou ze ook zien dat je beter in je vel zit en dat je waarschijnlijk een stuk gelukkiger wordt. Hopelijk komt die scheiding er snel door!quote:Wel jammer ik had een vrouw (getrouwd) waarvan ik dacht die accepteert het. Maar werd steeds minder dus nu gescheiden sinds begin dit jaar. Nu nog even wachten tot ik thuis ben, papier tekenen en dan ook voor de burgerlijke staat gescheiden. Nadeel van varen, duurt even voor je weer thuis bent en dat soort dingen kan niet via de mail met een gescande pdf ofzo.
Nou wat ik doe is alles paspoort paspoort. Zeker jammer dat wereldwijd het X er zeker lang nog niet gaat komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De kans dat je omgeving je paspoort ziet is niet heel groot, toch?![]()
Het zou eens tijd worden dat de 'x' een valide optie is.
[..]
Goed bezig
[..]
Jammer dat je (ex-)vrouw het niet accepteert. Ik kan het wel begrijpen, voor haar verandert haar man ineens in een vrouw. Aan de andere kant zou ze ook zien dat je beter in je vel zit en dat je waarschijnlijk een stuk gelukkiger wordt. Hopelijk komt die scheiding er snel door!
Is het niet lastig om te werken in landen waar transgender personen minder geaccepteer worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |