abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 juni 2017 @ 20:54:58 #125
163650 Greys
pi_171819936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:33 schreef icloud het volgende:
Hoe weten we eigenlijk dat ze ontvoerd danwel verdwenen zijn? Ze hebben geen contact opgenomen of zijn niet op tijd terug gekeerd dus gaan we er van uit dat ze ontvoerd zijn?

Terwijl ze ook met hun auto in de greppel kunnen liggen?
Uit NOS bericht (en was ook op tv bij Een Vandaag geloof ik) :

quote:
De twee werden volgens informatie van het leger zaterdag op een weg in de regio Catatumbo, in het noorden van Colombia, tegengehouden. In dit gebied dat grenst aan Venezuela, zijn allerlei gewapende milities actief.
Ze zullen wel reden hebben om dat te zeggen/weten dat ze werden tegengehouden. Misschien werden ze door een taxi gereden die wel door mocht later, of mss auto daar gevonden, of hebben ze dat nog snel mobiel kunnen doorgeven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171820022
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:50 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Je impliceert dat ze daarna dood op slag waren, wat bij een greppel behoorlijk onwaarschijnlijk is. Zelfs als ze bewust waren geraakt doir het geweld, ook onwaarschijnlijk, dan nog zouden ze na een tijdje weer wakker zijn geworden. En dus de weg naar huis of naar het ziekenhuis hebben gezocht. Maar ja, vroywen weten toch niks van autorijden.

Tenzij ze ontvoerd werden. Ook dat geldt voor het ongelukscenario.
Er wordt bericht dat ze ontvoerd zijn en alle berichten over ontvoeringen door de diverse groeperingen zijn tot nu toe altijd waar geweest, dus waarom zou men er uitgerekend bij Bolt volledig naastzitten en naar 99,95% accuraat berichten gaan.

Wat ik hierboven schreef. Er is waarschijnlijk al een eis gesteld door de groepering. Maar men zal over dat soort dingen nooit snel in de media rapporteren zolang de authoriteiten nog in onderhandeling zijn.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:04:18 #127
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171820255
:o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_171820346
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er wordt bericht dat ze ontvoerd zijn en alle berichten over ontvoeringen door de diverse groeperingen zijn tot nu toe altijd waar geweest, dus waarom zou men er uitgerekend bij Bolt volledig naastzitten en naar 99,95% accuraat berichten gaan.

Wat ik hierboven schreef. Er is waarschijnlijk al een eis gesteld door de groepering. Maar men zal over dat soort dingen nooit snel in de media rapporteren zolang de authoriteiten nog in onderhandeling zijn.
Natuurlijk is het een ontvoering, maar er moeten altijd van die tegendraadse zeurpieten anders beweren. Denkende dat dit een kletspraat is. En dan moeten we drie of vier pagina's aan reacties verspillen, om hen te laten zien dat hun idiote theoriën niet waar zijn. Dat is het nadeel van het internet, totaal clueloos plebs komen doordraaien over alles.
pi_171820479
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:07 schreef Hdero het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een ontvoering, maar er moeten altijd van die tegendraadse zeurpieten anders beweren. Denkende dat dit een kletspraat is. En dan moeten we drie of vier pagina's aan reacties verspillen, om hen te laten zien dat hun idiote theoriën niet waar zijn. Dat is het nadeel van het internet, totaal clueloos plebs komen doordraaien over alles.
Laat ze lekker naar BNW gaan. Daar zijn "beroemde mensen waar we van houden" altijd onschendbaar.

Het verbaast mij juist dat hij in de 20 jaar nog nooit eerder ontvoerd is geweest.
pi_171820976
Los extranjeros se transportaban en una camioneta Renault Duster cuando fueron interceptados.

Foreigners were transported in a Renault Duster van when they were intercepted

http://www.eltiempo.com/j(...)-de-santander-100550

Tras ser retenidos por un grupo armado, el Ejército y la policía admitieron la posibilidad de que hayan sido secuestrados por guerrilleros del Ejército de Liberación Nacional (ELN), la segunda fuerza rebelde del país.

After being detained by an armed group, the army and police admitted the possibility that they had been abducted by guerrillas from the National Liberation Army (ELN), the country's second rebel force.

http://www.lanacion.com.a(...)landeses-en-colombia

In beide artikelen wordt ook de criminele bende Los Pelusos genoemd

En la región, con extensas plantaciones de hoja de coca, materia prima de la cocaína, también tiene presencia una banda criminal conocida como Los Pelusos, dedicada al narcotráfico

In the region, with extensive plantations of coca leaf, raw material of cocaine, also has a criminal band known as Los Pelusos, dedicated to drug trafficking
pi_171821095
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk dat de Colombiaanse autoriteiten en media dat na de ervaring met de Farc, deze groepering en de paramilitairen wel redelijk goed kunnen aangeven. Wellicht heeft iemand dat per telefoon bevestigd, misschien dat de leiding wel wat geeist heeft al. Dat men in Nederland en Colombia niet alle details meekrijgt is omdat dergelijke details het proces verstoren. Over details van onderhandelingen wordt gaande het proces nooit bericht.

Journalisten krijgen vaak politiebewaking maar Derk heeft zichzelf waarschijnlijk als pro beschouwd na decenia in het buitenland en op zn best een verkenner in de hand genomen. Iets dat hij wel vaker had in zn programmas.
Colombiaanse autoriteiten zeggen nog bevestiging te zoeken van de ontvoering.
Zie post #115.
pi_171821540
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Colombiaanse autoriteiten zeggen nog bevestiging te zoeken van de ontvoering.
Zie post #115.
Dit lijkt me toch duidelijk,

Ministerie van Defensie tweet;

Defensoría delPueblo ✔ @DefensoriaCol
.@DefensoriaCol exige inmediata liberación de dos holandeses retenidos hoy en El Tarra, Norte de Santander
23:20 - 19 Jun 2017

Defender of the People ✔ @DefensoriaCol
. @ DefensoriaCol demands immediate release of two Dutch retained today in El Tarra, Norte de Santander
23:20 - 19 Jun 2017

For its part, the police said in a statement that in the village of Filogringo, belonging to El Tarra, the two Dutch were "detained", "who were carrying out journalistic activities"

http://www.elcolombiano.c(...)-catatumbo-LY6753195
pi_171821852
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Los extranjeros se transportaban en una camioneta Renault Duster cuando fueron interceptados.

Foreigners were transported in a Renault Duster van when they were intercepted

http://www.eltiempo.com/j(...)-de-santander-100550

Tras ser retenidos por un grupo armado, el Ejército y la policía admitieron la posibilidad de que hayan sido secuestrados por guerrilleros del Ejército de Liberación Nacional (ELN), la segunda fuerza rebelde del país.

After being detained by an armed group, the army and police admitted the possibility that they had been abducted by guerrillas from the National Liberation Army (ELN), the country's second rebel force.

http://www.lanacion.com.a(...)landeses-en-colombia

In beide artikelen wordt ook de criminele bende Los Pelusos genoemd

En la región, con extensas plantaciones de hoja de coca, materia prima de la cocaína, también tiene presencia una banda criminal conocida como Los Pelusos, dedicada al narcotráfico

In the region, with extensive plantations of coca leaf, raw material of cocaine, also has a criminal band known as Los Pelusos, dedicated to drug trafficking

Praktisch wagentje voor ontvoeringen. Beter dan de hele handel in een twingo proppen.
pi_171822379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:34 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat met de FARC gaat zijn nu deze beweging in principe niet meer bestaat. Ik geloof niet dat alle voormalige FARC-leden zomaar stoppen met wat ze doen. Volgens mij komt er een enorm machtsvacuum in Colombia.
Precies wat jij schreef ook in dit artikel van 2016
the current situation in this region is complex, with a tendency to aggravate, as the signing of the final agreement with the FARC approaches, because there are various criminal actors who are trying to relocate in Those territorial vacuums and the control that would leave the subversive group.
http://www.eltiempo.com/archivo/documento/CMS-16601358
The municipality of El Tarra, in the Catatumbo region, is considered by authorities and human rights organizations as a strategic corridor for the FARC, the Eln and the dissident Epl known as the 'Pelusos', and drug trafficking.
pi_171822751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:36 schreef Beathoven het volgende:
De laatste buitenlander die door deze groepering ontvoerd was is pas na 7 maanden weer vrijgelaten.
Wel goed dat de cameraman erbij is. Dan hebben we straks in ieder geval de beelden.

Maar het is wel heel kut. Zeker ook voor de achterblijvers.
pi_171823039
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:12 schreef praadje het volgende:

[..]

Wel goed dat de cameraman erbij is. Dan hebben we straks in ieder geval de beelden.

Maar het is wel heel kut. Zeker ook voor de achterblijvers.
Dat soort rebellen wil hun propaganda graag de wereld in helpen dus het zou kunnen dat er nog 'in dienst van..' wordt gefilmd.
pi_171823137
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat soort rebellen wil hun propaganda graag de wereld in helpen dus het zou kunnen dat er nog 'in dienst van..' wordt gefilmd.
Hopeljk is het een internetcamera met directe verbinding.

En misschien is het een idee om journalisten in gevarenzones stiekem uit te rusten met een gps-zender, desnoods ingebouwd in bijv een camera. Een gewapend beveilingsteam kwam bij mij ook op, maar dan moet dat een vuurgevecht aan willen gaan.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:30:47 #138
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_171823455
Nu Jinek over Colombia.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_171823511
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

En misschien is het een idee om journalisten in gevarenzones stiekem uit te rusten met een gps-zender, desnoods ingebouwd in bijv een camera. Een gewapend beveilingsteam kwam bij mij ook op, maar dan moet dat een vuurgevecht aan willen gaan.
In het verleden zijn zo duizenden mensen in gijzeling genomen. Vorig jaar werd nog een Spaanse journalist vastgehouden en kort daarop ook twee Colombiaanse journalisten die van de zaak verslag wilden doen. Allen werden vrijgelaten, waarschijnlijk na het betalen van losgeld. En in 2013 werd de Canadees Gernot Wober zeven maanden door de ELN gegijzeld. De ELN eiste van zijn werkgever, een mijnbouwbedrijf uit Toronto, dat zij zouden stoppen met het zoeken naar goud in het noorden van Colombia. Het bedrijf zag van het plan af en Wober werd vrijgelaten.

ach zeven maanden, niet zeven jaar. ik had t terloops gelezen. correctie.

Hieruit opmakend zit Derk niet in het allerslechtste gezelschap.

-in onderhandelingen met de regering
- gijzelingen om het eigen voortbestaan te financieren
- redelijke politieke eis waar aan tegemoetgekomen is zonder geweld (mbt het mijnbouwbedrijf).

Ze kunnen niet op mn sympathie rekenen maar het is geen IS of iets dergelijks. Een vuurgevecht zou incompetente overkill zijn.

verder denk ik niet dat Derk voor dit voorval begon aan enige zekerheden zou willen beginnen. Die meende werkelijk dat het land zn achtertuin was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 20-06-2017 22:37:15 ]
pi_171823583
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

Is er in dat gebied iets om verbinding mee te maken dan?
pi_171823780
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

de rebellen onderhandelen ook met de buitenwereld dus er zal mogelijk wel iets zijn.
pi_171823945
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou ja, nieuwspresentatoren zijn doorgaans uitgerust met satellietcamera's dacht ik, tenmimste van die lange armen met schotels bovenop een bestelwagen gebouwd.
pi_171823970
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

de rebellen onderhandelen ook met de buitenwereld dus er zal mogelijk wel iets zijn.
Heb ze net zitten te vertellen bij Jinek die Colombia expert, communicatie met die groeperingen gaat via radio.
pi_171823981
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kijkt stiekem hun wifi-wachtwoord af als ze hun rug toedraaien. :')
pi_171823987
quote:
Ontvoerde Derk Bolt komt over enkele uren vrij

Een vertegenwoordiger van de Colombiaanse mensenrechtenorganisatie Comisión Humanitaria heeft vanavond bevestigd dat Spoorloos-presentator Derk Bolt (62) en cameraman Eugenio Follender Grossfeld zijn ontvoerd. ,,De twee zijn meegenomen door guerillabeweging ELN, maken het naar omstandigheden goed en komen over enkele uren vrij'', aldus Comisión Humanitaria-lid Richard Claro.

Volgens Claro heeft de Nationale Ombudsman vandaag met succes bemiddeld voor de vrijlating van Bolt en de cameraman. Of dat daadwerkelijk zo is, is onduidelijk. De website Caracol Radio is vooralsnog het enige Colombiaanse medium dat rept over een op handen zijn vrijlating.
Aldus het AD.

http://www.ad.nl/dossier-(...)-uren-vrij~ac2ea912/
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 juni 2017 @ 22:47:48 #146
163650 Greys
pi_171824079
Oh dat zou mooi zijn!
(stiekem wel benieuwd wat de prijs daarvoor was)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171824093
ALS JE DIT LEEST DERK VOLHOUDEN KEREL WE HOUDEN VAN JE 11!1!!11!1!1!!1
U MAD?
pi_171824110
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Heb ze net zitten te vertellen bij Jinek die Colombia expert, communicatie met die groeperingen gaat via radio.
Ach kijk aan. Ik heb geen Jinek hier.
pi_171824124
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Radio kan wel degelijk afgeluisterd worden, maar moeilijk opgespoord lijkt me.
pi_171824137
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:48 schreef de_boswachter het volgende:
pi_171824194
quote:
pi_171824203
quote:
DERKIE, KEREL.. ALS JE DIT LEEST, WIJ KUNNEN GEEN ZAK DOEN HIER MAAR DE AMBASSADE IS DERMET BEZIG1!!!!

komt wel aan zo denk ik.
pi_171824213
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

DERKIE, KEREL.. ALS JE DIT LEEST, WIJ KUNNEN GEEN ZAK DOEN HIER MAAR DE AMBASSADE IS DERMET BEZIG1!!!!

komt wel aan zo denk ik.
_O- _O- _O-
pi_171824313
Jullie kennen hem allemaal persoonlijk nu.
pi_171824362
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:54 schreef Hdero het volgende:
Jullie kennen hem allemaal persoonlijk nu.
Ik kijk al jaren zijn programma. Komt wel heel dichtbij zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')