ok, dan weet ik het.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:17 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Welke? De boxset is 40 euro. Ramses '97 is 20 euro (te bestellen via: http://www.american-songb(...)l/paginas/winkel.htm)
Maar toentertijd speelden ze het allemaal ook in één middagje in, met één of twee microfoontjes ervoor, waardoor je de foutjes een stuk minder hoorde.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:20 schreef Sammy3000 het volgende:
En hoe fantastisch is het toch dat men 30 jaar geleden voor een nieuwe plaat een heel orkest uit de kast trekt voor de begeleiding van de artiest... Het is duidelijk dat de muziekindustrie nog niet gehoord had van bezuinigen en minimaliseren! Ge-wel-dig!!!
quote:Op maandag 8 mei 2006 20:59 schreef Sammy3000 het volgende:
28 oktober 2004.
Luxor Theater, Rotterdam
Liesbeth List geeft haar theaterconcert Van Shaffy Tot Piaf.
Ineens staat Hij daar.
Langzaam strompelend loopt Hij het podium op.
Wankelt en weet zich geen raad met de enthousiaste en luidruchtige begroeting vanuit de zaal.
Je voelt veel mensen geemotioneerd raken.
Maar ook vertwijfeld. Hier staat de schaduw van de man die Hij ooit was.
Is het niet zielig dat Hij daar zo staat?
Maar dan brengt Hij de microfoon naar zijn mond en begint te zingen.
Wat een passie zit er nog steeds in Hem!
Wat een stem heeft Hij nog steeds!
Hoe mooi is het om een uitverkochte zaal gezamenlijk kippenvel te voelen hebben!
Grandioos!
Ramses Shaffy is God!!!![]()
Ja je het filmpje overigens nog ergens online zetten? Ik ben toch wel benieuwd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:26 schreef scanman01 het volgende:
Ben vanavond naar Ramses Shaffy geweest in Zwolle. Wat heeft de man nog steeds een mooie stem.
Het was kort, maar zeer ontroerend. De groep 'Alderliefste' begeleidde Ramses tijdens 'Laat me', 'Stil in Amsterdam', een stukje 'Shaffy Cantate' en ook nog 'Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder'. Ik heb genoten. De man kan haast niet meer lopen, maar hij is echt een levende legende.
Ik heb een film gemaakt en dit zijn twee captures daarvan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tof. Bedankt voor de moeite alvast.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:44 schreef scanman01 het volgende:
Ik heb een mpg clip gemaakt van 'Zing, vecht....'. Omdat ik te dicht bij de speakers stond, klinkt het geluid niet echt lekker (het vervormt wat), maar toch nog wel de moeite waard volgens mij. De clip staat nu op rapidshare en is 100mb groot.
http://rapidshare.de/file(...)gustus_2006.mpg.html
Voor de mensen die niet weten hoe rapidshare werkt: Op die pagina naar beneden scrollen en rechtsonder op "Free" klikken. Op de pagina die dan in beeld komt weer naar onderen scrollen en met de rechtermuisknop achter "from Cogent-network:" op de link klikken en 'doel opslaan als' (save target as) kiezen.
Jeetje, dat filmpje is wel heel erg...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:28 schreef Wepeel2 het volgende:
Toen de single Laat Me net uit was heb ik een tweetal erg goede opnames gehoord/ gezien (bij Paul de Leeuw en Giel), maar ik heb ook dit filmpje van afgelopen week gezien: tim.active24blog.com/3353/
Dat is vooral erg pijnlijk om te zien.
En ik was er bij.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:02 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Jeetje, dat filmpje is wel heel erg...
Hij had een slechte dag denk ik, want gisteren in Zwolle ging het veel beter. Bekijk het filmpje maar!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:07 schreef fratsman het volgende:
Treurig om te zien hoe zo'n man is afgetakeld, De trouwe fans die vooraan stonden hadden de tranen in de ogen staan...
Is inderdaad een wereld van verschil. En bij Giel was ie ook goed, al is dat al weer een tijdje geleden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:10 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hij had een slechte dag denk ik, want gisteren in Zwolle ging het veel beter. Bekijk het filmpje maar!
Zijn stem is nauwelijks veranderd. De hoge delen haalt hij natuurlijk niet meer, maar de rest was prima.
Nou zijn stem is echt wel wat meer versleten, maar inderdaad, vooral bij de uithalen merk je dat goed. Het echte probleem is dat hij totaal geen gevoel voor ritme meer heeft. Ik denk ook niet dat iemand medelijden met Ramses hoeft te hebben want hij is altijd al een bezienswaardigheid geweest die zich niets aantrok van de mensen om hem heen. Maar ik hoop niet dat hij straks als een soort van Willy Batenburg overal mag komen opdraven.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:10 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hij had een slechte dag denk ik, want gisteren in Zwolle ging het veel beter. Bekijk het filmpje maar!
Zijn stem is nauwelijks veranderd. De hoge delen haalt hij natuurlijk niet meer, maar de rest was prima.
Vind ik helemaal niet en je doet Ramses onrecht om het zo te noemen. Ik vond het geweldig wat hij deed en volgens mij was iedereen in het publiek het daar wel mee eens. Ik hoorde vele mensen zeggen dat ze kippenvel hadden, zo onder de indruk waren ze. Ik hoop dat hij nog jaren doorgaat met dit soort ooptredens.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:56 schreef The_Verve het volgende:
Toch triest om Ramses zo te zien...
En zoals ik daar dus ook al schreef:quote:De dagelijkse tv talkshow Knevel&Van den Brink (K&VDB) wordt van maandag 30 april tot en met vrijdag 8 juni elke werkdag uitgezonden op Nederland 1. Vanavond om 22:55 de allereerste aflevering.
De gasten vanavond:
- Ramses Shaffy zingt voor het eerst van zijn nieuwe album
- Thomas Erdbrink, NRC-correspondent in Iran
- Felix Rottenberg over de crisis bij de PvdA
- Michiel Veenstra, 3FM-dj die terugkeert van de Noordpool, waar hij draaide tegen de klimaatopwarming
Onder voorbehoud
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |