M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:05 |
![]() 24 Heures Du Mans 2017 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2016 en vooruitblik In 2016 won Toyota de 24 uren van Le Mans. Tenminste... dat dacht iedereen. Met nog slechts 5 minuten op de klok sloeg het noodlot toe voor de #5 Toyota, en ging Porsche #2 er met de winst vandoor. Dit jaar is Audi niet meer van de partij en staat Toyota met 3 auto's aan de start. Gaat het ze dan eindelijk lukken? Lees de volledige voorbeschouwing op de Frontpage en bekijk de dramatische finish van vorig jaar hier terug ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Neel Jani - Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2016): ![]() Entry list 2017 (pdf) ![]() ![]() • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:17 (schatting) • 875kg (hybride), 830kg (non-hybride) • 50.1L tank voor diesel diesel, 62.3L voor hybride benzine, 75L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem (2,4,6 of 8 MJ) moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 830 kilo). Op de testdag bleken de auto's ondanks meer aerodynamische restricties ten opzichte van 2016 gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de ronderecords uit 2015. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 wederom op het spel, zeker nu de auto's misschien wel sneller zijn dan ooit. ![]() ![]() • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemers in closed cockpit auto's rijden. Dat is een gevolg van nieuwe regelgeving in 2017 en hoewel in theorie open top auto's nog mee mochten doen heeft niemand hiervoor gekozen. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. ![]() ![]() • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en Ford. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am ![]() ![]() • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. ![]() Zondag 4 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 14 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 15 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 17 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand, maandabonnement niet vanuit Nederland te bestellen) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten • Fan made live timing inclusief sectors Spotter Guide • Spotter Guide 2017, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • 24 uur van Le Mans: Ferrari hard de muur in Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() ALMS championship ![]() Blancpain Endurance series ![]() | |
Woods | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:06 |
Tragisch | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:06 |
Mag hopen dat ie wordt bestraft. | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:07 |
Race director: under investigation. Dat mag ik hopen ![]() | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:07 |
Volgens mij heb ik wat gemist? ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:07 |
Under investigation. Vaxiviere is wel klaar hoop ik. wat een giga fout. ze zijn ook nog buren in de pits ![]() | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:08 |
Ja duidelijk, wat een idioot! | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:08 |
zet er maar alvast een camera bij ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:09 |
Was een nieuw chassis welke het team net deze week had gekregen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:12 |
Zou me niet verbazen als de race er voor hem na deze stint op zit | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:14 |
Ligt dan het hele team eruit? Had begrepen dat iedere coureur minimaal 6 uur achter het stuur moet zitten. | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:14 |
Wat is er gebeurd? ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:15 |
360° Artcar ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:15 |
Nee team kan gewoon door, het is wel eens vaker gebeurd | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:15 |
Vaxivierre (28 LMP2) --> Kaffer (82 GTE Pro Ferrari) --> muur
| |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:15 |
Tsja, foutje kan gebeuren zou je zeggen maar dit was wel heel dom. | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:16 |
Klinkt als een eerder incident deze avond... | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:20 |
Zone 2 wordt ook slowzone dus om zwaar spul naar de plek te brengen om de vangrails te repareren. Race director is in elk geval duidelijk ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:20 |
Die is lek | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:20 |
Huh wat is dit nu weer met die Ferrari | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:21 |
Die baancommissarissen moesten wegduiken voor de Ferrari die de vangrail in ging. | |
kaasplankje | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:21 |
@beach ik ga hopelijk volgend jaar naar Le Mans met mijn swagger. | |
MrBanaan1 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:21 |
Wat stom dat de Jumbo wagen er niet langs gaat ![]() | |
zoem | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:22 |
Daar gaat de band ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:23 |
Die band heeft z'n beste tijd gehad | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:24 |
Kwam wel netjes precies bij de marshalls uit ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:24 |
Snel op te ruimen | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:24 |
RIP Djumbo | |
MrBanaan1 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:25 |
Nooo ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:25 |
Die heeft contact gehad met de 61 zo te lezen | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:25 |
Dus toch? Op Eurosport (Engels) zeiden ze dat de Ferrari met de lekke band de Jumbo car had geraakt. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:26 |
Race control investigating incident between 29 and 61 | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:27 |
Ai ai Porsche verliest heeel veel tijd hier | |
zoem | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:28 |
Een beetje coureur weet dat je geen druk moet zetten op de kant waar de band lek is ![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:28 |
Verdomme even 5 minuten weg, wat gebeurde met de Jumbo? ![]() ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:29 |
Ferrari geraakt volgens mij | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:29 |
Lek gereden | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:29 |
klopt | |
beantherio | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:29 |
Oh, that reminds me: ik had nog wat boodschappen moeten halen. Borrelnootjes zijn op. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:29 |
Wasrschijnlijk de #61 Ferrari geraakt. Beiden een lekke band. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:30 |
Waarom komt Lotterer nu niet binnen eigenlijk? | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:31 |
Nu. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:32 |
Dit moest ook wel, scheelt een seconde of 25 nu met die slow zones | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:34 |
Jumbo weer naar buiten met Frits achter het stuur en een nieuwe neus | |
Marcoss | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:35 |
Waarom heeft Allard zo'n helm op joh? ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:35 |
Is de Yellow zone verder naar voren getrokken? Daarnet begon die nog in Tetre Rouge..... | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:35 |
Veiligheid, hebben ze in de MotoGP ook tegenwoordig ![]() | |
Beach | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:35 |
veiligheid | |
MrBanaan1 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:35 |
Toch contact geweest. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:35 |
Zone 2 is erbij gepakt om materiaal naar 3 te verplaatsen. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:36 |
jep (nu niet meer) | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:37 |
dank u. Niet meegekregen, teveel Jung in de buurt vragend naar hun fles ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:38 |
24 uur wakker laten alvast, trainen voor in het latere leven om zonder moeite de hele 24u van Le Mans te kunnen kijken dan ![]() | |
Marcoss | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:39 |
Ook lekker zonder spiegels.. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:39 |
Het veld is wel mooi in elkaar geschoven. Top 3 nu binnen 32 seconden | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:40 |
Lijkt me ook wel een safety-dingetje zo zonder spiegel rijden. | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:40 |
Met een spotter gewerkt ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:41 |
Tot nu toe de race niet kunnen kijken. Is Vaxivierre nog gestraft voor die stomme actie? | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:42 |
Under investigation. En het viel wel best mee. | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:44 |
Pardon? Was een ongeloofelijk domme fout die de race van een ander heeft beeïndigd. Dat valt mij niet mee hoor. | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:44 |
Nee hoor. Het was een kleine touch met helaas grote gevolgen. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:46 |
Kleine touch maar een grote (typische rookie) fout. | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:46 |
Hij kwam toch gewoon veel te vroeg naar links om de chicane aan te snijden? Dat was maar een kleine touché ja, maar klein genoeg om fout te gaan. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:47 |
Dat schatte hij redelijk verkeerd in ja. | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:48 |
Ze kunnen bijna gewoon van het hele circuit een slowzone maken. | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:48 |
Nou niet veel te vroeg, ik denk dat hij de Ferrari niet meer kon zien. Dat is geen excuus, maar er wordt hier gedaan alsof hij met opzet die tik uitdeelde of de Ferrari probeerde af te snijden. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:48 |
Volgens mij heb ik dat niemand zien zeggen | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:49 |
Ja inderdaad. Slow zones als concept prima, maar het komt zo langzamerhand weer op een punt dat we meer racen met slow zones dan zonder. En het wordt elk jaar erger. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:49 |
Klopt, het leek daar niet eens op eigenlijk. Iedereen is het er vooral over eens dat het een fout was. | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:50 |
Het was gewoon een hele grote fout; als jij of ik dit maandagochtend op de snelweg doet, dan zijn we ons rijbewijs kwijt. | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:50 |
Waarom? Nu kan er nog geracet worden op de rest van het circuit. Heb je liever een SC? | |
Beach | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:50 |
Die slow zones zijn veel te lang. | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:51 |
Nou nee. Kleine fout met grote gevolgen. Ze raakten elkaar nauwelijks. | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:51 |
Ik kijk formule 1. Ik ben gewend aan optochten. Dit is gewoon verwarrend, al dat ge-race. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:51 |
Grote fout, kleine touch, grote gevolgen ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:52 |
Man man man | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:52 |
Daar kwam een Ford door de Porsche Curves zwabberen | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:53 |
![]() | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:53 |
Deze miste ik even. Vaxivierre was geblesseerd en zou eigenlijk niet rijden, dus hebben ze Nicky Catsburg als vervanger opgeroepen. Maar vlak voor de 24 uur was Vaxivierre toch fit genoeg om te rijden, maar niet fit genoeg om zo'n fout te maken. ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:53 |
Slow zones zijn weg ![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:54 |
Het geluid van die Corvette ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:54 |
Ik zet in op de corvette in pro klasse | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:55 |
Alleen als de Astons kapot gaan. | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:56 |
Die Jackie Chan raakte die Toyota echt bijna | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:56 |
En weer een slow zone ![]() | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:56 |
dat was close, welke Toyota was het? | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:57 |
Top 3 binnen 27 seconden. ![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:57 |
Geen idee ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:57 |
Jammer dat de live timing weer eens niet klopt ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:57 |
David CHeng, | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:58 |
Die rijdt niet in een Toyota ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:58 |
Ik dacht die in het grind stond. ![]() | |
Beach | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:59 |
is dat een klein kind of een vrouw in dat pak | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:59 |
Lotterer gaat die LMP2 zo raken ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:59 |
ik gebruik andere live timing, wat zegt die van jou? ![]() | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:59 |
het ging om de Toyota die bijna samen met hem in de grindbak stond | |
Red_85 | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:59 |
Drukt er ook veel te snel op. En ze zijn veel te lang. Voor 1 bocht een hele sector van 6km.. Flikker op. Racen!!!! | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:00 |
http://www.porsche.com/specials/en/international/lemans/live/ http://www.fiawec.com/en/live De een heeft het over een ronde, de ander over 32 seconden en wie er op kop ligt wisselt ook nog wel eens aangezien de één dan 2 ronden achter loopt ofzo ![]() | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:01 |
beetje zoals de live timing bij de tijdrit van de giro dus ![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:01 |
Vroeg ik me ook af ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:02 |
Kwart van de race achter de rug en de top-3 dus op grofweg een half minuutje, dat is in elk geval mooi. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:02 |
Check! die van Porsche heb ik ook aan, volgens mij klopt die | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:02 |
Als er verschil in aantal ronden staat heeft die van Porsche er meer ja ![]() Jammer dat je daar niet per klasse kunt selecteren, zodat de verschillen ook handiger te lezen zijn. | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:03 |
Nee hoor, race is afgelopen Porsche kan wel inpakken ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:03 |
Dat vind ik ook jammer! Als ze daar nu nog de kleurtjes hadden dan was het ideaal. Is niet zo vaak dat de officiële live timing zo moeilijk doet | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:04 |
![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:06 |
Hoe ze zo'n nieuwe neus er op zetten ![]() Het is net lego. ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:07 |
![]() ![]() | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:08 |
hoe veel zouden ze er per auto extra bij hebben? | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:08 |
Stuk of 5 gok ik? | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:09 |
7 minuten stop/go penalty voor het incident met de Risi Ferarri #82 | |
Woods | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:09 |
7 minuten ![]() | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:09 |
komen ze goed weg mee dan | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:09 |
ouch ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:09 |
Gerechtigheid | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:10 |
Harde straf, maar terecht. | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:10 |
7 minuten is ook wel heel veel ![]() Maar goed, wat wil je anders voor straf uitdelen? | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:10 |
"Real people, real hairloss....." "Hi I'm Chris ... and I'm an actor" ![]() | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:10 |
auto afstaan aan de getroffen partij ![]() | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:10 |
Op Eurosport hebben ze het over de enige coureur die sinds 1982 een DQ gehad heeft, maar ze noemen z'n naam niet ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:10 |
2 rondjes effectief | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:11 |
Zou wel eerlijk zijn ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:11 |
Dit is meer een signaal aan de andere LMP2 coureurs dat ze nog voorzichtiger moeten zijn. | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:11 |
Neem aan dat ze tijdens die stop en go niet aan de auto mogen sleutelen? | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:12 |
Anders is het een pitstop hè ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:12 |
klopt | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:12 |
Dat is ook weer zo ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:13 |
#8 Toyota vlak achter de #1 Porsche nu | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:14 |
zou leuk zijn in de formule 1. Zie je op eens Ocon in een Ferrari rijden ![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:17 |
Corvette lekker LMP1's blocken, ja joh ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:19 |
Het gat tussen de 7 en 1 is bijna gehalveerd in een uur, trouwens. | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:19 |
komt lekker dicht op elkaar zo | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:20 |
mja, zo vreemd is dat niet. Je kunt niet altijd ruimte geven | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:20 |
Daar was niets mis, iedereen deed daar wat ie moest doen. De Toyota rijder zal ook niet klagen. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:22 |
Dus... de top 3 binnen 25 seconden en ook de enige auto's nog in de lead lap | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:22 |
Precies. Dit zijn dus de dingen die je tegen komt met 4 klassen op 1 baan. Als je dan niet je verstand erbij hebt kun je een McNish-je hebben. ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:23 |
Car #67 under investigation for overtaking in slow zone | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:23 |
Car #63 under investigation for overtaking in slow zone | |
IkBenUniek | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:23 |
alle live timing ligt er weer eens uit, dat is echt ieder jaar weer een drama | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:24 |
Toyota gaat voor een 14 lap stint voor het eerst. | |
MrBanaan1 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:26 |
Even weggeweest enzo, nu weer even serieuzer kijken. Gaat soms wel vervelen, met die safezones net. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:26 |
In GTE Pro komen er snellere tijden. 3:51.733 nu door Westbrook in de #69 | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:26 |
Ligier #32 investigated for overtake in slow zone | |
IkBenUniek | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:26 |
@m90 heb je ergens live timing? bij mij zit alles vast in lap 99 | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:27 |
Dat vond ik in het verleden toch wel meevallen, of laat mijn geheugen me in de steek ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:28 |
Voor GTE (in Youtube zelf wisselen naar de garage cam). Ze laten nu alleen de tweede sheet zien. Als er meer uitvallers komen zal de eerste sheet ook komen (dus met lmp1 en lmp2) Voor LMP1 (rechts bovenin beeld) | |
IkBenUniek | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:30 |
dank je | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:30 |
Toyota gaat zo aan de leiding | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:30 |
Porsche dus ook 14 laps en nu zitten de #1 en #8 were vlak achter elkaar | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:31 |
Pfff Nakajima | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:32 |
En ervoorbij | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:32 |
Zo wat een snelheidsverschil | |
komrad | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:33 |
Zowaar een inhaalactie in de LMP1 | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:33 |
Black/white flag voor #71 (constant abuse of track limts) | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:33 |
Top 3 nu binnen 20 seconden. Het schuift nog steeds in elkaar | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:33 |
Lotterer had geen ERS meer. Nakajima had wat over. | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:33 |
Snel erlangs. Maar ben benieuwd of Toyota weer gaat racen tot de laatste ronde ![]() | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:34 |
Over 40 minuten schakel ik weer in ![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:36 |
Zag zelfs uit alsof hij het gas los liet. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:36 |
Weer wat GTE Pro lap improvements #64 3:51.866 #69 3:52.198 (edit: fixed) | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:36 |
De 95 Aston Martin snijdt als een mes door de GTE boter. Nog steeds de snelste GTE. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:37 |
Nicki Thiim ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:38 |
Laatst nog tegen geraced op iRacing, hij is ook daar vrij snel ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:39 |
serieus? ![]() ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:40 |
Doet veel Youtube ![]() https://www.youtube.com/user/NickiThiim/videos | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:41 |
Haha vet | |
TargaFlorio | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:44 |
Ik heb zelf ooit in een sessie met Stoffel Vandoorne gezeten. Best veel coureurs actief op iRacing. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:44 |
![]() ![]() | |
beantherio | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:44 |
Zijn er meer of minder incidenten en crashes dan vorig jaar? | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:45 |
Cool, misschien ook maar eens aan beginnen. Nu vooral Assetto Corsa | |
TargaFlorio | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:45 |
Wel duur als je maar af en toe rijdt... | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:47 |
Tot nu toe in vergelijking met hetzelfde moment voirg jaar een stuk meer | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:50 |
Toen ging het in de avond uren en de vroege ochtend ineens heel snel. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:54 |
De Bleek's auto staat stil ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:54 |
Bleekemolens wagen staat stil. | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:55 |
Het begint donker te worden. ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:55 |
De ondergaande zon ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:55 |
Die komt niet veel verder meer | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:56 |
Vergelijkbaar. Wel veel meer slow zones. | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:56 |
Volgens mij is dit het 15e jaar op rij dat ik kijk en ik denk dat dit met afstand de saaiste editie is. Slow zones, slow zones en slow zones. De verschillen zijn verder bijna overal groot. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:56 |
| |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:57 |
Waar zie je zulke grote verschillen? | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:58 |
Voor de mensen die nog willen weten welke Toyota bijna werd uitgeschakeld door de spin van Cheng, dat was de nummer 8 met aan boord Stephane Sarrazin. http://www.crash.net/le-m(...)er-charge-video.html | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:58 |
Eigenlijk overal behalve tussen plaats 2 en 3. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:58 |
Dan zien we andere live timing denk ik ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:58 |
Yeehaa Ford feed laat nu 2 sheets timing zien. dus ook lmp1! | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:59 |
Garagecam van Ford is naar de eerste pagina gegaan ![]() Dus nu ook de livetiming van de LMP1 te zien | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:59 |
Dat denk ik ook dan. | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:59 |
Dan kijk je niet goed. | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 21:59 |
Lafargue laat even zien hoe je de chicane het beste neemt. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:00 |
Das een mooie voor op het extra scherm ![]() | |
Woods | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:00 |
Of gewoon in de auto zeiken ![]() ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:00 |
precies. hier ook op een los scherm ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:01 |
14 seconden tussen de nummers 1 en 2 in zowel LMP1 als LMP2, 22 seconden tussen de nummers 1 en 2 in GTE Pro (en nota bene het hele veld in een minuut ofzo daar als die timing klopt ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:01 |
Daar deed Jeroen vorig jaar op Twitter een heel beklaag over ![]() ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:02 |
En constant gevechten op de baan in beeld. Geen idee waar Jigzoz naar kijkt. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:03 |
Dat van die GTE Pro's binnen een minuut allemaal (ongeveer), zie ik dat nou verkeerd of klopt dat? Dat is na 7 uur racen best opvallend ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:04 |
Ik kan me van vorige jaren toch veel kleinere verschillen herinneren en heel veel minder van dat slow zone-gedoe. Maar misschien heb ik per ongeluk de vorige keren achteraf wat geïdealiseerd. Kan ook. | |
Woods | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:04 |
Hadden ze het bij RTL nog over. Hij was not amused Maargoed doet ie niet express | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:04 |
Ik denk dat dat het is ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:04 |
Of je let gewoon niet op. Lijkt me waarschijnlijker. Die slow zones zijn irritant. | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:05 |
Fitness bij Toyota in de pits ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:06 |
Lijkt me wel belangrijk, die lui zitten langer op scherp dan de coureurs ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:06 |
Supersterke opmerking. Dank je voor dat fenomenale inzicht! Ik weet nu hoe enorm ik faal in naar een race kijken. jezus christus... | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:06 |
Blijkbaar hebben ze daar Olga Commandeur ofzo ingehuurd. ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:06 |
![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:08 |
Hebben de coureurs geen last van de koplampen van achterliggers trouwens? Tering wat een fel licht. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:09 |
Pro-tip: dergelijke opmerkingen negeren ![]() | |
Beach | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:09 |
Hoezo ze kijken toch naar voren?? | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:09 |
Dan is ze gelijk ook maar omgebouwd tot man ![]() | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:09 |
Buemi in de #8 Toyota | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:10 |
Black/white flag for #7 : constant abuse of track limits | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:10 |
Ha-ha Buiten- en binnenspiegels? | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:10 |
Karl Noten doet dat bij de junioren. | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:11 |
![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:11 |
#8 had kennelijk ook al een warning voor track limits | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:11 |
Pitstop van de 27 under investigation, dat zijn de Russen. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:12 |
Toyota nu een compound zachter qua banden | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:12 |
Rubbervanbandenafhaalmachientjes ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:13 |
Track limits waarschuwing voor de 68 Ford ook | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:14 |
Daar ligt vanalles | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:15 |
Nou nou nou | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:15 |
Zo die Aston Martin onboard ![]() GT AM leader ![]() | |
Woods | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:15 |
Ik kom ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:16 |
Wilden Max en Stroll daarom zo snel naar F1? | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:16 |
Zo. Die raakt de eerste plek kwijt | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:16 |
2e Aston Martin met een lekke band, deze is nog extremer | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:16 |
![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:17 |
Wat zijn jullie smerig ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:17 |
Het gaat over Karl Noten en Frozen-assassin komt aanschuiven, ook hallo. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:17 |
Ford garage cam is weer geswitched naar alleen de laatste pagina van de timing ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:19 |
![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:19 |
Porsche weer terug naar de tweede plek. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:19 |
![]() Aangezien daar (nog) geen Fords zijn zien ze hopelijk snel in dat dit anders moet | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:20 |
wow die klapband ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:20 |
Dit wordt weer een gevecht tussen Jani en Buemi ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:21 |
Grote kans dat er nu wel wat meer bandjes aan gaan.... | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:21 |
Die ga je niet meer ff plakken nee. | |
TargaFlorio | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:21 |
Wat ben jij smerig. ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:21 |
flinke schade ja | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:21 |
Problemen voor Buemi in de 8 Toyota? | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:22 |
![]() ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:23 |
Schijnbaar. Ikzelf kon het er niet uit opmaken omdat ik vooral vod-in--de-mond hoorde. Ongelifelijk dat de techniek al zo ver is bjj racewagens en dan nog altijd geen kraakheldere radio's ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:24 |
Bij de Formule E kun je het prima horen. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:24 |
Hij hoort een raar geluid tijdens het remmen maar het team zag niets op de data team: "we have to carry on as it is" | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:24 |
Mogge ![]() Waarom rijden we sloom? | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:25 |
Zijn we op koers voor een nieuw afstandsrecord? | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:25 |
Al die slow zones ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:25 |
#98 Aston Martin is gesloopt door een lekke band | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:25 |
Ze hebben op jou gewacht, rustig gereden sinds 18.00 ![]() | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:25 |
#faal | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:26 |
Aardig ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:26 |
Te veel slow zones ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:26 |
Band van de Am-leider ligt in 3800 stukken op het asfalt | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:26 |
Ex-leider inmiddels zeker? | |
Beach | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:26 |
zo eens een bordje eten | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:26 |
"Toyota #8 is losing fluid"" | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:27 |
Helaas. Waarom kijken we hele tijd in de lichten van de wagens? Kunnen de camera's niet beter andere kant op kijken | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:27 |
Electronisch probleem bij Bleekemolen, zoals Bleekemolen had verwacht. | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:27 |
hmm, die gaat snel naar binnen | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:28 |
Nu dus ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:28 |
Er gaan allemaal verhalen over de #8 maar Buemi rijdt nog goed door, laatste radio contact ook niets hierover | |
Van_Poppel | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:29 |
Laat hem maar lekker lekken, levert wel spektakel op. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:30 |
Senna krijgt een DT voor inhalen onder geel. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:30 |
Drive through voor de #31 overtaking in slow zone | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:30 |
Drive-through voor de leider in de LMP2 #31 voor inhalen in de slow zone | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:30 |
Drive through voor de 31, leider in LMP2 | |
THEFXR | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:30 |
iemand al eens naar lemans geweest? | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:30 |
Oh spuit 14 | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:31 |
Garage Cam is weer pagina 1 trouwens. Ik mis twee LMP1s ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:31 |
Volgens mij een DT voor Senna in de #31 ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:31 |
Schitterend ![]() | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:31 |
De #31 lijkt een drive trough the hebben. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:31 |
ByKolles was na ongeveer drie bochten al klaar ![]() Porsche 2 na een dikke drie uur lang in de pits gestaan, rondje of 20 verloren. | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:32 |
Nooit meer goedgekomen? ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:33 |
Volgens mij nog een handvol ronden gereden in totaal, maar ze waren al snel definitief uitgevallen ![]() | |
MrBanaan1 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:33 |
Zo, toch even wat eten en serie kijken. LeMans ff naar de achtergrond zonder geluid. | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:34 |
Whuuuut? | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:34 |
Jani zit ineens weer vlak achter Buemi | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:34 |
Even de ban hammer pakken. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:34 |
dat ging echt heel snel van4 naar 0.6 seconden | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:34 |
Ik heb nu vier uitvallers: een kapotte ByKolles, een door een LMP2 van de baan gebeukte Porsche, een door een LMP2 van de baan gebeukte Ferrari en een LMP2 waarvan ik de reden niet weet. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:34 |
De 26? Die beukte die Porsche van de baan ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:35 |
Gevecht om P2. | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:35 |
Die LMP2 beukte de Porsche eraf | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:35 |
Ik had al zo'n voorgevoel dat ie met één van de twee GTE's te maken had ![]() | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:35 |
Daar gaat de 98 weer | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:36 |
best snel gedaan ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
Dit zijn toch wel de mooiste beelden van Le Mans he ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
Wie staat nu 1e dan? | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
Rebellion neemt bij deze de leiding in de LMP2 weer over. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
Wat is LP in die live timing? De duur van de laatste pitstop ofzo? | |
TargaFlorio | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
Was de schade vanwege een aanrijding met een andere auto? | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
jep! | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
Is waarschijnlijk een Toyota geweest. | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:37 |
De #7 Toyota met Conway. | |
TargaFlorio | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:38 |
Thx | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:38 |
Nope.. maar de Toyota #9 had wel schade omdat die door een onderdeel van de Bykolles geraakt werd | |
heywoodu | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:38 |
Krohn staat stil! Maar in tegenstelling tot de gebruikelijke situatie was dit gewoon een pitstop. | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:38 |
Ah okee | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:39 |
![]() Nog geen rare Krohn momenten gehad ![]() | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:39 |
Is ie nou al van de baan geweest? |