Het is wel keer opgevallen dat de temperatuurmeter een keer schokbeweging maakte bij het wegrijden aan het verkeerlicht alsof hij opeens open ging.quote:Op donderdag 15 juni 2017 16:19 schreef jitzzzze het volgende:
Ik vermoed je thermostaat of je waterpomp.
Bij een melding van een oververhitte motor de dop eraf draaien. Strak plan.quote:Op donderdag 15 juni 2017 15:56 schreef tommy_077 het volgende:
Wanneer ik de dop van het expansievat draai dan is er een beetje druk te zien zoals bij alle auto's, het water kook ook niet.
koelvloeistof staat in het midden tussen min en max. Hetzelfde als bij de olie staat ook tussen min en max. geen lekkage te zien van koelvloeistof.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kijk ook of je voldoende koelvloeistof en misschien lekt het ergens. En check natuurlijk ook even motorolie gelijk na.
Dat betekent de vloeistof niet door de systeem circuleren. Dat kan aan de thermostaat of sensor zijn. Zoals Jitzzzze al zei.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:59 schreef tommy_077 het volgende:
[..]
koelvloeistof staat in het midden tussen min en max. Hetzelfde als bij de olie staat ook tussen min en max. geen lekkage te zien van koelvloeistof.
Ik weet ik heb al paar sensoren moeten vervangen , ook de veiligheidsbelt heeft een fout aan.quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat betekent de vloeistof niet door de systeem circuleren. Dat kan aan de thermostaat of sensor zijn. Zoals Jitzzzze al zei.
Thermostaat kan versleten zijn en daarom verstopt of blokkeren, sensor kan kapot daardoor meet verkeerde gegevens. (Franse auto heeft vaak gedoe met elektronica.)
Waterpomp.. Wanneer heb je al disturbieriem vervangen? of staat dat nog in planning?
In dat geval zou ik gewoon goed aan temperatuur letten. En binnenkort afspraak maken voor een nieuwe riem, waterpomp. Misschien ook gelijk thermostaat en sensor.quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:41 schreef tommy_077 het volgende:
[..]
Ik weet ik heb al paar sensoren moeten vervangen , ook de veiligheidsbelt heeft een fout aan.
Wat ik wel 1 keer heb gezien is dat de tempratuurmeter een schommeling maakte bij wegrijden aan het verkeerslicht. wagen heeft 110.000km dus distributieriem is voor 120.000 of 130.000km
Zelfde heb ik met een Alfa gehad: Plotselinge stijging van het toerental en de temperatuur schóót omhoog en dat had de waterpomp als oorzaak.quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:41 schreef tommy_077 het volgende:
[..]
Ik weet ik heb al paar sensoren moeten vervangen , ook de veiligheidsbelt heeft een fout aan.
Wat ik wel 1 keer heb gezien is dat de tempratuurmeter een schommeling maakte bij wegrijden aan het verkeerslicht. wagen heeft 110.000km dus distributieriem is voor 120.000 of 130.000km
Nooit aan gedacht tot vandaag. Ik dacht bij mezelf ik heb die ventilator nog nooit horen draaien als ik de wagen afzet. De ventilator gaat niet aan. werkplaatshandboek is een sensor daarvoor verantwoordelijk deze heeft een signaal door aan de ECU.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:36 schreef eXplorer1 het volgende:
Dashboard geeft netjes 90 graden aan maar je krijgt wel een melding? Even laten uitlezen is mijn advies,
Exact.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:46 schreef tommy_077 het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht tot vandaag. Ik dacht bij mezelf ik heb die ventilator nog nooit horen draaien als ik de wagen afzet. De ventilator gaat niet aan. werkplaatshandboek is een sensor daarvoor verantwoordelijk deze heeft een signaal door aan de ECU.
nu als ik die sensor vervang zal er wel een beetje koelvloeistof uitlopen en in het werkplaatshandboek staat te lezen dat je de bleed screw moet los draaien, de ontluchtingsschroef dus los draaien. alleen de foto's die erbij staan zien er totaal anders uit.quote:
De kans is groot dat je thermostaat defect is.quote:Op donderdag 15 juni 2017 16:19 schreef jitzzzze het volgende:
Ik vermoed je thermostaat of je waterpomp.
De temperatuur sensor was reeds vervangen dat is het 1 of 2 weken goed gegaan geen foutmelding meer. De fan heb ik nadat hij binnen was geweest om de temperatuur sensor te vervangen 1 keer horen draaien. sensor boordcomputer waar zit deze sensor?quote:Op zondag 25 juni 2017 19:52 schreef eRKa het volgende:
Omdat je de melding krijgt bij stilstaan, tip ik op de fan die niet draait.
Maar wellicht is er meer aan de hand, sensor kvs temperatuur defect óf sensor boordcomputer stuk. Immers krijg je een melding dat de temperatuur te hoog is, maar niet zichtbaar op de meter. Die beide signalen komen meestal van 2 verschillende sensoren. Waarschijnlijk kvs sensor defect en radiator fan.
wat was de exacte foutcode? sommige monteurs vinden het erg moeilijk om DTC's te lezen en/of begrijpen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 22:40 schreef tommy_077 het volgende:
[..]
De temperatuur sensor was reeds vervangen dat is het 1 of 2 weken goed gegaan geen foutmelding meer. De fan heb ik nadat hij binnen was geweest om de temperatuur sensor te vervangen 1 keer horen draaien. sensor boordcomputer waar zit deze sensor?
Even een update : ik heb zondag de motor koud gestart aan de draait en aan de stekker zitten wiebelen maar ik kreeg geen foutmelding motortemperatuur te warm stop.
Deze morgen ben ik naar mijn stageplaats gereden( de motor had de gehele nacht niet gedraaid) en na 2km rijden Schommelende de wijzer van 0 graden naar 90 graden en daarna terug naar 0 graden, de wijzer maakte deze Schommelende beweging wel 3 keer en bij de 4de keer kreeg ik de foutmelding motortemperatuur te warm stop. Mijn snelheid was constant 50km/u. ik was een heling aan het oprijden en niet aan het versnellen. Nadat mijn dag stage erop zat heb ik de wagen warm gereden en wanneer de wagen warm was de test gedaan afremmen en daarna volle gas optrekken, dit wanneer de temperatuurmeter tegen de 90 graden stond. Maar ik kreeg geen foutmelding motortemperatuur te warm stop.
Dit ja !quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:37 schreef Eix het volgende:
[..]
Bij een melding van een oververhitte motor de dop eraf draaien. Strak plan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |