Niet?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
PvdA heeft er in elk geval *echt* geen belang bij om hier de reddende engel te gaan spelen.
Met het herhalen van dezelfde actie die tot zo'n dramatisch zetelverlies heeft geleid? Het lijkt me niet.quote:
Als het zo ver komt, zullen ze inderdaad de hoofdprijs vragen lijkt me.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
PvdA heeft er in elk geval *echt* geen belang bij om hier de reddende engel te gaan spelen.
Klaver z'n zin geven lijkt me in alle opzichten praktischer.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het zo ver komt, zullen ze inderdaad de hoofdprijs vragen lijkt me.
Ik denk niet dat die nog eens aan tafel gaat nu?quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klaver z'n zin geven lijkt me in alle opzichten praktischer.
Klaver's bakfiets vol principes staat alweer een dag lang aan de kant met een lekke band. Dat gaat niet meer veranderen. Niks binnengehaald.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, zo dom zijn ze niet. Maar regeren =/= falen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Met het herhalen van dezelfde actie die tot zo'n dramatisch zetelverlies heeft geleid? Het lijkt me niet.
Als VVD en CDA ineens wel concessies willen doen is dat in principe mogelijk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die nog eens aan tafel gaat nu?
Of evt wel maar tegen een andere prijs?
Waar komt de gedachte dat ze dat niet wilden doen in godsnaam vandaan? Het is geklapt door GL en die belachelijke extra eisen en door niemand anders.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als VVD en CDA ineens wel concessies willen doen is dat in principe mogelijk.
Waarom laat je steeds D66 weg?quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als VVD en CDA ineens wel concessies willen doen
Als D66 en GL samen een meerderheid hadden dan zat er nu al een kabinet. Die zitten echt niet zo ver uit elkaar.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom laat je steeds D66 weg?
Het antwoord weten we al maar het is heel erg smerig wat je probeert te doen.
Denk je.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als D66 en GL samen een meerderheid hadden dan zat er nu al een kabinet. Die zitten echt niet zo ver uit elkaar.
Dan gun ik toch als eentje van die andere dat die andere hand ook eens gevuld wordt, het kan niet steeds op dezelfde hand druppelen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar we weten niet eens wat er onderhandeld en geëist is. Als ik dan van informateur tot eventuele coalitiegenoten hoor dat er al bijna een akkoord was en GL met extra eisen kwam mag ik er vanuit gaan dat daar een kern van waarheid in zit.
Als ik dat dan even voor waarheid aanneem betekent dat dat Klaver zijn hand overspoeld heeft.
Maar we weten dus niet welke hand dat was.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan gun ik toch als eentje van die ander dat die andere hand ook eens gevuld wordt, het kan niet steeds op dezelfde hand druppelen.
Als ik het goed begreep moest het onderwerp klimaat nog aan bod komen toen de boel klapte, maar mss heb ik dat verkeerd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar we weten niet eens wat er onderhandeld en geëist is. Als ik dan van informateur tot eventuele coalitiegenoten hoor dat er al bijna een akkoord was en GL met extra eisen kwam mag ik er vanuit gaan dat daar een kern van waarheid in zit.
Als ik dat dan even voor waarheid aanneem betekent dat dat Klaver zijn hand overspeeld heeft. En tevens zijn geloofwaardigheid. Want hij had op bepaalde kwesties gelijk, zeker met milieu en klimaat. Daar heeft ie alles laten liggen.
Nou, nee.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als D66 en GL samen een meerderheid hadden dan zat er nu al een kabinet. Die zitten echt niet zo ver uit elkaar.
Niet?quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar we weten dus niet welke hand dat was.
Daarom, we weten niet wat er aan bod is gekomen. Mijn punt is alleen dat ze daar nu dua geen enkele invloed meer op hebben. Over een thema dat toch al heel gevoelig ligt in Nederland.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep moest het onderwerp klimaat nog aan bod komen toen de boel klapte, maar mss heb ik dat verkeerd.
Pechtold heeft meerdere keren gezegd dat hij achter het laatste aanbod stond dat de informateur deed en dat hij het compleet onbegrijpelijk vindt dat Klaver niet akkoord ging.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of ik snap je post niet, maar ik bedoel te zeggen dat we niet weten wat er gezegd is, welke toezeggingen en welke concessiesquote:
Klopt. GL is klaar. Eeuwige oppositie net zoals de SP onder Roemer.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:04 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klaver's bakfiets vol principes staat alweer een dag lang aan de kant met een lekke band. Dat gaat niet meer veranderen. Niks binnengehaald.
Ik vind het ook onbegrijpelijk en wat nu dan?quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pechtold heeft meerdere keren gezegd dat hij achter het laatste aanbod stond dat de informateur deed en dat hij het compleet onbegrijpelijk vindt dat Klaver niet akkoord ging.
Wanneer stop je nou eens met die leugens? Niemand zal je meer serieus nemen als je zo in je fantasiewereld blijft leven. Je lijkt wel een Trump-supporter.
Denk echter niet dat ze ooit zo eindigen als de PvdA.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:12 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Klopt. GL is klaar. Eeuwige oppositie net zoals de SP onder Roemer.
Klaver kan lekker vier jaar vakantie opnemen en in z'n pyjama fruit gaan vreten.
Dat zeg ik. GL gaat nooit verantwoordelijkheid nemen, daar is Klaver te laf voor gebleken. Dus worden ze ook niet afgestraft voor moeilijke beslissingen die een regering moet nemen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk echter niet dat ze ooit zo eindigen als de PvdA.
Ergens achter staan is niet hetzelfde als vinden dat het een noodzakelijke voorwaarde is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pechtold heeft meerdere keren gezegd dat hij achter het laatste aanbod stond dat de informateur deed en dat hij het compleet onbegrijpelijk vindt dat Klaver niet akkoord ging.
Ik ben een andere mening toebedeeld, hij heeft nu al meer verantwoordelijkheid laten zien als wat ik ooit verwacht had, mijn stem hebben ze bij nieuwe verkiezingen!quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat zeg ik. GL gaat nooit verantwoordelijkheid nemen, daar is Klaver te laf voor gebleken. Dus worden ze ook niet afgestraft voor moeilijke beslissingen die een regering moet nemen.
In dit geval wel. Pechtold ziet ook geen enkele mogelijkheid om verder te gaan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ergens achter staan is niet hetzelfde als vinden dat het een noodzakelijke voorwaarde is.
Kritisch is prima. Vandaar dat Pechtold ook het voorstel van de informateur steunde waar extra garanties ingebouwd werden.quote:Zonder VVD en CDA zou dit geleuter over een uitbreiding van de Turkije deal geen hot issue zijn. D66 was juist heel erg kritisch over die deal.
Wat jij ziet en wat de werkelijkheid is komt vrijwel nooit overeen dus dat is niet zo gek. Lees nog eens wat Pechtold zelf zegt zonder er allerlei dingen bij te verzinnen. Nogmaals, je komt over als een Trump-supporter.quote:Maar ik zie het vooral als een concessie van D66 richting VVD/CDA.
Doe maar nieuwe verkiezingenquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
De algehele consensus die je overal leest en hoort is toch wel dat Klaver en GL hier gigantisch hebben gefaald. Dan kunnen sommigen dat wel nuanceren, maar het beeld dat beklijft, dus ook bij de kiezer, is dat Klaver het verkeerd heeft aangepakt.
Dat is hoe de moderne media werken. Met de werkelijkheid heeft dat heel weinig te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
De algehele consensus die je overal leest en hoort is toch wel dat Klaver en GL hier gigantisch hebben gefaald. Dan kunnen sommigen dat wel nuanceren, maar het beeld dat beklijft, dus ook bij de kiezer, is dat Klaver het verkeerd heeft aangepakt.
De ironie is zo heerlijkquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is hoe de moderne media werken. Met de werkelijkheid heeft dat heel weinig te maken.
Sja, dat de Telegraaf moedwillig ten onrechte beweert dat vluchtenlingenwerk ontevreden was over het optreden van Klaver vind ik dan weer heel ironisch.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De ironie is zo heerlijk.
Dit had 1 op 1 een post van Elzies kunnen zijn.
Oh ja, de Telegraaf is 'de media'. Uh huh.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, dat de Telegraaf moedwillig ten onrechte beweert dat vluchtenlingenwerk ontevreden was over het optreden van Klaver vind ik dan weer heel ironisch.
Toch 1 van de meest gelezen kranten van Nederland. Vooral bij dom-rechts trouwens.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh ja, de Telegraaf is 'de media'. Uh huh.
Dit is wel een beetje zwak. Want nu zeg je feitelijk dat alles en iedereen liegt om gl zwart te makenquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is hoe de moderne media werken. Met de werkelijkheid heeft dat heel weinig te maken.
De it heeft gewoon het briefje verkeerd gestuurd, was het verkeerde.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, dat de Telegraaf moedwillig ten onrechte beweert dat vluchtenlingenwerk ontevreden was over het optreden van Klaver vind ik dan weer heel ironisch.
Helaas is dat wel het beeld dat blijft hangen bij de meeste simpletons.
Zal best. Alle andere kranten proberen Klaver ook moedwillig zwart te maken? Rot toch op manquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch 1 van de meest gelezen kranten van Nederland. Vooral bij dom-rechts trouwens.
Niet zozeer liegen... maar men kopieert wel graag wat men graag hoort. Zo had Elsevier een heel artikel dat volledig gebaseerd was op wat de Telegraaf erover schreef.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje zwak. Want nu zeg je feitelijk dat alles en iedereen liegt om gl zwart te maken
Ligt dan aan jou als je alleen maar Telegraaf en Elsevier leest.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet zozeer liegen... maar men kopieert wel graag wat men graag hoort. Zo had Elsevier een heel artikel dat volledig gebaseerd was op wat de Telegraaf erover schreef.
En als het onzin blijkt te zijn onthoudt niemand het. Ene oor in, andere oor uit.
Ik lees meer dan genoeg.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ligt dan aan jou als je alleen maar Telegraaf en Elsevier leest.
Dus de gehele media is bezig Klaver zwart te maken?quote:
Een vrij substantieel deel daarvan, ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus de gehele media is bezig Klaver zwart te maken?
Dat kun je ALLE politici aanrekenen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:
al die rampentaal tijdens de campagne zijn dus gewoon holle kreten geweest.
Voorstander van zakenkabinet gespot.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat kun je ALLE politici aanrekenen.
Met het stelsel dat wij hier hebben komt het gewoon standaard neer op zoveel water bij de wijn flikkeren dat heel die wijn goddomme niet meer te zuipen is![]()
Nouja niet per se. Ik ben meer voorstander van de grootste partij mag het 8 jaar lang proberen. Doen ze het goed worden ze vanzelf weer de grootste, doen ze het kut dan mag de volgende die dan het grootste wordt proberen, ook weer 8 jaar, je moet natuurlijk wel de tijd hebben om de teringzooi van je voorganger op te ruimen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorstander van zakenkabinet gespot.
Keer op keer wijzen groenlinkse fundamentalisten naar anderen om het eigen gefaal van de Grote Yasser te verdoezelen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:36 schreef Nattekat het volgende:
De media liegt, de vluchtelingenwerkers liegen, de politiek liegt (niks bijzonders, maar goed), de verkenner liegt...
Hoe lang gaat deze onzin om GL goed te praten nog door?
Uh huhquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een vrij substantieel deel daarvan, ja.
Koos is volgens mij een VVD'er.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:47 schreef john2406 het volgende:
Misschien kan Koos uitkomst bieden, maar die zal wel wachten tot de gemoederen gezakt zijn.
Is mij worst wat die is, ik plak geen stempel op iedereen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Koos is volgens mij een VVD'er.
Nah... echt niet dat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja niet per se. Ik ben meer voorstander van de grootste partij mag het 8 jaar lang proberen. Doen ze het goed worden ze vanzelf weer de grootste, doen ze het kut dan mag de volgende die dan het grootste wordt proberen, ook weer 8 jaar, je moet natuurlijk wel de tijd hebben om de teringzooi van je voorganger op te ruimen.
😁quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Keer op keer wijzen groenlinkse fundamentalisten naar anderen om het eigen gefaal van de Grote Yasser te verdoezelen.
Ze vragen GL in te stemmen met betalingen aan een N-Afrikaans land om vluchtelingen op te vangen (tegen te houden), zonder dat het land of de voorwaarden bekend zijn. Ik kan begrijpen dat Klaver daar problemen mee heeft. De VVD claimt dat alle linkse partijen in Europa daar wel mee instemmen, maar dan hebben ze het over het akkoord met Turkije. Daar waren reeds miljoenen vluchtelingen aanwezig, bovendien specifieerde het akkoord dat de EU per teruggestuurde vluchteling naar Turkije een Syrische vluchteling uit Turkije zou opnemen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom, we weten niet wat er aan bod is gekomen. Mijn punt is alleen dat ze daar nu dua geen enkele invloed meer op hebben. Over een thema dat toch al heel gevoelig ligt in Nederland.
Ik vind het een beetje wereldvreemd
Yasser heeft het gewoon verprutst, je hoeft hem niet als een belieber te verdedigen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een vrij substantieel deel daarvan, ja.
En zoals gezegd... dat is grotendeels hersenloos kopieren, niet eens bewust.
ik ben eerder van mening dat de rest het verprutst heeft.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Yasser heeft het gewoon verprutst, je hoeft hem niet als een belieber te verdedigen.
Hij had het niet beter kunnen doen. En dat lijkt populistisch rechts en haar aanhang goed te irriteren.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Yasser heeft het gewoon verprutst, je hoeft hem niet als een belieber te verdedigen.
quote:Open brief aan de voormalige Jessias
Beste Jesse Klaver, Ik schrijf je namens mijn dochter, die net is geslaagd voor haar VWO-examen (yeah, driemaal hoera voor Hanne). Het is een beetje een gekke situatie, dus leg ik even uit waarom ik vind dat ik namens haar gerechtigd ben het woord te voeren.
Afgelopen maart, toen de verkiezingen waren, was ze net nog niet oud genoeg om te stemmen. Daarom heb ik haar mijn stem geleend. (Ik heb in mijn leven al genoeg gestemd, dat kon ik wel een keertje over slaan). Ze stemde, niet onverwacht, op jou. En niet omdat je zo’n leuk koppie of kontje hebt, maar omdat ze oprecht gelooft in een betere wereld, zal ik het maar even samenvatten.
D’r waren er niet weinig die dat deden, en yeah, je kreeg zomaar veertien zetels in de Tweede Kamer. Mijn Hanne en vele anderen hadden hoop dat ze mochten meepraten over die betere wereld nu. Ze is nu ff vieren dat ze van de middelbare school is en de grote wereld in mag. En jij gaat vanavond eens lekker facebooken met je achterban om uit te leggen waarom je niet meer meedoet aan de kabinetsformatie. Dus maak ik even gebruik, als de man die zijn stem uitleende, om je daarover zelf aan te spreken.
JESSE KLAVER, GROTE SUKKEL DAT JE BENT.
Zo dat moest er even uit zeg. Man, man, wat heb jij je in het pak laten naaien. Nee, niet door Rutte of Buma, maar door je eigen 'conservatief-groene achterbanfluisteraars' van je. Of hoe ik ze ook mag noemen.
JESSE KLAVER, the politician formerly known as the jessias, hoe heb je het in je mooie botte hoofd gehaald om na twee keer uit deze onderhandelingen te stappen. Snap je het dan niet. Wat dit betekent? Dat je nooit, nooit meer aan zo’n tafel mee mag praten. De komende acht jaar, of hoe lang je ook maar denkt die beweging van je staande te houden.
Beter dan dit wordt het namelijk niet. Welke naïviteit heeft bezit van jou, van jullie daar bij GroenLinks genomen. Een akkoord waarin we vluchtelingen de toezegging doen dat ze vanuit een derde land asielaanvragen mogen doen voor een plekje hier in het natte Nederland. Oké, het is niet veel, maar het is wat. Denk je nou echt dat in de Nederlandse politiek ooit, ooit meer naar links wordt geheld dan in dit stukje proza?
Kijken jullie wel eens naar opiniepeilingen? Naar de politieke barometers? Naar de samenstelling van het Nederlandse electoraat? We zijn een rechts land, dat af en toe even een dun progressief regenjasje aantrekt. En in Europa nog een van de meest vooruitstrevende. Maar dat is het. En het wordt ook niet anders, zelfs niet als een slim meisje als mijn Hanne straks haar studie internationale betrekkingen heeft afgerond en gaat proberen ook een stukje van die wereld mooier en beter te maken.
Pragmatisme? Hebben jullie daar wel eens van gehoord? Verdikke, Jesse Klaver, je had acht jaar lang voor mijn Hanne en haar generatie kunnen bouwen aan een schoner en een net iets mooier en eerlijker Nederland. Iets minder kolencentrales, iets meer geld voor de armen en minder bedeelden, iets minder poeha, iets meer gewoon. En wat doe je? Je denkt dat je ooit aan 1,5 miljoen Afrikaanse asielzoekers kunt beloven dat ze hier in Europa een prettig heenkomen krijgen?
Besef je wel dat elke keer als je de komende jaren weer aan een onderhandelingstafel komt, toch eerst dit papiertje moet ondertekenen? En dat als je misschien ooit besluit om dat dan toch maar te doen, dat je dan alle jaren daarvoor hebt weggegooid om iets moois van die verkiezingsuitslag van 2017 te maken. Zie je niet dat al die mensen die dachten nu eens mee te mogen praten, nooit meer op je zullen stemmen. Omdat je dat papiertje niet wenst te tekenen? Dat het dit dan wel was, je hoogtepunt in 2017!? 14 zetels. Zo zijn jullie de SGP van links geworden. Een pure getuigenispartij.
Manman, wat heb je mij, nou ja, in mij mijn dochter dan, teleurgesteld.
Nou moeten we weer kijken hoe Buma en Rutte, en straks misschien een tandeloze Lodewijk Asscher het land gaan besturen. En zit jij met je lekkere kontje en je mooie hoofd in de Tweede Kamer boos te wezen dat het allemaal anders moet.
Had het dan zelf gedaan!
SUKKEL
Goede groet (en hé, Jesse, het is politiek, je kunt nog altijd terug hoor. Denk er nog eens goed over na.
Alleen voor zijn dochter en de rest van het land dan, wat mij betreft jij kan niet genoeg op je bek gaan hoera!quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:38 schreef Mani89 het volgende:
Deze brief is wel een beetje de algehele consensus die ik merk bij de achterban.
[..]
Gelukkig krijgt GL bij de volgende verkiezingen een gigantisch pak slaag. Dan zijn we van die wereldvreemde en naïeve luchtfietsers verlost.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:38 schreef Mani89 het volgende:
Deze brief is wel een beetje de algehele consensus die ik merk bij de achterban.
[..]
Het gaat dan ook niet om het tegenhouden van vluchtelingen maar om illegale migranten die op basis van economische gronden de oversteek maken; volgens het UNHCR is 97% geen vluchteling. Dat Klaver het dan toch structureel blijft hebben over 'vluchtelingen' is dus gewoon een frame.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze vragen GL in te stemmen met betalingen aan een N-Afrikaans land om vluchtelingen op te vangen (tegen te houden), zonder dat het land of de voorwaarden bekend zijn. Ik kan begrijpen dat Klaver daar problemen mee heeft. De VVD claimt dat alle linkse partijen in Europa daar wel mee instemmen, maar dan hebben ze het over het akkoord met Turkije. Daar waren reeds miljoenen vluchtelingen aanwezig, bovendien specifieerde het akkoord dat de EU per teruggestuurde vluchteling naar Turkije een Syrische vluchteling uit Turkije zou opnemen.
Als je zo'n akkoord afsluit met een land als Libië, dan heb ik weinig vertrouwen in de goede afloop.
Hij zegt zelf dat 90% een economische vluchteling is, wat dacht jij wat dat is?quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om het tegenhouden van vluchtelingen maar om illegale migranten die op basis van economische gronden de oversteek maken; volgens het UNHCR is 97% geen vluchteling. Dat Klaver het dan toch structureel blijft hebben over 'vluchtelingen' is dus gewoon een frame.
Ja dit, ik heb net een paar achtergrond artikelen zitten lezen en las dat ze en dergelijk streng en vreemd voorstel ten aanzien van asiel (tegen de europese asielwet in zelfs) zelfs niet aan Geert Wilders hebben gevraagd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze vragen GL in te stemmen met betalingen aan een N-Afrikaans land om vluchtelingen op te vangen (tegen te houden), zonder dat het land of de voorwaarden bekend zijn. Ik kan begrijpen dat Klaver daar problemen mee heeft. De VVD claimt dat alle linkse partijen in Europa daar wel mee instemmen, maar dan hebben ze het over het akkoord met Turkije. Daar waren reeds miljoenen vluchtelingen aanwezig, bovendien specifieerde het akkoord dat de EU per teruggestuurde vluchteling naar Turkije een Syrische vluchteling uit Turkije zou opnemen.
Als je zo'n akkoord afsluit met een land als Libië, dan heb ik weinig vertrouwen in de goede afloop.
Fout. Er was niets 'extreem' aan het voorstel. Het afwijzen daarvan is juist extreem. Het gaat in tegen alle vorige afspraken en tegen de rest van Europa.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
als "het motorblok" met zo'n extreem voorstel komt, juist degenen zijn die hun hand hebben overspeeld.
Exact.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja dit, ik heb net een paar achtergrond artikelen zitten lezen en las dat ze en dergelijk streng en vreemd voorstel ten aanzien van asiel (tegen de europese asielwet in zelfs) zelfs niet aan Geert Wilders hebben gevraagd.
Dat Klaver hier niet mee akkoord gaat is geen zwakte bod van Klaver, maar eindelijk een politicus die na de verkiezingen wel vast houdt aan zijn idealen en uitgangspunten.
Natuurlijk is het jammer dat ze er niet uitkomen en dat de verschillen onoverbrugbaar zijn, maar ik heb het idee dat als "het motorblok" met zo'n extreem voorstel komt, juist degenen zijn die hun hand hebben overspeeld.
Je ziet het ook terug in de reacties van met name Rutte; gelijk weer in de aanval, in de "damage-control" modus; die is niet bezig met het landsbelang, die is vooral bezig met zichzelf. Daar waar Klaver veel rustiger blijft en gewoon benoemd dat het jammer is dat ze er niet uitkomen, maar dat men gewoon de burg niet kan slaan. Zonder iemand keihard de zwarte piet toe te wijzen.
Extreem is natuurlijk een volstrekt subjectief begrip, wat voor een VVD'er extreem is, kan voor een GL'er heel gematigd zijn en vice versa.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. Er was niets 'extreem' aan het voorstel
Nee, niet echt. Extreem is vrij goed gedefinieerd. Buitengewoon, buiten de norm etcetera.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Extreem is natuurlijk een volstrekt subjectief begrip, wat voor een VVD'er extreem is, kan voor een GL'er heel gematigd zijn en vice versa.
Iedereen ziet zichzelf als 'de norm'.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Extreem is vrij goed gedefinieerd. Buitengewoon, buiten de norm etcetera.
De mogelijkheid om deals te sluiten met landen zoals de Turkije-deal is de norm.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iedereen ziet zichzelf als 'de norm'.
Ooit was vreemdelingen naar Auschwitz deporteren 'de norm'.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De mogelijkheid om deals te sluiten met landen zoals de Turkije-deal is de norm.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ooit was vreemdelingen naar Auschwitz deporteren 'de norm'.
Ja, jouw soort is behoorlijk slaapverwekkend inderdaad. Ik ga weer ff iets nuttigers doen zoals koffie inschenken.quote:
Dat is geen deal maar de macht uit handen geven, heb jij dat niet door.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De mogelijkheid om deals te sluiten met landen zoals de Turkije-deal is de norm.
Ze geven de macht uit handen omdat de EU-leiders te slap zijn om zelf de handen vuil te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is geen deal maar de macht uit handen geven, heb jij dat niet door.
Als men ze ook maar 1 steen in de weg leggen doet latten ze ze allemaal gaan!
Juist dat had allang geregeld kunnen zijn, nee ze doen het liever zo, kop in het zand en door!quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze geven de macht uit handen omdat de EU-leiders te slap zijn om zelf de handen vuil te maken.
Tuig een fatsoenlijke Europese grensmacht op in Griekenland, Italie en Spanje en je hebt Turkije en Afrika helemaal niet nodig.
Dan is er ook geen enkele reden om kampen in bvb Libië op te richten om deze mensen op te vangen. Kan je beter een deal sluiten om die mensen niet toe te laten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om het tegenhouden van vluchtelingen maar om illegale migranten die op basis van economische gronden de oversteek maken; volgens het UNHCR is 97% geen vluchteling. Dat Klaver het dan toch structureel blijft hebben over 'vluchtelingen' is dus gewoon een frame.
Ik erger mij aan de topictitel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
#89 kom jij nu mee, of wil je het een andere kant op hebben?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:19 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik erger mij aan de topictitel.
Dat inflatoire gebruik van ........God. Dit geldt ook voor de andere topics, waarin elke bovengemiddelde actie bejubeld wordt met ........God.
Ik ben weer terug van vanavond weggeweest, en ik wilde het topic even verder lezen in het topic, en dan zie ik hier nu deze topictitel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
#89 kom jij nu mee, of wil je het een andere kant op hebben?
Na het zien van die titel het topic niet gelezen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik ben weer terug van vanavond weggeweest, en ik wilde het topic even verder lezen in het topic, en dan zie ik hier nu deze topictitel.
Het enige (non-)argument van Rutte is de deal met Turkije.quote:Klavers koppigheid kon ook vanuit de Tweede Kamer op flinke kritiek rekenen. ‘Gesprekken liepen stuk op een punt waarover iedereen het eens is. De afspraken die de Europese Unie met Turkije heeft gemaakt zijn conform het internationaal recht, en bovendien effectief. Zelfs de meest linkse lidstaten van de Europese Unie zijn het hierover eens,’ zei premier Mark Rutte eerder op de dag.
Ja, nu wel. Het gaat mij er niet om dat TS zijn voorliefde voor Jesse Klaver uit. Ik heb alleen moeite met de toevoeging van het woord 'god'.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Na het zien van die titel het topic niet gelezen?
Nee, de mogelijkheid om dat soort deals verder te kunnen onderhandelen. Niet liegen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:30 schreef crystal_meth het volgende:
Dit zegt genoeg:
[..]
Het enige (non-)argument van Rutte is de deal met Turkije.
Wat een intens domme vergelijkingquote:Stel je voor dat Klaver visa-free travel voor Afrikaanse landen zou eisen, en de deze week in werking getreden overeenkomst met Oekraine als argument zou gebruiken. "een deal die zelfs de meest rechtse landen van de EU goedgekeurd hebben"...
god o god o god.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, nu wel. Het gaat mij er niet om dat TS zijn voorliefde voor Jesse Klaver uit. Ik heb alleen moeite met de toevoeging van het woord 'god'.
Volgens sommigen is dat schandalig.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, nu wel. Het gaat mij er niet om dat TS zijn voorliefde voor Jesse Klaver uit.
Ach ja, ik probeer er ook maar een FOK draai aan te geven. Normaal gebruik ik die toevoeging nooit, maar het lijkt nogal gebruikelijk in dit forum.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:32 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb alleen moeite met de toevoeging van het woord 'god'.
Die of wat die doet zal mij niet veel ergens roesten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Pechtold met dezelfde dedain neerkijkt op de ChristenUnie.
Dedain is niet altijd onterecht. De godshypothese is sowieso al problematisch, en religie als rechtvaardiging voor morele ideeen kan wat mij betreft niet met genoeg dedain worden behandeld.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Pechtold met dezelfde dedain neerkijkt op de ChristenUnie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |