Sinister-D- | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:48 |
24 Heures Du Mans 2017 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2016 en vooruitblik In 2016 won Toyota de 24 uren van Le Mans. Tenminste... dat dacht iedereen. Met nog slechts 5 minuten op de klok sloeg het noodlot toe voor de #5 Toyota, en ging Porsche #2 er met de winst vandoor. Dit jaar is Audi niet meer van de partij en staat Toyota met 3 auto's aan de start. Gaat het ze dan eindelijk lukken? Lees de volledige voorbeschouwing op de Frontpage en bekijk de dramatische finish van vorig jaar hier terug Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Neel Jani - Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2016): Entry list 2017 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:17 (schatting) • 875kg (hybride), 830kg (non-hybride) • 50.1L tank voor diesel diesel, 62.3L voor hybride benzine, 75L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem (2,4,6 of 8 MJ) moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 830 kilo). Op de testdag bleken de auto's ondanks meer aerodynamische restricties ten opzichte van 2016 gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de ronderecords uit 2015. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 wederom op het spel, zeker nu de auto's misschien wel sneller zijn dan ooit. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemers in closed cockpit auto's rijden. Dat is een gevolg van nieuwe regelgeving in 2017 en hoewel in theorie open top auto's nog mee mochten doen heeft niemand hiervoor gekozen. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en Ford. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Zondag 4 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 14 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 15 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 17 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand, maandabonnement niet vanuit Nederland te bestellen) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2017, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series [ Bericht 65% gewijzigd door Nattekat op 14-06-2017 22:58:01 ] | |
PierreTT | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:48 |
Elk jaar aanwezig hier, denk dat ik vanaf de nacht maar eens wat ga volgen | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 00:17 |
Na 20u meldt je je hier, dan is het verhuizen wel afgelopen. Ik ben er dan niet, maar er is vast wel iemand die het wil controleren. | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 06:22 |
wuuut?! De datum ligt al een jaar vast | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 10:28 |
Slecht gepland dan. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 10:46 |
Ook voor jou | |
PierreTT | woensdag 14 juni 2017 @ 11:35 |
Kan inderdaad wel. Als ik de zonsopgang maar meemaak | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 12:44 |
nieuwbouw in eigenbeheer is wel wat anders dan paar daagjes wat meubels sleuren..... | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 14:47 |
Zit wat in. | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 17:15 |
Live op Eurosport inmiddels, safety car nu. | |
Cliffy | woensdag 14 juni 2017 @ 17:38 |
| |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 18:10 |
Radio le Mans via bluetooth in auto maar nu met beelden | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 18:11 |
Thuis | |
chufi | woensdag 14 juni 2017 @ 18:13 |
Ik tune ook weer in | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 18:18 |
Kwam in mijn zoektocht naar iets anders ook nog deze stream tegen mochten er nog mensen op zoek zijn naar beeld | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 18:19 |
Di Grassi outen hopen dat de art car heel blijft
| |
SgtPorkbeans | woensdag 14 juni 2017 @ 18:20 |
Ik ben benieuwd of Ford de titel kan gaan prolongeren in de LMPro dit jaar. | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 18:38 |
Michele Rugolo vervangt hem en stapt vandaag ook al in. http://www.fiawec.com/en/(...)-michele-rugolo/5176 | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 18:44 |
Alle vijf merken in de top-5 in de GTE Pro vooralsnog, dat geeft de burger moed | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 18:44 |
Genot | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 18:59 |
GTE Pro toch vaak goed voor mooie battles Paar Toyota statistieken weer
| |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 19:01 |
Kwam deze ook nog tegen: onofficiële live timing inclusief sectors: https://timing.71wytham.org.uk/s/wec | |
komrad | woensdag 14 juni 2017 @ 19:02 |
Kwalificatie genot | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 19:02 |
22u pas. | |
komrad | woensdag 14 juni 2017 @ 19:05 |
yep maar dat is het toch al bijna | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 19:05 |
Nu is VT genot | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 19:11 |
Barthez ook weer van de partij
| |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 19:14 |
Ik mis onze vriend Krohn | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 19:18 |
Als kiespijn mag ik hopen | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 19:19 |
Hij is er gewoon bij? alleen nog niet in de grindbak. maar dat ging vorig jaar ook best lang goed | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 19:22 |
Reed vorig jaar toch LMP2? En ja, ik mis hem in de grindbak | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 19:25 |
Yes klopt, paar jaar achter elkaar dacht ik. Nu weer in GTE waar ooit dit gebeurde ben benieuwd. Ik kan me weinig edities herinneren waar er niet iets met hem gebeurde | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 20:05 |
Chequered flag Qualy 1 om 22:00! | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 21:03 |
Tracy Krohn de man zorgt voor leedvermaak op alle (on)mogelijke momenten gedurende 24 uur | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 21:46 |
Kwalificatie begint zometeen. Twee uur lang, ronderecord kan er aan gaan . | |
PierreTT | woensdag 14 juni 2017 @ 21:48 |
Hoe zit het met Bykolles? | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 21:49 |
Eurosport inmiddels met voorbeschouwing bezig | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 21:49 |
Tot nu toe prima, sneller dan de LMP2s. | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 21:54 |
Uitgesteld met 5 minuten wegens reparaties aan de vangrail, | |
PierreTT | woensdag 14 juni 2017 @ 21:55 |
Valt toch weer mee | |
PierreTT | woensdag 14 juni 2017 @ 21:57 |
Moest even lachen vanwege de still van die YouTubevideo Krohn blijft toch een held | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:04 |
Haha ja het blijft mooi Spannend heerlijk moment blijft dit | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:06 |
Volgend jaar dus diverse nieuwe LMP1 privateers (net bevestigd op Radio le Mans) | |
Bluurgh | woensdag 14 juni 2017 @ 22:07 |
Daar gaan we weer! Dit jaar maar 1 scherm ipv 10 | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:08 |
what happened? | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 22:11 |
Wisten we eigenlijk al een beetje, sowieso 3. En misschien zelfs meer . | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:11 |
9 stuk? Zonder Audi heb ik er maar drie nodig, waren er vier | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 22:13 |
De sessie duurt helaas altijd maar tot 12 uur vanwege geluidsrestricties dus de sessie is een kwartier korter dan gepland. | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:15 |
jep vroeger gingen ze nog wel eens langer door maar dat mag helaas niet meer. maar hopen dat niet al te veel mensen hem in de vangrail hangen want dat leverde wel wat red flags, kortere sessies en frustratie op afgelopen jaren | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 22:15 |
Nog steeds cool als de Toyota weg rijdt op elektrische power en dan de motor start . | |
Bluurgh | woensdag 14 juni 2017 @ 22:19 |
Tegenwoordig woon ik ergens anders en hier zijn niet zulke autosportliefhebbers. Dus nu moet ik het in m'n eentje kijken in plaats van zo: | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:20 |
Dat was echt baas | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:21 |
Haha awesome setup ken helaas weinig die het zo fanatiek willen volgen GROEN | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:21 |
Los! | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 22:21 |
Hopen op geen rode vlaggen en snelle tijden . | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:23 |
Die onboards blijven zo fijn | |
Bluurgh | woensdag 14 juni 2017 @ 22:23 |
Vooral zo in de avond/nacht | |
PierreTT | woensdag 14 juni 2017 @ 22:24 |
Go Conway | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:25 |
yes echt supergaaf. heb jaren lang een dedicated onboard scherm gehad op Audi, nu maar Porsche en Toyota wat wisselen | |
Bluurgh | woensdag 14 juni 2017 @ 22:25 |
Wisselen van scherm | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:27 |
ik heb niet genoeg bureau voor meer schermen ( ) | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:29 |
LMP2 qualy record voor Ho Ping Tung , maar die gaat er nog wel aan stond dus nog op naam van Jos Verstappen | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 22:30 |
Thiim gaat lekker. | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 22:30 |
Nog andere livetiming opties buiten de app? | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:30 |
Na 1 lap is LMP1 trouwens al sneller dan de pole van vorig jaar. en dat met minder aero | |
PierreTT | woensdag 14 juni 2017 @ 22:32 |
| |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 22:35 |
De site van FIA WEC, maar die vind ik ook niet echt handig | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 22:35 |
Vergne duikt eronder. | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:37 |
Heb ook maar de app aangezet op tablet... en idd FIA WEC site. Hopelijk tijdens de race weer een live feed van timing net als vorig jaar (inclusief sectoren en race control) | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:38 |
Die heb ik dusdanig omgegooid dat ie dat wel is | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:38 |
lmp1 onboards zijn ook wel even wennen met die snelle lmp2s | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:40 |
3:18.793 Kobayashi | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 22:41 |
oh? Hoe? | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:41 |
Link? | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 22:42 |
http://www.fiawec.com/en/live | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:43 |
Ja, die doet het dus niet bij mij. Ik zie helemaal niks. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:44 |
Oh, in één van de 3 tabbladen inmiddels wel Nee, deze heb ik niet omgegooid. Hij is veranderd, waardoor dat even wat lastiger wordt. | |
PierreTT | woensdag 14 juni 2017 @ 22:44 |
| |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:45 |
slow zone nu ook. Nakajima ook nog net op tijd in de 3:19 | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 22:48 |
Het werkt iig als een slak in een vat met lijm | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 22:49 |
daar had ik gezocht, maar moest omschakelen naar de desktopversie | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:50 |
Zo, gelijk geregeld dat de spottersguide voor me afgedrukt wordt | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:51 |
Ik haat deze reclame | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 22:52 |
Hatelijke Eurosport 24LM reclame om te beginnen met Nakajima die "NO POWER!" roept trek die wond anders nog even open | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:52 |
Omoda? kutmuziekje ja. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:53 |
| |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:53 |
ga ik ook nog even doen , ideaal tijdens de race (en nu ook al ) | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:54 |
Oja, voor de mensen die denken dat het een goed idee is om geld te verspillen aan Eurosport: De officiele WEC site en app hebben een geweldige coverage van alles | |
Bluurgh | woensdag 14 juni 2017 @ 22:54 |
Wie zei je? Alonso? Die doet toch niet mee? | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:54 |
Ik krijg hem morgen. Wordt afgedrukt met een laserprinter, iets goedkoper dan de thuisprinter. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:55 |
Fikke | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:55 |
En welke faler heeft die spottersguide in de OP gezet? Afgekeurd. | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:57 |
ik maar dit is natuurlijk de echte http://www.spotterguides.(...)17/06/17_LM24_v2.pdf wie edit de OP? | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:58 |
| |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 22:59 |
ik kan dat niet meer omdat die faalmod in dit topic de OP heeft gelockt. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:59 |
Die 'faalmod' heeft het al aangepast. | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:00 |
Die #50 in het donker | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:00 |
Die artcar Is dat dezelfde wagen die vorig jaar nog zo afschuwelijk lelijk was? | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:02 |
Ford komt er nog niet echt aan te pas ... | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:03 |
Morgen schijnbaar full track camera coverage ook in de laatste qualifying session, maar zie dat nog niet ergens bevestigd | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:05 |
Dat is nieuw... | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:05 |
Artcar is nog wel eens een wisselend succes ja.. ik vond deze M3 ook echt super gaaf | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:07 |
deze? uit 2015 | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:09 |
Testbeeld | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 23:09 |
Werd van gezegd dat ze sandbaggen om geen last van de BoP te hebben. | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:10 |
Verdomme, Ronald van Dam zit in het Eurosportteam. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:11 |
BoP? | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:12 |
Balance of performance | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 23:12 |
balance of performance. | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:12 |
Toyota verliest tijd omdat een vrouw aanwijzingen staat te geven voor het parkeren.. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:13 |
Al sinds 2015 volgens mij | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:13 |
Tweet genoemd, mijn Le Mans is compleet. | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 23:14 |
Balance of Performance. Als ze te snel zijn krijgen ze extra gewicht. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:16 |
ah ja. Leuke truc, maar zou de organisatie erin trappen? | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:17 |
Vorig jaar wel | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:17 |
Altijd genot, HeywooduTweets in mijn tijdlijn. Ben hem ooit gaan volgen, zonder er zelf van op de hoogte te zijn | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:26 |
Van Eerd rijdt rond met rondetijden die net iets boven de 3.52 liggen | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:30 |
Net zo snel als de Aston Martins dus! | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:32 |
Pfff ik wist dat ie een amateur was maar dat is wel heel erg matig . | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:33 |
Niet eerlijk, er was net een slow zone. | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:34 |
LMP2 gaat een grote afvalrace worden ben ik bang, als ik Bleekemolen zo hoor.. | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:34 |
Helder verhaal van de Bleek. | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:36 |
Wat zei hij? (heb andere audio) | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:39 |
Heel veel problemen met de standaard electronica, airco en motoren. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:39 |
ik hoorde vanmiddag tijdens een sessie wel dat de remmen het niet de hele race uit zouden houden en dat halverwege de nacht er gewisseld zou moeten worden | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:39 |
Lammers in de problemen. | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:40 |
Elektronica? Wat een verrassing zou dat zijn. | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:40 |
Wow, ben benieuwd. Hoorde op radio le mans ook al dat ze dachten dat er een kans bestaat dat de top GTE runners hoog gaan eindigen in het LMP2 veld | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:40 |
Accu. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:41 |
Renault weet hoe ze stuk moeten | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:42 |
Bleekemolen verwacht ook dat nagenoeg alle LMP2-auto's problemen gaan krijgen, vooral met de elektronica, omdat ze nog behoorlijk nieuw zijn en het schijnbaar nog vol kinderziektes zit. Zelf komen ze 15-20 kilometer per uur tekort qua topsnelheid, seconde of 6-8 per rondje en veel meer konden ze er niet meer uit halen. | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:42 |
Petrov vs Vergne in LMP2. Wat een veld dit jaar zeg, zoveel talent . | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 23:45 |
Elektronicaproblemen en vibraties in de motor. Is die Gibson een gerebadgte Honda? | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 23:45 |
Vaxivierre duikt onder de 3:30. | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:45 |
Interview in RTL GP Magazine gaf al aan dat de teams min of meer blind een auto hebben moeten kopen, omdat ze door regelementswijzigingen nog niet klaar waren. En als je hebt misgegokt ben je dus kansloos helaas. | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:46 |
Nee, een compleet nieuwe motor met dito electronica. | |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:46 |
Senna joins the battle en nu al onder de 3:30 , wow 3:29.333 (VAXIVIERE) | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:48 |
Waarom is de GT pro klasse niet gewoon gelijk aan de GT3, behalve eigenwijze Fransen en zo..? Dan zouden er veel meer fabrikanten aan mee kunnen doen. | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 23:48 |
Ik was de smiley vergeten | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:49 |
Hele andere klasse. Sneller en beter. Hoger. Met alleen fabrieksteams en professionele rijders. Heeft helemaal niets met GT3 te maken, ook al lijken de auto's op elkaar. Eigenlijk een beetje een domme vraag, maar goed. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:52 |
Die Kolles mag blij zijn als ze de snelste LMP2 voor weten te blijven | |
Woods | woensdag 14 juni 2017 @ 23:52 |
Hey gasten, respect dat jullie alle races volgen in de WEC series; ik volg slechts Le Mans. Ik zie er elk jaar naar uit vanwege het 24 uur aspect. Ik heb dit jaar geen team gevoel maar zou het tof vinden als iedereen het uit zou rijden. Vanaf 15.00 ben ik er bij als jullie dat goed vinden.(het mooiste van Le Mans (WEC) vind ik dat ze de auto mogen repareren en wegduwen uit de grindbak.) | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:53 |
Dat is hun doel. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:53 |
| |
M90 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:53 |
Tof, wees welkom! | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:54 |
Dat doet ook niet iedereen hier hoor, geen zorgen (een aantal wel, daar niet van) | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:55 |
Jij wel hè? Dat is je taak als ER sport. | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:55 |
Doen helaas weinig mensen. Wel aan te raden, altijd hele goede races. | |
heywoodu | woensdag 14 juni 2017 @ 23:55 |
Ja, nee. Ik zou het best willen hoor, maar elke race volgen duurt me vaak te lang en er zijn in zo'n weekeinde gewoon te veel dingen die ik wil volgen. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:57 |
Ik vergeet telkens dat enkele races op zaterdag zijn Probeer wel zo veel mogelijk te kijken. | |
Nattekat | woensdag 14 juni 2017 @ 23:57 |
Lekker op de achtergrond aan. Hoef ook niet net zo aandachtig te kijken als dit weekend. | |
Ferry_76 | woensdag 14 juni 2017 @ 23:57 |
Volgens Eurosport dus toch twee verschillende Franse organisaties die elkaar niet zo liggen.. Jammer want er zijn meer GT3 auto's dan GT Pro's. Het zou de competitie ten goede komen als Lamborghini, Bentley, McLaren enzovoorts ook mee zouden kunnen doen zonder een compleet nieuwe auto te moeten bouwen. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 23:59 |
Lamborghini en McLaren zouden wel overwegen om een GTE te bouwen | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:59 |
Eurosport lult dom. En GT3 is een klantenklasse. Niet bedoelt voor fabrieksteams. Dat men dat verschil op Eurosport ook niet weet zegt al genoeg. | |
Fir3fly | woensdag 14 juni 2017 @ 23:59 |
2019 voor beiden waarschijnlijk. En BMW in 2018. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 00:01 |
3:18.793 Dat kan harder | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 00:01 |
Chequered flag. Prima dagje zo, geen rood. Weinig crashes. Zin in morgen | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 00:01 |
Dan krijg je echt een gevecht der kanonnen. Nu al doen Porsche, Ferrari, Aston Martin, Ford en Corvette mee in die klasse | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 00:02 |
De Porsches kunnen met hun LMP1-team wel inpakken. De Toyota's zijn veel te snel | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 00:03 |
Morgenavond tegen middernacht. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 00:03 |
Gelukkig is er meer dan enkel een kwalificatie waarin tig factoren een rol kunnen spelen. | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 00:04 |
Snelheid zegt ook niet alles, daar weet Peugeot alles van | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 00:06 |
uiteraard. Het gaat voor de race nog wat worden met die hitte en maar 12 setjes banden voor de race voor de LMP1. Betekent dat ze op een aantal sets moeten triple stinten. Nu hebben ze in de afgelopen jaren wel vier of vijf stints met een setje gedaan, maar toch | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 00:07 |
To finish first, first you need to finish. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 00:07 |
Wel irritant dat de graphics alleen de auto zelf weergeven ("Oreca 07 - Gibson" x veel bijvoorbeeld), in plaats van gewoon het team Niet onoverkomelijk, uiteraard, maar gewoon de teams daar zetten zou handiger zijn. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 00:08 |
Zo goed als afgelopen al ja, kan niet meer fout. | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 00:11 |
ik zwaai af, morgen weer op tijd an der arbeit. tot morgen (vandaag) | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 00:15 |
Ja, laatste ronde. | |
PierreTT | donderdag 15 juni 2017 @ 02:07 |
Toyota | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 18:39 |
Tijd voor Le Mans Extra en over 20 minuten deel twee van de kwalificatie op Eurosport. | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 18:40 |
Zo maar eens kijken dan | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 18:40 |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 18:49 |
Race wordt al gewonnen bij de start | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 18:50 |
De rest is voor de show? | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 18:51 |
Yup. Zeker laatste 10 minuten, daar gaat nooit iets gebeuren | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 18:52 |
Gelukkig maar. Het zou zo lullig zijn als iemand in de laatste ronde uithaalt. | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 18:55 |
Waarschijnlijk geen snelle tijden in deze sessie denk ik. | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:01 |
Engels commmentaar | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:01 |
Ligt niet aan mij dus. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:04 |
#8 Toyota staat stil.. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:04 |
Rip Toybota. | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:04 |
Beter nu dan zondag om 14,53 | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:05 |
Rip sterk Engels commmentaar, hallo RvD | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:05 |
Gebeurt gelukkig nooit. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:07 |
Ah, Bleekemolen weer op Eurosport, altijd wel leuk om even te luisteren. Is van na de kwalificatie gisteren zo te horen | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:08 |
Nog een LMP stuk. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:08 |
Ik hoor geen Ronald. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:09 |
Whut? Een 3.26,7 voor de snelste LMP2? Dat is echt rap | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:10 |
Die ellende wordt ons bespaard lijkt het ja | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:10 |
Met de auto van Ho-Pin Tung | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:11 |
De Bleek ook al flink sneller dan gisteren, al blijft die auto ergens onderaan in de LMP2 bungelen | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:12 |
doet van der garde trouwens ook (weer) mee? | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:13 |
Neen | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:17 |
Rood | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:17 |
code rood | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:18 |
Daar stond een LMP2 tegen de vangrails. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:18 |
De Kolles is weer naar plek zes geschoven | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:18 |
Daar is er een gecrasht | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:19 |
De #33 dus, Eurasia. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:20 |
Maris. Hard op het rechte stuk | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:20 |
Waarom stond de #55 voor de box van Keating (de 43)? | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:21 |
Maris zelf uit de auto gekomen en voor een routinecheck naar medisch centrum. | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:21 |
1000 camera's maar geen beelden van de crash | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:24 |
Ford zit er in de GTE Pro nu ook goed bij. Westbrook heeft de #69 op plek 3 in de klasse neergezet | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:24 |
Oh de beste man is 63 | |
Ferry_76 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:25 |
Volgens mij zijn de camerabeelden altijd beperkt tijdens de kwalificatie. Alleen tijdens de race zijn alle posten bemand. | |
Van_Poppel | donderdag 15 juni 2017 @ 19:26 |
Ik vraag me eigenlijk af wat opa nog op de racebaan heeft te zoeken. | |
Ferry_76 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:28 |
Lammers is ook al zestig en doet het nog prima. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:28 |
Stuk. Denk ik. | |
Ferry_76 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:32 |
Ook een goed idee voor de F1 denk ik, dat de raceleiding direct op de TV te horen is. En bij alle teams, voor het geval dat nu nog niet zo is. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:35 |
Die #66 gaat op deze manier niet ver komen | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:36 |
Nog 40 minuten niks dus | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 19:36 |
Bah. Altijd weer die barrières. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 19:37 |
Men verwacht weer om 20.15 verder te kunnen met de sessie | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:37 |
Sowieso niet voor 20.15 | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 19:37 |
Ja dat zei ik dus | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:38 |
Dan maar een een lijstje gemaakt met alle oud-F1-coureurs die hier rijden, waar het bij de commentatoren over ging Volgens mij niemand gemist, toch? | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:39 |
Beetje te laat helaas dan toch de ellendige code rood van de qualy weer terug | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:42 |
Mogelijk q2 langer door of q3 eerder starten | |
Ferry_76 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:43 |
| |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:44 |
Lucas di Grassi stond wel op de lijst om deel te nemen, maar is er niet | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:45 |
Ja, vandaar dat hij ook niet in het lijstje staat | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:46 |
klopt. Anders hadden we eentje extra gehad | |
Ferry_76 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:48 |
Kon me echt niet meer herinneren dat hij in de F1 zat. Heeft bar weinig indruk achtergelaten. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:48 |
Wat, 18 + 1 betekent één meer dan achttien? De fuck | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 19:49 |
Dat had ik bij Will Stevens of André Lotterer en zelfs Kazuki Nakajimi ook Nou ja, ik wist wel min of meer dat ze F1 hebben gereden, maar ik kan me er weinig van herinneren verder. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:50 |
Lotterer heeft één keer op Spa dacht ik mee gedaan Will Stevens reed kleurloos rond in de achterhoede. Nakajima reed ooit bij Williams. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:51 |
Het is het startnummer van Felipe Massa in de Formule 1 en het atoomnummer van Kalium. Toch belangrijke zaken. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 19:55 |
En de dag waarop de finish van Le Mans 2017 is. | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:58 |
4 minutes to green | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 20:02 |
5-10 minutes | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 20:04 |
Precies 6,5 | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:06 |
dus door tot 21:30 | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 20:09 |
Toyota #8 moet motor vervangen. Vraag is of ze nog kwalificeren vandaag. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 20:09 |
lös | |
Van_Poppel | donderdag 15 juni 2017 @ 20:14 |
Mooie beelden | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 20:15 |
3.14,791 van Kobajap | |
franklop | donderdag 15 juni 2017 @ 20:15 |
Wat een tijd zeg | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:15 |
Holy shit | |
Ferry_76 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:15 |
Ho-ly fuck...! | |
Van_Poppel | donderdag 15 juni 2017 @ 20:15 |
Alles zat ook mee | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 20:16 |
Mooi commentaar ook in het Engels. Hele ronde werd meegeleefd. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 20:16 |
3:14.7 | |
chufi | donderdag 15 juni 2017 @ 20:16 |
Mooi idd | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 20:17 |
Absoluut | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 20:18 |
Wat een ronde . Snelste ronde ooit op welke configuratie dan ook. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 20:20 |
Petrov met 3.25,5 nu weer de snelste in de LMP2 en sneller dan de Kolles | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:21 |
p2 is ook echt belachelijk snel dit jaar | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 20:25 |
En dan te bedenken dat de FIA probeerde de LMP1s langzamer te maken dit jaar . | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 20:27 |
Dan waren ze nog sneller geweest | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 20:35 |
De voorlopige polesitter in de LMP2 staat in de grindbak En Mücke heeft zijn rondje met een lekke band erop zitten | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 20:37 |
Ik hoorde iets over LT, maar kreeg het twitteraccount niet mee | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:37 |
GTE Pro de enige klasse zonder pole record dit jaar | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:38 |
https://timing.71wytham.org.uk/s/wec die? | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 20:38 |
Zal wel Beter dan de officiele. | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:38 |
| |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 20:40 |
| |
komrad | donderdag 15 juni 2017 @ 20:42 |
ik kan helaas niet kijken maar wow wat een tijd. Door wie gereden? | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 20:42 |
Onze Japanse held natuurlijk. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 20:43 |
Van Eerd gaat ook een stuk beter vandaag. Reed daarnet een 3.44, een 3.43 en een 3.42 | |
Van_Poppel | donderdag 15 juni 2017 @ 20:47 |
Ze zitten dus weer in de bezemkast | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:59 |
Kobayashi schijnt z'n lap op medium tires te hebben gedaan | |
Sinister-D- | donderdag 15 juni 2017 @ 21:11 |
uhm? Fastest Lap (until 1989, pole position) 3:13.90 Mexico Pedro Rodríguez with a Porsche 917 in 1971 Volgens de wiki dan toch https://en.m.wikipedia.or(...)s_of_Le_Mans_records | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 21:12 |
Dat is de snelste tijd, maar deze ronde heeft een hogere gemiddelde snelheid. Is dus sneller. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 21:15 |
Lekker verwarrend weer | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 21:17 |
Het circuit was ook iets korter toen | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 21:17 |
Anders is het niet te vergelijken, in 1971 was het circuit nogal wat korter en met veel minder bochten. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 21:19 |
Ja, vandaar ook de 'op welke configuratie dan ook' | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 21:20 |
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 21:21 |
Einde sessie | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 21:21 |
aiiiiiiiiiiiiiiii barriers | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 21:21 |
De auto van Barthez is stuk | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 21:22 |
Net op het moment dat de 8 naar buiten wilde. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 21:22 |
Kan mij die kutfranzoos nou schelen | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 21:22 |
Session will not resume kleine break... totzo | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 21:22 |
En ook dit jaar weer een uur kwijt aan rode vlaggen . Elk jaar hetzelfde liedje. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 21:25 |
Gebeurt in de F1 nou nooit dit... #hoedan Bijna nooit. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 21:27 |
Snelheidsrecord was 251.815 van Stuck in 1985 en is nu 251.822 van Kobayashi. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 21:28 |
Die kan beter weer gaan voetballen. | |
Wertha | donderdag 15 juni 2017 @ 21:32 |
Mja voetballen.. ballen tegenhouden. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 21:35 |
Dat hoort er ook bij. | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 22:01 |
We gaan weer los . Leuk feitje is dat de snelste LMP2 tijd goed genoeg was voor overall pole in 2011... | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 22:01 |
Heel erg goed kon hij dat nou ook weer niet | |
Frozen-assassin | donderdag 15 juni 2017 @ 22:04 |
Je wordt zo vaak opgehouden door andere wagens als je in LMP1 wagen zit | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 22:06 |
Het gaat weer hard voorlopig. | |
Frozen-assassin | donderdag 15 juni 2017 @ 22:06 |
Wordt de gemiddelde van alle racers genomen als Q-tijd? | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 22:06 |
Feitelijk wel. | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 22:06 |
Nope, snelste ronde per auto. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 22:08 |
En daar ging het fout. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 22:08 |
3.29,9 voor Barrichello | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 22:08 |
Hopelijk geen schade aan de vangrail.. Lijkt wel mee te vallen allemaal. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 22:09 |
Ferrari de banden in Lijkt ook niet al te hard te zijn gegaan. | |
Frozen-assassin | donderdag 15 juni 2017 @ 22:10 |
Hup rij achteruit en doorgaan! | |
Fir3fly | donderdag 15 juni 2017 @ 22:10 |
Geen snelle tijden voorlopig denk ik. | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 22:11 |
Joh | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 22:14 |
Groen | |
Nattekat | donderdag 15 juni 2017 @ 22:15 |
Gaat hard. | |
heywoodu | donderdag 15 juni 2017 @ 22:15 |
En een Porsche in de banden. | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:19 |
mooi luchtje | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 22:19 |
Goed genoeg om Europees- en Wereldkampioen te worden | |
M90 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:20 |
dicht |