Beetje kort door de bocht, maar ik vond er wel een kern van waarheid in zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Graveworm op 13-12-2002 21:46]
[Dit bericht is gewijzigd door fatima op 13-12-2002 21:48]
quote:Argument?
Op vrijdag 13 december 2002 21:44 schreef fatima het volgende:
Achterhaalde stelling en behoorlijk kotzichtig.
denk dat het niet echt in onze natuur zit om koste wat kost te stoppen bij 2 kinderen de een doet ut wel, de andere wil er meteen 8
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:47 schreef Piro het volgende:
moord alle gevangenen uit, scheelt een hoop.
quote:Accijnsverhoging.
Op vrijdag 13 december 2002 21:45 schreef Graveworm het volgende:[..]
Argument?
quote:Dat klopt, de baby-boom gaat de komende tientallen jaren vergrijzen, maar ik denk dat het toch nodig is om niet gelijk meer kinderen te nemen om dit op te vangen.
en je moet niet vergeten dat we aan het vergrijzen zijn, nederland bijvoorbeeld vergrijst hard, japan ook, daar zijn kinders ontzettend nodig omdat er anders niet genoeg werkende bevolking is om de economie overeind te houden.
sommigen iets meer en anderen geen.... ruwe gemiddelde van nederlanders ís 2.
Als je het dus eens bent met die stelling.. dan vind je Nederlanders dus níet aso.. ( op dát gebied )
( ik weet dat het niets aan je stelling toevoegd... maar ik vond het wel een relevante toevoeging )
quote:Ik heb het dan over de hele wereld. Vind jij 5 a 6 miljard mensen niet een beetje veel? Zeker in vergelijking met de diersoorten
Op vrijdag 13 december 2002 21:47 schreef Youssef het volgende:Overbevolkt? De kans is groot ja, maar overbevolkt nog lang niet...
Deze man is zeker je idool, Graveworm
...
( )
quote:Dat klopt
Op vrijdag 13 december 2002 21:49 schreef Mirage het volgende:
Hmm...
De gemiddelde nederlander hééft 2 kids..sommigen iets meer en anderen geen.... ruwe gemiddelde van nederlanders ís 2.
Als je het dus eens bent met die stelling.. dan vind je Nederlanders dus níet aso.. ( op dát gebied )
( ik weet dat het niets aan je stelling toevoegd... maar ik vond het wel een relevante toevoeging )
en de autochtone bevolking groeit op dit moment niet of nauwlijks, de allochtoonse bevolking groeit daarintegen wel hard. Maar ik ga daar maar geen conclusies aan verbinden want dan krijg ik weer iedereen over me heen
quote:Geef jij anders het goeie voorbeeld en ga in de Sahara zitten. Of op Antarctica? Daar is nog wel een beetje plaats.
Op vrijdag 13 december 2002 21:50 schreef hicham het volgende:
Wat een onzin overbevolkt, er is nog meer dan genoeg plek op de wereld, alleen de mensen houden ervan om zo dicht mogelijk op elkaar te leven waardoor het overbevolkt lijkt....
quote:u praat onzin, in het grootste deel van "meer dan genoeg plek op de wereld" wil niemand wonen
Op vrijdag 13 december 2002 21:50 schreef hicham het volgende:
Wat een onzin overbevolkt, er is nog meer dan genoeg plek op de wereld, alleen de mensen houden ervan om zo dicht mogelijk op elkaar te leven waardoor het overbevolkt lijkt....
quote:ÍK ben zwanger van mijn 2e
Op vrijdag 13 december 2002 21:51 schreef Graveworm het volgende:[..]
Dat klopt
en de autochtone bevolking groeit op dit moment niet of nauwlijks, de allochtoonse bevolking groeit daarintegen wel hard. Maar ik ga daar maar geen conclusies aan verbinden want dan krijg ik weer iedereen over me heen
quote:en de 3e en 4e gepland?
Op vrijdag 13 december 2002 21:55 schreef Mirage het volgende:
ÍK ben zwanger van mijn 2e![]()
![]()
die bevolking zal in de komende jaren wel flink teruglopen
quote:wat wil je nou vind je het nou overbevolkt of niet overbevolkt
Op vrijdag 13 december 2002 21:47 schreef Youssef het volgende:Overbevolkt? De kans is groot ja, maar overbevolkt nog lang niet...
en ja nederland is vol
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:58 schreef F1908 het volgende:
en ja nederland is vol
* zwaait in de lucht met het boekje van anne frank
En verder, of je er 1 of 2 of driehonderd krijgt wat maakt dat nou uit.
(alhoewel 300, dan ben je wel lekker uitgelubberd lijkt mij...).
Als je er zelf voor kan zorgen, en je bent er goed voor, dan mag je het van mij allemaal lekker zelf weten.
quote:bij krijgen suggereer je dat ze zelf geen invloed hebben of ze wel of geen kinderen krijgen
Op vrijdag 13 december 2002 22:01 schreef Zomerpeer het volgende:
Je NEEMT geen kinderen, die KRIJG je.
Als je geluk hebt.
Ik krijg altijd gilneigingen van dat "nemen". Het zijn toch geen koekjes.En verder, of je er 1 of 2 of driehonderd krijgt wat maakt dat nou uit.
(alhoewel 300, dan ben je wel lekker uitgelubberd lijkt mij...).Als je er zelf voor kan zorgen, en je bent er goed voor, dan mag je het van mij allemaal lekker zelf weten.
normaal gesproken neem je kinderen, tenzij het condoom scheurt oid, maar das offtopic
quote:Nee...nemen kan niet...
Op vrijdag 13 december 2002 22:02 schreef Graveworm het volgende:[..]
bij krijgen suggereer je dat ze zelf geen invloed hebben of ze wel of geen kinderen krijgen
normaal gesproken neem je kinderen, tenzij het condoom scheurt oid, maar das offtopic
Je kan ze PROBEREN te krijgen...
Er zijn ontzettend veel mensen bij wie het niet allemaal vanzelf gaat...
quote:Wat zit je nou te zeuren, er is nog genoeg plaats, ook als je de onbewoonbare gebieden eraf haalt
Op vrijdag 13 december 2002 21:54 schreef Vibromass het volgende:[..]
Geef jij anders het goeie voorbeeld en ga in de Sahara zitten. Of op Antarctica? Daar is nog wel een beetje plaats.
...
quote:inderdaad, en daarom wordt het in algemene zin vanzelfsprekend en ga je het 'kinderen nemen' noemen. Wat er meteen voor zorgt dat het de tegenwoordige egoistische inslag ervan goed belicht.
Op vrijdag 13 december 2002 22:04 schreef Mirage het volgende:[..]
Nee...nemen kan niet...
quote:
Nee...nemen kan niet...
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 22:06 schreef Graveworm het volgende:[..]
Snap op zich je stelling wel, meer mensen = meer energieverbruik
Dit gaat natuurlijk ten koste van de natuur en zijn/haar fossiele energie, wat weer schadelijk is voor blabla etc. blabla
Nogmaals, kinderen NEEM je niet. Je kunt idd proberen of je er kunt krijgen. "Nemen" impliceert dat ze voor het oprapen liggen, je hoeft alleen ff te seksen et voila. En zo werkt het helaas vaak niet, ik ken al zeker vier paren die al meer dan twee jaar bezig zijn met kindertjes krijgen, maar bij wie het maar niet wil lukken.
Vandaar de jeuk- en gilneigingen van dat "nemen". (Ik krijg die neigingen ook van mensen die zo lekker laconiek over vertellen "OJA meteen raaaaak...tararar tralalala." Ik snap wel dat ze blij zijn, maar denk ff na ja.)
quote:Het is niet zozeer de hoeveelheid mensen die dat op zijn geweten heeft....
Op vrijdag 13 december 2002 22:08 schreef ZTiK het volgende:
Zolang er niet zoveel mensen zijn als mieren, vind ik het niet zo erg.....
Snap op zich je stelling wel, meer mensen = meer energieverbruik
Dit gaat natuurlijk ten koste van de natuur en zijn/haar fossiele energie, wat weer schadelijk is voor blabla etc. blabla
ik denk eerder dat de steeds hogere eisen en hunkering naar " luxe " dat op zijn geweten heeft....
quote:Ok maar ik vind "krijgen" klinken alsof er opeens iemand aan komt lopen van "kijk eens, ik heb een kindje voor jullie"
Op vrijdag 13 december 2002 22:09 schreef Zomerpeer het volgende:
* Zomerpeer is het helemaal met Mirage eens.Nogmaals, kinderen NEEM je niet. Je kunt idd proberen of je er kunt krijgen. "Nemen" impliceert dat ze voor het oprapen liggen, je hoeft alleen ff te seksen et voila. En zo werkt het helaas vaak niet, ik ken al zeker vier paren die al meer dan twee jaar bezig zijn met kindertjes krijgen, maar bij wie het maar niet wil lukken.
Vandaar de jeuk- en gilneigingen van dat "nemen". (Ik krijg die neigingen ook van mensen die zo lekker laconiek over vertellen "OJA meteen raaaaak...tararar tralalala." Ik snap wel dat ze blij zijn, maar denk ff na ja.)
quote:Dat ook, niet alleen stijgt het aantal mensen, maar ook de hoeveelheid "resources" die ze van de aarde gebruiken
Op vrijdag 13 december 2002 22:09 schreef Mirage het volgende:[..]
Het is niet zozeer de hoeveelheid mensen die dat op zijn geweten heeft....
ik denk eerder dat de steeds hogere eisen en hunkering naar " luxe " dat op zijn geweten heeft....
Eigenlijk is de mensheid een virus die zichzelf bijna onstervelijk heeft gemaakt en steeds agressiever wordt
quote:het probleem met "nemen" is nog erger: Daar stel ik me dus helemaal bij voor dat er zo ongeveer een rekenmachine aan te pas komt om te besluiten of er een kind gemaakt wordt. Als de beslissing dan werkelijk op "Ja" gevallen is, wordt er een paar maanden flink op los geneukt. Absurd.
Op vrijdag 13 december 2002 22:10 schreef Graveworm het volgende:[..]
Ok maar ik vind "krijgen" klinken alsof er opeens iemand aan komt lopen van "kijk eens, ik heb een kindje voor jullie"
quote:Zo gaat het ook...
Op vrijdag 13 december 2002 22:10 schreef Graveworm het volgende:[..]
Ok maar ik vind "krijgen" klinken alsof er opeens iemand aan komt lopen van "kijk eens, ik heb een kindje voor jullie"
JIJ geeft aan dat j eheel graag een kindje zou willen ( of er gaat iets mis bij het je best doen aan te geven dat je géén kindje wil... )
en mamma natuur komt dan wel of niet aanhuppelen met een prinsje/ prinsesje...
quote:
en je moet niet vergeten dat we aan het vergrijzen zijn, nederland bijvoorbeeld vergrijst hard, japan ook, daar zijn kinders ontzettend nodig omdat er anders niet genoeg werkende bevolking is om de economie overeind te houden.
Ikzelf werd spontaan zwanger van mijn 1e... mijn tante was daarintegen al heel veel jaar bezig om te proberen een kindje te krijgen.. Bij haar is het uiteindelijk helemala niet gelukt.. ( ook niet via de ziekenhuizen en hun methoden )
Ik voelde me er haast schuldig over... nadat ik in het begin een beetje rustig heb gedaan in haar nabijheid, heb ik mij later gewoon voorgenomen om lekker mijn blije ik te zijn en haar gewoon méé te laten genieten...
In mijn verdere privé leven ben ik nog heel wat stellen tegen gekomen die het via kunstmatige weg probeerden..sommigen mét resultaat...anderen zonder...
De keuze om géén kindje te willen is helemala vrij... de keuze om wél proberen kinder(en) te krijgen is ook helemaal vrij...
Het enige wat heel belangrijk is is ene heleboel respect voor elkaar... Voor sommige mensen is dit een gevoelig onderwerp.
Héél veel verdriet en pijn.....
Nemen, ik zie er eentje en die pak ik op.
Krijgen, ik doe de brievenbus op en er lag er eentje.
Alle bij even fout. Ik zou toch maar het woord nemen gebruiken, een beetje slim mens kiest er voor om kinderen te krijgen en laat zich dat niet overkomen.
We noemen het dus vanaf nu: ik ga proberen kinderen te krijgen.
Voila
2 uitkeringtrekkers die er op los neuken en een dozijn kinderen verwekken zit er bij dus niet in, ze zouden dat soort mensen moeten verbieden kinderen te nemen.
Waarom? Hebben die ouders dan geen recht op kinderen. Tuurlijk wel zodra ze er voor kunnen zorgen.
En het recht van een kind op een fatsoendelijke toekomst weegt in mijn ogen 1000 keer zo zwaar het recht van een stelletje om kinderen te proberen te krijgen om emotionele..
quote:Ik ben het met jou eens, maar de stelling dat als he tje " overkomt " dat je dan niet slim bent...
Op vrijdag 13 december 2002 22:25 schreef Progressor het volgende:
Tja, nemen en krijgen zijn alle 2 foute potentieel foute benamingen.Nemen, ik zie er eentje en die pak ik op.
Krijgen, ik doe de brievenbus op en er lag er eentje.
Alle bij even fout. Ik zou toch maar het woord nemen gebruiken, een beetje slim mens kiest er voor om kinderen te krijgen en laat zich dat niet overkomen.
We noemen het dus vanaf nu: ik ga proberen kinderen te krijgen.
Voila
iet svoorzichtig mee zijn.. niet altijd had je het kunnen voorkomen..
leven en laten leven.
quote:Iedereen die 1 kind neemt vegroot de bevolking. Eerst ben je met 2 en dan met 3! Ff rekenen en je komt tot de conclusie dat 3 meer is dan 2.
Op vrijdag 13 december 2002 21:43 schreef Graveworm het volgende:
Op dit moment is de overbevolking het grootste probleem van deze wereld, iedereen die meer dan 2 kinderen neemt vergroot de bevolking. Zou je daarom kunnen stellen dat het asociaal is om meer dan 2 kinderen te nemen?
quote:die ouders gaan dood en dat kind blijft achter, ik hoop dat je dat wel hebt begrepen anders ben je niet erg slim
Op vrijdag 13 december 2002 23:00 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Iedereen die 1 kind neemt vegroot de bevolking. Eerst ben je met 2 en dan met 3! Ff rekenen en je komt tot de conclusie dat 3 meer is dan 2.
En misschien is het handig om als je een stelling poneert deze goed te onderbouwen. Zo valt er namelijk weinig te reageren.
maar de stelling lijkt me duidelijk genoeg
quote:wel eens bij stilgestaan dat het in de verre toekomst nogal moeilijk wordt om te leven als we doorgaan met het vergroten van de bevolking
Op vrijdag 13 december 2002 22:33 schreef Compton het volgende:
Onzin. sorry.leven en laten leven.
quote:Begrijp ik wel
Op vrijdag 13 december 2002 23:17 schreef Graveworm het volgende:die ouders gaan dood en dat kind blijft achter, ik hoop dat je dat wel hebt begrepen anders ben je niet erg slim
![]()
quote:je kan ze wel NEMEN.
Nee...nemen kan niet...
niet dat het normaal is maar het kan wel.
is niet serieus bedoelt overigens. voor ik word uitgescholden voor pedo.
verder WIL ik geen kinderen. is dat ook goed.
maar ik ben dan ook pas 18 en trueno 17.
en dat lijken me nou niet echt goedeleeftijfen om bij te beginnen of aan zwangerschap te denken.
uitzonderingen daargelaten.
succes met de zwangerschap Mirage.
waar is je avatar eik?
of hebbie die nooit gehad?
quote:en wederom onzin. er gebeuren ook zat rampen waarbij plenty mensen afsterven, plus dat het gewoon onzin is.
Op vrijdag 13 december 2002 23:18 schreef Graveworm het volgende:
wel eens bij stilgestaan dat het in de verre toekomst nogal moeilijk wordt om te leven als we doorgaan met het vergroten van de bevolking
ik kan het woord onzin op dit topic niet genoeg bestressen, heb ik dat al gezegd?
quote:en waarom zijn er dan relatief zo veel tienermoeders en vaders?
Op vrijdag 13 december 2002 22:09 schreef Zomerpeer het volgende:
* Zomerpeer is het helemaal met Mirage eens.Nogmaals, kinderen NEEM je niet. Je kunt idd proberen of je er kunt krijgen. "Nemen" impliceert dat ze voor het oprapen liggen, je hoeft alleen ff te seksen et voila. En zo werkt het helaas vaak niet, ik ken al zeker vier paren die al meer dan twee jaar bezig zijn met kindertjes krijgen, maar bij wie het maar niet wil lukken.
quote:weet JIJ dat?
Op vrijdag 13 december 2002 22:16 schreef Aernout het volgende:
Het nemen van kinderen is sowieso illegaal
knap zeg.
zit je maar te pesten hoor.
je neemt idd geen kinderen.
die krijg je.
hoe kan het eik dat "jongeren" eerder een kind krijgen dat ze NIET willen dan dat iemand die er WEL een wil er soms lang over moet doen?
Ik durf tewedden dat als ik EEN keer met trueno zou neuekn en dan onveilig dat ze dan zwanger zou zijn.
daarom neem ik het risico ook niet.
het is al erg om aan de ouders te moeten vertellen + het gooit je leven door de war.
quote:Ik begrijp heel goed dat je dat nooit genoeg kunt benadrukken want je weet best dat het geen onzin is.
Op zaterdag 14 december 2002 00:00 schreef Compton het volgende:
en wederom onzin. plus dat het gewoon onzin is.
ik kan het woord onzin op dit topic niet genoeg bestressen, heb ik dat al gezegd?
Daarom moet je jezelf wel overschreeuwen, tuurlijk!
quote:er staat toch ook in de titel "meer dan 2 kinderen nemen is asociaal"
Op vrijdag 13 december 2002 23:52 schreef dax het volgende:
Als een echtpaar 2 kinderen krijgt vergroot het daarmee niet de bevolking, die 2 kinderen komen namelijk gewoon als 'vervanging' voor hunzelf.
quote:Oh, en van wie KRIJG je die kinderen dan? van de ooievaar? van heertje Jehovah? van de postbode?
Op vrijdag 13 december 2002 22:01 schreef Zomerpeer het volgende:
Je NEEMT geen kinderen, die KRIJG je.
Als je geluk hebt.
Ik krijg altijd gilneigingen van dat "nemen". Het zijn toch geen koekjes.En verder, of je er 1 of 2 of driehonderd krijgt wat maakt dat nou uit.
(alhoewel 300, dan ben je wel lekker uitgelubberd lijkt mij...).Als je er zelf voor kan zorgen, en je bent er goed voor, dan mag je het van mij allemaal lekker zelf weten.
Of je er in Nederland nou jaarlijks 300 woningen bij laat bouwen of 12334565677889899000000000000 Triljard, WAT MAAKT DAT NOU UIT ?????????
Laat je kat niet meer steriliseren, laat ze maar aan fokken, Miljarden per huishouden, wat maakt het uit, VRIJHEID BLIJHEID nietwaar
Als je het helemaal ZELF MOET WETEN, hou dan ook niet je handje op voor kinderbijslag/fokpremie!!!!!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |