Het is maar goed dat homo's 12 maanden lang geen bloed mogen doneren als ze seks hebben gehad. Wat overigens al een versoepeling is.quote:Op dit moment heerst het hepatitis A-virus onder homomannen in Nederland. Het RIVM en Soa Aids Nederland/Man tot Man roepen mannen die seks hebben met mannen daarom op om zich te laten vaccineren. Vooral als zij deze zomer Prides of andere feesten bezoeken.
Hepatitis A is terug onder homomannen. Op dit moment zijn al meer dan 1.000 hepatitis A-infecties gemeld in Europa. Er zijn uitbraken gemeld in Spanje, Italië, Groot Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Maar ook in Nederland zien we meer hepatitis A-patiënten, zo melden het RIVM en Soa Aids Nederland. Het virus verspreidt zich via seks, maar ook via slechte toilethygiëne. Hepatitis A is een besmettelijke leverziekte die wordt doorgegeven wanneer er onzichtbaar kleine restjes geïnfecteerde poep in de mond terecht komen. Dat kan gebeuren tijdens seks (bijvoorbeeld bij rimmen en het delen van seksspeeltjes), maar ook via bijvoorbeeld een vieze deurknop, handdoek of wc-bril en via de handen als iemand die na toiletbezoek niet heeft gewassen.
Op 23 juni start de World Pride in Madrid, een wereldwijd evenement dat naar schatting door ruim 2 miljoen mensen bezocht zal worden. Vanwege het internationale karakter van dit evenement is de verwachting dat het hepatitis A-virus zich tijdens de World Pride verder zal verspreiden. Dat geldt ook voor andere Gay Prides en (circuit-)feesten die vooral in de zomermaanden plaatsvinden.
Er bestaat geen medicijn tegen hepatitis A. Man tot Man en het RIVM doen een oproep aan bi- en homomannen om zich zo snel mogelijk te laten vaccineren. Het is mogelijk om alleen tegen hepatitis A te vaccineren of in combinatie met hepatitis B. Mensen kunnen contact opnemen met de GGD voor vaccinatie. Of kijk op mantotman.nl/hepatitisa. De vaccinatie tegen hepatitis A geeft direct bescherming. Daarnaast is het belangrijk om je aan de hygiëne-voorschriften te houden. Op die manier kun je (helpen) voorkomen dat het virus zich verder verspreid:
1. Was je handen met water en zeep na toiletbezoek en voor het eten/koken;
2. Was je handen met water en zeep voor en na seks (of neem een douche);
3. Deel geen seksspeeltjes;
4. Gebruik condooms of latex handschoenen bij neuken, rimmen, vingeren, fisten enz.
Voor uitgebreide informatie over hepatitis A en wat je ertegen kunt doen, bezoek je mantotman.nl/hepatitisA of www.rivm.nl.
Ik zat er op te wachten, maar gelukkig niet teleurgesteld.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:03 schreef Triggershot het volgende:
Hepatitis A is terug onder homo's
Het is maar goed dat homo's 12 maanden lang geen bloed mogen doneren als ze seks hebben gehad. Wat overigens al een versoepeling is.
Dat ligt er aanquote:
Klopt.. als.. als iedereen veilig seks had evenmin. Als he.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als iedereen zich laat vaccineren is er niks aan de hand
Jep, alsof SOA's alleen bij homo's voorkomen... Verder wel zorgelijk voor de groep homo's in Nederland dit. Vraag me af waar de groei vandaan komt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten, maar gelukkig niet teleurgesteld.
Het is maar goed dat er geen hetero's zijn die wisselende seksuele contacten hebben zonder het in acht nemen van hygiëne-voorschriften. Fijn dat alleen homo's dat doen!![]()
Ah donno whut ya tolkin boutquote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ghe. Pushen.
Yeah. Push it. Push it real good!
Doordat er meer gerimd wordt, vrees ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:23 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Jep, alsof SOA's alleen bij homo's voorkomen... Verder wel zorgelijk voor de groep homo's in Nederland dit. Vraag me af waar de groei vandaan komt.
Nou ze gaan toch allemaal relatief vroeg dood ivm hiv aids enzo dus alsnog walking deadsquote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zijn wel homo's heh, dus meer een Walking Glee.
Nou, van onverantwoordelijk rimmen dus.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:23 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Jep, alsof SOA's alleen bij homo's voorkomen... Verder wel zorgelijk voor de groep homo's in Nederland dit. Vraag me af waar de groei vandaan komt.
'is niet meer van deze tijd' is tuurlijk geen steekhoudend argument hequote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:45 schreef SicSicSics het volgende:
Maar ff serieus; prima als je het niet eens bent met een losbandige seksuele moraal, maar deze linkse druif zou het mooi vinden als je het daarbij laat. Alleen ageren tegen 'nichten' is niet meer van deze tijd!
Óf vraag iedereen naar zijn/ haar seksleven óf aan niemand!
'homo's zijn vies' is dat ook nietquote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:49 schreef hugecooll het volgende:
'is niet meer van deze tijd' is tuurlijk geen steekhoudend argument he
Nou ja kijk er zijn natuurlijk ook goede homo's in persoon en karakter. Daar heb ik het verder ook niet over wat je achter gesloten deuren doet en niemand tot last bent. Maar als je met de gevolgen van je daden steeds meer het publieke domein opkomt. Je ziektes en risico's meeneemt. Als je ons verder ook niet in gevaar brengt en niet een speciale behandeling wilt met de constante slachtofferrol vind ik het verder prima.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:45 schreef SicSicSics het volgende:
Maar ff serieus; prima als je het niet eens bent met een losbandige seksuele moraal, maar deze linkse druif zou het mooi vinden als je het daarbij laat. Alleen ageren tegen 'nichten' is niet meer van deze tijd!
Eigenlijk is meneer over de rug van homo's bezig over moslimsquote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
'homo's zijn vies' is dat ook nietZaait. Oogst. Etc.
Ik ageer niet tegen nichten an sich, maar "als groep" nemen ze vaker dan hetero's besluiten in de sexuele sfeer die schadelijk kunnen zijn voor de volksgezondheid en dat blijkt ook gewoon uit allerlei statistieken.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:45 schreef SicSicSics het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |