Het is een zaak die een hoop publiciteit met zich meebrengt, en dus zijn er altijd advocaten die hem willen verdedigen, en als die er niet zijn dan wordt hem een advocaat toegewezen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
Stel nou dat ze de verkeerde hebben, dat hij alleen maar de schijn tegen heeftquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
In principe iedere strafrecht advocaat .. Dat hoort bij het vak..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is toch een beetje het beroep.. Niets voor mij.
Ook goed.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
kan je niet lezen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?
Op welke grond dan?
Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?
quote:
Want? Het is eigenlijk een prima jongen?quote:Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
Ken er een paar en die wat ik ken zijn normale mensen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.
Dat wordt strafvermindering wegens zielig.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:05 schreef StaceySinger het volgende:
Advocaat van Bosschenaar (16) doet aangifte van smaad in zaak Savannah
De advocaat van de Bosschenaar (16) die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker (14) heeft dinsdagavond aangifte gedaan van smaad/laster.
Het gaat om een Facebook-bericht met foto van de verdachte met de tekst 'Dit is de moordenaar van Savannah'.
Volgens de advocaat is de identiteit van de 'afzender' bij de politie bekend. Het bericht met de foto is afgelopen weekend kort na het verschijnen verwijderd.
'Heftige ervaring'
De advocaat zegt dagelijks telefonisch contact te hebben met de Bosschenaar en hem sinds de aanhouding op 4 juni vrijwel dagelijks te hebben gezien. Het gaat 'naar omstandigheden redelijk met hem' ,,Hij is nooit eerder met politie en justitie in aanraking geweest. Het verblijf in detentie in volledige beperkingen is hoe dan ook een ontzettend heftige ervaring."
Zij vindt dat 'het publiek moet niet op voorhand op de stoel van de rechter moet gaan zitten'. ,,Ook mijn cliënt en zijn ouders hebben recht op bescherming en eerbiediging van hun persoonlijke levenssfeer, hoe gevoelig de zaak ook ligt. Het is een bijzonder complexe en delicate zaak.''
Zij zegt daar vanwege de opgelegde beperkingen nu niet nader op in te kunnen gaan
http://www.ad.nl/den-bosc(...)k-savannah~a46aa2d9/
hij is nog niet eens veroordeeld, maar evt vermindering is dan op conto van deze Facebook kneusquote:Op woensdag 14 juni 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt strafvermindering wegens zielig.
Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik ben ook van mening dat je redelijk verknipt moet zijn [of anders word je het wel] als je verdachten/daders van zware misdaad gaat verdedigen. Lijkt me ook logisch als je je begeeft in de zieke wereld van psychopaten.
Goede vergelijking welquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen?
Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is toch een beetje het beroep.. Niets voor mij.
Ik snap hoe het werkt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.
Dus ja het is zijn taak om bewijslasten te onderwerpen aan betrouwbaarheid, om getuigen te toetsen op eerlijkheid en al dat soort dingen, en is daar twijfel over dan dient hij dit aan te voeren.
Van alles is mogelijk, maar vooralsnog ver gezocht.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Zou hij misschien onder geweld gedwongen kunnen zijn door anderen om een mogelijk strafbaar feit te plegen? zodat de werkelijke daders buiten beeld blijven of is dit te ver gezocht?
Het komt op mij over alsof de verdachte eigenlijk een goede kerel is, als ik de berichten moet geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |