abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193237773
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zou een mondkapje buiten nou schelen voor hooikoorts klachten?
Pollen zijn groot genoeg om tegen gehouden worden vermoed ik
Persoonlijk moet ik er nu even niet aan denken om iets voor mijn mond/neus te hebben ;)
Ben gewoon echt benauwd/keelpijn en het snot loopt er gewoon in straaltjes uit mijn neus of zoals nu zit ik helemaal vol. Ogen ook vol natuurlijk en lichte koppijn.

Heb nu Tavegyl ingenomen en paracetamol en dan ga ik maar even plat.

Baal ontzettend, het sociale leven staat al op een laag pitje nu door Corona, geen festivals niks en werd net uitgenodigd voor BBQ en heb gewoon nee moeten zeggen.

Daarom toch ook maar aan de neusspoeling. Ben het nu al zat en het is pas mei.

/klaagzieligmodus off nu ;)
pi_193237834
Heb de fles nu drie jaar en het werkt goed op de momenten dat ik niet meer kan staan door het vele genies _O-

Spoelen, snotteren, spoelen en na een half uurtje weer in staat om alles te doen ^O^
Hooray for boobies!
pi_193237975
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
Heb de fles nu drie jaar en het werkt goed op de momenten dat ik niet meer kan staan door het vele genies _O-

Spoelen, snotteren, spoelen en na een half uurtje weer in staat om alles te doen ^O^
^O^ ook geen last van je ogen meer dan?

Die niesbuien zijn ook echt dramatisch. Moet wel lachen om mijn Teckeltje. Elke keer als ik moet niezen dan niest zij nog even erachteraan :D
Dacht eerst nog van: neeeeeee heb ik weer, een Teckel met hooikoorts.
Nu heb ik wel door dat het voor haar gewoon een spelletje is _O-
pi_193238086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:27 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Persoonlijk moet ik er nu even niet aan denken om iets voor mijn mond/neus te hebben ;)
Ben gewoon echt benauwd/keelpijn en het snot loopt er gewoon in straaltjes uit mijn neus of zoals nu zit ik helemaal vol. Ogen ook vol natuurlijk en lichte koppijn.

Heb nu Tavegyl ingenomen en paracetamol en dan ga ik maar even plat.

Baal ontzettend, het sociale leven staat al op een laag pitje nu door Corona, geen festivals niks en werd net uitgenodigd voor BBQ en heb gewoon nee moeten zeggen.

Daarom toch ook maar aan de neusspoeling. Ben het nu al zat en het is pas mei.

/klaagzieligmodus off nu ;)
Ter preventie bedoelde ik, want als de pollen niet je neus bereiken ga je ook niet snotteren. Sommigen hebben daarom ook zonnebril op dacht ik, zodat ze minder oogklachten hebben
pi_193238812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

^O^ ook geen last van je ogen meer dan?

Die niesbuien zijn ook echt dramatisch. Moet wel lachen om mijn Teckeltje. Elke keer als ik moet niezen dan niest zij nog even erachteraan :D
Dacht eerst nog van: neeeeeee heb ik weer, een Teckel met hooikoorts.
Nu heb ik wel door dat het voor haar gewoon een spelletje is _O-
af en toe jeuk maar meer ook niet. Natuurlijk wel zo dat je dan niet gelijk de pollen moet gaan opzoeken en ze gast opsnuiven. Maar binnen en ik de tuin is geen probleem. Net zoals bv een winkelcentrum bezoeken oid
Hooray for boobies!
pi_193273706
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:01 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

af en toe jeuk maar meer ook niet. Natuurlijk wel zo dat je dan niet gelijk de pollen moet gaan opzoeken en ze gast opsnuiven. Maar binnen en ik de tuin is geen probleem. Net zoals bv een winkelcentrum bezoeken oid
Top! Daar kan ik heel goed mee leven. Sowieso maandag de receptenlijn even bellen voor oogdruppels voor de zekerheid.

Pakketje binnen *O* Als ik vanavond ga douchen gelijk proberen. Ben heel erg benieuwd.

Hopelijk ben ik net zo enthousiast zoals jullie.
pi_193273771
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ter preventie bedoelde ik, want als de pollen niet je neus bereiken ga je ook niet snotteren. Sommigen hebben daarom ook zonnebril op dacht ik, zodat ze minder oogklachten hebben
Ahhhzo, zag toevallig bij vriendin op fb dat ze een mondmasker droeg tijdens het mountainbiken. Iemand vroeg waarom want toch niet nodig met fietsen. Haar antwoord was tegen de pollen etc.
Dus blijkbaar heeft het idd een beschermende functie daar tegen.

Zonnebril vind ik echt zo ruk. Ik heb een klein beetje slechte ogen, alleen een bril nodig voor de ondertiteling op de tv. Met een zonnebril op zie ik echter zo weinig, moeilijker om dingen te onderscheiden.
Tel daarbij op dat ik geen diepte kan zien dan levert dat vaak geen prettige situaties op, zeg maar :D

Ohja en ook nog slechthorend aan 1 oor. Echt heel onprettig is het dan, zelfs gevaarlijk in het verkeer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2020 14:16:44 ]
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:31:19 #283
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193273898
Vorig jaar lag ik rond deze tijd doodziek van de hooikoorts in bed en dit jaar heb ik bijna geen last. Valt geen touw aan vast te knopen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193274342
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:31 schreef Quotidien het volgende:
Vorig jaar lag ik rond deze tijd doodziek van de hooikoorts in bed en dit jaar heb ik bijna geen last. Valt geen touw aan vast te knopen.
Hopelijk blijft het de komende maanden ook zo dan, echt fijn voor je O+
pi_193274823
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:31 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb in eeuwen niet zo weinig last gehad als dit seizoen. Heb nog niet één pilletje genomen.

Alleen toen de berkenpollen op hun toppunt waren een paar keer wat jeukende uitslag op handen/polsen gehad en bij langdurig verblijf in de buurt van berken wat last van ogen. Af en toe een niesje en een snotter en dat was het.

Ik zet tegenwoordig wel meestal een zonnebril op maar voor de rest doe ik niks anders dan andere jaren volgens mij.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193275025
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik zet tegenwoordig wel meestal een zonnebril op maar voor de rest doe ik niks anders dan andere jaren volgens mij.
Je wast wellicht wel vaker je handen? Waarmee je daarna weer je gezicht aanraakt, enz.

Ik had gisteravond een behoorlijke aanval, altijd kut dat je dan eigenlijk weinig/niks kunt doen om het te verminderen ;(
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_193275130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:14 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Je wast wellicht wel vaker je handen? Waarmee je daarna weer je gezicht aanraakt, enz.

Ik had gisteravond een behoorlijke aanval, altijd kut dat je dan eigenlijk weinig/niks kunt doen om het te verminderen ;(
Oh wacht ja, dat is idd wel het geval. :D Maar dan nog. Normaliter krijg ik toch echt wel op zijn minst de nodige niesaanvallen als de berkenpollen op hun max zijn.

Dat ik nog niet één keer gedacht heb:"En nou ben ik het beu, waar zijn de pillen?" spreekt boekdelen :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 24 mei 2020 @ 08:49:39 #288
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_193285203
ik heb voor het eerst sinds jaaaaren enorme last van hooikoorts. Het is begonnen in de nacht nadat ik geopereerd was. Ik vermoed dat mijn immuunsysteem een klap kreeg? Ook al was ik in het ziekenhuis, vanaf 4u 's nachts begon mijn rechter neusgat te lopen en mijn rechter oog te tranen. Toen ik thuis kwam werd dit nog veel erger en heb ik enorm veel zakdoekjes gebruikt, ook moest ik niezen, niet handig als je net aan je buik geopereerd bent...De dag erna heb ik allegra fexotabs laten halen, die helpen gelukkig heel goed. Maar ik heb wel een hele dikke koortsblaar op mijn neusvleugel gekregen..
pi_193285243
Wat gebruiken jullie voor hooikoorts ? Ik heb het sinds mijn 16e en ieder jaar opnieuw werken de pilletjes niet... van de Kruidvat heb ik alles geprobeerd, rotzooi. Ik heb ooit Xyzal gehad van de huisarts en die was top maar ik krijg die dus niet meer :')

Neus spray heb ik echt een hekel aan dus dat gebruik ik liever niet.

En oh ja, wij wonen tegenwoordig tegen het bos aan, uiteraard had ik daar van te voren niet bij nagedacht maar de afgelopen dagen waren echt killing :? :?
Ik was hier...
pi_193285494
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:53 schreef Nismo91 het volgende:
Wat gebruiken jullie voor hooikoorts ? Ik heb het sinds mijn 16e en ieder jaar opnieuw werken de pilletjes niet... van de Kruidvat heb ik alles geprobeerd, rotzooi. Ik heb ooit Xyzal gehad van de huisarts en die was top maar ik krijg die dus niet meer :')

Ik heb hele lichte allergie issues, bij mij werkt een half tabletje van de Lidl al perfect
  zondag 24 mei 2020 @ 09:57:48 #291
58711 soapie
Zeeperd
pi_193285805
quote:

En oh ja, wij wonen tegenwoordig tegen het bos aan, uiteraard had ik daar van te voren niet bij nagedacht maar de afgelopen dagen waren echt killing :? :?
Ik heb immunotherapie, dymista neusspray en otrivin menthol... Gaat dit jaar best goed! *afklopt!
pi_193285937
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:57 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb immunotherapie, dymista neusspray en otrivin menthol... Gaat dit jaar best goed! *afklopt!
Kun je iets meer vertellen over die therapie ? Ik heb hier ieder jaar zo extreem veel last van dat ik op sommige dagen gewoon niets kan gaan doen omdat ik het niet trek.

Vooral nu met Corona... loop je ergens en krijg je zo een niesbui.. mensen lopen met een boog om je heen _O-
Ik was hier...
  zondag 24 mei 2020 @ 10:52:06 #293
58711 soapie
Zeeperd
pi_193286377
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:15 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Kun je iets meer vertellen over die therapie ? Ik heb hier ieder jaar zo extreem veel last van dat ik op sommige dagen gewoon niets kan gaan doen omdat ik het niet trek.

Vooral nu met Corona... loop je ergens en krijg je zo een niesbui.. mensen lopen met een boog om je heen _O-
Je krijgt de eerste maanden elke week een injectie (in mijn geval 2 (bomen en grassen) daarna elke maand een injectie en dat 3 tot 5 jaar lang. Bij sommigen helpt het, bij sommigen niet. Je zal naar de allergoloog moeten om te kijken of je geschikt bent. Het is een langdurig proces, helpt natuurlijk niet gelijk, maar ik heb het er graag voor over, al zou het maar iets verichting geven.
pi_193286548
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:52 schreef soapie het volgende:

[..]

Je krijgt de eerste maanden elke week een injectie (in mijn geval 2 (bomen en grassen) daarna elke maand een injectie en dat 3 tot 5 jaar lang. Bij sommigen helpt het, bij sommigen niet. Je zal naar de allergoloog moeten om te kijken of je geschikt bent. Het is een langdurig proces, helpt natuurlijk niet gelijk, maar ik heb het er graag voor over, al zou het maar iets verichting geven.
Heb net nog even gegoogled ! Hoe lang ben jij al bezig en werkt het enigszins ? Ik ga maandag gelijk contact opnemen met de huisarts hiervoor :P
Ik was hier...
pi_193286612
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ahhhzo, zag toevallig bij vriendin op fb dat ze een mondmasker droeg tijdens het mountainbiken. Iemand vroeg waarom want toch niet nodig met fietsen. Haar antwoord was tegen de pollen etc.
Dus blijkbaar heeft het idd een beschermende functie daar tegen.

Zonnebril vind ik echt zo ruk. Ik heb een klein beetje slechte ogen, alleen een bril nodig voor de ondertiteling op de tv. Met een zonnebril op zie ik echter zo weinig, moeilijker om dingen te onderscheiden.
Tel daarbij op dat ik geen diepte kan zien dan levert dat vaak geen prettige situaties op, zeg maar :D

Ohja en ook nog slechthorend aan 1 oor. Echt heel onprettig is het dan, zelfs gevaarlijk in het verkeer.

Goede zonnebril kopen, ik kan dat ding zelfs in huis dragen. Ik heb wel een dure (serengeti), maar ook echt al meer dan 10 jaar en is het echt dubbel en dwars waard.
En er zijn ook zonneglazen op sterkte te krijgen. Als je het gebruikt voor de tv, gebruik je een bril dan ook in het verkeer?

Mondmasker tegen de pollen, lijkt me niet comfortabel, wel effectief.

quote:

Waarom krijg je geen xyzal meer?
Ik gebruik loratadine op het moment, heb oogdruppels (azelastine) liggen, maar nog niet gebruikt.
Ik heb gisteren en eergisteren veel last gehad. Niezen, snot. Gelukkig nog geen jeukogen, maar de grasjes bloeien goed, bah!

Gelukkig regent het nu...
Fake it till you make it...
pi_193286665
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:11 schreef Nijna het volgende:

[..]

Goede zonnebril kopen, ik kan dat ding zelfs in huis dragen. Ik heb wel een dure (serengeti), maar ook echt al meer dan 10 jaar en is het echt dubbel en dwars waard.
En er zijn ook zonneglazen op sterkte te krijgen. Als je het gebruikt voor de tv, gebruik je een bril dan ook in het verkeer?

Mondmasker tegen de pollen, lijkt me niet comfortabel, wel effectief.
[..]

Waarom krijg je geen xyzal meer?
Ik gebruik loratadine op het moment, heb oogdruppels (azelastine) liggen, maar nog niet gebruikt.
Ik heb gisteren en eergisteren veel last gehad. Niezen, snot. Gelukkig nog geen jeukogen, maar de grasjes bloeien goed, bah!

Gelukkig regent het nu...
Ik ben er zelf ook laks in geweest, kreeg de vorige x een andere ik ga morgen nog eens vragen of ik die Xyzal kan krijgen.
Hier naast onze woning ligt een mega groot weiland, as we speak zijn ze dit met een tractor aan het maaien ;( ;( ;(

Ik ben ook helemaal niet van de pilletjes... meesta pak ik niets tot het echt niet meer te harden is :P gevalletje eigenwijs haha.. mijn vrouw klaagt wel enorm dat ik snurk _O-
Ik was hier...
  zondag 24 mei 2020 @ 11:53:04 #297
58711 soapie
Zeeperd
pi_193287195
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:05 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Heb net nog even gegoogled ! Hoe lang ben jij al bezig en werkt het enigszins ? Ik ga maandag gelijk contact opnemen met de huisarts hiervoor :P
Ik ben nu anderhalf jaar bezig, werkt wel. Heb nu veel minder last dan vorig jaar!
pi_193287468
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:53 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik ben nu anderhalf jaar bezig, werkt wel. Heb nu veel minder last dan vorig jaar!
Wat gaaf *) *)
Misschien helpt jouw berichtje mij ook wel van mijn hooikoorts af haha, al is het maar iets minder !
Ik was hier...
  zondag 24 mei 2020 @ 12:46:45 #299
58711 soapie
Zeeperd
pi_193287827
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:12 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Wat gaaf *) *)
Misschien helpt jouw berichtje mij ook wel van mijn hooikoorts af haha, al is het maar iets minder !
Wie weet, succes iig!
pi_193290047
Ik heb ook immunotherapie gedaan maar ben na iets minder dan een jaar gestopt, vond het te zwaar. Heeft het wel al erg verminderd! Toen was het nog elke dag een pil nemen trouwens, waar ik dan ruim een uur beroerd van was. Met prikken is het misschien wel anders :-)
The rock candy's melted, only diamonds now remain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')