Omdat ze dachten dat ze samen met de verdachte ergens was, en dat was gebaseerd op dingen die ze bij haar thuis hadden gevonden.quote:Op zondag 11 juni 2017 06:25 schreef Loekie1 het volgende:
Is al bekend waarom de politie in eerste instantie niet bezorgd was?
Hoe weet je dat hij niet veel informatie geeft ?quote:Op zondag 11 juni 2017 02:00 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het feit dat 16 jarige blijkbaar niet veel informatie geeft.
Is het keiharde, van het padje af, beschermt ie iemand anders?
Die wandelaarster kan dat ook gedaan hebben.quote:Op zondag 11 juni 2017 01:36 schreef Grijzemassa het volgende:
De fiets was op slot, waarom zou een dader dat doen? Of had Savannah de fiets op slot gedaan op de plek waar ze later omgebracht is en heeft de dader de fiets achter in de auto vervoerd met een medeplichtige? Fiets langs de slootkant laten liggen zou snel opvallen dus besluiten ze hem een eind weg te verstoppen.
Ze was echt niet klein. Ze was 1,73m. En ze was ook niet heel erg mager.quote:Op zondag 11 juni 2017 00:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Een klein 14-jarig meisje kan vast makkelijk bewusteloos geslagen worden door een 16-jarige, daar twijfel ik niet over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---
Nu snap ik wel waarom de politie meer info wil over de fiets.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 11 juni 2017 09:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ze was echt niet klein. Ze was 1,73m. En ze was ook niet heel erg mager.
Of je groot of klein bent maakt weinig uit, als je op de verkeerde plek geraakt wordt kun je gewoon tegen de vlakte gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---
Nu snap ik wel waarom de politie meer info wil over de fiets.
Als ze hem überhaupt gaan vinden, hij kan hem wel op Utrecht CS (of in een trein) in een prullenbak gegooid hebben.quote:Op zondag 11 juni 2017 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die wandelaarster kan dat ook gedaan hebben.
Die maakt het het team ook moeilijk, eerst al aan die fiets zitten, vervolgens pas 12 uur later de politie laten bellen.
Wel veelzeggend waar ze die sleutel gaan vinden/hebben gevonden:
1 bij de fiets
2 in de sloot
3 bij het lichaam
Dat zeg ik dan ook niet. Ik reageerde op Kyran die haar een "klein 14-jarig meisje" noemde.quote:Op zondag 11 juni 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je groot of klein bent maakt weinig uit, als je op de verkeerde plek geraakt wordt kun je gewoon tegen de vlakte gaan.
Ah, op die manier.quote:Op zondag 11 juni 2017 10:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Ik reageerde op Kyran die haar een "klein 14-jarig meisje" noemde.
Ja daar zit wel verschil in. Bij een minderjarige mag geen druk uitgeoefend worden tijdens de verhoren, m.a.w. hij mag niet gepushed worden om te gaan praten. Dat mag bij een meerderjarige tot op zekere hoogte. Ook is het verschil dat de rechter het zwijgen van een minderjarige niet mag meerekenen bij een strafmaat. Ook dat is bij volwassenen anders, dan mag de rechter het zwijgen wel aanrekenen.quote:Op zondag 11 juni 2017 06:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, ik las dit topic van onder naar boven en dacht bij deze post: Merel?! Wie is Merel?!
Dacht even dat werd gesuggereerd dat er nog een overleden meisje was gevonden.
[..]
Dat is volgens mij niet anders bij een meerderjarige.
Vandaar dat ze op die plek aan het dreggen waren. Niet naar een wapen maar naar die sleutel.quote:Op zondag 11 juni 2017 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze hem überhaupt gaan vinden, hij kan hem wel op Utrecht CS (of in een trein) in een prullenbak gegooid hebben.
Daar lees ik dan mogelijk overheen. Ik lees alleen dat 'het stilzwijgen mag worden beschouwd als element dat bewijsinformatie geloofwaardiger maakt en dat de rechter de passieve houding van de verdachte tegen hem mag gebruiken, mits..'quote:Op zondag 11 juni 2017 10:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ook is het verschil dat de rechter het zwijgen van een minderjarige niet mag meerekenen bij een strafmaat. Ook dat is bij volwassenen anders, dan mag de rechter het zwijgen wel aanrekenen.
Dan zal de sleutel niet op haar lichaam gevonden zijn, maar het lijkt me zoeken naar een speld in een hooiberg.quote:Op zondag 11 juni 2017 10:57 schreef .Exe het volgende:
[..]
Vandaar dat ze op die plek aan het dreggen waren. Niet naar een wapen maar naar die sleutel.
Tsja, met een sterke magneet moet het te doen zijn lijkt me..quote:Op zondag 11 juni 2017 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zal de sleutel niet op haar lichaam gevonden zijn, maar het lijkt me zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik denk dat je gelijk hebt, het enige verschil zou dan kunnen zijn dat een minderjarige nog meer beschermd wordt bij een verhoor.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar lees ik dan mogelijk overheen. Ik lees alleen dat 'het stilzwijgen mag worden beschouwd als element dat bewijsinformatie geloofwaardiger maakt en dat de rechter de passieve houding van de verdachte tegen hem mag gebruiken, mits..'
Ze moeten met keihard bewijs gaan komen, en dat is er imo niet.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, het enige verschil zou dan kunnen zijn dat een minderjarige nog meer beschermd wordt bij een verhoor.
Bij 99% van de verhoren word helemaal geen druk uitgeoefend, ja in TV series en films ja. Ik weet niet of je wel eens vast hebt gezet voor verhoord, maar dat is echt dodelijk saai, kortom een heleboel verdachten bekennen puur omdat ze dan naar een veel comfortabeler HVB gaan of zelfs vrijgelaten worden.quote:Op zondag 11 juni 2017 10:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja daar zit wel verschil in. Bij een minderjarige mag geen druk uitgeoefend worden tijdens de verhoren, m.a.w. hij mag niet gepushed worden om te gaan praten. Dat mag bij een meerderjarige tot op zekere hoogte. Ook is het verschil dat de rechter het zwijgen van een minderjarige niet mag meerekenen bij een strafmaat. Ook dat is bij volwassenen anders, dan mag de rechter het zwijgen wel aanrekenen.
Geloof me, iemand vermoorden zonder sporen achter te laten is extreem lastig, er zijn maar weinig zaken waar iemand daar mee weg komt, enige optie is dat hij totaal zwijgt, en zelfs dan geef ik hem weinig kans. Over zwijgen gesproken, er zijn maar weinig GEHARDE criminelen die blijven zwijgen, maar we hebben het hier over een 14 jarig kind.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze moeten met keihard bewijs gaan komen, en dat is er imo niet.
Wel dat hij haar gesproken en ontmoet heeft, maar niet dat hij aar daadwerkelijk vermoord heeft.
Daarnaast ligt deze zaak onder de loep bij de media.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij 99% van de verhoren word helemaal geen druk uitgeoefend, ja in TV series en films ja. Ik weet niet of je wel eens vast hebt gezet voor verhoord, maar dat is echt dodelijk saai, kortom een heleboel verdachten bekennen puur omdat ze dan naar een veel comfortabeler HVB gaan of zelfs vrijgelaten worden.
Overigens heb ik idee dat deze verdachte waarschijnlijk wel iets bekend heeft maar dat ze denken dat hij niet hele waarheid spreekt. Dat is ook punt met moord in Nederland, je moet kunnen aantonen dat er sprake is van kalm en rustig beraad en voorbereidende handelingen. Kortom dat zal men moeten aantonen, en dat is vaak lastig.
Ja, dat is sowieso het geval. Logisch ook. Minderjarigen hebben ook de mogelijkheid om ipv/naast hun raadsman een vertrouwenspersoon (zoals ouder) aanwezig te hebben bij het verhoor.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, het enige verschil zou dan kunnen zijn dat een minderjarige nog meer beschermd wordt bij een verhoor.
16 jarig kind, en hij is opgepakt als verdachte van betrokkenheid bij de dood van Savannah.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geloof me, iemand vermoorden zonder sporen achter te laten is extreem lastig, er zijn maar weinig zaken waar iemand daar mee weg komt, enige optie is dat hij totaal zwijgt, en zelfs dan geef ik hem weinig kans. Over zwijgen gesproken, er zijn maar weinig GEHARDE criminelen die blijven zwijgen, maar we hebben het hier over een 14 jarig kind.
Dat kan. Toch zal er een goede reden zijn om ook in dat geval de hechtenis te verlengen.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
16 jarig kind, en hij is opgepakt als verdachte van betrokkenheid bij de dood van Savannah.
Stel nu dat hij niet zwijgt, het niet gedaan heeft en bij dat verhaal blijft?
Dat ze dus achter de verkeerde aan zitten?
Dan heeft-ie vast en zeker een alibi.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel nu dat hij niet zwijgt, het niet gedaan heeft en bij dat verhaal blijft?
Dat ze dus achter de verkeerde aan zitten?
Daarom, maar ondertussen wordt hij wel al verkettert hier en in de media.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan heeft-ie vast en zeker een alibi.
Verder valt er verdomd weinig te zeggen -niks eigenlijk- over hoe de verhoren verlopen en wat daar al dan niet aan info uit naar voren komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |