Het maar de vraag hoe duidelijk die beelden zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, waarbij het tijdstip dan nog dubieus kan zijn, want het zal niet de eerste keer zijn dat men zonder controle het cameratijdstip hanteert.
Tuurlijk maar ik denk dat er nog veel meer opnames zijn. Dat moet haast wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:44 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Het maar de vraag hoe duidelijk die beelden zijn.
Dan staat ie op camera in de bus en zijn OV kaart vertelt ook alles over de route.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dader spreekt met slachtoffer af bij De Kronkel. Daar loopt e.e.a. uit de hand. Slachtoffer wordt achtergelaten in een sloot. Dader pakt de fiets van het slachtoffer en verstopt die een paar kilometer verderop. Stapt op de bus en ruim een uur later sluipt hij de ouderlijke woning binnen. 'Hoe was je dag jongen?' vraagt mams. 'Goed, is er nog wat te eten?'
Ik blijf het vreemd vinden. Ik ga er even van uit dat als de politie die informatie nog even geheim wil houden, dat ze dat dan niet met nabestaanden of media delen. Dan zou de Bunschoter het gehoord kunnen hebben van degene die de beelden aan de politie heeft overgedragen of van iemand anders uit de omgeving. In dat geval zou ik het raar vinden dat de Bunschoter die informatie weer offline haalt. Het was volgens mij ook opvallend snel weer offline gehaald.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:32 schreef .Exe het volgende:
[..]
Goedenavond allen![]()
Verder idd niets meer over gelezen. Was een foutje van de Bunschoter om dat naar buiten te brengen maar mijns inziens wel real case info..
Misschien is hij gaan liften?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:56 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dan staat ie op camera in de bus en zijn OV kaart vertelt ook alles over de route.
Het is wat ingewikkelder blijkbaar.
Ik las dat hij op fb schreef dat hij iemand zocht die hem een lift kon geven naar het buitenland. Dat brengt mij op de gedachte dat hij ervaring heeft met liften. Stel dat hij bij de moord op Savannah hulp had gehad van iemand met een auto, waarom vraagt hij dan op fb om een lift? Mijn gevoel zegt dat er geen handlanger is en dat hij alleen heeft gehandeld.quote:
Artikeltje geplaatst en toen opeens een eureka moment van "hee, die tijd klopt niet" en vervolgens het bericht verwijderd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden. Ik ga er even van uit dat als de politie die informatie nog even geheim wil houden, dat ze dat dan niet met nabestaanden of media delen. Dan zou de Bunschoter het gehoord kunnen hebben van degene die de beelden aan de politie heeft overgedragen of van iemand anders uit de omgeving. In dat geval zou ik het raar vinden dat de Bunschoter die informatie weer offline haalt. Het was volgens mij ook opvallend snel weer offline gehaald.
Ik blijf er nog enigszins rekening mee houden dat het gewoon een fout was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en een dood lichaam zakt naar de bodem van de sloot ?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dader spreekt met slachtoffer af bij De Kronkel. Daar loopt e.e.a. uit de hand. Slachtoffer wordt achtergelaten in een sloot. Dader pakt de fiets van het slachtoffer en verstopt die een paar kilometer verderop. Stapt op de bus en ruim een uur later sluipt hij de ouderlijke woning binnen. 'Hoe was je dag jongen?' vraagt mams. 'Goed, is er nog wat te eten?'
Ja, na 2 a 3 dagen gaat het drijven door de gasvorming.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
een een dood lichaam zakt naar de bodem van de sloot ?
De ID en sleutels van Savannah werden gevonden aan de Bisschopsweg. De vraag is wel waar precies.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is een gerucht.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:18 schreef .Exe het volgende:
[..]
De ID en sleutels van Savannah werden gevonden aan de Bisschopsweg.
even opgezochtquote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ja, na 2 a 3 dagen gaat het drijven door de gasvorming.
Als het de goede kant opdrijft wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:35 schreef Stien_Struis het volgende:
Wanneer het drijft wordt het snel gevonden.
Jij weet meer. verdacht hoor dit.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Fiets werd al gezien om 21:45 uur tegen een boom, daarvoor had de dame de fiets al uit de sloot gehaald. Moord zou dan dus voor 21:00 gepleegd zijn, aangezien er ook nog een 15 minuten gefietst is.
Vrouw die de dode merel ging opruimen zag de fiets om 21:45quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:41 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Jij weet meer. verdacht hoor dit.
Heb je daar een bron voor? Laten we niet steeds dezelfde, niet-bevestigde, geruchten hier als feiten neerzetten, als daar werkelijk haar sleutels en ID gevonden waren had de politie wel om beelden van die omgeving gevraagd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:18 schreef .Exe het volgende:
[..]
De ID en sleutels van Savannah werden gevonden aan de Bisschopsweg. De vraag is wel waar precies.
Als hij hem gesmeerd is op haar fiets dan heeft hij deze Bisschopsweg gekruist i.i.g.
Het staat in een artikel en dan is het zo? Bron iemand uit de buurt van de vindplaats van de fiets.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Staat gewoon in de artikelen hoor.
Wellicht doelt Strien op de opmerking dat de moord (als het al moord is) dus eerder moet zijn gepleegd. Lijkt momenteel inderdaad voor de hand liggend, maar is echt niet met zekerheid te zeggen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vrouw die de dode merel ging opruimen zag de fiets om 21:45
Wandelaarster zag de fiets ervoor in sloot en zette hem tegen de boom.
Die hebben elkaar niet gezien of gesproken pas op vrijdagmorgen staat er.
Wandelaarster zag de fiets maar verder geen mededeling over iemand bij de fiets.
Ze zag alleen de fiets in de droge sloot onder de bramentaken.
Google maps zegt dat het 17 minuten fietsen is.
Staat gewoon in de artikelen hoor.
Als ze daar al sinds donderdagmiddag gelegen zou hebben dan zou ze met water in de longen op de bodem kunnen hebben gelegen, dan zou hij haar verdronken hebben?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
even opgezocht
Als een dood lichaam in het water ligt, zakt het niet per definitie naar de bodem. Er zijn
een aantal factoren die bepalen of een lijk in het water al dan niet naar de bodem zakt.
Een belangrijke factor is de hoeveelheid lucht in de longen van het dode lichaam. Met
voldoende lucht in de longen zal een lijk blijven drijven. Ga maar eens na: als je in het
zwembad ligt en je ademt heel diep in, zul je blijven drijven. Het is zelfs mogelijk om een
gezonken schip met behulp van luchtkussens naar het wateroppervlak te brengen.
Wanneer een dood lichaam water in plaats van lucht in de longen heeft, zal het naar de
bodem zakken. De lucht die er eerder voor zorgde dat het lichaam dreef, is ingeruild
voor water. Hierdoor weegt het lichaam meer, want een liter lucht weegt ongeveer
duizend keer minder dan een liter water.
Een tweede factor die bepaalt of een lijk blijft drijven is de staat van ontbinding. Na de
dood zal in het lichaam een ontbindingsproces beginnen. Dit gaat gepaard met het
ontstaan en vrijkomen van gassen. Deze zorgen ervoor dat het lichaam opgezet raakt,
het volume wordt groter, wat zorgt voor een opwaartse druk. Het lichaam zal dus gaan
drijven.
Daarnaast is de samenstelling van het lichaam erg belangrijk. Een lichaam is
samengesteld uit beenderen, vet, spieren, lucht en vloeistoffen, die samen het al of niet
drijven bepalen. Vet en lucht drijven, maar spieren en beenderen zinken. Dat betekent
dus ook dat een overledene met veel vet in het lichaam eerder blijft drijven dan een
gespierd persoon of iemand die veel vocht vasthoudt.
https://www.startpagina.n(...)-boven-water-drijven
tja hoe doe je dat dan ?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze daar al sinds donderdagmiddag gelegen zou hebben dan zou ze met water in de longen op de bodem kunnen hebben gelegen, dan zou hij haar verdronken hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |