abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171600716
Verdachte dood Savannah wilde naar het buitenland

De jongen die vastzit omdat hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker, heeft zijn vrienden op de avond voor zijn arrestatie gevraagd om hem naar het buitenland te brengen. Hij deed die oproep op Facebook, bevestigen meerdere bekenden van hem aan RTL Nieuws.

In de dagen voor zijn arrestatie veranderde de 16-jarige jongen zijn Facebooknaam en verwijderde hij delen van de inhoud van zijn Facebookpagina.
Profiel opgezocht

"Dinsdag heb ik zijn profiel opgezocht", zegt een van zijn Facebookvrienden, die niet bij naam genoemd wil worden. "Toen begon ik al zo'n vermoeden te krijgen. Hij had opeens zijn naam veranderd." Op 4 juni, de dag dat het lichaam van Savannah werd gevonden, plaatste de verdachte een post op Facebook waarin hij vroeg om een lift naar het buitenland. "Dat vond ik al wel verdacht. Een maand daarvoor had hij voor het laatst iets geplaatst", zegt de Facebookvriend.

De verdachte is afkomstig uit Den Bosch. Hij is een fanatiek treinenspotter. Onder zijn vrienden op Facebook zijn er veel met dezelfde hobby. Degenen van hen die RTL Nieuws gesproken heeft, noemen de verdachte een gezellige, aardige jongen.
Ongeloof

Een van hen zegt dat hij 'nooit rare dingen heeft gemerkt'. "Ik heb niks doorgehad", zegt hij desgevraagd. "Ik hoorde woensdagochtend dat hij was aangehouden. Ik voelde wel iets van ongeloof. Het ging altijd puur om dingen die met het spoor te maken hadden. Wat hij op privégebied deed, wist ik niet. Hij was wel een vriend. De laatste keer dat ik hem heb gezien, was met carnaval. Ik ben echt van slag. Ik heb het gevoel dat ik iemand ken die iets op zijn geweten heeft."

Het Openbaar Ministerie wil het bericht 'bevestigen noch ontkrachten', omdat de verdachte minderjarig is en in beperkingen zit. Ook zijn advocaat wil om diezelfde redenen niet reageren.
In beperkingen

Als een verdachte in beperkingen zit, betekent dat dat hij geen enkel contact mag hebben met de buitenwereld. Hij mag geen familie of andere gedetineerden zien en heeft geen toegang tot televisie, krant en internet. Alleen de politie en zijn advocaat mogen contact met hem hebben, maar ook de advocaat mag niet over het contact met zijn cliënt met de buitenwereld spreken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-naar-het-buitenland

NWS / Verdachte moord Savannah moest op dag vermissing voor rechter komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
okedan.gif
hier even de uitleg van
Straatcommando
over dit soort topics

okedan.gif

[ Bericht 3% gewijzigd door StaceySinger op 10-06-2017 18:32:09 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171600748
treinenspotter? een autist
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_171600857
Savannah Dekker, veertien jaar, gaat de deur uit en zegt tegen haar moeder dat ze met het eten weer thuis zal zijn. Het is donderdagmiddag 1 juni, een uur of drie. Ze pakt haar fiets, een matzwarte Cortina met een bruin zadel, krat voorop, en ze rijdt het dorp uit, over het fietspad van de Amersfoortseweg, langs uitgestrekte nieuwbouwwijken en industrieterreinen. De geur van versgebakken brood van de broodfabriek begeleidt haar. Bunschoten is een dorp van godvruchtige harde werkers. Links van Savannah dendert vrachtverkeer af en aan. Rechts: weilanden, schapen, oude boerderijen.

Ze heeft de wind mee, het weer is zacht en droog. Na een kilometer of vijf gaat ze onder de A1 door en wordt het landschap ten westen van haar lieflijker. Zandgrond, eikenbomen. Bordjes waarschuwen voor de eikenprocessierups. Aan de andere kant van het fietspad dendert de N199 door. Anderhalve kilometer nog en daar begint rechts de Monseigneur van de Weteringstraat, waar een paar uur later haar fiets zal worden gevonden. Op slot, zal Opsporing Verzocht dinsdagavond 6 juni melden. Tegen een boom. Op enkele tientallen meters afstand van een bushalte.

De bewoners van de boerderij op de hoek van de Monseigneur van de Weteringstraat, een echtpaar, man en vrouw, hun namen zijn bij de redactie bekend, piekeren sindsdien over de tragedie die zich mogelijk heel dicht bij hen in de buurt heeft afgespeeld. Zij zegt: „Het schijnt dat ze elkaar kenden via internet.” Hij zegt: „Die jongen was gek op treinen.” Zij: „Dat stond in de krant.” Hij: „Dus hij zal met de trein naar Amersfoort zijn gekomen, en daarna de bus hebben gepakt.” Zij: „Dat denken wij.”

Dan zegt hij tegen haar: „Jij hebt die fiets gezien, donderdagavond.” Zij: „Om kwart voor tien ’s avonds, ik heb dat vrijdagavond tegen de recherche gezegd.” Hij: „Die kwamen ons ondervragen.” Zij: „Ik was het bos achter de tuin in gegaan om een dode merel weg te gooien en toen zag ik die fiets. Ik dacht: wat doet die daar nou? Niemand parkeert daar zijn fiets. Verder had ik er geen gedachten bij. De volgende ochtend, vrijdagochtend, komt er een vrouw langs die hier vaak wandelt en zij zegt: hebben jullie op Facebook over Savannah gelezen? Die vrouw had die fiets ook gezien.

Hij had eerst in de sloot gelegen, zei ze. Onder overhangende braamstruiken. Ze had hem eruit getrokken en tegen die boom gezet.

En nu dacht ze dat die fiets misschien iets met Savannah te maken had.” Savannah was toen alleen nog maar vermist. De politie had goede hoop dat ze nog leefde.

Was de fiets met opzet verstopt?

De vrouw loopt door de boerderij naar de tuin erachter en dan naar het stukje bos waar ze donderdagavond de merel heeft weggegooid. Ze wijst tussen de lijsterbessen door naar een grote eikenboom. „Daar stond die fiets.” Daarna loopt ze over het erf naar de Monseigneur van de Weteringstraat. Verderop zijn net twee politiewagens komen aanrijden. Het is donderdagmiddag 8 juni, een week nadat Savannah voor het laatst levend gezien is. Er wordt zo een passantenonderzoek gedaan. De vrouw wijst vanaf de andere kant naar dezelfde eik en naar de droge sloot ervoor. „Je ziet dat de begroeiing plat is. Daar heeft die fiets gelegen.”

Ze wil niet speculeren, en haar man ook niet. Maar toch. Was de fiets met opzet verstopt? Heeft de jongen die gearresteerd is dat gedaan? En hoe is het lichaam van Savannah in Bunschoten gekomen, ruim zeven kilometer verderop? De man zegt: „Die jongen is zestien, die rijdt geen auto.” Dus: was hij wel alleen?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ld-11007427-a1562399
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:28:01 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171601031
Doe gelijk ook even een linkje naar het artikel over de rechtszaak erbij, waar hij veroordeeld is tot een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur.
Heb je 3 nieuwsberichten in één keer.
En het linkje naar het artikel ontbreekt in de OP.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin zaterdag 10 juni 2017 @ 18:28:20 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171601043
Super, TS.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:34:15 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171601161
Dat stuk uit het NRC begint trouwens wel met een hoop speculatie, want het is nog helemaal niet zeker dat ze zelf het dorp uit is gefietst, juist als die fiets daar eerst half in de sloot heeft gelegen lijkt de kans me alleen maar groter dat ze dat niet zelf heeft gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171601182
Ik hoop dat die jongen zijn straf krijgt en niet met 1 jaar jeugdtbs er vanaf is.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_171601406
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:34 schreef Leandra het volgende:
Dat stuk uit het NRC begint trouwens wel met een hoop speculatie, want het is nog helemaal niet zeker dat ze zelf het dorp uit is gefietst, juist als die fiets daar eerst half in de sloot heeft gelegen lijkt de kans me alleen maar groter dat ze dat niet zelf heeft gedaan.
Nogal speculatief van NRC inderdaad. Maar goed, bij het opstellen van de titel onder de foto's waren ze er sowieso ook niet helemaal bij met hun kop.

Mijn conclusie; inhoudelijk niet heel veel nieuws m.b.t. de fiets; behalve dan de indicatie dat de fiets mogelijk in eerste instantie beter verstopt was (liggend in een sloot?) dan eerder bleek.

Zegt uiteindelijk nog steeds niets over wie de fiets daar heeft neergezet.
pi_171601454
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:34 schreef Leandra het volgende:
Nah. Ik neem aan dat ze de moeder geïnterviewd hebben, want er staat ook al in de eerste zin dat ze tegen haar moeder iets zegt, wat geen enkele krant of persoon kan weten tenzij ze dar zelf bij waren of ze degenen hebben geïnterviewd.

Waar ik het wel met je eens ben, is dat het van horen zeggen is, en er is geen feitelijke inhoud of bewijs dat eigenlijk een nieuwsartikel hoort te bevatten. Het is daarom geen nieuwsartikel maar een opiniestuk gemengd met een stuk of wat 'leuke' opsommingen van feiten.

In ieder geval niet voldoende inhoud om dit deel te rechtvaardigen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:54:24 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171601536
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:50 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nah. Ik neem aan dat ze de moeder geïnterviewd hebben, want er staat ook al in de eerste zin dat ze tegen haar moeder iets zegt, wat geen enkele krant of persoon kan weten tenzij ze dar zelf bij waren of ze degenen hebben geïnterviewd.

Waar ik het wel met je eens ben, is dat het van horen zeggen is, en er is geen feitelijke inhoud of bewijs dat eigenlijk een nieuwsartikel hoort te bevatten. Het is daarom geen nieuwsartikel maar een opiniestuk gemengd met een stuk of wat 'leuke' opsommingen van feiten.

In ieder geval niet voldoende inhoud om dit deel te rechtvaardigen.
Dat staat al meer dan een week in zo ongeveer ieder nieuwsbericht over de zaak.... dat ze tegen haar moeder zei dat ze met het eten weer thuis zou zijn.

De kans dat de ouders zich nu al hebben laten interviewen lijkt me vrij klein, en zo wel dan zou dat waarschijnlijk door een lokale krant zijn gebeurd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171601574
dat moet hier (aan de rechterkant ) ergens geweest zijn

zaterdag 10 juni 2017 @ 18:58:43 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171601613
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:47 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Nogal speculatief van NRC inderdaad. Maar goed, bij het opstellen van de titel onder de foto's waren ze er sowieso ook niet helemaal bij met hun kop.

Mijn conclusie; inhoudelijk niet heel veel nieuws m.b.t. de fiets; behalve dan de indicatie dat de fiets mogelijk in eerste instantie beter verstopt was (liggend in een sloot?) dan eerder bleek.

Zegt uiteindelijk nog steeds niets over wie de fiets daar heeft neergezet.
Ja, de teksten onder de foto's zijn idd erg slordig, met zelfs een grove fout erin.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171601685
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:57 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Heb je een Google maps linkje?
pi_171601705
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:01 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

eh nee
ik gebruik Google Earth Pro

dit is een G maps link

link 2

[ Bericht 19% gewijzigd door StaceySinger op 10-06-2017 19:08:06 ]
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:09:44 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171601863
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:01 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

En hier op de kaart: https://goo.gl/maps/rpcVYmqFpa92
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171601864
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

eh nee
ik gebruik Google Earth Pro

dit is een G maps link
Thanks. Had m inmiddels gevonden.

Niet relevant, maar toch; het echtpaar dat in het artikel aan het woord komt zegt:
"Ik dacht: wat doet die daar nou? Niemand parkeert daar zijn fiets."

En uitgerekend op die Google maps foto staat er toevallig ook een fiets (waarschijnlijk niet tegen de zelfde boom, maar toch). Je verzint het niet.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:12:09 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171601946
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:09 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Thanks. Had m inmiddels gevonden.

Niet relevant, maar toch; het echtpaar dat in het artikel aan het woord komt zegt:
"Ik dacht: wat doet die daar nou? Niemand parkeert daar zijn fiets."

En uitgerekend op die Google maps foto staat er toevallig ook een fiets (waarschijnlijk niet tegen de zelfde boom, maar toch). Je verzint het niet.
Nee idd... hoewel waarschijnlijk aan de andere kant van de weg, maar toch.
Ook bizar dat er allemaal rood-witte linten aan de bomen hangen op google streetview.

Maar goed, dat van die fiets tegen die boom had ik eerder ook al gepost, uitermate bizar.
Ik denk dat er trouwens wel vaker fietsen bij die boom staan zoals je op streetview ziet, maar dat deze juist een flink aantal bomen verder en aan de andere kant van de weg stond, en dat ze het daarom raar vonden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:14:45 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171602001
Lint kan zoveel betekenen, eikenprocessierups, ziek, moet gekapt worden..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:17:31 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171602068
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:14 schreef houdjemond het volgende:
Lint kan zoveel betekenen, eikenprocessierups, ziek, moet gekapt worden..
Streetview is op dat stukje van 2009 ;)
En ja, het kan van alles betekenen, maar het is wel bizar dat daar net een fiets tegen een boom staat en er allemaal rood-witte linten om bomen zitten, op afbeeldingen van bijna 8 jaar oud.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171602085
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee idd... hoewel waarschijnlijk aan de andere kant van de weg, maar toch.
Ook bizar dat er allemaal rood-witte linten aan de bomen hangen op google streetview.

Maar goed, dat van die fiets tegen die boom had ik eerder ook al gepost, uitermate bizar.
Ik denk dat er trouwens wel vaker fietsen bij die boom staan zoals je op streetview ziet, maar dat deze juist een flink aantal bomen verder en aan de andere kant van de weg stond, en dat ze het daarom raar vonden.
Naast die weg zie ik trouwens een Golfclub Hoogland .
http://www.gcha.nl
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:24:01 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171602241
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Naast die weg zie ik trouwens een Golfclub Hoogland .
http://www.gcha.nl
Ja, maar die hebben de ingang en clubhuis honderden meters (>500) verder aan de Bunschoterstraat, het einde van de golfbaan zit toevallig tegen de Monsigneur van de Weteringstraat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171602331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar die hebben de ingang en clubhuis honderden meters verder aan de Bunschoterstraat, het einde van de golfbaan zit toevallig tegen de Monsigneur van de Weteringstraat.
ik heb steeds het idee gehad dat ze ergens afgesproken hebben en eerst iets zijn gaan drinken
1500 meter verderop zit een cafeetje > De Plank

http://www.deplankhoogland.nl/index.html
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:30:28 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171602447
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik heb steeds het idee gehad dat ze ergens afgesproken hebben en eerst iets zijn gaan drinken
1500 meter verderop zit een cafeetje > De Plank

http://www.deplankhoogland.nl/index.html
Als je niet wilt opvallen moet je als stel pubers zeker niet daar gaan zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171602493
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:19 schreef StaceySinger het volgende:
Hij zegt: „Die jongen was gek op treinen.” Zij: „Dat stond in de krant.” Hij: „Dus hij zal met de trein naar Amersfoort zijn gekomen, en daarna de bus hebben gepakt.” Zij: „Dat denken wij.”
Haha. Stel je voor dat de verdachte een vliegtuigspotter was in plaats van een treinspotter. Wat zouden ze dan gezegd hebben.
pi_171603339
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:57 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
En waar is dan die bushalte?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')