Ik heb zelf een XBOX en vond Halo helemaal te gek. Eerste spel wat ik heb uitgespeeld.
Een vriend van me heeft een PS2. Ook leuk hoor, maar wel al twee jaar oud en als ze nu dus nog maar steeds 40% van de power zouden gebruiken wat eerder genoemd is zou ik dat zonde vinden van die twee jaar spellen die nu te koop zijn.
Maar hee, da's mijn mening.
quote:De meesten die daarin reageren baseren hun mening ook op de vage lijstjes die Microsoft en andere PC sites publiceren. Voor hun geldt; 'sneller is beter', terwijl dat voor gameconsoles eigenlijk helemaal niet opgaat. Het gaat mij meer om de spellen die er voor uitkomen. Goede Japanse RPG spellen zie je op de X-Box (nog) niet en met 'First person 3D shooters' maken ze me helemaal niet blij.
Op vrijdag 13 december 2002 21:12 schreef Vibromass het volgende:Dat verhaaltje is al meerdere keren ontkracht. Lees eens wat Xbox versus topics op Fok of Tweakers.
quote:De graphics (direct resultaat van 'sneller en beter') vind ik toch ook belangrijk hoor. En dat games er op de Xbox beter uitzien, zegt toch niks over de gameplay? Waarom kunnen goed-uitziende games geen betere gameplay hebben dan slecht-uitziende games?
Op zondag 15 december 2002 15:55 schreef MSXUser het volgende:
De meesten die daarin reageren baseren hun mening ook op de vage lijstjes die Microsoft en andere PC sites publiceren. Voor hun geldt; 'sneller is beter', terwijl dat voor gameconsoles eigenlijk helemaal niet opgaat.
quote:Er is 1 exclusive FPS-shooter: Halo. Oké, het is gelijk de beste FPS ooit op een console uitgebracht, maar dat betekent niet dat er alleen maar FPS games op de Xbox zijn. Dat is gewoon bull.
Het gaat mij meer om de spellen die er voor uitkomen. Goede Japanse RPG spellen zie je op de X-Box (nog) niet en met 'First person 3D shooters' maken ze me helemaal niet blij.
quote:Dat is een compleet andere markt. De Xbox is een console, en dat er PC-alike hardware inzit...so? Hij doet z'n werk toch? En ik ga geen 1500 euro voor een snelle PC uitgeven om de nieuwste games te blijven spelen. Het principe van een console is dat je dat ding koopt, en zo'n 5 jaar lang de recentste games kunt doen. Ik snap niet dat mensen de Xbox überhaupt nog met een PC durven te vergelijken, als Microsoft er alles aan doet om de Xbox geen PC te laten zijn. Dit in tegenstelling tot Sony, die voor de PS2 zelfs een linux-pakketje samen met alles en nog wat om het tot een PC om te laten toveren voor uitgeeft...
Eigenlijk vind ik de XBOX een compleet waardeloos ontwerp. Ze hadden beter een API kunnen verkopen die je op elke snelle PC kon draaien (maar daar zijn de hackers intussen al mee bezig).
quote:PS2 is 50W, zie ik net op de achterkant van m'n PS2 staan...
Verder vind ik het belachelijk dat een gameconsole meer dan 100W vermogen vraagt. Voor de PS2 kon ik dat niet vinden, maar dat zal ongetwijfeld lager liggen.
Ik zelf heb een X-box en ben meer dan tevreden met de mooie beelden, de uitstekende gameplay en met mijn laatste 2 aanwinsten Fifa en Splinter cell. Je merkt gewoon dat de spellen steeds beter worden en dat het systeem zich steeds meer ontwikkeld in de markt.
Verder moeten mensen gewoon lekker de console kopen die ze willen. ![]()
- Een Cube voor de wat jongere spelers of de die-hard Mario/zelda-fans.
- Een PS2 voor de middenmoot
- De Xbox voor de fijnproever die over het algemeen wat breder bij kas zit.
quote:Nog steeds is dat jouw mening en geen feit, die spellen die jij geweldig vind vind ik echt drie keer niks, ik snap niet dat mensen halo bijvoorbeeld leuk vinden. Het blijft puur een gevoelskwestie en graphics enzo zijn niet zo belangrijk voor de meesten, gameplay en amusement vind ik ook veel belangrijker dan dat een spel er mooier uitziet.
Op zondag 15 december 2002 19:08 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb ze alledrie, en het meest speel ik op mijn Xbox. Ik ben zelfs van mening dat je de Xbox niet eens kunt vergelijken met de ps2. De kwaliteit van games als unreal championship, HALO, morrowind en vooral splintercell zou je op de PS2 niet eens van kunnen dromen. Er is nog een spel wat ik speel op de PS2 en dat is pro evolution soccer 2. Het lijkt mij een duidelijke zaak dat de Xbox de ps2 overtreft op het gebied van games, graphics, laadtijden (door de grote harde schijf, dus ook geen memory cards nodig), en hij heeft ook nog eens een betere DVD speler. Ik begin er zelfs over te denken om mn PS2 weg te doen, wat waarschijnlijk in de nabije toekomst ook zeker zal gaan gebeuren.
Koop gewoon de console waarvan de voor jou leukste games uit komen.
quote:Hoezo generaliseren?
Op zondag 15 december 2002 17:38 schreef qbus het volgende:- Een Cube voor de wat jongere spelers of de die-hard Mario/zelda-fans.
- Een PS2 voor de middenmoot
- De Xbox voor de fijnproever die over het algemeen wat breder bij kas zit.
Maaruh... de enige reden dat ik een PS2 heb is dat ik daar ten minste Vice City op kan spelen. Beat that
quote:Two words: Splinter Cell
Op maandag 16 december 2002 15:18 schreef Tijn het volgende:[..]
Hoezo generaliseren?
Maaruh... de enige reden dat ik een PS2 heb is dat ik daar ten minste Vice City op kan spelen. Beat that
quote:Eén woord: Subjectief...
Op maandag 16 december 2002 17:15 schreef Chevalric het volgende:
Two words: Splinter Cell![]()
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:29 schreef CloudStrife het volgende:
Wat een gefanboy.
Ik vind games als Morrowind, JSRF zuigen en dat is MIJN MENING. Andere mensen doen net of het feiten zijn! Ik vind de Xbox dus ook NIET beter dan de PS2 qua games. De Xbox mag dan betere graphics hebben, ik vind de games gewoon bagger. Geef mij maar Kingdom Hearts, GTA: Vice City of Gran Turismo 3 ipv al die PC shit games.Zo.. dat is het!
couldn't agree more
quote:En wat jij zegt is is geen gefanboy, want..... ?
Wat een gefanboy.
Ik vind games als Morrowind, JSRF zuigen en dat is MIJN MENING. Andere mensen doen net of het feiten zijn! Ik vind de Xbox dus ook NIET beter dan de PS2 qua games. De Xbox mag dan betere graphics hebben, ik vind de games gewoon bagger. Geef mij maar Kingdom Hearts, GTA: Vice City of Gran Turismo 3 ipv al die PC shit games.Zo.. dat is het!
quote:En wat is het dat GTA:VC of Gran Turismo zo specifiek voor de PS2 maakt? De PC zou ook absoluut geen moeite hebben om die spellen te draaien (zie GTA3). Ik vind het bullshit om XBOX titels PC shit games te noemen, sterker nog ik zou dat PS2-fanboy geblaat noemen.
Wat een gefanboy.
Dus voordat je andere mensen fanboys noemt, zou ik eerst eens goed in de spiegel kijken of jij niet de pot bent die die ketel zwart noemt....
quote:hee fanboy, de xbox is geen pc
Wat een gefanboy.
quote:Open je Xbox maar eens.
hee fanboy, de xbox is geen pc
quote:En die ATi chip in de GC dan?
Op dinsdag 17 december 2002 14:46 schreef CloudStrife het volgende:[..]
Open je Xbox maar eens.
quote:Zie mijn eerdere posts: de PS2/GC games hebben niks wat niet ook op een PC zou kunnen draaien. Verder vind ik bijv. Blinx of DoA3 geen typische PC games.
Ik ken mensen die er hele PC programma's op hebben lopen, die extra HD-s erin hebben zitten en weet ik veel allemaal wat. Verder zijn zeer veel Xbox games gewoon PC-achtige games of in sommige gevallen zelfs PC ports.
Daarnaast heeft Sony als enige een Linux-pakket voor de PS2 uit gebracht. En DivX players e.d. waren er ook voor de DC.
Nee, jochie, wat jij hier doet is puur fanboy geblaat. Ik heb niks tegen de PS2/GC. Zijn beide leuke consoles, maar het irriteert me dat iedereen blijft beweren dat console A beter is dan console B (waarbij B dan vaak gelijk is aan Xbox).
De uiteindelijke keuze van een console-koper moet niet bepaald worden door cijfertjes, maar door de games. Wil je graag GTA: VC, GT3 of FF spelen, koop je een PS2... Ga je meer voor Mario, Zelda en Metroid Prime dan koop je een GC.... En wil je spellen als Halo, Splinter Cell of Blinx spelen, dan koop je een Xbox.
En splinter cell komt ook op de ps2
quote:Heb je hier een bron van? ik kan me het namelijk niet voorstellen.
Op dinsdag 17 december 2002 15:38 schreef droedel het volgende:
En splinter cell komt ook op de ps2
geen een van de conso(u)les is beter dan de ander ze hebben allemaal iets waardoor ze beter zouden kunnen zijn. Kies gewoon spellen die je leuk vindt en koop daarbij de conso(u)le die je nodig hebt om het te spelen. Ik heb dus alle 3 de conso(u)les
quote:Ik heb helaas de tijd niet, ik red het nu al niet om alles te spelen op de PS2 wat ik zou willen.
Op dinsdag 17 december 2002 15:49 schreef pmponer het volgende:
Ik heb dus alle 3 de conso(u)les
quote:ik denk wel dat de ps2 het moeilijk gaat krijgen met splinter cell, vanuit memory schermpje van xbox:
Ik neig toch naar een ps2. Ik hoor maar iets van 3a5 goede spellen op de xbox genoemd worden. Terwijl ps2 er toch meer goede heeft.En splinter cell komt ook op de ps2
code:1 save is 1 gebruikersprofiel met 3 savegamesSplinter Cell
1 save
469 blocks
quote:Het is allemaal subjectief. Ik heb een PS2 gehad en die verzamelde stof dus ik heb ik geruild voor een Xbox. Ik heb hier gewoon veel meer lol mee.Kijk gewoon welke games je leuk vindt en laat je niet door hype e.d. beinvloeden.
Ik neig toch naar een ps2. Ik hoor maar iets van 3a5 goede spellen op de xbox genoemd worden. Terwijl ps2 er toch meer goede heeft.En splinter cell komt ook op de ps2
Splinter Cell komt inderdaad op de PS2, maar het is maar de vraag of het dan nog net zo'n impact zal hebben. De PS2 versie zal altijd vergeleken worden met de Xbox versie en ik ben bang dat dat niet in het voordeel van de PS2 zal gaan werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |