abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 december 2002 @ 19:48:40 #1
30349 droedel
That's cute.. but its WRO
pi_7320164
Ik kan er niet uitkomen. misschien dat dit verhaaltje werkt.
http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

Groeten

vrijdag 13 december 2002 @ 19:54:46 #2
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_7320285
Niet weer
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  vrijdag 13 december 2002 @ 19:56:47 #3
30349 droedel
pi_7320322
Sorry ik was niet op de hoogte dat deze link al bekend was binnen dit forum. Het was het enige in depth technische vergelijking tussen de twee die ik kon vinden. Ik ben geen fanboy, ik wil alleen weten wat ik in huis heb/haal.
pi_7320350
het gaat nog niet eens zo zeer om die link maar de belachelijke hoeveelheid: " welke is beter????" topics .
pi_7320394
Komop zeg, dit soort vragen zijn zo standaard...
Het gaat overigens om de games, en niet om de console.
Een Xbox heeft leuke graphics maar daar heb je een pc voor.
PS2 heeft meer, en betere games. maar dat is mijn mening.
pi_7320429
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:00 schreef unfor het volgende:
Komop zeg, dit soort vragen zijn zo standaard...
Het gaat overigens om de games, en niet om de console.
Een Xbox heeft leuke graphics maar daar heb je een pc voor.
PS2 heeft meer, en betere games. maar dat is mijn mening.
Helemaal mee eens! De Xbox spellen zijn ook veels te duur
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
pi_7320507
X-box heeft nu ook meer games. Ik heb er zelf 1 en het bevalt me wel. Games laden doet ie ook veel sneller dan een PS2
Hatseflats
pi_7320522
ik heb zowel een ps2 als een xbox...
en ik kan zeggen dat ik echt spijt van die xbox heb.
graphics zijn idd goed, alleen de spellen zijn gewoon ook idd te duur.
playstation heeft zowiezo al een goede reputatie, en de spellen die erop verschijnen zijn ook echt playstation spellen.
de ps2 is ook een stuk kleiner, en ziet er veel mooier uit dan die lompe xbox.
het is ook net maar waar je van houd, de een is echt voor ps, en de andere voor nintendo en de andere weer voor xbox.
ik kies voor ps2
pi_7320531
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:02 schreef Untriedrope het volgende:

[..]

Qua prijs maakt het voor spellen en consoles weinig uit. (dacht ik)
  vrijdag 13 december 2002 @ 20:09:01 #10
30349 droedel
pi_7320552
dank aan degenen die ook daadwerkelijk mijn vraag proberen te beantwoorden en niet gefrustreerd reageren.

Greetz

pi_7320555
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:06 schreef N-web het volgende:
X-box heeft nu ook meer games. Ik heb er zelf 1 en het bevalt me wel. Games laden doet ie ook veel sneller dan een PS2
ja en de gamecube laadt ze nog sneller maar dan nog gaat het om de spellen die ervoor uitkomen
pi_7320567
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:09 schreef droedel het volgende:
dank aan degenen die ook daadwerkelijk mijn vraag proberen te beantwoorden en niet gefrustreerd reageren.

Greetz

Er is geen betere, het is puur mening. Hangt helemaal af van de spellen die je erop wilt spelen.
  Milf vrijdag 13 december 2002 @ 20:09:54 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_7320571
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:02 schreef Untriedrope het volgende:

[..]

startprijzen van nieuwe spellen zijn hetzelfde
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_7320649
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:09 schreef nikky het volgende:

[..]

startprijzen van nieuwe spellen zijn hetzelfde

precies, alleen de gamecube heeft goedkopere spellen maar ook niet allemaal.
pi_7320653
ze;f heb ik een xbox en ps2......
ik heb eerder spijt van mijn ps2, nu komen er echte killer-games op de xbox zoals splinter cell, unreal championship, halo2 is in de maak, un real championship heb ik zelf en het roeleert echt, het wordt helemaal cool als xbox live komt, dan kan je online met de xbox en das helemaal gaaf..............
de ps2 staat bij maar in het stof, ik weet niet waarom maar het trekt me niet aan....
de xbox is gewoon tegenwoordig beter alleen de ps2 heeft een naam opgebouwd, de xbox wordt ook steeds meer verkocht, de xbox verkoopt al beter als de gamecube, maar niet beter als de ps2, maar de ps2 was een stuk eerder op markt..........
en microsoft geeft ook niet zomaar, kijk hoe ze netscape eruit hebben geschopt met IE wat iedereen niet verwachtte
de xbox heeft al meer dan 160 spellen en heel veel zijn er echte goed
de xbox roeleert het meest
Sj0erd666 :(
pi_7320738
Volgens die site is dus kwa hardware en t leken oog de xbox 2 keer zo goed maar wat je er in de praktijk uithaalt kwa prestatie's de ps2 mogelijk veel beter... En er staat dus dat ze op dit moment maar 40% van de capaciteit van een ps 2 gebruiken doordat de kennis nog niet 100% is...

Naja ik ben erg blij met mijn ps2 Ik ben echt racespellen fanaat en dat zit met playstation altijd wel goed

[Dit bericht is gewijzigd door D3nn15 op 13-12-2002 20:22]

Milf vrijdag 13 december 2002 @ 20:22:02 #17
16000 nikky
pi_7320752
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:14 schreef erikh het volgende:

[..]

precies, alleen de gamecube heeft goedkopere spellen maar ook niet allemaal.

echt niet.kosten ook ongeveer 68 euro.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_7320838
Ik heb ook een ps2 en een xbox. Op dit moment ben ik meer geintresseerd in de komende Xbox spellen.
Veel spellen komen op beide consoles uit en ze zien er 9 van de 10 keer op de Xbox er een stuk frisser en scherper uit.
Spellen als GT3,GTA en Final Fantasy zijn de enige reden waarom ik de ps2 nog houd.

De controller van de ps2 is voor de meeste mensen een favoriet, maar de Controller-S van de Xbox vind ik prettiger, vooral bij racegames en fps.
Ik zou voor een Xbox gaan als ik jou was, tenzij je meer van playstation exclusive spellen houdt.

vrijdag 13 december 2002 @ 20:28:08 #19
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7320866
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:22 schreef nikky het volgende:

[..]

echt niet.kosten ook ongeveer 68 euro.

Bij bijna elke winkel zijn nieuwe spellen altijd voor 59 euro te krijgen. Dus dan is de winstmarge misschien minder. Maar hoe dan ook, ze zijn wel goedkoper voor de consument.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Milf vrijdag 13 december 2002 @ 20:29:08 #20
16000 nikky
pi_7320883
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Bij bijna elke winkel zijn nieuwe spellen altijd voor 59 euro te krijgen. Dus dan is de winstmarge misschien minder. Maar hoe dan ook, ze zijn wel goedkoper voor de consument.

je hebt gelijk
  vrijdag 13 december 2002 @ 20:54:51 #21
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_7321323
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 19:48 schreef droedel het volgende:

Groeten

aan specs vergelijkingen heb je geen fuck. Kijk op welke console die leukste games voor jouw uitkomen...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_7321553
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:15 schreef sj0erd666 het volgende:
ze;f heb ik een xbox en ps2......
ik heb eerder spijt van mijn ps2, nu komen er echte killer-games op de xbox zoals splinter cell, unreal championship, halo2 is in de maak, un real championship heb ik zelf en het roeleert echt, het wordt helemaal cool als xbox live komt, dan kan je online met de xbox en das helemaal gaaf..............
de ps2 staat bij maar in het stof, ik weet niet waarom maar het trekt me niet aan....
de xbox is gewoon tegenwoordig beter alleen de ps2 heeft een naam opgebouwd, de xbox wordt ook steeds meer verkocht, de xbox verkoopt al beter als de gamecube, maar niet beter als de ps2, maar de ps2 was een stuk eerder op markt..........
en microsoft geeft ook niet zomaar, kijk hoe ze netscape eruit hebben geschopt met IE wat iedereen niet verwachtte
de xbox heeft al meer dan 160 spellen en heel veel zijn er echte goed
de xbox roeleert het meest
Die spellen waar jij het over hebt zijn dus ook precies de categorie waarvoor de XBOX de betere is maar dat is niet bij alle spellen zo, topicstarter moet gewoon kijken naar de spellen die hij leuk vindt om te spelen en dan beslissen welke console hij neemt.
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:12:20 #23
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7321588
quote:

Groeten

Dat verhaaltje is al meerdere keren ontkracht. Lees eens wat Xbox versus topics op Fok of Tweakers. Misschien ken je deze websites, die hebben ook wat vergelijkingen geschreven:

http://www6.tomshardware.com/consumer/20020204/xbox-18.html

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=13

Ik zou geen PS2 meer kopen nu de Xbox al zoveel spellen heeft, maar er zijn nog steeds PS2-only spellen, als je die wil spelen heb je verder geen keuze.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:21:51 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_7321724
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:06 schreef neusaap het volgende:
ik heb zowel een ps2 als een xbox...
en ik kan zeggen dat ik echt spijt van die xbox heb.
graphics zijn idd goed, alleen de spellen zijn gewoon ook idd te duur . PS2 spellen zijn even duur, behalve Platinum-games
playstation heeft zowiezo al een goede reputatie, en de spellen die erop verschijnen zijn ook echt playstation spellen . Xbox spellen verschijnen op de Xbox...PS spellen op de PS2...duh?
de ps2 is ook een stuk kleiner , en ziet er veel mooier uit dan die lompe xbox lekkere motivatie.
het is ook net maar waar je van houd, de een is echt voor ps, en de andere voor nintendo en de andere weer voor xbox.
ik kies voor ps2
  zondag 15 december 2002 @ 15:20:43 #25
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7347179
quote:

Groeten

grappig natuurlijk dat je nergens ziet dat dat ps2 daadwerkelijk beter is

en wat heb je aan een console als ie niet goed wordt gebruikt

zondag 15 december 2002 @ 15:27:36 #26
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7347301
en voor de prijs hoef je een xbox niet te laten...hij is nu voor 299 eurootjes te koop met Halo, Sega GT 2000, Jet Set Radio Future en DVD afstandsbediening...met die games ben je voorlopig wel even zoet lijkt me.

Ik heb zelf een XBOX en vond Halo helemaal te gek. Eerste spel wat ik heb uitgespeeld.

Een vriend van me heeft een PS2. Ook leuk hoor, maar wel al twee jaar oud en als ze nu dus nog maar steeds 40% van de power zouden gebruiken wat eerder genoemd is zou ik dat zonde vinden van die twee jaar spellen die nu te koop zijn.

Maar hee, da's mijn mening.

how do you like your eggs in the morning ?
  zondag 15 december 2002 @ 15:55:14 #27
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7347906
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:12 schreef Vibromass het volgende:

Dat verhaaltje is al meerdere keren ontkracht. Lees eens wat Xbox versus topics op Fok of Tweakers.

De meesten die daarin reageren baseren hun mening ook op de vage lijstjes die Microsoft en andere PC sites publiceren. Voor hun geldt; 'sneller is beter', terwijl dat voor gameconsoles eigenlijk helemaal niet opgaat. Het gaat mij meer om de spellen die er voor uitkomen. Goede Japanse RPG spellen zie je op de X-Box (nog) niet en met 'First person 3D shooters' maken ze me helemaal niet blij.
Eigenlijk vind ik de XBOX een compleet waardeloos ontwerp. Ze hadden beter een API kunnen verkopen die je op elke snelle PC kon draaien (maar daar zijn de hackers intussen al mee bezig). Verder vind ik het belachelijk dat een gameconsole meer dan 100W vermogen vraagt. Voor de PS2 kon ik dat niet vinden, maar dat zal ongetwijfeld lager liggen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 15 december 2002 @ 16:25:53 #28
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_7348646
quote:
Op zondag 15 december 2002 15:55 schreef MSXUser het volgende:
De meesten die daarin reageren baseren hun mening ook op de vage lijstjes die Microsoft en andere PC sites publiceren. Voor hun geldt; 'sneller is beter', terwijl dat voor gameconsoles eigenlijk helemaal niet opgaat.
De graphics (direct resultaat van 'sneller en beter') vind ik toch ook belangrijk hoor. En dat games er op de Xbox beter uitzien, zegt toch niks over de gameplay? Waarom kunnen goed-uitziende games geen betere gameplay hebben dan slecht-uitziende games?
quote:
Het gaat mij meer om de spellen die er voor uitkomen. Goede Japanse RPG spellen zie je op de X-Box (nog) niet en met 'First person 3D shooters' maken ze me helemaal niet blij.
Er is 1 exclusive FPS-shooter: Halo. Oké, het is gelijk de beste FPS ooit op een console uitgebracht, maar dat betekent niet dat er alleen maar FPS games op de Xbox zijn. Dat is gewoon bull.
quote:
Eigenlijk vind ik de XBOX een compleet waardeloos ontwerp. Ze hadden beter een API kunnen verkopen die je op elke snelle PC kon draaien (maar daar zijn de hackers intussen al mee bezig).
Dat is een compleet andere markt. De Xbox is een console, en dat er PC-alike hardware inzit...so? Hij doet z'n werk toch? En ik ga geen 1500 euro voor een snelle PC uitgeven om de nieuwste games te blijven spelen. Het principe van een console is dat je dat ding koopt, en zo'n 5 jaar lang de recentste games kunt doen. Ik snap niet dat mensen de Xbox überhaupt nog met een PC durven te vergelijken, als Microsoft er alles aan doet om de Xbox geen PC te laten zijn. Dit in tegenstelling tot Sony, die voor de PS2 zelfs een linux-pakketje samen met alles en nog wat om het tot een PC om te laten toveren voor uitgeeft...
quote:
Verder vind ik het belachelijk dat een gameconsole meer dan 100W vermogen vraagt. Voor de PS2 kon ik dat niet vinden, maar dat zal ongetwijfeld lager liggen.
PS2 is 50W, zie ik net op de achterkant van m'n PS2 staan...
pi_7349790
ik ga voor de ps2, ik vind die controller van de xbox echt heel irritant
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zondag 15 december 2002 @ 17:38:19 #30
28156 qbus
Walk of fame.
pi_7350049
Wat een kinderachtig (nerd) gezeik hier zeg.

Ik zelf heb een X-box en ben meer dan tevreden met de mooie beelden, de uitstekende gameplay en met mijn laatste 2 aanwinsten Fifa en Splinter cell. Je merkt gewoon dat de spellen steeds beter worden en dat het systeem zich steeds meer ontwikkeld in de markt.

Verder moeten mensen gewoon lekker de console kopen die ze willen.

- Een Cube voor de wat jongere spelers of de die-hard Mario/zelda-fans.

- Een PS2 voor de middenmoot

- De Xbox voor de fijnproever die over het algemeen wat breder bij kas zit.

zondag 15 december 2002 @ 19:08:28 #31
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7351712
Ik heb ze alledrie, en het meest speel ik op mijn Xbox. Ik ben zelfs van mening dat je de Xbox niet eens kunt vergelijken met de ps2. De kwaliteit van games als unreal championship, HALO, morrowind en vooral splintercell zou je op de PS2 niet eens van kunnen dromen. Er is nog een spel wat ik speel op de PS2 en dat is pro evolution soccer 2. Het lijkt mij een duidelijke zaak dat de Xbox de ps2 overtreft op het gebied van games, graphics, laadtijden (door de grote harde schijf, dus ook geen memory cards nodig), en hij heeft ook nog eens een betere DVD speler. Ik begin er zelfs over te denken om mn PS2 weg te doen, wat waarschijnlijk in de nabije toekomst ook zeker zal gaan gebeuren.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_7367585
quote:
Op zondag 15 december 2002 19:08 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb ze alledrie, en het meest speel ik op mijn Xbox. Ik ben zelfs van mening dat je de Xbox niet eens kunt vergelijken met de ps2. De kwaliteit van games als unreal championship, HALO, morrowind en vooral splintercell zou je op de PS2 niet eens van kunnen dromen. Er is nog een spel wat ik speel op de PS2 en dat is pro evolution soccer 2. Het lijkt mij een duidelijke zaak dat de Xbox de ps2 overtreft op het gebied van games, graphics, laadtijden (door de grote harde schijf, dus ook geen memory cards nodig), en hij heeft ook nog eens een betere DVD speler. Ik begin er zelfs over te denken om mn PS2 weg te doen, wat waarschijnlijk in de nabije toekomst ook zeker zal gaan gebeuren.
Nog steeds is dat jouw mening en geen feit, die spellen die jij geweldig vind vind ik echt drie keer niks, ik snap niet dat mensen halo bijvoorbeeld leuk vinden. Het blijft puur een gevoelskwestie en graphics enzo zijn niet zo belangrijk voor de meesten, gameplay en amusement vind ik ook veel belangrijker dan dat een spel er mooier uitziet.

Koop gewoon de console waarvan de voor jou leukste games uit komen.

pi_7367610
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 16 december 2002 @ 15:18:36 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7367667
quote:
Op zondag 15 december 2002 17:38 schreef qbus het volgende:

- Een Cube voor de wat jongere spelers of de die-hard Mario/zelda-fans.

- Een PS2 voor de middenmoot

- De Xbox voor de fijnproever die over het algemeen wat breder bij kas zit.

Hoezo generaliseren?

Maaruh... de enige reden dat ik een PS2 heb is dat ik daar ten minste Vice City op kan spelen. Beat that

maandag 16 december 2002 @ 17:15:19 #35
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_7370774
quote:
Op maandag 16 december 2002 15:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hoezo generaliseren?

Maaruh... de enige reden dat ik een PS2 heb is dat ik daar ten minste Vice City op kan spelen. Beat that

Two words: Splinter Cell
  maandag 16 december 2002 @ 17:17:06 #36
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7370816
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:15 schreef Chevalric het volgende:
Two words: Splinter Cell
Eén woord: Subjectief...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7371056
Wat een gefanboy.
Ik vind games als Morrowind, JSRF zuigen en dat is MIJN MENING. Andere mensen doen net of het feiten zijn! Ik vind de Xbox dus ook NIET beter dan de PS2 qua games. De Xbox mag dan betere graphics hebben, ik vind de games gewoon bagger. Geef mij maar Kingdom Hearts, GTA: Vice City of Gran Turismo 3 ipv al die PC shit games.Zo.. dat is het!
pi_7372028
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:29 schreef CloudStrife het volgende:
Wat een gefanboy.
Ik vind games als Morrowind, JSRF zuigen en dat is MIJN MENING. Andere mensen doen net of het feiten zijn! Ik vind de Xbox dus ook NIET beter dan de PS2 qua games. De Xbox mag dan betere graphics hebben, ik vind de games gewoon bagger. Geef mij maar Kingdom Hearts, GTA: Vice City of Gran Turismo 3 ipv al die PC shit games.Zo.. dat is het!

couldn't agree more

maandag 16 december 2002 @ 18:24:31 #39
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7372118
quote:
Wat een gefanboy.
En wat jij zegt is is geen gefanboy, want..... ?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:20:06 #40
7957 Chevalric
pi_7382963
quote:
Wat een gefanboy.
En wat is het dat GTA:VC of Gran Turismo zo specifiek voor de PS2 maakt? De PC zou ook absoluut geen moeite hebben om die spellen te draaien (zie GTA3). Ik vind het bullshit om XBOX titels PC shit games te noemen, sterker nog ik zou dat PS2-fanboy geblaat noemen.
Het enige dat die spellen PS2 specifiek maakt, is het feit dat Sony een hoop centjes heeft betaald om dat zo te houden (MS doet hetzelfde en Nintendo ook).

Dus voordat je andere mensen fanboys noemt, zou ik eerst eens goed in de spiegel kijken of jij niet de pot bent die die ketel zwart noemt....

pi_7385302
Dit kan je haast niet vergelijken.
Het gaat vooral om iemands MENING en die zijn vaak vershillend!!!
  dinsdag 17 december 2002 @ 13:51:37 #42
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7386710
quote:
Wat een gefanboy.
hee fanboy, de xbox is geen pc
pi_7386758
Kan het nu eens afgelopen zijn met dat eeuwige gezeik over welke console het beste is? Wees blij dat er zoveel keus is! Gamers hebben het nog nooit zo goed gehad! Ik heb zelf een PS2 omdat de games op deze machine mij het meest aanspreken. Maar ik zou ook dolgraag eens aan de gang willen gaan met Splinter Cell of Resident Evil 0!
pi_7387794
quote:
hee fanboy, de xbox is geen pc
Open je Xbox maar eens.
Ik ken mensen die er hele PC programma's op hebben lopen, die extra HD-s erin hebben zitten en weet ik veel allemaal wat. Verder zijn zeer veel Xbox games gewoon PC-achtige games of in sommige gevallen zelfs PC ports.
  dinsdag 17 december 2002 @ 15:30:05 #45
7957 Chevalric
pi_7388787
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:46 schreef CloudStrife het volgende:

[..]

Open je Xbox maar eens.

En die ATi chip in de GC dan?
Er zitten misschien onderdelen in een XBOX die ook in een PC zouden kunnen zitten, maar dat betekent niet dat het een PC is. De processoren die vroeger in de Spectrum ZX81 zaten worden nog steeds gebruikt in de industrie voor robotaansturing e.d. Je wilt me toch niet vertellen dat je dat ook een ZX81 noemt???
quote:
Ik ken mensen die er hele PC programma's op hebben lopen, die extra HD-s erin hebben zitten en weet ik veel allemaal wat. Verder zijn zeer veel Xbox games gewoon PC-achtige games of in sommige gevallen zelfs PC ports.
Zie mijn eerdere posts: de PS2/GC games hebben niks wat niet ook op een PC zou kunnen draaien. Verder vind ik bijv. Blinx of DoA3 geen typische PC games.
De ports op de XBOX komen volgens mij toch merendeels van de PS2 en niet van de PC...

Daarnaast heeft Sony als enige een Linux-pakket voor de PS2 uit gebracht. En DivX players e.d. waren er ook voor de DC.

Nee, jochie, wat jij hier doet is puur fanboy geblaat. Ik heb niks tegen de PS2/GC. Zijn beide leuke consoles, maar het irriteert me dat iedereen blijft beweren dat console A beter is dan console B (waarbij B dan vaak gelijk is aan Xbox).
De uiteindelijke keuze van een console-koper moet niet bepaald worden door cijfertjes, maar door de games. Wil je graag GTA: VC, GT3 of FF spelen, koop je een PS2... Ga je meer voor Mario, Zelda en Metroid Prime dan koop je een GC.... En wil je spellen als Halo, Splinter Cell of Blinx spelen, dan koop je een Xbox.

dinsdag 17 december 2002 @ 15:38:59 #46
30349 droedel
pi_7388984
Ik neig toch naar een ps2. Ik hoor maar iets van 3a5 goede spellen op de xbox genoemd worden. Terwijl ps2 er toch meer goede heeft.

En splinter cell komt ook op de ps2

dinsdag 17 december 2002 @ 15:49:56 #47
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_7389228
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:38 schreef droedel het volgende:

Heb je hier een bron van? ik kan me het namelijk niet voorstellen.

geen een van de conso(u)les is beter dan de ander ze hebben allemaal iets waardoor ze beter zouden kunnen zijn. Kies gewoon spellen die je leuk vindt en koop daarbij de conso(u)le die je nodig hebt om het te spelen. Ik heb dus alle 3 de conso(u)les

Drop you like an ill, bad habit
pi_7389258
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:49 schreef pmponer het volgende:
Ik heb dus alle 3 de conso(u)les
Ik heb helaas de tijd niet, ik red het nu al niet om alles te spelen op de PS2 wat ik zou willen.
pi_7389308
quote:
Ik neig toch naar een ps2. Ik hoor maar iets van 3a5 goede spellen op de xbox genoemd worden. Terwijl ps2 er toch meer goede heeft.

ik denk wel dat de ps2 het moeilijk gaat krijgen met splinter cell, vanuit memory schermpje van xbox:
code:
Splinter Cell
1 save
469 blocks

1 save is 1 gebruikersprofiel met 3 savegames
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_7389553
quote:

Het is allemaal subjectief. Ik heb een PS2 gehad en die verzamelde stof dus ik heb ik geruild voor een Xbox. Ik heb hier gewoon veel meer lol mee.Kijk gewoon welke games je leuk vindt en laat je niet door hype e.d. beinvloeden.

Splinter Cell komt inderdaad op de PS2, maar het is maar de vraag of het dan nog net zo'n impact zal hebben. De PS2 versie zal altijd vergeleken worden met de Xbox versie en ik ben bang dat dat niet in het voordeel van de PS2 zal gaan werken.

zondag 22 december 2002 @ 17:41:26 #51
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7482300
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 16:04 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het is allemaal subjectief. Ik heb een PS2 gehad en die verzamelde stof dus ik heb ik geruild voor een Xbox. Ik heb hier gewoon veel meer lol mee.

Bij mij dus ook. Ik trouwens af hoeveel mensen hier alle3 de consoles in hun bezit hebben, die kunnen namelijk naar mijn mening hier het beste over oordelen, ik denk dat bijna iedereen die ze alle3 heeft de ps2 op de 3e plaats heeft staan.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 23 december 2002 @ 09:12:18 #52
30349 droedel
pi_7494685
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:41 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Bij mij dus ook. Ik trouwens af hoeveel mensen hier alle3 de consoles in hun bezit hebben, die kunnen namelijk naar mijn mening hier het beste over oordelen, ik denk dat bijna iedereen die ze alle3 heeft de ps2 op de 3e plaats heeft staan.

Behalve degene die de games van PS2 onwijs goed vinden denk ik?
pi_7499805
Ik heb voor de PS2 gekozen omdat de spellen me meer aanspreken. Als RPG-er ben ik zeer blij met mijn PS2, wat momenteel dé RPG console is. De final fantasy reeks, grandia 2 en in maart Xtreme, Wild Arms begin volgend jaar (eind januari als ik het me goed kan herinneren), Kingdom Hearts, Shadow Hearts, Star Ocean 3 (ooit) en dan nog Summoner en Dark Cloud en binnenkort deel 2. Spellen op de X-box boeien mij grotendeels niet. Al die FPS en race games (ja er zijn er ook teveel van op de PS2) kunnen mij geen moment bekoren. Alleen Splinter Cell lijkt me supertof, die mag best op de PS2 uitkomen.. De cube... alleen Zelda lijkt me wat..
pi_7500952
kheb een ps2 en daar benk blij mee, de xbox heeft zover ik weet alleen halo als echt leuk spel, en dan alleen omdat we dat dan met zn 4en tegen elkaar kenne gamen, mischien iets wat de ps2 duidelijk mist: dr kenne geen 4 controllers in (of moe je daar weer zon ding voor kope)
maar shoot em ups zoals halo, splinter cell enz speel ik liever op de pc, wat is een shoot em up zonder muis? richten en omdraaien gaat zo moeilijk met een controller...
  maandag 23 december 2002 @ 16:37:32 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7501017
quote:
Op maandag 23 december 2002 09:12 schreef droedel het volgende:

[..]

Behalve degene die de games van PS2 onwijs goed vinden denk ik?

Dat bedoel ik dus, ik denk dat niemand die ze alledrie heeft de PS2 games onwijs goed vind tegeover xbox(cube) games.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 23 december 2002 @ 16:52:46 #56
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7501335
de X-box is grafisch wel sterker maar moet inleveren tegen het spel aanbod van de PS2. Zegt een trotse PS2 bezitter
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_7506736
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:37 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, ik denk dat niemand die ze alledrie heeft de PS2 games onwijs goed vind tegeover xbox(cube) games.

Ik heb ze neit alledrie maar de PS2 en de Gamecube heb ik in mijn bezit, en ik vind gt3, onimusha en pro evolution soccer zwaar roelen.

Op de cube vind ik mario sunshine en super smash bros melee weer ass kicken

pi_7513284
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:52 schreef jacco het volgende:
de X-box is grafisch wel sterker maar moet inleveren tegen het spel aanbod van de PS2. Zegt een trotse PS2 bezitter
Is ook subjectief natuurlijk. Hoe kan het anders dat ik nu steeds volop aan het gamen ben en de PS2 stof verzamelde? De Xbox heeft ondanks dat het een veel jongere console is toch al een heel stel goede en veelzijdige games. Maar ook hier geldt helaas dat onbekend onbemind maakt.
pi_7513399
quote:
Op maandag 16 december 2002 15:18 schreef Tijn het volgende:
Beat that
.
Splinter Cell. .
-
pi_7513433
quote:
Dat is
A: Nog niet zeker
B: Als het al zeker is duurt het nog zeker een jaar.
C: En dan moet ie het sowieso afleggen tegen de XBOX/PC versie.
-
pi_7513473
Trouwens..
De enige voorsprong die de PS2 heeft is het feit dat ie veel eerder is uitgekomen.
Als je kijkt naar de kwaliteit van eerste generatie PS2 games en dat vergelijkt met de kwaliteit van eerste generatie XBOX/GC games zie je dat de meeste eerste generatie XBOX/GC games nog mooier zijn dan wat er nu uitkomt op de PS2.
-
pi_7515701
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 01:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
Trouwens..
De enige voorsprong die de PS2 heeft is het feit dat ie veel eerder is uitgekomen.
Als je kijkt naar de kwaliteit van eerste generatie PS2 games en dat vergelijkt met de kwaliteit van eerste generatie XBOX/GC games zie je dat de meeste eerste generatie XBOX/GC games nog mooier zijn dan wat er nu uitkomt op de PS2.
En dan gaat het nog steeds om de games die ervoor uitkomen en niet of hij net iets gelikter eruit ziet. Als je alleen spellen speelt die voor alledrie uitkomen zou ik zeker de XBOX nemen omdat die er het gelikst uitziet maar er zijn genoeg games die alleen op ps2 of xbox of gamecube uitkomen en als je dit graag wilt spelen zul je dus die console moeten hebben.
pi_7515712
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 01:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Splinter Cell. .

Niet te vergelijken, 2 verschillende soorten games!
pi_7515723
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 01:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat is
A: Nog niet zeker
B: Als het al zeker is duurt het nog zeker een jaar.
C: En dan moet ie het sowieso afleggen tegen de XBOX/PC versie.

A: we shall see
B: Beter een goede port dan een waardeloze binnen 2 maanden
C: Ook dat moet ik nog zien
  dinsdag 24 december 2002 @ 12:11:40 #65
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7517661
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 10:07 schreef erikh het volgende:

C: Ook dat moet ik nog zien

Wat valt daar aan te bezien? Denk je dat de ps2 poort mooier word dan de xbox versie? Lijkt me erg sterk aangezien dat bij geen enkele van de andere poorten te bezien was, en de ps2 hardwarematig gewoon een groot stuk achterloopt op de Xbox, trouwens de Xbox2 zal er eerder zijn de de ps3 dus de voorsprong van het eerder uitbrengen van de console zal sony dan kwijt zijn.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 24 december 2002 @ 12:13:24 #66
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7517681
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 10:05 schreef erikh het volgende:

maar er zijn genoeg games die alleen op ps2 of xbox of gamecube uitkomen en als je dit graag wilt spelen zul je dus die console moeten hebben.

Dat is hem nou juist. Ik heb ze alledrie en als ik de kijk naar de titels die op de cube en vooral de xbox uitkomen heb ik geen tijd om een GTA vice of getaway te spelen. Liever spendeer ik mijn tijd aan mijn xbox games omdat die gewoon een stuk mooier zijn en lekkerder spelen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_7521961
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 12:11 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Wat valt daar aan te bezien? Denk je dat de ps2 poort mooier word dan de xbox versie? Lijkt me erg sterk aangezien dat bij geen enkele van de andere poorten te bezien was, en de ps2 hardwarematig gewoon een groot stuk achterloopt op de Xbox, trouwens de Xbox2 zal er eerder zijn de de ps3 dus de voorsprong van het eerder uitbrengen van de console zal sony dan kwijt zijn.

Als het inderdaad een jaar duurt voordat de ps2 port er komt hebben ze genoeg tijd om hem te optimaliseren voor de playstation 2 en idd de xbox is krachtiger maar ik denk dat op dit moment geen 1 van de 3 consoles volledig benut wordt, met andere woorden er valt meer uit te halen
pi_7521966
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 12:13 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat is hem nou juist. Ik heb ze alledrie en als ik de kijk naar de titels die op de cube en vooral de xbox uitkomen heb ik geen tijd om een GTA vice of getaway te spelen. Liever spendeer ik mijn tijd aan mijn xbox games omdat die gewoon een stuk mooier zijn en lekkerder spelen.

Nou, dan is dat toch de keus voor jou.
  dinsdag 24 december 2002 @ 17:39:29 #69
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7522717
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 16:49 schreef erikh het volgende:

[..]

Als het inderdaad een jaar duurt voordat de ps2 port er komt hebben ze genoeg tijd om hem te optimaliseren voor de playstation 2 en idd de xbox is krachtiger maar ik denk dat op dit moment geen 1 van de 3 consoles volledig benut wordt, met andere woorden er valt meer uit te halen

Leuk en aardig maar als je gewoon puur hardwarematig kijkt naar allebei de systemen kan de ps2 de xbox kwaliteit niet aan. Ik heb splinter cell uitgespeeld en kan je zeggen de de ps2 de beeldkwaliteit van de xbox versie never nooit aankan.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 24 december 2002 @ 17:42:13 #70
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7522762
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 16:49 schreef erikh het volgende:

[..]

Ports zijn per definitie inferieur aan het origineel, directe porten dan...
Als ze het spel verlengen en er extra levels bij doen, wat gameplay optimalisaties blabla dan is het ook geen echte port meer.
En wie wil splinter cell nog over een jaar?
Dan zitten alle ps2'ers met grote ogen te kijken naar Fable
pi_7535053
waarom draait het bij iedereen om de graphics? Ik kan tientallen SNES spellen opnoemen die tegenwoordig nog steeds leuker zijn dan tientallen xbox, ps2 en gc spellen...
  Eindredactie Games woensdag 25 december 2002 @ 14:33:23 #72
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_7535210
quote:
Op woensdag 25 december 2002 14:18 schreef Cancel het volgende:
waarom draait het bij iedereen om de graphics? Ik kan tientallen SNES spellen opnoemen die tegenwoordig nog steeds leuker zijn dan tientallen xbox, ps2 en gc spellen...
ja en ikkan atari spellen opnoemen die veel beter zijn dan Xbox, ps2 en GC spellen

je moet kijken naar wat voor type spellen er op een console uitkomen. ik houd meer van schieten en 3d spellen. daarom heb ik een xbox.
als ik nou meer van RPG hield. dan had ik we een ps2 gekocht.
e als ik van multyplayer spellen voor het hele gezin hield. dan had ik wel een GC gekocht..

voor de rest maakt het geen ene reet uit..de meeste spelen toch maar op een 33 cm beeldschermpie van Phillips en daa zie je het verschil tussen de 3 amper op

ugh, ik had gesproken

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 25 december 2002 @ 14:35:19 #73
34564 GuaPetona
Shizzle My Wizzle
pi_7535228
het gaat mij ook om de inhoud

en op de inhoud van mijn xbox geil ik op

indo-mie!
pi_7535296
Zucht, dit is echt een oneindige discussie !

Iedereen heeft zijn eigen wensen. Bij mij gaat het om de spellen, bij een ander om de snelheid en inhoud...

pi_7537008
quote:
Op woensdag 25 december 2002 14:33 schreef donald_dick het volgende:
ja en ikkan atari spellen opnoemen die veel beter zijn dan Xbox, ps2 en GC spellen

...

ugh, ik had gesproken

Goed van je joh, dat spreken..
  Eindredactie Games donderdag 26 december 2002 @ 02:33:45 #76
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_7543564
quote:
Op woensdag 25 december 2002 18:04 schreef Cancel het volgende:

[..]

Goed van je joh, dat spreken..

ben jij niet goed in met je 61 posts
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 26 december 2002 @ 05:42:59 #77
34564 GuaPetona
Shizzle My Wizzle
pi_7545124
quote:
Op donderdag 26 december 2002 02:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

BAH
indo-mie!
  donderdag 26 december 2002 @ 10:09:53 #78
30349 droedel
pi_7545262
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 17:42 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ports zijn per definitie inferieur aan het origineel, directe porten dan...
Als ze het spel verlengen en er extra levels bij doen, wat gameplay optimalisaties blabla dan is het ook geen echte port meer.
En wie wil splinter cell nog over een jaar?
Dan zitten alle ps2'ers met grote ogen te kijken naar Fable

Nou ik denk dat ik meer hoge ogen zal gooien bij de ps2 games SH3 en devil may cry 2
pi_7545998
quote:
Op donderdag 26 december 2002 02:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

nee, maar wel onder m'n andere nick...
pi_7663269
lees dit maar door: http://www.geocities.com/jabjabs/Doc1.html

dan dit nog effe kwijt:
de Xbox heeft veel goeie spellen, nu lopen mensen allemaal te zeggu dat de xbox rot spellen, maar dat is niet zo, kijk naar Splinter Cell, unreal Championship, Halo, DOA3, morrowind en dan nog tientallen....
dus mensen, lul niet dat de xbox rot spellen hebben want dat is niet waar..

Sj0erd666 :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')