Zolang de Belastingdienst vindt dat je aangifte moet doen, ben je daartoe verplicht. Op een gegeven moment kunnen ze wel constateren dat er in de situatie van je moeder nooit iets verandert. Dan kunnen ze de aangifteplicht opschorten voor onbepaalde tijd, maar mij is niet bekend dat je dat kunt verzoeken, laat staan dat je dat zelf uit de luie stoel eenzijdig mag beslissen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:06 schreef Gia het volgende:
Volgens mijn man hoeft mijn moeder geen aangifte te doen,
Ze heeft daarvoor, sinds haar AOW geen aangifte hoeven doen. Ook niet toen mijn vader nog leefde.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:13 schreef Armani XL het volgende:
Als je een brief krijgt dat je aangifte moet doen, dan moet je aangifte doen.
Maakt niet echt uit wat je man daarvan vind.
Simple as that.
Dit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:13 schreef Armani XL het volgende:
Als je een brief krijgt dat je aangifte moet doen, dan moet je aangifte doen.
Maakt niet echt uit wat je man daarvan vind.
Simple as that.
Maakt niet uit, zodra je een brief krijgt ben je gewoon verplicht aangifte te doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze heeft daarvoor, sinds haar AOW geen aangifte hoeven doen. Ook niet toen mijn vader nog leefde.
Haar situatie is nu veranderd, en dus vindt de belastingdienst dat er aangifte gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze heeft daarvoor, sinds haar AOW geen aangifte hoeven doen. Ook niet toen mijn vader nog leefde.
Huur- en zorgtoeslag heeft ze ook al jaren. Maximaal.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar situatie is nu veranderd, en dus vindt de belastingdienst dat er aangifte gedaan moet worden.
Of ze hebben haar @ random gekozen uit de mensen die al jaren geen aangifte hoeven te doen.
Wellicht heeft ze nu wel recht op huur- en/of zorgtoeslag, en dan zullen ze een aangifte willen.
Maakt niet uit wat ze kunnen zien, als ze (om wat voor reden dan ook) een aangiftebrief sturen moet je aangifte doen, en niet denken dat het niet hoeft omdat je schoonzoon het beter weet dan de inspecteur.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Huur- en zorgtoeslag heeft ze ook al jaren. Maximaal.
Maar de aangifte is weg. Effe opstarten, klik, klik, 0,- ondertekenen klik. Klaar.
Waar het mij vooral om gaat is dat de belastingdienst gewoon kan zien dat mijn moeder in 2016 alleen AOW heeft gehad en dat het eindbedrag dus 0,- is. Om dan een brief te sturen naar iemand van 77 met boetedreiging vind ik persoonlijk een beetje burgertje pesten.
Er is ook veel wat de belastingdienst niet kan zienquote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Huur- en zorgtoeslag heeft ze ook al jaren. Maximaal.
Maar de aangifte is weg. Effe opstarten, klik, klik, 0,- ondertekenen klik. Klaar.
Waar het mij vooral om gaat is dat de belastingdienst gewoon kan zien dat mijn moeder in 2016 alleen AOW heeft gehad en dat het eindbedrag dus 0,- is. Om dan een brief te sturen naar iemand van 77 met boetedreiging vind ik persoonlijk een beetje burgertje pesten.
Dat is wel erg slap. Jij bent zeker van die generaties die te laf zijn om voor hun rechten op te komen en te vechten.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:40 schreef Armani XL het volgende:
[..]
En je kan natuurlijk de discussie met ze aangaan maar dat kost vaak meer energie dan gewoon even de aangifte doen.
Ja, you got mequote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:37 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat is wel erg slap. Jij bent zeker van die generaties die te laf zijn om voor hun rechten op te komen en te vechten.
Welke rechten?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:37 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat is wel erg slap. Jij bent zeker van die generaties die te laf zijn om voor hun rechten op te komen en te vechten.
Hij is van de generatie die niet alleen over rechten loopt te jammeren maar ook de verplichtingen kent die bij het leven horen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:37 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |