abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171560650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:19 schreef Poepz0r het volgende:
Ik kan soms 50 uur niet slapen
Overdrijven is ook een kenmerk.
pi_171560890
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:27 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kenmerk.
Als je wil ruilen prima hoor :) 3-4 dagen wakker is hier heel normaal helaas.
pi_171561026
wat is de bron van de OP ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:42:02 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171561046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar dan kan je toch niet meer functioneren? Heb je nooit last van hallucinaties?
En zou een slaapcentrum misschien iets voor je kunnen betekenen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171561141
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar dan kan je toch niet meer functioneren? Heb je nooit last van hallucinaties?
En zou een slaapcentrum misschien iets voor je kunnen betekenen?
Functioneren is inderdaad lastig. Ik doe vrij weinig. Beetje tv kijken, hond uitlaten en dat was het wel. Slaapcentrum ben ik al geweest, maar het is een blokkade in mijn hoofd door de Borderline (vaak gedachtes, veel negatief etc) waardoor in slaap komen een ramp is. Eenmaal in slaap dan slaap ik of veel teveel of ik wordt na 1 uur weer wakker etc. Pillen zijn geen optie i.v.m. suicidaliteit die de kop op steekt zo een aantal keer per jaar etc. Ik ben gelukkig niet stom en doe zelf ook veel onderzoek (want als je op de GGZ etc moet wachten...) en ik ben ervan overtuigd dat ALS ze de juiste medicatie kunnen vinden voor mij dat het slapen ook beter zal gaan.
  donderdag 8 juni 2017 @ 23:09:53 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171561949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Functioneren is inderdaad lastig. Ik doe vrij weinig. Beetje tv kijken, hond uitlaten en dat was het wel. Slaapcentrum ben ik al geweest, maar het is een blokkade in mijn hoofd door de Borderline (vaak gedachtes, veel negatief etc) waardoor in slaap komen een ramp is. Eenmaal in slaap dan slaap ik of veel teveel of ik wordt na 1 uur weer wakker etc. Pillen zijn geen optie i.v.m. suicidaliteit die de kop op steekt zo een aantal keer per jaar etc. Ik ben gelukkig niet stom en doe zelf ook veel onderzoek (want als je op de GGZ etc moet wachten...) en ik ben ervan overtuigd dat ALS ze de juiste medicatie kunnen vinden voor mij dat het slapen ook beter zal gaan.
Ik hoop voor je dat je een oplossing vindt, want dit is echt naar.

Heb zelf wat ik slaapepisode's noem, paar keer per jaar een paar dagen/weekje dat ik lang wakker lig en zeer onrustig slaap. Dat trekt me al fiks onderuit. Hoe een paar dagen niet slapen is durf ik amper aan te denken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171562447
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:23 schreef Allures het volgende:

Ik snap gewoon niet waarom mensen vast willen houden aan vooroordelen. Op welk gebied dan ook
Dat is niet alleen zo wanneer het over borderline gaat. Vooral als het gaat over zaken die niet hapklaar zijn uit te leggen, blijven mensen koppig aan het eerste beeld vasthouden wat zij gevormd hebben.

Discussieren over welke psychische aandoening dan ook: je kan er over blijven doorgaan en je merkt dat er nooit over uitgepraat kan raken. Het is vaag, met name de grens wat normaal menselijk gedrag is en wanneer je kan spreken over een psychische aandoening.
pi_171562478
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:41 schreef Seam het volgende:
wat is de bron van de OP ?
Zoek en gij zult vinden. Link staat erbij
pi_171562975
Over dat "in de slachtofferrol blijven hangen" word ik ook nogal zat.Tja, het is misschien vervelend als iemand herhaaldelijk aan het klagen over dezelfde problemen. Maar dat 'klagen' is meestal een uiting van frustratie uit een gevoel van machteloosheid. Mensen doen dit niet omdat ze slap zijn of omdat ze andere mensen willen pesten, ze doen dit omdat ze ondanks continu piekeren, analyseren en redeneren geen oplossing kunnen vinden om van die nare gevoelens af te komen en net als iedereen van het leven te genieten.

Iemand met borderline voelt zich standaard instabiel. Altijd is er wel iets wat maakt dat hij zich niet gelukkig kan voelen. En dat 'iets' is altijd onduidelijk. Ik denk dat de meesten juist fucking hard hun best doen om zich groot te houden en anderen zo min mogelijk tot last te willen zijn.
pi_171563711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:40 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Over dat "in de slachtofferrol blijven hangen" word ik ook nogal zat.Tja, het is misschien vervelend als iemand herhaaldelijk aan het klagen over dezelfde problemen. Maar dat 'klagen' is meestal een uiting van frustratie uit een gevoel van machteloosheid. Mensen doen dit niet omdat ze slap zijn of omdat ze andere mensen willen pesten, ze doen dit omdat ze ondanks continu piekeren, analyseren en redeneren geen oplossing kunnen vinden om van die nare gevoelens af te komen en net als iedereen van het leven te genieten.

Iemand met borderline voelt zich standaard instabiel. Altijd is er wel iets wat maakt dat hij zich niet gelukkig kan voelen. En dat 'iets' is altijd onduidelijk. Ik denk dat de meesten juist fucking hard hun best doen om zich groot te houden en anderen zo min mogelijk tot last te willen zijn.
100%. Mijn vriendin zegt altijd dat ik al 14 jaar een masker op heb en een soort Berlijnse Muur om mij heen heb gebouwd. Ik wil anderen niet tot last zijn met mijn problemen, alhoewel ik mij weldegelijk bewust ben dat ik soms gewoon hulp nodig heb gehad in het verleden (bij pogingen om ermee te stoppen). Aan mij zie je niets, maar van binnen...
pi_171565881
Ik ken er twee, de ex van mijn man die het laatste helemaal kan afvinken en dus ook echt een drama is wanneer je echt dingen met haar moet afspreken. Aan de andere kant als je haar gewoon als stapmaatje zou hebben met wie je 1x in de zoveel weken gaat stappen is ze leuk. Spontaan in voor gekke dingen grappig gezellig. Alleen zodra dat verder gaat word het drama.

De ander is een goede kennis vrienden die een mildere vorm heeft met wie je gewoon dingen kan afspreken en lol kan hebben.

Net zoals met autisme heb je verschillende gradaties. Je hebt mensen met autisme die gewoon 40 uur per week een verantwoordelijke baan hebben en een gezin en je hebt ze die hummend in een hoekje zitten en nog van alles daar tussen in.

Borderline heeft met name door de extreme gevallen zo een intens slechte naam gekregen en vanuit het oogpunt van de slachtoffer (om dat zo maar even te noemen) begrijp ik dat maar het is niet op alle mensen met borderline van toepassing..

En zeggen dat alle vrouwen wel een beetje borderline hebben kan je ook doortrekken dat alle mannen wel een beetje autistisch zijn haha
  vrijdag 9 juni 2017 @ 07:46:06 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171565886
Leuk nummer, wel echt een 80-s sound.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 07:54:00 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171565937
Wat ik van borderline vind? Het ene moment heb ik er geen problemen mee, een ander moment word ik er hysterisch van 😡
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_171566589
Ik vind het op het randje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171566600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Inderdaad, als je op de GGZ moet wachten dan gebeurt er gewoon helemaal niets, vaak. Heb je wel eens supplementen of nootropics (medicijnen die in andere landen wel vrij verkrijgbaar zijn maar in nl niet) geprobeerd? Het is altijd wel een risico omdat het niet in begeleiding van een arts is, maar natuurlijke dingen, zoals theanine tabletten of andere rustgevende kruiden zijn ontschuldig (bij de meeste mensen iig) en de bijwerkingen die bekend zijn en ervaringsverhalen kun je terugvinden op internet

PabstBlueRibbon, ik ben blij dat je ook over de definitie van borderline begon. Want daar heeft niemand het over. Men accepteert borderline alsof het in het lichaam is aangetoond. Tuurlijk, de kenmerken bestaan nu eenmaal. Maar borderline is volgens mij een geheel theoretisch concept. Ik begrijp dus niet dat het bij velen niet uitmaakt dat er zoveel verschillen tussen borderliners zijn. Wellicht kan borderline worden gezien in de hersenen, maar dat is nu niet de gangbare diagnostiek. Ik zou volgens testen bijna alle persoonlijkheidsstoornissen hebben incl borderline, toch was het volgens de behandelaars niet geldig omdat ik meer kenmerken had van autisme, terwijl uiit onderzoeken bleek dat ik dat niet had. Vandaar dat mijn vertrouwen in psychologisch onderzoek en de praktijk tot het nulpunt is gedaald. Behandelaren geven zelf toe dat hun onderzoek en onderzoeksmethoden niet betrouwbaar zijn, maar hun diagnose uit eigen observatie kan dan ook niet met argumenten worden uitgelegd, dan is het letterlijk: "Het zou dit kunnen zijn... Maar het zou ook dat kunnen zijn... Dit kan ook.. Tja, het is geen exacte wetenschap, dus dat is jammer. Je hebt wel problemen, maar geen diagnose". Dat heeft mij dus deels in de verwarde en twijfelende persoon gemaakt. Ik geloof nergens meer in, niet in borderline, niet in autisme. Laten ze asjeblieft meer lichamelijke vormen doen van diagnose, want ik denk dat dat betrouwbaarder is dan de theorie van een onderzoeker. Aan de andere kant heb ik geen verstand van de hersenen. Misschien veranderen die wel zoveel, dat een diagnose als borderline lichamelijk nooit te zien zal zijn. Ik weet het niet. Maar dan kan het wetenschappelijke label tenminste weg, dat is dan in ieder geval al 1 zekerheid, en dan kunnen we gewoon spreken van moeilijke mensen waar iedereen in theorie in de verkeerde omstandigheden in zou kunnen veranderen, wat misschien voor meer begrip zorgt. En anders kan borderline misschien exacter worden gediagnosticeerd en ook beter worden behandeld. Of dan kan er iig beter worden bijgehouden of er vooruitgang is. Want ik vind gewoon dat er geen enkele duidelijkheid is, niet bij borderline, niet bij andere stoornissen. Dan kan psychoatrie net zo goed filosofie zijnof geloof maar toch accepteren mensen al die diagnoses als zijnde een vaststaande exact meetbare realiteit ipv iets wat tot nu toe voornamelijk in het hoofd van psychiaters en psychologen bestaat?? Wanneer de terminologie van psychologen wordt overgenomen omdat dit nu eenmaal de enige is die er is, ja dan begrijp ik dat wel, maar het zegt in principe niet meer dan wanneer er een andere naam was gebruikt vind ik. Zelfs als archetypen zijn de definities van de stoornissen niet geschikt, omdat er te veel overlap is. Dit topic had net zo goed over adhd kunnen gaan (veel mensen hebben adhd +borderline terwijl de kenmerken bijna hetzelfde zijn), over een bipolaire stoornis, over autisme (want een theorie daarover is dat het zelf bij autisme ontbreekt, precies hetzelfde als bij borderline) of over stressstoornissen.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 09-06-2017 09:32:49 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 10 juni 2017 @ 08:00:28 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171590190
Als je thuis zit vanwege je borderline houd je imo je eigen ziekte in stand. Door te gaan werken krijg je een dag en nacht ritme en sociale contacten. Bovendien zal je jezelf meer nuttig voelen en een doel hebben in je leven.
pi_171590215
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

4 dagen is 96 uur ipv 50. :D
pi_171590226
Bij Borderline zie ik dus Madonna voor me, uit dat liedje.
Ik ken helemaal niemand met borderline, maar uit verhalen hoor ik dat je er ver weg van moet blijven. Ik heb mensen meegemaakt met een bipolaire stoornis en dat kwam op een gegeven moment mijn keel uit (die zijn echt heel erg). Ik dacht: ze zoeken het zelf maar uit, maar ik ga hier niet onder lijden.
Klinkt misschien heel asociaal, maar ik heb aan mijn eigen problemen al genoeg.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')