abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171550856
Zou je van jezelf weten op jonge leeftijd dat je niet spoort?
pi_171550881
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je totaal te laten gaan, ik ga er niet vanuit dat het een bewust handelen is geweest, maar vooral een gebrek aan controle over de emoties.
Dat is ook iets psychisch dan. Opvolgend op waarschijnlijk een verkrachting.
pi_171550895
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De rechter kan deze maatregel opleggen aan jeugdigen (tot 18 jaar)[1], en onder voorwaarden jongvolwassenen (18 tot 23 jaar),[2] als voldaan is aan drie cumulatieve vereisten die in artikel 77s Wetboek van Strafrecht staan, te weten indien:

zij een misdrijf hebben gepleegd waarop vier jaar of meer gevangenisstraf staat, of het één van de specifiek omschreven misdrijven betreft in artikel 132, artikel 285(1), artikel 285b, artikel 395 Wetboek van Strafrecht, artikel 175(2)(b) en (3) Wegenverkeerswet of artikel 11(2) Opiumwet;
de veiligheid van anderen dan wel de algemene veiligheid van personen of goederen het opleggen van die maatregel eist, en;
de maatregel in het belang is van een zo gunstig mogelijke verdere ontwikkeling van de verdachte.
De maximale straf in het jeugdstrafrecht is 2 jaar jeugddetentie. Als de rechter van mening is dat intensieve begeleiding nodig is om herhaling van het misdrijf te voorkomen wordt een PIJ-maatregel opgelegd. Een PIJ-maatregel wordt opgelegd voor drie jaar. De maatregel kan telkens met maximaal twee jaar verlengd worden tot een maximum van zeven jaar indien de maatregel in eerste instantie was opgelegd voor een misdrijf dat gericht is tegen of gevaar veroorzaakt voor de onaantastbaarheid van het lichaam van één of meer personen.[3] Het laatste jaar van de maatregel is in beginsel steeds voorwaardelijk.[4]

Bron: Wiki
Ah, geen onderzoek nodig dus. Dat is dan weer een voordeel.
Bedankt. 👍🏻
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 juni 2017 @ 16:08:35 #94
163650 Greys
pi_171550914
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Op jonge leeftijd dan werkelijk over gaan tot moord lijkt mij toch echt duiden op iets dat psychisch niet goed is. Dingen kunnen een trigger zijn idd. Je moet wel de mens zijn dan zo te handelen.
Vaak ook echt wel idd, dat er dan psychisch al iets niet goed zat, daar heb je vast gelijk in.
Toch denk ik dat er absoluut uitzonderingen zijn.

Als de moeder van een 14-jarige jongen bv in hun huis in elkaar wordt geslagen voor z'n ogen door een indringer oid en de jongen slaat met een honkbalknuppel de dader tegen z'n slaap dood weet ik niet of er met zo iemand meteen iets psychisch mis is of al was. Ik heb er absoluut geen verstand van hoor en zal de laatste zijn om te doen alsof dat wel zo is, maar ik denk persoonlijk dat er voorbeelden zijn waarbij een psychische aandoening er weinig tot niets mee te maken heeft.

Maar goed, dat dwaalt mss allemaal wat te ver af van het daadwerkelijke onderwerp van het topic. Sorry.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:08:35 #95
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171550915
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Op jonge leeftijd dan werkelijk over gaan tot moord lijkt mij toch echt duiden op iets dat psychisch niet goed is. Dingen kunnen een trigger zijn idd. Je moet wel de mens zijn dan zo te handelen.
Nouja als iemand je al jaren lang dag in dag uit pest.. Vind ik het niet gek als iemand met al een iets complexere achtergrond op een gegeven moment breekt.

Maargoed we weten verder niks dus speculeren heeft geen zin.
Denk eerlijk gezegd dat er ook vrij weinig meer naar buiten gaat worden gebracht, is misschien maar beter ook.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_171550928
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:06 schreef Jaroon het volgende:
Zou je van jezelf weten op jonge leeftijd dat je niet spoort?
Dat ligt er misschien maar net aan hoe intelligent die persoon is. En ongetwijfeld aan nog meer dingen. Ik denk dat sommige het wel door kunnen hebben.
pi_171550942
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Vaak ook echt wel idd, dat er dan psychisch al iets niet goed zat, daar heb je vast gelijk in.
Toch denk ik dat er absoluut uitzonderingen zijn.

Als de moeder van een 14-jarige jongen bv in hun huis in elkaar wordt geslagen voor z'n ogen door een indringer oid en de jongen slaat met een honkbalknuppel de dader tegen z'n slaap dood weet ik niet of er met zo iemand meteen iets psychisch mis is of al was. Ik heb er absoluut geen verstand van hoor en zal de laatste zijn om te doen alsof dat wel zo is, maar ik denk persoonlijk dat er voorbeelden zijn waarbij een psychische aandoening er weinig tot niets mee te maken heeft.

Maar goed, dat dwaalt mss allemaal wat te ver af van het daadwerkelijke onderwerp van het topic. Sorry.
Dat is verdediging en niet eens strafbaar. De reden is dan ook duidelijk.
pi_171550963
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat ligt er misschien maar net aan hoe intelligent die persoon is. En ongetwijfeld aan nog meer dingen. Ik denk dat sommige het wel door kunnen hebben.
Hoe slimmer hoe gevaarlijker misschien.
pi_171550999
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Domme gestoorden zullen meer fouten maken en sneller gepakt worden, maar zijn mogelijk wel meer onberekenbaar.
pi_171551098
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Domme gestoorden zullen meer fouten maken en sneller gepakt worden, maar zijn mogelijk wel meer onberekenbaar.
Maar jij bent een psychopaat. Hoe denk jij erover?
pi_171551104
Dat was een grap....;)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 juni 2017 @ 16:17:12 #102
163650 Greys
pi_171551127
quote:

[..]

Dat is verdediging en niet eens strafbaar. De reden is dan ook duidelijk.
Het ging me niet om het strafbare maar om het feit dat iemand soms in staat kan zijn te doden zonder een psychische aandoening.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:17:19 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171551129
quote:

[..]

Dat weet ik wel zeker, overigens denk ik dat de meeste mensen wel zo erg getergd kunnen worden dat ze door het lint gaan, alleen bij sommige mensen ligt die grens wel heel laag, en dat is een behoorlijk probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171551159
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Het ging me niet om het strafbare maar om het feit dat iemand soms in staat kan zijn te doden zonder een psychische aandoeningen.
Dat heb ik ook wel eens bijna gedaan. Dat heet dan verdediging.
pi_171551203
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker, overigens denk ik dat de meeste mensen wel zo erg getergd kunnen worden dat ze door het lint gaan, alleen bij sommige mensen ligt die grens wel heel laag, en dat is een behoorlijk probleem.
Bij heel erg pesten kan ik het mij voorstellen. Dan nog is de stap groot.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 juni 2017 @ 16:20:15 #106
163650 Greys
pi_171551225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja je zei al hoe het heet. We praten langs elkaar heen denk ik of je wilt me niet begrijpen. Maakt niet uit, ik hou erover op. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171551246
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja je zei al hoe het heet. We praten langs elkaar heen denk ik of je wilt me niet begrijpen. Maakt niet uit, ik hou erover op. ^O^
Ik ben wat vermoeiend idd. Ik ben tussendoor met andere dingen bezig. Mijn excuus.
pi_171552537
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:49 schreef agter het volgende:

[..]

nee
Hij krijgt dan een PIJ maatregel.
De rechter gaat iedere 2 jaar beslissen of ie terug de maatschappij in kan.
Max. 7 jaar. Let maar op die staat over een paar jaartjes buiten hoor. Het is Nederland hè.
pi_171552565
Is er al bekend hoe ze is omgebracht?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juni 2017 @ 20:25:34 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171556792
Goede uitleg over hoe het jeudstrafrecht werkt door de NOS:

http://nos.nl/artikel/217(...)-in-tweede-kans.html
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_171556869
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:15 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Max. 7 jaar. Let maar op die staat over een paar jaartjes buiten hoor. Het is Nederland hè.
Nee.
Dan gaat ie door naar de TBS, als de rechter hem niet geschikt acht om terug te keren in de maatschappij.
Make my day!
  donderdag 8 juni 2017 @ 21:06:01 #112
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_171558305
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

puur op overleving instinct , we blijven een dier als we in het nauw gedreven worden dan gelden er in de Natuur even hele andere wetten.....
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_171560213
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

puur op overleving instinct , we blijven een dier als we in het nauw gedreven worden dan gelden er in de Natuur even hele andere wetten.....

Niet uit overloper van "ik heb iets verkeerd gedaan en dat ga ik nu indekken door geweld"
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:16:43 #114
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_171560390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet uit overloper van "ik heb iets verkeerd gedaan en dat ga ik nu indekken door geweld"
dat is wat anders ja
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_171560422
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:16 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat is wat anders ja
En daar begint het psychische aspect.
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:25:14 #116
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_171560591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En daar begint het psychische aspect.
hoeft niet als je niet anders weet , als jij dus en vader heb gehad die elke dag je moeder mept omdat ze geen bier neer zit of geen sex wil ... en dan gelijk alle hoeken van de kamer laat zien ( als ik de dames mag geloven hebben bijna 88% van de vrouwen zo'n man gehad of mee gemaakt

ik ben zelf man maar ik kijk al niet eens meer raar op als een vrouw aankomt met het verhaal ik ben misbruikt of geslagen door mijn ex vriend of wat ...
soms lijkt wel of ik steeds het zelfde cd hoor als ze weer beginnen te blaten :-(

dus het is ook maar wat je gewent ben
maar oke dat er iets niet goed zit dat is 1 ding zeker
pi_171560643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:25 schreef RAVW het volgende:

[..]

hoeft niet als je niet anders weet , als jij dus en vader heb gehad die elke dag je moeder mept omdat ze geen bier neer zit of geen sex wil ... en dan gelijk alle hoeken van de kamer laat zien ( als ik de dames mag geloven hebben bijna 88% van de vrouwen zo'n man gehad of mee gemaakt

ik ben zelf man maar ik kijk al niet eens meer raar op als een vrouw aankomt met het verhaal ik ben misbruikt of geslagen door mijn ex vriend of wat ...
soms lijkt wel of ik steeds het zelfde cd hoor als ze weer beginnen te blaten :-(

dus het is ook maar wat je gewent ben
Dat is een psychisch iets. Het hoeft niet jouw fout te zijn.
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:28:40 #118
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_171560667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is een psychisch iets. Het hoeft niet jouw fout te zijn.
Ik weet er alles van ... ( ptss)
pi_171560684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:28 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik weet er alles van ... ( ptss)
Ben jij dan de fout in gegaan?
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:32:32 #120
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_171560774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ben jij dan de fout in gegaan?
nee al 22 jaar niet , maar goed ik heb een sterke persoonlijkheid + heel veel geduld
maar ben ook wat ouder dan 14 :-)
nu bijna 46

jongeren handelen vaak impulsief omdat ze nog niet weten dat een daad gevolgen kan hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')