abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 12:25:29 #161
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171521261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik ook, maar alsnog is hij wel onze beste linksback en wellicht dacht de directie daar ook zo over
Dan is de vraag wel in hoeverre de directie/technisch hart de opstelling kan gaan zitten bepalen. Maar goed we zaten niet bij die gesprekken dus we missen ongetwijfeld wel wat nuances hierin. Opvallend vind ik het zeker
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171521264
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:24 schreef Tagliano het volgende:

[..]

[..]

Stukje van de quote hierboven.
Overheen gelezen. Waanzinnig inderdaad.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:25:40 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171521267
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ja.

En vooral niet te vergeten dat Bosz ervoor gezorgd heeft dat een hele mensenmassa weer trots is op Ajax. Als zelfs Overmars dat ziet, snap ik niet wat er na die massale blijdschap in Lyon zo erg mis is gegaan bij Bergkamp en Van der Sar.
dat ze kritiek hebben mag toch al vind ik dit ook overdreven maar ook dit was niet het breekpunt
pi_171521363
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ze kritiek hebben mag toch al vind ik dit ook overdreven maar ook dit was niet het breekpunt
Kritiek op selecties zoals tegen PSV en plan B tegen Man U moet kunnen, maar ze leggen de meetlat overdreven hoog hiermee. Dan hebben ze De Boer ook geen strobreed in de weg gelegd terwijl zijn Europese prestaties een tragedie waren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:31:02 #165
436302 Brammess
Fina jou3
pi_171521410
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Kritiek op selecties zoals tegen PSV en plan B tegen Man U moet kunnen, maar ze leggen de meetlat overdreven hoog hiermee. Dan hebben ze De Boer ook geen strobreed in de weg gelegd terwijl zijn Europese prestaties een tragedie waren.
Dat hele Lyon en Schalke argument is ook de grootste onzin in tijden.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:33:42 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171521468
quote:

[..]

daar zijn evaluatie gesprekken toch voor? Ik vind het ook wat overdreven zeker in het geval van De Ligt, vd Beek had wel meer speeltijd kunnen krijgen.

Wel benieuwd inderdaad hoe die gesprekken met De Boer zijn gegaan :)
pi_171521469
quote:

[..]

Ik vind dat juist erg matige kritiek. Hé, we hebben verloren, ehm... Peter, je had het anders moeten doen! De meest voordehandliggende andere optie! Kom op zeg, dat is niveau Johnny Heitinga analyse. Het B-team tegen PSV en het plan B tegen United had hoogstwaarschijnlijk ook verloren (vooral dat laatste :? opeens lange ballen ofzo?), en dan had je omgekeerde kritiek​ kunnen geven.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:37:09 #168
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171521558
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dat juist erg matige kritiek. Hé, we hebben verloren, ehm... Peter, je had het anders moeten doen! De meest voordehandliggende andere optie! Kom op zeg, dat is niveau Johnny Heitinga analyse. Het B-team tegen PSV en het plan B tegen United had hoogstwaarschijnlijk ook verloren (vooral dat laatste :? opeens lange ballen ofzo?), en dan had je omgekeerde kritiek​ kunnen geven.
Ik ben het zowaar met je eens
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:37:26 #169
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_171521564
VdHoorn verkopen en dan een plan B eisen tegen United. Is het TH helemaal gek geworden
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:38:11 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171521587
quote:

[..]

maar daar is kritiek toch voor, als je zegt goed gedaan jochie kom je ook geen stap verder
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:43:03 #171
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171521730
https://www.vi.nl/pro/ove(...)pas-naar-buiten-komt

Lol. Veel van die punten vond ik ook :#
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:44:22 #172
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171521768
Stiekem wilde marc gewoon tete en kluivert of neres in de basis
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171521780
Waar er twee vechten hebben er twee schuld.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:55:24 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171522018
Blijft een raar verhaal.
Ik blijf erbij dat Bosz Dortmund gewoon niet wilde laten lopen en dus het "assistenten probleem" heeft aangegrepen om het te laten klappen.

Aan de andere kant is Ajax ook schuldig aangezien ze een assistent ook in het technisch hart hebben zitten. Dat kan gewoon niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_171522293
Mooi dat Bosz weg is. :) Laat hem maar de tering krijgt met Dortmund.
pi_171522489
quote:

[..]

Laat ik het anders verwoorden: je kan vooraf gewoon weten wat Mourinho voor trainer is, welke tactische plannen hij dit seizoen heeft gebruikt et cetera. Dan is het aan Bosz om af te wegen hoe hij op die potentiële strijdplannen inspeelt, maar ik heb daarvan niets terug gezien. In plaats daarvan valt hij Mourinho af omdat ze alleen maar lange ballen speelden.

Neen, zo werkt het gewoon niet. Het tactisch plan viel gewoon tegen. Zo kinderlijk in een finale.

Maar. Maar. Maar. Waarom zijn ze dan nooit zo kritisch over De Boer geweest? De logica valt niet te volgen.

En sowieso: vergeet niet hoe ver Ajax achterloopt qua budget en nog zijn ze zuur over Bosz vanwege moeite met Lyon en Schalke. Wat een teringclub en een teringbestuur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ajacied422 op 07-06-2017 13:20:18 ]
pi_171522850
Het is gewoon heel simpel. Bosz kreeg een aanbieding van Dortmund en heeft was smoesjes opgeworpen om een breuk te kunnen forceren. Dat is gewoon de reden en als hij het volgend jaar bij Ajax minder had gedaan had hij ook niet meer bij zo'n club aan de slag kunnen gaan. Bovendien gaat ie dikke knaken verdienen.

Hij heeft gewoon voor het geld en een grotere club gekozen. That's it. Geen reden om nu op het bestuur van Ajax te gaan huilen, want ben er van overtuigd dat Bosz gewoon naar Dortmund zou willen.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_171522879
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:55 schreef Komakie het volgende:
Blijft een raar verhaal.
Ik blijf erbij dat Bosz Dortmund gewoon niet wilde laten lopen en dus het "assistenten probleem" heeft aangegrepen om het te laten klappen.
Dat.
pi_171522926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:26 schreef Stiggie het volgende:
Het is gewoon heel simpel. Bosz kreeg een aanbieding van Dortmund en heeft was smoesjes opgeworpen om een breuk te kunnen forceren. Dat is gewoon de reden en als hij het volgend jaar bij Ajax minder had gedaan had hij ook niet meer bij zo'n club aan de slag kunnen gaan. Bovendien gaat ie dikke knaken verdienen.

Hij heeft gewoon voor het geld en een grotere club gekozen. That's it. Geen reden om nu op het bestuur van Ajax te gaan huilen, want ben er van overtuigd dat Bosz gewoon naar Dortmund zou willen.
Hij had nota bene een huis gekocht in Amsterdam omdat het naar zijn zin had.

Echt, zo bizar hoeveel mensen meteen klaarstaan om hun vooroordeel over Bosz weer van stal te halen. Ik ben die man meer dan dankbaar.
pi_171522967
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Echt, zo bizar hoeveel mensen meteen klaarstaan om hun vooroordeel over Bosz weer van stal te halen. Ik ben die man meer dan dankbaar.
Boeie dat huis. Nu heeft ie 4 miljoen per jaar koopt ie er nog een huis bij.
Overigens is dat huis in Vinkeveen.
pi_171522986
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:26 schreef Stiggie het volgende:

Hij gaat blijkbaar van 8 ton naar 4 miljoen per jaar dat zou toch reden genoeg moeten zijn? Blijkbaar is men bang dat het publiek dat niet accepteert of zo....
blablablabla
pi_171523007
quote:

[..]

Vinkeveen toch.?
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:32:09 #183
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523011
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:14 schreef Ajacied422 het volgende:

Maar. Maar. Maar. Waarom zijn ze dan nooit zo kritisch over De Boer geweest? De logica valt niet te volgen.

Dat zullen ze best geweest zijn, maar kwam gewoon niet naar buiten. Tenminste ze zullen die gesprekken ook wel met De Boer hebben gehad, en ze kozen na hem niet voor niks voor een coach met een totaal andere visie. Maar De Boer had al kampioenschappen gepakt voor het TH überhaupt goed in werking was gesteld dus niet gek dat ze hem toen niet ontsloegen.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:33:16 #184
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij gaat blijkbaar van 8 ton naar 4 miljoen per jaar dat zou toch reden genoeg moeten zijn? Blijkbaar is men bang dat het publiek dat niet accepteert of zo....
Het maakt het wel makkelijker om te vertrekken, maar goed die Favre van Nice zal ook geen 4 miljoen daar verdienen en die ging ook niet. Dus een beter salaris speelt ook niet bij iedereen een even grote rol.
Oh.
pi_171523049
quote:

[..]

Laat ik het anders verwoorden: je kan vooraf gewoon weten wat Mourinho voor trainer is, welke tactische plannen hij dit seizoen heeft gebruikt et cetera. Dan is het aan Bosz om af te wegen hoe hij op die potentiële strijdplannen inspeelt, maar ik heb daarvan niets terug gezien. In plaats daarvan valt hij Mourinho af omdat ze alleen maar lange ballen speelden.

Neen, zo werkt het gewoon niet. Het tactisch plan viel gewoon tegen. Zo kinderlijk in een finale.

En sowieso: vergeet niet hoe ver Ajax achterloopt qua budget en nog zijn ze zuur over Bosz vanwege moeite met Lyon en Schalke. Wat een teringclub en een teringbestuur.
Daar valt over te discussiëren inderdaad. Ik was van tevoren ook bang dat de tactiek van Bosz niet zou werken tegen United, maar opeens een andere tactiek is ook niet realistisch. Bosz' verhaal was dat de uitvoering te wensen over liet is ook aannemelijk, het is niet gek dat de spelers niet goed genoeg zijn zo'n Mourinho-machine kapot te spelen. Je ziet hoeveel moeite de teams van guardiola het er vaak mee hebben. Tja, zeg het maar.

Lyon was inderdaad billen knijpen, maar als je die wedstrijd analyseert is er 0,0 aan de hand tot de penalty en opeenvolgende paniek. Dat vind ik een trainer niet verwijtbaar. Enige is dat hij het in de rust niet meer recht gepraat kreeg, maar goed, we hebben het wel over een tegenstander die in eigen huis met 4-2 van Roma won, dat vier puntjes achter Juventus eindigt - een team met zeer hoge pieken (en ook vrij diepe dalen).

Wedstrijd tegen Schalke kon ik niet zien. Wat ik dan doe is kijken naar de xG's van 11tegen11. Geeft geen compleet beeld van de wedstrijd, maar is wel een goede aanvulling op de emotionele ervaring van mensen die de wedstrijd gekeken hebben. Dat eindigde in 1.52 - 0.65. Over twee wedstrijden 3.22 - 1.86. Daar zou je enorm veel respect voor moeten hebben ipv kritiek.
pi_171523054
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zullen ze best geweest zijn, maar kwam gewoon niet naar buiten. Tenminste ze zullen die gesprekken ook wel met De Boer hebben gehad, en ze kozen na hem niet voor niks voor een coach met een totaal andere visie. Maar De Boer had al kampioenschappen gepakt voor het TH überhaupt goed in werking was gesteld dus niet gek dat ze hem toen niet ontsloegen.
Toen De Boer kwam snakte Ajax ook wel eer eens naar een kampioenschap, was poos geleden toen. En de financiën stonden er ook nog totaal anders voor dan nu.
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:35:09 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523088
quote:

[..]

daarom, hij koopt een huis in Amsterdam omdat hij het zo naar zijn zin had en opeens kan hij niet meer met de Ajax staf door 1 deur.

ik heb ook van zijn Ajax genoten maar dat neemt niet weg dat hij gewoon naar Dortmund wilde
pi_171523152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het maakt het wel makkelijker om te vertrekken, maar goed die Favre van Nice zal ook geen 4 miljoen daar verdienen en die ging ook niet. Dus een beter salaris speelt ook niet bij iedereen een even grote rol.
Ander verhaal dan Bosz.
Die Favre is al 8 jaar actief geweest in de Bundesliga dus zal zijn zakken al aardig gevuld hebben. Trouwens, Nice kon ook Balotelli halen, dus die zullen echt wel aardige salarissen betalen mag je vanuit gaan.
blablablabla
pi_171523195
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar valt over te discussiëren inderdaad. Ik was van tevoren ook bang dat de tactiek van Bosz niet zou werken tegen United, maar opeens een andere tactiek is ook niet realistisch. Bosz' verhaal was dat de uitvoering te wensen over liet is ook aannemelijk, het is niet gek dat de spelers niet goed genoeg zijn zo'n Mourinho-machine kapot te spelen. Je ziet hoeveel moeite de teams van guardiola het er vaak mee hebben. Tja, zeg het maar.

Lyon was inderdaad billen knijpen, maar als je die wedstrijd analyseert is er 0,0 aan de hand tot de penalty en opeenvolgende paniek. Dat vind ik een trainer niet verwijtbaar. Enige is dat hij het in de rust niet meer recht gepraat kreeg, maar goed, we hebben het wel over een tegenstander die in eigen huis met 4-2 van Roma won, dat vier puntjes achter Juventus eindigt - een team met zeer hoge pieken (en ook vrij diepe dalen).

Wedstrijd tegen Schalke kon ik niet zien. Wat ik dan doe is kijken naar de xG's van 11tegen11. Geeft geen compleet beeld van de wedstrijd, maar is wel een goede aanvulling op de emotionele ervaring van mensen die de wedstrijd gekeken hebben. Dat eindigde in 1.52 - 0.65. Over twee wedstrijden 3.22 - 1.86. Daar zou je enorm veel respect voor moeten hebben ipv kritiek.
Je kunt je ook aanpassen aan de tegenstander en tegelijkertijd dezelfde principes hanteren :P.

Maar ik ga het niet als een megaverwijt zien. Slechts als een punt waarop het voor Ajax teveel kan worden. We weten waar Ajax in staat toe is.

Die man had graag door gewild bij Ajax. Dat merk je aan alles. Ik baal nog steeds enorm en dat heb ik vrij zelden in voetbal. Dat gebla over dat er recht wordt gedaan aan het plan Cruijff vind ik ook gezwets. Dat rapport van Ling kwam er niet voor niets. Zo doodvermoeiend dat iedereen weer selectief shopt omdat ze weer iets tegen het mens Bosz hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:39:11 #190
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Toen De Boer kwam snakte Ajax ook wel eer eens naar een kampioenschap, was poos geleden toen. En de financiën stonden er ook nog totaal anders voor dan nu.
Daardoor heeft hij wel veel krediet opgebouwd waardoor ze hem maar meer probeerden te faciliteren. Bosz was toch een buitenstaander dus iets makkelijker om kritisch op te zijn, zeker als hij dus zoals gezegd geen prijs heeft gepakt. Al zullen ze dus ook gewoon best positief genoeg zijn geweest, maar dat komt dan niet naar buiten.
Oh.
pi_171523220
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, hij koopt een huis in Amsterdam omdat hij het zo naar zijn zin had en opeens kan hij niet meer met de Ajax staf door 1 deur.

ik heb ook van zijn Ajax genoten maar dat neemt niet weg dat hij gewoon naar Dortmund wilde
Je hebt genoten van dit materiaal, niet per se van Bosz toch? Geloof niet dat een andere trainer het per se minder gaat doen eigenlijk :)
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:40:06 #192
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Ander verhaal dan Bosz.
Die Favre is al 8 jaar actief geweest in de Bundesliga dus zal zijn zakken al aardig gevuld hebben. Trouwens, Nice kon ook Balotelli halen, dus die zullen echt wel aardige salarissen betalen mag je vanuit gaan.
Denk niet zo'n hoog salaris als dat hij bij Dortmund zou krijgen :P En volgens mij zit Bosz er ook wel warmpjes bij hoor.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:40:56 #193
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523255
quote:

[..]

Tegen Lyon uit en schalke uit heeft hij ook domme fouten gemaakt. VELTMAN KUCH. Onder andere.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:41:00 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Denk niet zo'n hoog salaris als dat hij bij Dortmund zou krijgen :P En volgens mij zit Bosz er ook wel warmpjes bij hoor.
Mwah, kan nu voor het eerst echt geld gaan scheppen gok ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:41:51 #195
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523279
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt genoten van dit materiaal, niet per se van Bosz toch? Geloof niet dat een andere trainer het per se minder gaat doen eigenlijk :)
Je kan ook slecht voetballen met goed materiaal hoor. En spelers kunnen zich ook ontwikkelen in een bepaalde speelwijze, kijk maar naar Ziyech
Oh.
pi_171523303
quote:

[..]

Hetzelfde als dat mensen nu hun vooroordeel over vd Sar van stal halen in deze situatie.
pi_171523306
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

8 ton per jaar is geen kattenpis maar voor 4 miljoen heeft hij het volste recht te vertrekken lijkt me toch? Als jij ergens 5x meer kan verdienen ben je toch ook weg?

Juist in zijn verhaal is het logisch als wat, geen echt Ajax-verleden dus eigenlijk ook geen loyaliteit.
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:43:16 #198
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523318
Maar het is wel zo, Bosz was veel te naief tegen United.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:43:51 #199
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:42 schreef Elan het volgende:

[..]

8 ton per jaar is geen kattenpis maar voor 4 miljoen heeft hij het volste recht te vertrekken lijkt me toch? Als jij ergens 5x meer kan verdienen ben je toch ook weg?

Juist in zijn verhaal is het logisch als wat, geen echt Ajax-verleden dus eigenlijk ook geen loyaliteit.
Ja ik het snap het dan ook wel, maar denk dat als Ajax gewoon nee had gezegd tegen Dortmund Bosz er geen al te groot probleem van had gemaakt. Hij wilde ook wel gewoon zijn project bij Ajax afmaken en wat prijzen pakken, en daarna kon hij ook echt wel ergens geld scheppen als hij dat wilde.
Oh.
pi_171523339
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je kan ook slecht voetballen met goed materiaal hoor. En spelers kunnen zich ook ontwikkelen in een bepaalde speelwijze, kijk maar naar Ziyech
Ziyech was ruim voordat hij naar Ajax kwam al buitencategorie. Alhoewel hem Bosz positioneel anders is gaan gebruiken moet je dat ook iet overdrijven, die kan gewoon supergoed voetballen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')