Michielos | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:35 |
In before "Renault " ok, dat hebben we gehad Ik heb een vraag over mijn scenic 2006. Ik wil hem opstarten nadat ie een nacht buiten gestaan heeft zonder erin gereden te hebben, maar merk dat hij bij de eerste en soms zelfs de 2de keer niet start. Je hoort de motor pruttelen, maar er gebeurd niks zeg maar. Na de derde keer start ie dan altijd op en kun je er gewoon in rijden. Zet je hem daarna bij de supermarkt even stil, dan start hij ook gewoon in 1x zonder problemen. Staat ie echter 8 uur ofzo stil zonder erin gereden te hebben, dan doet hij het weer pas na 3x opstarten. Ik vind het vrij irritant (maar ja , zolang hij het doet) en wil het dolgraag fixen. Weet iemand wat het probleem is en hoeveel mij dit grapje weer gaat kosten? Hartelijk dank De enige google wat ik hierover vind zijn motoren die volledig niet meer starten e.d., maar dat is niet het geval | |
Ferrari_Tape | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:44 |
Ik denk dat de benzine bijna op is door te rijden naar de aldi schommelt en klots de benzine en na parkeren isis de tijd te kort om uit de leiding te stromen zodat de brandstof in de leiding zit en dus gewoon start | |
Michielos | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:46 |
Maar de tank is gewoon vol? Dit gebeurd ook na tanken als ik de auto een nacht laat staan? | |
Ferrari_Tape | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:47 |
brandstofleiding versleten | |
Sounddragon | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:47 |
Motorisering? | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:49 |
Vertel eens wat je hoort, ziet en misschien wel ruikt bij het starten. Wanneer hij dus niet aanslaat. | |
Michielos | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:54 |
ik ruik helemaal niks als ik gewoon in mijn auto zit en de motor niet aanstaat. Maar dit kan ook aan mijn neus liggen. Zet ik hem aan dan begint de motor de ratelen en dan niks. Dan zegt hij, druk Start en koppeling in op het dashboard display. De motor is dan niet gestart. Dan doe ik dit nogmaals en soms doet hij het dan wel en anders gebeurd exact hetzelfde totdat hij het doet. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:55 |
Maar de startmotor hoor je niet rondgaan? | |
Michielos | dinsdag 6 juni 2017 @ 16:56 |
Ik hoor gewoon de motor pruttelen dat standaard opstartgeluid. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:02 |
Waarschijnlijk defecte startmotor. Vervangen voor een nieuwe of gereviseerde. Weet niet wat ze kosten en hoe makkelijk ze bereikbaar zijn maar ik denk dat je met ¤200 al een heel eind bent inclusief startmotor. | |
Michielos | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:08 |
kan ik hier ook mee wachten? Heb behoorlijk wat belastingaanslagen gehad lately Bv 4 maanden oid? Of moet je dit echt snel doen? | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:14 |
Je kunt er nog 2 jaar mee wachten. Tot hij het echt begeeft en je ook niet meer langs de garage kunt | |
Michielos | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:14 |
Dan doe ik het over een half jaar en zing ik het nu nog even uit | |
ErkendFokker | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:17 |
Als de motor rondgaat is de startmotor niet stuk. Ga gewoon ff langs een garage voor een opinie, dan hoef je het echt niet meteen te laten fixen. Kan bij 2006 Renault ook gewoon water / slecht contact in je kabels zijn. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:28 |
Zoals ik op problemcar zie is het toch een probleem met de startmotor. Bendix die niet uitkomt. | |
ErkendFokker | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:33 |
Als de startmotor rondgaat dan doet hij het toch gewoon. Idk, ts is ook wel vaag. Ratelen kan wel een kapotte startmotor zijn, maar zolang de motor rondgaat is de startmotor werkend. | |
Sounddragon | dinsdag 6 juni 2017 @ 17:50 |
Is niet de startmotor maar ws ies in het brandstofsysteem, maar TS wil niet zeggen of het een diesel of benzine is, of uberhaupt wat voor motor erin ligt.. dus we gaan wel gewoon raden.. Laatste beurt? brandstoffilter(s), lekke brandstofleiding ergens, injector die piest, brakke bobine, beroerde bougies van 8 jaar oud, gare bougiekabels, gebrek aan compressie.. kan vanalles zijn. Gebrek aan info, daar kun je niks mee.. 'ik druk op het knoppie en hij doettet niet, wat is da? 'Een kapotte auto' | |
Fer | dinsdag 6 juni 2017 @ 18:00 |
Of voor de niet Renault kenners melden dat hij met een kaart en een startknop start ipv een sleutel. Dat electronische systeem met de kaart wil ook weleens rare storingen geven. Voor de rest zou het ook weleens een van de vele motor sensoren zijn die niet goed meer is. | |
ErkendFokker | dinsdag 6 juni 2017 @ 18:00 |
Amen. Maar bij Renault 80% kans op slechte kabels | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 18:02 |
Als een motor op 3 cilinders loopt ipv 4 doet hij het nog maar niet zoals het hoort. Hoevaak hoor je niet van de welbekende tik op de startmotor. Dan doet hij het nog wel maar heeft wat hulp nodig. Totdat hij het op een gegeven moment echt niet meer doet. | |
ErkendFokker | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:23 |
De tik op de startmotor geef je alleen als de startmotor niet meer draait. Hij komt dan idd net voorbij zijn dode punt. Verder snap ik niet waarom je het 3/4 cilinder verhaal erbij haalt. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:25 |
Puur ter voorbeeld. Maar goed; jij stelt vast dat de startmotor ok is. Prima. | |
ErkendFokker | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:33 |
Zolang de motor rondgaat is de startmotor in orde. Als de motor niet rondgaat gaat de startmotor niet rond en geef je een tik op de startmotor. De startmotor kan het soms wel/soms niet doen. Maar niet half Als de motor 3x rondgaat en pas bij de 3ex start dan doet de startmotor het dus elke keer wel. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:35 |
Maar gaat de motor wel rond? Ik begrijp van niet of ik moet TS verkeerd begrijpen. | |
ErkendFokker | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:38 |
In de OP staat: je hoort de motor pruttelen. Als je startmotor vast zit dan hoor je alleen het overschakelen van het relais van de startmotor. Bij Renault kan het ook nog zo zijn dat je startmotor eigenlijk niet stuk is maar de bekabeling naar de startmotor of elke andere willekeurige kabel die in dit systeem zit. | |
Fer | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:43 |
Hij hoort het normale startgeluid, ik denk dat hij de startmotor bedoelt. | |
theodetheo | vrijdag 9 juni 2017 @ 20:56 |
Best een beetje kennis van Renault. Toevallig een 2.0? of in mindere mate de 1.6? Dan zou ik gokken op de nokkenasversteller, heel bekend euvel. | |
Ridocar | maandag 26 juni 2017 @ 22:06 |
Ondanks de magere info: lek bij de brandstofleidingen bij of op de injectoren. | |
Sounddragon | maandag 26 juni 2017 @ 23:11 |
Als Max nog één keer stilvalt dit seizoen, doe ik alle Renault topics hier in de ban | |
Fer | maandag 26 juni 2017 @ 23:21 |
Groot gelijk, tijd voor een oerdegelijke Limburgse Daf motor achterin. Redbull-DAF | |
Sounddragon | maandag 26 juni 2017 @ 23:31 |
Komt ie iig aan de finish.. weliswaar tegen de tijd dat de volgende GP van start gaat, maar hij komt er wél | |
Ridocar | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:02 |
Dát wil ik meemaken. Die Renooit-topics dan, liever niet dat Max' auto weer in jekomterweluit-modus gaat. | |
PascalDutch | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:31 |
Valt me op dat dit nog niet genoemd is maar kan het niet aan de accu liggen? Als je een stukje hebt gereden is de accu weer opgeladen, na een nacht stilstaan loopt de (al dan niet slechte) accu weer leeg waardoor de startmotor niet snel genoeg draait om hem in één keer aan te laten slaan. | |
ErkendFokker | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:32 |
Zou niet aannemelijk zijn dat hij dan na 3x proberen ineens wel wil. | |
PascalDutch | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:06 |
Is het drie keer proberen te starten of na drie keer tjoeke tjoeke te horen? | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:12 |
soms wordt een accu dan wat "warmer" en een warme accu levert meer power dan een koude.. maar aannemelijk is het inderdaad niet ;-) | |
Fer | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:20 |
Je drukt de startknop in en dan laat hij een paar seconden de startmotor jengelen, slaat hij dan niet aan, moet je nog een keer drukken. Deze TS moet 3x drukken (en starten) voordat het ding aanslaat. | |
vannelle | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:09 |
Hahahaaa, goed plan! | |
klawie | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:18 |
Klinkt als een kapotte nokkenas sensoor | |
frumslegnulk | woensdag 28 juni 2017 @ 00:48 |
Lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien je het zelfs als niet-kenner echt wel hoort als de startmotor zo langzaam ronddraait dat de motor er niet door aan wil slaan. Het klinkt totaal anders als het vertrouwde tsjoeketsjoeke (meer als hnggg.. hngggg...). Als dat geluid precies zo klinkt als je het gewend bent hoef je het in de startmotor of accu écht niet te zoeken, hoe hard sommigen in dit topic dat ook beweren. Verder weet ik het niet echt want van auto's met elektronica heb ik geen verstand. Ik zou hem eens laten uitlezen bij de garage, kost je vier tientjes en wie weet rolt jouw probleem er direct uit. |