Ja, kvs is nog goed (en ook nog gewoon roze en niet bruin geworden ofzo). Heb wel een tijdje geleden gehad dat er daar een lek in het systeem zat en ik veel kvs verloor, maar dat is gefixed.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:49 schreef Palomar het volgende:
Lijkt me eerder dat er met de koeling iets niet goed is. KVS-peil al gecheckt? Kan verder ook zijn dat een koelfan niet aanslaat. Wel even laten checken bij de garage.
Dat doet ie dus wel. Sowieso heb ik nog nooit in een auto gereden die warmer werd in de file bij warm weer eigenlijkquote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het is normaal dat je motor in warm weer bij stationair draaien in de file warmer wordt. Echter zou hij niet het rood in mogen gaan.
Het is wel normaal dat de motor in een file warmer wordt. Maar hij zou idd niet in het rood moeten gaan. Vaak is het te weinig kvs , maar dat is hier dus niet het geval. Je had een lekkage in je koelsysteem? Hoe heb je dit opgelost? En heb je bijgevuld met de juiste kvs? Mengen van verschillende soorten kan problemen geven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doet ie dus wel. Sowieso heb ik nog nooit in een auto gereden die warmer werd in de file bij warm weer eigenlijk
Ja, ik had hem naar de garage gebracht toen ik veel kvs verloor en die hadden een scheur geconstateerd in iets wat de koelwaterflens heet. Die hebben ze vervangen, het systeem onder druk gezet en daarna geen lek meer geconstateerd. Ik verlies sindsdien ook geen kvs meer.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 20:36 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Het is wel normaal dat de motor in een file warmer wordt. Maar hij zou idd niet in het rood moeten gaan. Vaak is het te weinig kvs , maar dat is hier dus niet het geval. Je had een lekkage in je koelsysteem? Hoe heb je dit opgelost? En heb je bijgevuld met de juiste kvs? Mengen van verschillende soorten kan problemen geven.
Sinds wanneer is dat normaal?!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het is normaal dat je motor in warm weer bij stationair draaien in de file warmer wordt. Echter zou hij niet het rood in mogen gaan.
Als het de intercooler is zou je het ook aan de prestaties moeten merken toch? Of associeer ik intercooler nu met iets heel verkeerds?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:33 schreef DJSmiley het volgende:
Maar als de radiator of kvs niet schoon is of voldoende koelt zou de airco wel goed moeten werken (tenzij de radiator echt dichtzit).
Ook die lijkt een dingetje te zijn. Dat zou te matchen zijn met geen enkele werkende koelfan.
Een dichte radiator zou ook merkbaar invloed moeten hebben op de intercooler
Ts: wat voor blok ligt erin?
Altijd? Sterker nog, het staat zelfs in mijn werkplaatshandboek voor het vervangen van de koppakking: "Laat de auto stationair draaien totdat de ventilator aan slaat en schakel hem daarna uit en laat het afkoelen en vul dan het reservoir bij" of iets in de trend. Terwijl die normaal nooit op de temperatuur hoort te komen dat de ven aan slaat. Zelfs niet bij planken. Onderlaatst, toen het 37 graden was (bij 150+ op de snelweg) dat ie een stukje warmer werd, maar dat is uniek. En stationair doet ie het na verloop van tijd wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:06 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat normaal?!. (koelvloeistof zou redelijk constant moeten blijven).
Bij mijn auto's heb ik dat nog nooit gehad, zowel in Nederland niet als in het buitenland met flinke hitte.
OT: Laat de auto nakijken / uitlezen. Als je er zelf geen verstand van hebt, afblijven én vooral niet mee door blijven rijden!
Misschien moet je gewoon naar de garage gaan. En als die niets kunnen vinden, dan naar een andere. Je hebt een koelingprobleem, er zijn niet zo heel veel componenten die dat kunnen veroorzaken.quote:Op zondag 11 juni 2017 02:38 schreef Irritatie100 het volgende:
Als het de intercooler is zou je het ook aan de prestaties moeten merken toch? Of associeer ik intercooler nu met iets heel verkeerds?
De kvs is in ieder geval helemaal schoon en helderroze.
Het gaat iig om de 1.8T.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop