Cruijff trok zijn handen af van dit technisch hart nadat ze Jonk eruit hadden gewerkt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:55 schreef Caland het volgende:
Juist niet, het hele technische hart en de compleet onwerkbare situatie die daardoor ontstaat zijn het idee van Cruijff.
Ha ha haquote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:55 schreef Caland het volgende:
Juist niet, het hele technische hart en de compleet onwerkbare situatie die daardoor ontstaat zijn het idee van Cruijff.
Mooi dat we Bosz kregen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Cruijff trok zijn handen af van dit technisch hart nadat ze Jonk eruit hadden gewerkt.
Het gaat ook niet om de poppetjes maar om de structuur.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Cruijff trok zijn handen af van dit technisch hart nadat ze Jonk eruit hadden gewerkt.
Je hebt geen benulquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de poppetjes maar om de structuur.
Daardoor krijg je dit soort gezeik.
Jammer dat de conditietrainer en Hennie fucking Spijkerman hun ego zo belangrijk gemaakt worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi dat we Bosz kregen.Maar zie het resultaat.
In theorie vond ik het TH nog niet eens verkeerd klinken (beslissingen die niet door één persoon worden gemaakt en rekening houdend met de jeugd) maar in de praktijk valt het toch wat tegen omdat mensen hun ego niet opzij kunnen zetten. En dan vooral Bergkampquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de poppetjes maar om de structuur.
Daardoor krijg je dit soort gezeik.
Juist wel, de hele structuur die Cruijff probeerde te implementeren dat elk kneusje in een organisatie zeggenschap heeft is een gigantische faal. Dat gaat nooit werken en de praktijk wijst het uitquote:
De de assistent beslist mee over het lot van de trainer binnen Ajax omdat hij zogenaamd cultuurbewaker is. Wat is dat uberhaupt, cultuurbewaker? Net zo'n holle term als technisch hart. Koe-koek.quote:Dat de clubleiding van Ajax niet direct Dortmund de deur wees, is niet vreemd als de bijzondere hiërarchie binnen de Amsterdamse club nader wordt bekeken. Het technisch hart, en niet een technisch directeur of algemeen directeur, beslist over voetbalinhoudelijke zaken binnen de club. Zoals in het rapport Ling al werd verkondigd, zit de besluitvorming binnen Ajax daardoor vol met gedoogconstructies en aparte lijntjes. Zo is de rol van Bergkamp er eentje van cultuurbewaker. Een titel waar geen enkele verantwoordelijkheid aan hangt. Samen met Overmars en hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali neemt Bergkamp zitting in het technisch hart, met algemeen directeur Van der Sar als voorzitter van het orgaan. Door samen te sparren moet de visie van Ajax worden bewaakt, alleen in de praktijk neigt het naar aparte besluitvorming. Een derde assistent zonder verantwoordelijkheid beslist over allerlei voetbaltechnische zaken, inclusief het functioneren en de toekomst van de hoofdtrainer. Het blijft een bizarre constructie binnen een voetbalclub.
Mijn god.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist wel, de hele structuur die Cruijff probeerde te implementeren dat elk kneusje in een organisatie zeggenschap heeft is een gigantische faal. Dat gaat nooit werken en de praktijk wijst het uit
Daar vocht Cruijff juist tegen. Zelden iemand zichzelf zo tegen zien spreken zonder kennis van zaken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:14 schreef Caland het volgende:
[..]
De de assistent beslist mee over het lot van de trainer binnen Ajax omdat hij zogenaamd cultuurbewaker is. Wat is dat uberhaupt, cultuurbewaker? Net zo'n holle term als technisch hart. Koe-koek.
Je verweet mij dat ik gepikeerd reageerde op een mod die mij mongool noemde.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:15 schreef Caland het volgende:
In elke andere organisatie zou zo'n mongooltje zoals Bergkamp er allang uitgeknikkerd zijn.
De structuur was zijn idee, dat hij het uiteindelijk niet eens was met de poppetjes is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar vocht Cruijff juist tegen. Zelden iemand zichzelf zo tegen zien spreken zonder kennis van zaken.
Vertel jij dan eens even hoe het wel zit, oh grote wijsheid.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar vocht Cruijff juist tegen. Zelden iemand zichzelf zo tegen zien spreken zonder kennis van zaken.
Ik begrijp ook niet waarom je niet gewoon een simpele hiërarchie neerzet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:14 schreef Caland het volgende:
[..]
De de assistent beslist mee over het lot van de trainer binnen Ajax omdat hij zogenaamd cultuurbewaker is. Wat is dat uberhaupt, cultuurbewaker? Net zo'n holle term als technisch hart. Koe-koek.
Hij was het wel eens met de meeste poppetjes. Die zijn er inmiddels allemaal uitgepleurd.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De structuur was zijn idee, dat hij het uiteindelijk niet eens was met de poppetjes is een ander verhaal.
Heeft Cruijff ooit gezegd dat drie doelmannen het voor het zeggen moesten krijgen ?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vertel jij dan eens even hoe het wel zit, oh grote wijsheid.
Dit vloeit juist rechtstreeks voort uit de koker van Cruijff. Ook het aanstellen van zoveel mogelijk oud-spelers op cruciale posities komt uit zijn koker.
Wat verstandig kán zijn, maar niet iedere goede oud-voetballer is ook een goede trainer, bestuurder of directeur.
Maar dat is een open deur, maar Cruijff was ook altijd goed in open deuren.
Dat snapt helemaal niemand behalve Cruijffquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom je niet gewoon een simpele hiërarchie neerzet.
Eerst de Algemeen directeur dan de Commercieel en financieel directeuren daar onder de hoofd jeugdopleiding, technisch directeur en de hoofd scouting bijvoorbeeld.
Dat zegt Caland toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heeft Cruijff ooit gezegd dat drie doelmannen het voor het zeggen moesten krijgen ?
Cruijff ging niet over de poppetjes. Van der Sar is niet aangesteld door Cruijff. Hij gaf de structuur aan.
Nogmaals, dit taalgebruik siert je. Net zoals ze van Hanegem seniel noemen en van Basten pannekoek.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:15 schreef Caland het volgende:
In elke andere organisatie zou zo'n mongooltje zoals Bergkamp er allang uitgeknikkerd zijn.
WTF.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat snapt helemaal niemand behalve Cruijff
Zet overal maar een ex-voetballer neer dan komt het vanzelf wel goed.
Ik ben weg hier. Gaat nergens meer over. Dan vinden ze het raar dat ik een ban krijg. Ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk dit....quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij is 'ie weer aan het zuipen.
Je komt zelf met geen enkel inhoudelijk argument man.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben weg hier. Gaat nergens meer over. Dan vinden ze het raar dat ik een ban krijg. Ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk dit....
![]()
Leuk zo'n discussieforum waar mensen persoonlijk worden als ze geen weerwoord hebben en een discussie verliezen.
Laters.
Maar het lijkt me dat ze wel een paar bedrijfskundige kunnen inhuren bij die toko. Hoe moeilijk is het allemaal, zo werk je wrijving in de hand.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat snapt helemaal niemand behalve Cruijff
Zet overal maar een ex-voetballer neer dan komt het vanzelf wel goed.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Je komt zelf met geen enkel inhoudelijk argument man.
Er werd inhoudelijk gereageerd, maar als je dan meerdere keren volledig voorbij gaat aan het punt wat iemand maakt (en dan zelf hetzelfde punt maakt, zonder dat je door hebt dat jullie hetzelfde bedoelen)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben weg hier. Gaat nergens meer over. Dan vinden ze het raar dat ik een ban krijg. Ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk dit....
![]()
Leuk zo'n discussieforum waar mensen persoonlijk worden als ze geen weerwoord hebben en een discussie verliezen.
Laters.
Welnee man, je hebt nergens inhoudelijk duidelijk gemaakt hoe Cruijff het volgens jou dan wél zou hebben bedoelt. Behalve dat alle critici van het plan van Cruijff het per definitie altijd mis hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik deed niet anders user met het Syndroom van Down.
Hoe moeilijk is het? Je hebt nu een algemeen directeur, een commercieel directeur, financieel directeur, operationeel directeur en de technische directeur. Dan het technisch hart, de cultuurbewaker, hoofd jeugdopleiding, hoofd scouting en de hoofdcoach.quote:
Cruijff wilde aanvallend voetbal stimuleren, met zoveel mogelijk eigen jeugdspelers en trainers met een Ajax-verleden. Mocht het zo zijn dat op bepaalde posities in de jeugdselectie of in het eerste spelers niet voorhanden zijn, koop dan jonge spelers met potentie. Dat is de laatste jaren gebeurd. Die hebben rijd nodig om te groeien. De Ajax-cultuur is het best in handen van trainers met een Ajax-achtergrond. Zijn die niet beschikbaar. Neem dan een trainer met de Ajax-filosofie.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee man, je hebt nergens inhoudelijk duidelijk gemaakt hoe Cruijff het volgens jou dan wél zou hebben bedoelt. Behalve dat alle critici van het plan van Cruijff het per definitie altijd mis hebben.
Blinde Cruijff adoratie.
Nee, tegenargumenten als 'je weet niet wat je bazelt' 'mijn god' 'de onwetendheid' etc rtc spreken van veel inhoud.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
![]()
Laters.
Ik geef je gelijk. Mea Culpa. Heb het nu hersteld.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, tegenargumenten als 'je weet niet wat je bazelt' 'mijn god' 'de onwetendheid' etc rtc spreken van veel inhoud.
Je hebt een bord voor je kop als je niet ziet dat je zelf even inhoudsloos discussieert
Je hebt dan ook te maken met ex-profvoetballers. Die leren op jonge leeftijd al aan dat je met egoïsme het verst komt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In theorie vond ik het TH nog niet eens verkeerd klinken (beslissingen die niet door één persoon worden gemaakt en rekening houdend met de jeugd) maar in de praktijk valt het toch wat tegen omdat mensen hun ego niet opzij kunnen zetten. En dan vooral Bergkamp
Iedereen heeft wel een hoofd jeugdopleiding, maar gaat er meer om dat alle verantwoordelijken vaak met elkaar vergaderen en rekening houden met aankopen en wie er door zit te komen. Dat is ook niet zo gek, en zal ook echt niet elke club zo doen denk ik.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt dan ook te maken met ex-profvoetballers. Die leren op jonge leeftijd al aan dat je met egoïsme het verst komt.
Natuurlijk is het geen verkeerd idee om bijvoorbeeld op je jeugdopleiding mensen neer te zetten met een voetbalverleden, maar dat is nou niet echt de visie van Cruijff ofzo. Al wordt die zogenaamde visie uberhaupt schromelijk overschat natuurlijk.
Het gaat pas mis als je letterlijk in alle geledingen van een club/miljoenenbedrijf ex-profvoetballers wilt hebben en je die dan ook nog eens neerzet in een structuur waar ze in bepaalde dictatoriale delen van de wereld zelfs om moeten lachen. Vanaf het begin af aan al een ridicuul idee gevonden en zie hier
Probleem is vooral dat de huidige structuur (bedacht door Cruijff) kliekjesvorming in de hand werkt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een hoofd jeugdopleiding, maar gaat er meer om dat alle verantwoordelijken vaak met elkaar vergaderen en rekening houden met aankopen en wie er door zit te komen. Dat is ook niet zo gek, en zal ook echt niet elke club zo doen denk ik.
En ook dat laatste stuk is niet perse gek, want Ajax had daarvoor jarenlang bobo's als directeur en toen ging het ook helemaal fout. Dus er zat wel wat in dat hij mensen wilde aanstellen die in de rol konden groeien (bij Overmars heb ik dat idee wel). Van der Sar vond ik er nooit echt geschikt voor, maar Cruijff wilde ook liever Ling hebben die ook al ervaring had in het bedrijfsleven.
Henrichs en dat soort figuren ja waardoor de club wel enorm verrot is van binnenuit. Maar goed zoveel invloed zullen die ook niet hebben op de dagelijkse gang van zaken lijkt me.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat de huidige structuur (bedacht door Cruijff) kliekjesvorming in de hand werkt.
En dan heb je bij Ajax volgens mij zelfs nog een ledenraad erachter zitten met complete onbenullen die ook een bepaalde vorm van macht hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |