abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2017 @ 10:04:56 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172010449
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:

[..]

Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Drenthe :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 juni 2017 @ 20:04:45 #152
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172025415

:D

Maar 2 uur lang? Je zou toch denken dat je die engine uitschakelt en de vibratie dan voorbij is :? Hoewel ik de kwaliteiten van de captain al niet te hoog inschat als ie de passagiers vraagt om te bidden :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172028497
quote:
11s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:04 schreef flipsen het volgende:

:D

Maar 2 uur lang? Je zou toch denken dat je die engine uitschakelt en de vibratie dan voorbij is :? Hoewel ik de kwaliteiten van de captain al niet te hoog inschat als ie de passagiers vraagt om te bidden :X
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.

Maargoed, er speelt er in dit soort gevallen vaak meer dan in eerste instantie duidelijk is.
  woensdag 28 juni 2017 @ 22:16:01 #154
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172029798
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:41 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.

Maargoed, er speelt er in dit soort gevallen vaak meer dan in eerste instantie duidelijk is.
Ze vlogen boven de Indische Oceaan toch? :s)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:51:50 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172035637
Ziet er niet best uit:


Er zat ook niks in de buurt om even te landen:
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 09:03:21 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172035834
Ruimte genoeg in Australië zou je zeggen :P

Maar als dat op kruishoogte is gebeurd was het denk ik ook geen vogel oid maar is het "gewoon" afgebroken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:49:51 #157
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172041287
Zat daar gisteravond nog even over na te denken. Als je de motor uitschakelt, blijven die bladen dan wel draaien door de luchtstroom? Dat zou het blijven schudden verklaren natuurlijk. Of gaat de motor "op slot", soort vaanstand :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172044542
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:

[..]

Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Zuid-Groningen eerder, Drenthe om precies te zijn. <30 minuten rijden van grootste deel van mijn familie, ideaal dus. O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172045273
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:49 schreef flipsen het volgende:
Zat daar gisteravond nog even over na te denken. Als je de motor uitschakelt, blijven die bladen dan wel draaien door de luchtstroom? Dat zou het blijven schudden verklaren natuurlijk. Of gaat de motor "op slot", soort vaanstand :?
Die turbine blijft draaien inderdaad. Soms zie je het ook op de luchthaven zelf als het waait.
pi_172045746
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:51 schreef FredvZ het volgende:
Ziet er niet best uit:
[ afbeelding ]

Er zat ook niks in de buurt om even te landen:
[ afbeelding ]
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected ;)
  donderdag 29 juni 2017 @ 16:31:44 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172046961
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected ;)
2 regionale vliegvelden en 1 militair vliegveld.

De regionale vliegvelden hebben geen toereikende hulpdiensten voor een A330-300 en het ontbreekt ook aan opvangmogelijkheden voor passagiers.

En een militair vliegveld heeft natuurlijk weer allerlei andere bezwaren.
So we just called him Fred
pi_172065721
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected ;)
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.
pi_172066007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:05 schreef Harbal het volgende:

[..]

Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.
Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc).

In principe hoor je puur te kijken naar een veld waar je gegeven de condities veilig kunt landen (dus hulpdiensten beschikbaar, baanlengte, weer, etc).
Eventuele ETOPS-status doet daar niks aan af, dat is puur een planningverhaal. Op het moment van een engine failure met een twee motorig toestel hoor je uit te wijken naar het dichtstbijzijnde geschikte veld.

Laat ik het zo zeggen, als dit je gebeurt boven Europa dan heb je een heel slecht verhaal als je twee uur terugvliegt naar Amsterdam omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is qua maintenance en passagiers.

Daarom viel me dit op, maar nogmaals, ben niet zo bekend met Australie en de velden aldaar, dus wellicht heb ik voor mijn beurt gesproken en was Perth gewoon het dichtstbijzijnde geschikte veld.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:21:45 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172066119
In West Europa heb je zeker elke 45 minuten wel een veld geschikt voor een formaatje A330 volgens mij.

Voor een A320 nog minder.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172066428
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:21 schreef derLudolf het volgende:
In West Europa heb je zeker elke 45 minuten wel een veld geschikt voor een formaatje A330 volgens mij.

Voor een A320 nog minder.
Jep, vandaar dat ik raar op keek, maar uiteraard is de density van airports veel lager in Australie.

Overigens zijn er vaker vluchten uitgeweken naar Learmonth (dat is ongeveer waar die failure begon), maar dat zegt ook niet alles.

De crew heeft vast zijn redenen gehad, hoop alleen niet dat ze commercieel waren. We horen het volgend jaar wel weer ;)
pi_172069730
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.

9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.

Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.

Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.

Hier het toestel bij aankomst in Sydney op 25 oktober 2007:

  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 15:58:54 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172070077
Die nieuwe A380 dan, met die enorme winglets?

Maar deze vervanging betekend niet dat ze niets meer in de A380 zien. Of was het oorspronkelijke plan een grotere vloot?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172070563
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Die nieuwe A380 dan, met die enorme winglets?
Nee, alle 5 nieuwe toestellen zijn al (deels) gebouwd en die winglets zijn nog nauwelijks meer dan een testcase dus dat duurt nog wel even voordat we die in gebruik zien.
Daarnaast is die (voorlopig?) alleen bedoelt voor nieuwe toestellen (geen retrofit) dus die zullen we dan ook niet (later) gaan zien op de Singapore A380's.
quote:
Maar deze vervanging betekend niet dat ze niets meer in de A380 zien. Of was het oorspronkelijke plan een grotere vloot?
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.

Hetzelfde gaat Emirates straks doen; ook oude A380's uitfaseren en vervangen door nieuwe.

Heb het hier al vaker gezegd; maar de toestellen die nu van de productielijn rollen halen die leeftijden en vlieguren niet die bijvoorbeeld de KLM en Lufthansa 747-400's halen.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:10:42 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172072398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
So we just called him Fred
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:15:46 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172072503
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Tis dat ik geen plek in mijn achtertuin heb :7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172072697
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Dat is dus de grote vraag.
Deze van Singapore gaan in ieder geval eerst terug naar de leasemaatschappij.
  zondag 2 juli 2017 @ 13:15:50 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172111181
Hier wordt je ook niet vrolijk van op zondagochtend }:|
So we just called him Fred
  zondag 2 juli 2017 @ 13:39:05 #173
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172111887
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Hier wordt je ook niet vrolijk van op zondagochtend }:|
[ afbeelding ]
Die piloot vond het vast wel phunn :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 2 juli 2017 @ 13:44:12 #174
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172112039
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:39 schreef flipsen het volgende:

[..]

Die piloot vond het vast wel phunn :P
Ik zou het erg PHUCK vinden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172112429
Ach Gouda......... _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')