Drenthequote:Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:04 schreef flipsen het volgende:
Maar 2 uur lang? Je zou toch denken dat je die engine uitschakelt en de vibratie dan voorbij is Hoewel ik de kwaliteiten van de captain al niet te hoog inschat als ie de passagiers vraagt om te bidden
Ze vlogen boven de Indische Oceaan toch?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.
Maargoed, er speelt er in dit soort gevallen vaak meer dan in eerste instantie duidelijk is.
Zuid-Groningen eerder, Drenthe om precies te zijn. <30 minuten rijden van grootste deel van mijn familie, ideaal dus.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Die turbine blijft draaien inderdaad. Soms zie je het ook op de luchthaven zelf als het waait.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:49 schreef flipsen het volgende:
Zat daar gisteravond nog even over na te denken. Als je de motor uitschakelt, blijven die bladen dan wel draaien door de luchtstroom? Dat zou het blijven schudden verklaren natuurlijk. Of gaat de motor "op slot", soort vaanstand
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand correctedquote:Op donderdag 29 juni 2017 08:51 schreef FredvZ het volgende:
Ziet er niet best uit:
[ afbeelding ]
Er zat ook niks in de buurt om even te landen:
[ afbeelding ]
2 regionale vliegvelden en 1 militair vliegveld.quote:Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.quote:Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected
Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc).quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:05 schreef Harbal het volgende:
[..]
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.
Jep, vandaar dat ik raar op keek, maar uiteraard is de density van airports veel lager in Australie.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:21 schreef derLudolf het volgende:
In West Europa heb je zeker elke 45 minuten wel een veld geschikt voor een formaatje A330 volgens mij.
Voor een A320 nog minder.
Nee, alle 5 nieuwe toestellen zijn al (deels) gebouwd en die winglets zijn nog nauwelijks meer dan een testcase dus dat duurt nog wel even voordat we die in gebruik zien.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Die nieuwe A380 dan, met die enorme winglets?
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.quote:Maar deze vervanging betekend niet dat ze niets meer in de A380 zien. Of was het oorspronkelijke plan een grotere vloot?
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.
Tis dat ik geen plek in mijn achtertuin hebquote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Dat is dus de grote vraag.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Die piloot vond het vast wel phunnquote:Op zondag 2 juli 2017 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Hier wordt je ook niet vrolijk van op zondagochtend
[ afbeelding ]
Ik zou het erg PHUCK vinden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |