nee, dat is niet bekend gemaakt.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:45 schreef klaasweetalles het volgende:
Was de band van de fiets lek ...
weet iemand dat?
Ik dénk dat Savannah mogelijk gewoon is meegenomen. Misschien kende ze de dader ergens van en boodt die haar een lift aan of werd ze gedwongen en hebben die daders haar fiets opzij gezet.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Heel die fietsen kwestie vind ik een beetje vreemd
waarom zou ze dit gedaan hebben?
Of was ze toen al gepakt door iemand?
Politie kan beter hier mee lezen....quote:Op maandag 5 juni 2017 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het FOK-team zit on the case zie ik. Nu komt alles vast goed.
Idd.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit is inderdaad realistische
Dan moet de politie alle tbs-ers nagaan die in die periode zijn vrijgelaten in nederland.
Nee, het zou inderdaad toeval kunnen zijn.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:45 schreef Messina het volgende:
[..]
TBSers worden niet vrijgelaten omdat ze zich goed gedragen.
[..]
Dan zou leeftijd ook geen rol spelen...
Ik verwacht niet dat het donkere mannen zullen zijn...quote:Op maandag 5 juni 2017 09:49 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Idd.
Zijn er uberhaupt dit soort zaken waarbij de dader een niet- westerse achtergrond heeft? Schiet me niks te binnen zo 1,2,3
Ilona Nemeth.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:49 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Idd.
Zijn er uberhaupt dit soort zaken waarbij de dader een niet- westerse achtergrond heeft? Schiet me niks te binnen zo 1,2,3
Ook dat ja.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat het donkere mannen zullen zijn...
Dat zou in die regio op klaarlichte dag gewoon teveel opvallen....
Dit soort zaken komen dan ook niet veel voor in Nederland. Te weinig data.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:49 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Idd.
Dan zou die fiets gevonden zijn op de route die Savannah zou fietsen, klopt dat? Ze ging naar een parkje om vanuit daar bij een schoolgenoot te fietsen om te werken aan een schoolopdracht.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik dénk dat Savannah mogelijk gewoon is meegenomen. Misschien kende ze de dader ergens van en boodt die haar een lift aan of werd ze gedwongen en hebben die daders haar fiets opzij gezet.
Bij Romy was het wellicht ook wel de bedoeling haar mee te nemen, maar die maakte er misschien meer een strijd van, waardoor dat eerder misging..
Voor zover bekend bij het publiek klinkt het mij als een stel idioten die zonder al te veel planning meisjes proberen te ontvoeren. En als dat lukt lijken ze vooral bezig met hun eigen verlangens, niet met onvindbaar blijven. Laten we hopen dat dat zo is, des te sneller zijn ze hopelijk van de straat.
Ajoh, die mensen hebben zelf ook allemaal van die scenarios in het hoofd, maar voelen zich te 'wijs' om het te gaan postenquote:Op maandag 5 juni 2017 09:51 schreef Scrummie het volgende:
Van die superieure mensen die hier gaan lopen klagen dat men op een forum wat speculeert.
quote:Op maandag 5 juni 2017 09:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Politie kan beter hier mee lezen....
vreemd ook dat die fiets op slot stond...quote:Op maandag 5 juni 2017 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan zou die fiets gevonden zijn op de route die Savannah zou fietsen, klopt dat? Ze ging naar een parkje om vanuit daar bij een schoolgenoot te fietsen om te werken aan een schoolopdracht.
En dan is dat ongetwijfeld het topje van de ijsberg. Zou wel enorm pijnlijk zijn als het zo is. Geen geld = vrijquote:Op maandag 5 juni 2017 09:52 schreef Brybry het volgende:
Over de 'tbs-er theorie'. Vanuit mijn werk met veel randgevallen in aanraking gekomen; lieden die dmv hulpverlening nog enigszins in het gareel te houden zijn.
Helaas vond het kabinet het nodig om te bezuinigen op deze zorg, jaren geleden is er al aan de bel getrokken maar dat heeft niet geholpen. Ik kan dus al zo 10 lieden duiden die in staat zijn tot zoiets gruwelijks en nog nooit in een tbs kliniek hebben gezeten.
Er is nogal een verschil tussen speculeren en zaken posten alsof ze feiten zijn, maar die nergens op gebaseerd zijn, tenzij daderkennis.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:51 schreef Scrummie het volgende:
Van die superieure mensen die hier gaan lopen klagen dat men op een forum wat speculeert.
scenarios Leandra, scenarios.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen speculeren en zaken posten alsof ze feiten zijn, maar die nergens op gebaseerd zijn, tenzij daderkennis.
Alles is speculatie hier. Het is een forum.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen speculeren en zaken posten alsof ze feiten zijn, maar die nergens op gebaseerd zijn, tenzij daderkennis.
Denk niet dat je zelfmoord gaat plegen in een slootje...quote:Op maandag 5 juni 2017 09:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar gaat men vanuit. Wat niet raar is. Toch?
Wat zal de politie doen denk jequote:Op maandag 5 juni 2017 09:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit is inderdaad realistische
Dan moet de politie alle tbs-ers nagaan die in die periode zijn vrijgelaten in nederland.
Dank voor je bezorgdheidquote:Op maandag 5 juni 2017 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat verwachtte je dan? Glitterkaarsjes en condoleances?
Mensen willen en daarom dus spuien hier hun gedachtes over deze verschrikkelijke zaken, vaak niet eens om sensatielust maar om het te begrijpen of te kunnen plaatsen. Hun mening te geven over het nieuws.
Puur menselijk gedrag, als je dat vervelend vind kun je beter wat anders gaan doen en niet meelezen. En dat bedoel ik positief hoor, want dat zal niet veranderen.
Van Romy lijkt dat wel vast je staan, van Savannah nog niet, maar gezien de tijd die ze nodig hadden om sporen veilig te stellen lijkt die kans groot.quote:
Dan waren ze ook sneller klaar met sporenonderzoek en was al naar buiten gebracht dat het geen misdrijf was.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:54 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Denk niet dat je zelfmoord gaat plegen in een slootje...
pffff grappig bedoelt zekerquote:
Dat ja.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het blijft een bizar verhaal. Twee gedode meisjes van 14 jaar in dezelfde regio in zo'n korte tijd. Denk dan toch eerder aan een seriemoordenaar. Waarom duurde de indicatie van dat laatste meisje zo lang? Omdat ze verminkt was of omdat de politie de identiteit niet onmiddellijk wilde vrijgeven?quote:Op maandag 5 juni 2017 09:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik dénk dat Savannah mogelijk gewoon is meegenomen. Misschien kende ze de dader ergens van en boodt die haar een lift aan of werd ze gedwongen en hebben die daders haar fiets opzij gezet.
Bij Romy was het wellicht ook wel de bedoeling haar mee te nemen, maar die maakte er misschien meer een strijd van, waardoor dat eerder misging..
Voor zover bekend bij het publiek klinkt het mij als een stel idioten die zonder al te veel planning meisjes proberen te ontvoeren. En als dat lukt lijken ze vooral bezig met hun eigen verlangens, niet met onvindbaar blijven. Laten we hopen dat dat zo is, des te sneller zijn ze hopelijk van de straat.
En jij bent de bevestiging nodig in een post dat iets geen feit is? Neem gewoon alles met een korrel zout wat je hier leest, altijd.quote:
Ogenschijnlijk was de locatie van die fiets niet zo zorgwekkend dat het onderzoek werd opgeschaald. Dus ik denk dat die fiets op een logische plek stond. Misschien ook bewust zo neergezet om tijd te winnen, dat de politie zou denken dat ze de bus heeft genomen ipv is ontvoerd.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan zou die fiets gevonden zijn op de route die Savannah zou fietsen, klopt dat? Ze ging naar een parkje om vanuit daar bij een schoolgenoot te fietsen om te werken aan een schoolopdracht.
Heb je daar een bron van?quote:Op maandag 5 juni 2017 09:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
pffff grappig bedoelt zeker
Er zullen wel geweldsporen op de lichamen gevonden zijn daar was toch al iets van gezegd dat ze met geweld om het leven zijn gebracht
Technisch is het pas een seriemoordenaar bij drie of meerquote:Op maandag 5 juni 2017 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het blijft een bizar verhaal. Twee gedode meisjes van 14 jaar in dezelfde regio in zo'n korte tijd. Denk dan toch eerder aan een seriemoordenaar. Waarom duurde de indicatie van dat laatste meisje zo lang? Omdat ze verminkt was of omdat de politie de identiteit niet onmiddellijk wilde vrijgeven?
Zoveel vragen waarop we nog geen antwoord weten. In welke omstandigheden zijn ze gedood en waarom? Etc. In ieder geval vreselijk voor de ouders en nabestaanden. Onbeschrijflijk moet dit zijn.
Uiteraard kan dat. Het kan ook niet. Daar valt echt geen zinnig woord over te zeggen voor ons.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:57 schreef pepefrog het volgende:
Kan ze niet gewoon op de bus oid hebben zitten wachten? Dat haar fiets daarom op slot stond? Of even naar de winkel?
Dat doe ik hier al 18 jaar. Maar net zoals anderen mogen speculeren heb ik het recht me te ergeren aan mensen die dingen voor waarheid neerzetten zonder bron (omdat de bron niet bestaat).quote:Op maandag 5 juni 2017 09:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En jij bent de bevestiging nodig in een post dat iets geen feit is? Neem gewoon alles met een korrel zout wat je hier leest, altijd.
Nee twee. Net nog gelezen op Wikipedia. Wel interessant.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Technisch is het pas een seriemoordenaar bij drie of meer
Er is helemaal niets over een Golf gezegd en die Volvo was een blanke man.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voorlopig is het ook gewoon speculeren.
Zelf vermoed ik IS dat op deze manier angst wil aanjagen.. en zo'n slechte manier is dat ook niet.
Nederland is redelijk kwetsbaar op dit gebied, makkelijk kinderen te ontvoeren en vermoorden.
Zeker als je daarbij optelt dat gedoe met die golf/Volvo? met een of meerdere mannen er in die meisjes klemrijden, iets van ze willen maar dat alleen in slecht Nederlands kenbaar kunnen maken.
Misschien (en het zal hopelijk wel) zit ik er faliekant naast, maar ja speculeren he.
Wat de politie ongetwijfeld op dit moment aan het doen is is getuigen zoeken en alle videos bij elkaar sprokkelen in de halve omgeving van Amersfoort in de hoop beide meisjes te zien lopen / fietsen etc.
Met name die video's doorspitten zal wel behoorlijk wat tijd in beslag nemen.
Zelfs als je de tijdstippen exact weet, en dan ligt daar nog uren tussen, heb je het over potentieel honderden uren aan materiaal wat je moet doornemen, maar voor dat je dat doet probeer je die tijdschaal zo klein mogelijk te maken etcetc.
Dus over een week weten we pas meer.
Of misschien wel en heeft de politie moedwillig dingen niet naar buiten gebracht. Wellicht dat ze zich juist erge zorgen maakte maar dit niet zeggen.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ogenschijnlijk was de locatie van die fiets niet zo zorgwekkend dat het onderzoek werd opgeschaald. Dus ik denk dat die fiets op een logische plek stond. Misschien ook bewust zo neergezet om tijd te winnen, dat de politie zou denken dat ze de bus heeft genomen ipv is ontvoerd.
Dat is waar. Maar dat voegt niets toe aan dit topic alleen.quote:Op maandag 5 juni 2017 10:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat doe ik hier al 19 jaar. Maar net zoals anderen mogen speculeren heb ik het recht me te ergeren aan mensen die dingen voor waarheid neerzetten zonder bron (omdat de bron niet bestaat).
IS???quote:Op maandag 5 juni 2017 09:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voorlopig is het ook gewoon speculeren.
Zelf vermoed ik IS dat op deze manier angst wil aanjagen.. en zo'n slechte manier is dat ook niet.
Nederland is redelijk kwetsbaar op dit gebied, makkelijk kinderen te ontvoeren en vermoorden.
Zeker als je daarbij optelt dat gedoe met die golf/Volvo? met een of meerdere mannen er in die meisjes klemrijden, iets van ze willen maar dat alleen in slecht Nederlands kenbaar kunnen maken.
Misschien (en het zal hopelijk wel) zit ik er faliekant naast, maar ja speculeren he.
Wat de politie ongetwijfeld op dit moment aan het doen is is getuigen zoeken en alle videos bij elkaar sprokkelen in de halve omgeving van Amersfoort in de hoop beide meisjes te zien lopen / fietsen etc.
Met name die video's doorspitten zal wel behoorlijk wat tijd in beslag nemen.
Zelfs als je de tijdstippen exact weet, en dan ligt daar nog uren tussen, heb je het over potentieel honderden uren aan materiaal wat je moet doornemen, maar voor dat je dat doet probeer je die tijdschaal zo klein mogelijk te maken etcetc.
Dus over een week weten we pas meer.
Maar een "goede" (ja sorry hoor) seriemoordenaar moet bedachtzaam te werk gaan wil hij/zij onvindbaar blijven. Dat vereist planning en zorgvuldigheid en dus tijd. Dit zijn 2 meisjes kort op elkaar, in dezelfde regio. Dat vind ik eerder impulsief overkomen dan zorgvuldig gepland.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het blijft een bizar verhaal. Twee gedode meisjes van 14 jaar in dezelfde regio in zo'n korte tijd. Denk dan toch eerder aan een seriemoordenaar. Waarom duurde de indicatie van dat laatste meisje zo lang? Omdat ze verminkt was of omdat de politie de identiteit niet onmiddellijk wilde vrijgeven?
Zoveel vragen waarop we nog geen antwoord weten. In welke omstandigheden zijn ze gedood en waarom? Etc. In ieder geval vreselijk voor de ouders en nabestaanden. Onbeschrijflijk moet dit zijn.
Jullie speculaties ook niet.quote:Op maandag 5 juni 2017 10:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dat voegt niets toe aan dit topic alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |