abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171446446
Hi,

Ik had vernomen dat het in een nieuwbouw woning beter is om eerst de inbouwreservoirs te plaatsen en dan pas de dekvloer te storten.

Wat is de reden hiervoor?

Ik wil de afwerking van het inbouwreservoir doen met waterbestendige gips of multiplex.
Is het dan wel zo gezond om de dekvloer hier tegenaan te storten.
Of moet ik de vloer onder het inbouwreservoir doorstorten en pas later de gips/multiplex plaatsen. Dit betekend dan alleen dat de onderste bouten van het inbouwreservoir in de dekvloer zitten.

Wat is hier een logische volgorde?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,
Edwin
pi_171446492
Wie maakt je dat wijs?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171447265
Installeteur die leidingwerk gedaan heeft gaf dit aan, zij zouden in eerste instantie ook de inbouwreservoirs plaatsen, dit willen we nu zelf gaan doen.

Het kan zijn dat dit ook gewoon met hun planning te maken heeft.
Dan zouden ze het kunnen combineren met de vloerverwarming
Is het technisch gezien beter om het andersom te doen?
pi_171447498
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:17 schreef ethefrankenic het volgende:
Installeteur die leidingwerk gedaan heeft gaf dit aan, zij zouden in eerste instantie ook de inbouwreservoirs plaatsen, dit willen we nu zelf gaan doen.

Het kan zijn dat dit ook gewoon met hun planning te maken heeft.
Dan zouden ze het kunnen combineren met de vloerverwarming
Is het technisch gezien beter om het andersom te doen?
Willen ze een paar dagen uitstel dan?
pi_171448396
Ik begrijp je opmerking niet helemaal.
In eerste instantie hadden ze aangegeven dat zij de inbouwtoiletten konden plaatsen tegelijk met de vloerverwarming slanngen. dit had hun voorkeur ten opzichte van de inbouwreservoirs later plaatsen als de dekvloer al gestort is. Dan zouden ze een keer extra langs moeten komen voor de inbouwreservoirs.

Het gaat mij met name om de technische voorkeur, ik kan het nu plannen wanneer ik wil.
Is het gebruikelijk om eerst de vloer te storten en dan pas de inbouwreservoirs?
pi_171448586
En wat dan als je ooit je inbouw reservoir moet vervangen? Lijkt mij dat het bovenop de vloer moet staan. Snap trouwens niet wat dat weer met de vloerverwarming heeft te maken.
pi_171448994
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:02 schreef ethefrankenic het volgende:
Ik begrijp je opmerking niet helemaal.
In eerste instantie hadden ze aangegeven dat zij de inbouwtoiletten konden plaatsen tegelijk met de vloerverwarming slanngen. dit had hun voorkeur ten opzichte van de inbouwreservoirs later plaatsen als de dekvloer al gestort is. Dan zouden ze een keer extra langs moeten komen voor de inbouwreservoirs.

Het gaat mij met name om de technische voorkeur, ik kan het nu plannen wanneer ik wil.
Is het gebruikelijk om eerst de vloer te storten en dan pas de inbouwreservoirs?
Gewoon netjes vloer storten en later de reservoirs plaatsen is in mijn optiek het beste.
pi_171449527
Dank voor de snelle reacties!
pi_171457665
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:12 schreef Glider76 het volgende:
En wat dan als je ooit je inbouw reservoir moet vervangen? Lijkt mij dat het bovenop de vloer moet staan. Snap trouwens niet wat dat weer met de vloerverwarming heeft te maken.
Er zijn sanitairinstallateurs als de dood dat ze bij het boren in de afwerkvloer (al dan niet betegeld) t.b.v. het frame, de slangen van de vloerverwarming zullen doorboren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171466419
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zijn sanitairinstallateurs als de dood dat ze bij het boren in de afwerkvloer (al dan niet betegeld) t.b.v. het frame, de slangen van de vloerverwarming zullen doorboren.
Dat begrijp ik, maar wie legt er dan vloerverwing slangen onder het reservoir? Ik zelf heb ingefreesde vloerverwarming en voordat het dichgesmeerd werd eerst overal foto's en de afmetingen van genomen en rekening gehouden met toekomstige projecten.
pi_171467803
Bij de bouw van mijn huis hebben ze eerst de inbouwreservoirs geplaatst daarna de dek vloer.
pi_171468101
Ik zou deslangen 10 cm van het geplande reservoir vandaanhouden en dit optekenen. Klaar, geen risico en mogelijkheid tot vervanging!
pi_171469377
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 07:43 schreef Glider76 het volgende:
Dat begrijp ik, maar wie legt er dan vloerverwing slangen onder het reservoir?
CV installateurs.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')