Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Kom je dan nog wel in aanmerking voor zelfstandigen aftrek met 24/16?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef Faeroer het volgende: [..] Zit nu 24 baas/16 entr nog maar hoop wel 100% zelf te kunnen gaan werken. Kan niet vast zitten.
Collega's zijn wel ok, maar NL mentaliteit (iedereen wilt z'n zegje doen) kan ik niet tegen. Ik wil gewoon vliegen wanneer ik wil ja tog?
Nee maar dat is al bij 51% (boss)/49% (entr), al maak je de 1.225 uur al.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:53 schreef Montelly het volgende:
[..]
Kom je dan nog wel in aanmerking voor zelfstandigen aftrek met 24/16?
Als je plannen in Marokko spaak lopen, en je besluit toch terug te komen in Nederland, zal dat wel anders liggen denk ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, geen behoefte aan een huis in Nederland.
Na half dagje opgegeven. Ik kreeg toch wel honger.quote:
quote:Op zondag 4 juni 2017 12:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Na half dagje opgegeven. Ik kreeg toch wel honger.
Hoe gaat het met je turkse vrouw? Vast die? Heeft zij de aanslag in Londen al veroordeeld?
Alsof hij chick heeftquote:Op zondag 4 juni 2017 12:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Na half dagje opgegeven. Ik kreeg toch wel honger.
Hoe gaat het met je turkse vrouw? Vast die? Heeft zij de aanslag in Londen al veroordeeld?
Jouw "vriend" hebben we ook geaccepteerd dusquote:
Das waar.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:33 schreef Montelly het volgende:
[..]
Jouw "vriend" hebben we ook geaccepteerd dus
Fixedquote:Op maandag 29 mei 2017 21:34 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ze weet wel raad met zon jong kereltje als jou jij.
Hebben een leven gekregen of een kloon.quote:Op zondag 4 juni 2017 13:28 schreef darkmond het volgende:
Jammer dat zoveel gebruikers van de voorgaande jaren zijn verdwenen, ik keek er namelijk naar uit om iedereen tegen te komen.
Wat is een leven? Fok jij meer dan dat gemiddelde Nederlander televisie kijkt, denk je?quote:Op zondag 4 juni 2017 13:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hebben een leven gekregen of een kloon.
Ook dan niet vanwege riba.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als je plannen in Marokko spaak lopen, en je besluit toch terug te komen in Nederland, zal dat wel anders liggen denk ik.
Zijn die er in Nederland?quote:Op zondag 4 juni 2017 14:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je kan toch islamitische hypotheek nemen?
Nee, ben wel minder gaan fokken goddank.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat is een leven? Fok jij meer dan dat gemiddelde Nederlander televisie kijkt, denk je?
Waar een wil is een weg, maar echt islamitisch bankieren is nog niet van de grond gekomen in Nederland. Jaren geleden was er een Leids initiatief, maar dat is door de belastingdienst gedwarsboomd.quote:
Ben er huiverig over. Ik vind het zonde te investeren in Nederland. Ben een beetje aan sparen voor een riad in Marrakech nu. Vind ik veel meer de moeite waard dan zo een rijtjeshuis in Nederland.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waar een wil is een weg, maar echt islamitisch bankieren is nog niet van de grond gekomen in Nederland. Jaren geleden was er een Leids initiatief, maar dat is door de belastingdienst gedwarsboomd.
In Duitsland heb je inmiddels wel een islamitische bank: de KT Bank
Deze bank heeft plannen om daar uit te breiden en uiteindelijk ook in Nederland filialen te openen.
Waarom kijk je zo neer op NL?quote:Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ben er huiverig over. Ik vind het zonde te investeren in Nederland. Ben een beetje aan sparen voor een huisje in Marrakech nu. Vind ik veel meer de moeite waard dan zo een rijtjeshuis in Nederland.
Doe ik niet. Ik wil alleen geen huis hier kopen. Ik denk dat ik er weinig profijt van zal hebben en een hypotheek zie ik echt niet zitten. Is me te eng.quote:
Met alles zeg je ik ga weg en emigreren. Ga dan. Wat doe je hier? Kijken of je het daar redt.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Doe ik niet. Ik wil alleen geen huis hier kopen. Ik denk dat ik er weinig profijt van zal hebben en een hypotheek zie ik echt niet zitten. Is me te eng.
Ik ga ook weg. Maar al zou ik niet weg gaan, ik wil hier geen huis kopen. Kan en mag toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 14:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Met alles zeg je ik ga weg en emigreren. Ga dan. Wat doe je hier? Kijken of je het daar redt.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik betaal liever winstopslag dan riba. Halal bankieren gaat daarnaast niet alleen om hypotheken, maar ook bijvoorbeeld hoe er met je spaargeld omgegaan wordt. Dus niet dat het in bepaalde producten belegd wordt bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe je het wend of keert: je betaalt rente. Of dat nou als winstopslag is of niet.
Ligt helemaal aan je toekomst he. Als je in de toekomst >10 maanden in Nederland bent, lijkt het me meer de moeite waard daar in te investeren dan in een 2e huis.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ben een beetje aan sparen voor een riad in Marrakech nu. Vind ik veel meer de moeite waard dan zo een rijtjeshuis in Nederland.
Wendt.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe je het wend of keert: je betaalt rente. Of dat nou als winstopslag is of niet.
Spreek je Duits? Dan is dit wel een leuke documentaire als je je verveelt:quote:Op zondag 4 juni 2017 14:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Met alles zeg je ik ga weg en emigreren. Ga dan. Wat doe je hier? Kijken of je het daar redt.
Sws, maar dat gemekker over NL kan wel stoppen. Net als dat schijnheilig gedoe van je.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ga ook weg. Maar al zou ik niet weg gaan, ik wil hier geen huis kopen. Kan en mag toch?
Lol. Het is maar een forum, Stimo. Chill.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Sws, maar dat gemekker over NL kan wel stoppen. Net als dat schijnheilig gedoe van je.
Snap srs waarom mannen niet geïnteresseerd zijn. Jij bent drama. Doe gewoon normaal.
Ach meid. Het is dat ik niet zo geniepig ben als jijquote:Op zondag 4 juni 2017 15:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lol. Het is maar een forum, Stimo. Chill.
Vlichtgedrag, omdat ze nog niet geslaagd is.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is niet geniepig, maar het is internet en een forum waar men alles tegen je gebruikt. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat je hier dus niet alles deelt. Leer dat onderscheid te maken voor je over geniepigheid spreekt.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ach meid. Het is dat ik niet zo geniepig ben als jij
quote:Op zondag 4 juni 2017 15:04 schreef Montelly het volgende:
[..]
Vlichtgedrag, omdat ze nog niet geslaagd is.
Ben je vandaag aan het vasten, dat je een beetje cranky bent?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Sws, maar dat gemekker over NL kan wel stoppen. Net als dat schijnheilig gedoe van je.
Snap srs waarom mannen niet geïnteresseerd zijn. Jij bent drama. Doe gewoon normaal.
Ik zeg verder niets. Hopelijk kun je je ziel reinigen met vasten.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is niet geniepig, maar het is internet en een forum waar men alles tegen je gebruikt. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat je hier dus niet alles deelt. Leer dat onderscheid te maken voor je over geniepigheid spreekt.
Bildigim var ki ben gicik gittim.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ben je vandaag aan het vasten, dat je een beetje cranky bent?
Dat lukt aardig, bedankt.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zeg verder niets. Hopelijk kun je je ziel reinigen met vasten.
Volgens mij beiden aan het menstrueren.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:05 schreef Faeroer het volgende:
Waarom is iedereen altijd zo boos, wees gewoon blij ja tog?
Ik vast. Hoe kan ik menstrueren en vasten. Je wordt ook niet slimmer.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:09 schreef Montelly het volgende:
[..]
Volgens mij beiden aan het menstrueren.
Amk ik heb over jullie gedrag, staat helemaal los van het vastenquote:Op zondag 4 juni 2017 15:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik vast. Hoe kan ik menstrueren en vasten. Je wordt ook niet slimmer.
Is goed, abi. Ga jij nou maar 'spellingsfouten' van leden verbeteren.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:20 schreef Montelly het volgende:
[..]
Amk ik heb over jullie gedrag, staat helemaal los van het vasten
Trakteren? Zit je op de basisschool.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik ben dinsdag dus jarig. Wat trakteren jullie dan? Een taart is zo standaard.
Waar trakteren? Je had je baan toch opgezegd zei je laatst?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik ben dinsdag dus jarig. Wat trakteren jullie dan? Een taart is zo standaard.
Werk, waar anders. Ja opgezegd, maar moet nog een paar weken meneer.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waar trakteren? Je had je baan toch opgezegd zei je laatst?
Ik ben 6 juni jarig. Wat moet ik dan? Mijn collega's vasten niet. Lijkt me wel net zo netjes om te trakteren. Ik ga een taart maken, vermoed ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:44 schreef Hamzoef het volgende:
Maar je gaat toch niet tijdens vastentijd trakteren, of wel?
Ik denk dat ze er wel begrip voor hebben dat je niet trakteert tijdens vastentijd hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
niet. Lijkt me wel net zo netjes om te trakteren.
Dat ik vast wil niet zeggen dat ze daarom maar geen traktatie krijgen. Ik vind het niet erg.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er wel begrip voor hebben dat je niet trakteert tijdens vastentijd hoor.
Hahahaha, wat ga je trakteren? Eerst kijken of taart gaat lukken. Zal morgenavond wel foto's plaatsen.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nog zo iets, binnenkort laatste werkdag. Zal dan ook moeten trakteren. Mag, maak je ook een taartvoor mij?![]()
Echt Trigger, als mijn taart morgen mislukt is dat jouw schuld. Jouw boze ogen.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:57 schreef Triggershot het volgende:
Binnenkort is het ook de laatste dag van de week voor mij, Maghreb mag je ook een taart voor mij?
Verkapte "Ik bak er niets van"quote:Op zondag 4 juni 2017 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Echt Trigger, als mijn taart morgen mislukt is dat jouw schuld. Jouw boze ogen.![]()
Weet ik niet. Ik denk een doos chocla, of zo. Er werkt best veel man, dus dat is zo op.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahahaha, wat ga je trakteren? Eerst kijken of taart gaat lukken. Zal morgenavond wel foto's plaatsen.
Ja, als er veel mensen werken zou ik dat ook zo doen. Of gewoon donuts. Is ook altijd wel goed.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik denk een doos chocla, of zo. Er werkt best veel man, dus dat is zo op.
Ik heb het niet over mezelf en ook niet over maken, maar gewoon in winkel kopen. En, het is een traktatie, mag toch een beetje ongezond zijn.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Donuts, gadverdamme.Kan je niets iets gezonds maken?
Die hebben toch blokjes kaas en plakjes worst?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:20 schreef Beach het volgende:
Gewoon goedkope supermarktcakes met een bus slagroom. Goedkoop als een echte Hollander.
Het is je laatste traktatie in Nederland, daar mag je toch wel wat aandacht aan besteden.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb het niet over mezelf en ook niet over maken, maar gewoon in winkel kopen
Hamzoeffff, ik heb het niet over mezelf, maar over D.U.M.A.N. die ook moet trakteren voor veel mensen. Haar adviseerde ik dat. Ik ga een taart bakken morgen.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Die hebben toch blokjes kaas en plakjes worst?
[..]
Het is je laatste traktatie in Nederland, daar mag je toch wel wat aandacht aan besteden.
Sorry, ik lees niet goed. Ben niet scherp vandaag.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hamzoeffff, ik heb het niet over mezelf, maar over D.U.M.A.N. die ook moet trakteren voor veel mensen. Haar adviseerde ik dat. Ik ga een taart bakken morgen.
Hoe kan dat? Honger?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Sorry, ik lees niet goed. Ben niet scherp vandaag.
Hahahaquote:Op zondag 4 juni 2017 16:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Donuts, gadverdamme.Kan je niets iets gezonds maken?
Ik ben niet zo een liefhebber, Zalm, dorade en hamsi gaat nog wel, maar panga is smerig, vieze vis. Iets anders?quote:
Dat zou ik niet eten eigenlijk. Dat is erg vervuilde vis, bovendien is de kweek erg onethisch.quote:
eet smakelijkquote:Op zondag 4 juni 2017 19:03 schreef Dakterras het volgende:
Heerlijk die pizza die ik naar binnen werk. Jammie
Onweerstaanbaar voor blanken.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:55 schreef Montelly het volgende:
Wat is dat toch met 14-jarige meisjes laatste tijd
Is er al een daderprofiel?quote:
Kom.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Verveel me. Zullen we ergens koffie drinken?
Sta over half uurtje bij je, ben je dan klaar?quote:
True die hebben meteen ook gemoord. Meestal is het moorden iets voor blanken.quote:Op maandag 5 juni 2017 13:31 schreef Faeroer het volgende:
Blanken?
Zijn verschillende getuigen die afzonderlijk spraken over twee lichtgetintiërs mannen in een donkere auto die ook hun dochters lastigvielen.
"op zaterdagmiddag: een meisje van een jaar of 13 werd "achtervolgd door 2 lichtgetinte figuren in een klein donker autootje" in Soest." Dat zou dan de derde zijn, en de vierde werd door eenzelfde combinatie aangesproken.
Yupquote:Op maandag 5 juni 2017 13:27 schreef Montelly het volgende:
[..]
Sta over half uurtje bij je, ben je dan klaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |