Nouja setupbestanden, zoals ik kan zien gewoon de hele meuk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:13 schreef hugecooll het volgende:
Ik zie zo gauw alleen dat ie codes voor winrar geeft. Zou goed kunnen dat ie voor de rest alleen setupbestanden verkoopt
Hoe zie jij de hele meuk dan? Ik zie nergens gespecificeerd wat je nou krijgt/kooptquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja setupbestanden, zoals ik kan zien gewoon de hele meuk.
OT: ik heb geen idee hoe dat kan. Lijkt me verre van legaal inderdaad.
Ow ik ook niet. Blindelings vertrouwen in de medemens. Als je daar programma X besteld dan krijg je toch gewoon heel dat programma zou je denken?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoe zie jij de hele meuk dan? Ik zie nergens gespecificeerd wat je nou krijgt
Daar zou ik ook van uitgaan, maar als je jarenlang open en bloot je shit kan verkopen, dan zou het tuurlijk ook kunnen zijn dat je de boel een beetje misleidtquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow ik ook niet. Blindelings vertrouwen in de medemens. Als je daar programma X besteld dan krijg je toch gewoon heel dat programma zou je denken?
Ik zou me danig in de zeik genomen voelen mocht dat niet het geval zijn namelijk.
Ergo: ik heb geen idee
Jamaar jamaar dan zouden mensen toch klagen en alles en dan zou de politie toch zeggen van hey stop daarmee anders krijg je een boete en dan bestond die site toch al lang niet meer? Toch? Toch??????quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Daar zou ik ook van uitgaan, maar als je jarenlang open en bloot je shit kan verkopen, dan zou het tuurlijk ook kunnen zijn dat je de boel een beetje misleidt
Ja weenie, je hebt het programma gekregen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar jamaar dan zouden mensen toch klagen en alles en dan zou de politie toch zeggen van hey stop daarmee anders krijg je een boete en dan bestond die site toch al lang niet meer? Toch? Toch??????![]()
Helaas mon frère, hij verkoopt de hele meuk. Bestel je Office, dan krijg je het gehele pakket. Bestel je PicturesToExe 9 Deluxe, dan krijg je ook PicturesToExe 9 Deluxe. En Corel AfterShot Pro 3 voor EUR 9,50? Het hele pakket voor EUR 8,50 als je het als download product besteld in plaats van laat opsturen. Vrienden van mij hebben aardig wat besteld daar. Nadeel is wel dat het geregeld gaat om gekraakte versies die niet van updates kunnen worden voorzien, maar je krijgt dus wel de 'hele meuk'.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:13 schreef hugecooll het volgende:
Ik zie zo gauw alleen dat ie codes voor winrar geeft. Zou goed kunnen dat ie voor de rest alleen setupbestanden verkoopt
Omdat er ook iets als torrents bestaat.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:52 schreef Nemesis3 het volgende:
Waarom staat Marktplaats dan niet vol met dit soort zaken? Waarom kan je andere illegale zaken (wapens, medicijnen etc.) ook niet via IDEAL bestellen, open en bloot via een zeer eenvoudig te vinden website?
Omdat snitches stitches krijgen toch. Ik denk dat iedereen vroeger wel iemand had die games en cd's en films en zo brandde en verkocht. Hield iedereen ook gewoon z'n bek over. Ik denk dat in dit geval niet zo veel gedaan wordt als geen aangifte wordt gedaan omdat het gewoon geen prioriteit heeft.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:52 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Helaas mon frère, hij verkoopt de hele meuk. Bestel je Office, dan krijg je het gehele pakket. Bestel je PicturesToExe 9 Deluxe, dan krijg je ook PicturesToExe 9 Deluxe. En Corel AfterShot Pro 3 voor EUR 9,50? Het hele pakket voor EUR 8,50 als je het als download product besteld in plaats van laat opsturen. Vrienden van mij hebben aardig wat besteld daar. Nadeel is wel dat het geregeld gaat om gekraakte versies die niet van updates kunnen worden voorzien, maar je krijgt dus wel de 'hele meuk'.
Vraag blijft dus: HOE kan dit, HOE kan iemand gewoonweg een Nederlands rekeningnummer opgeven, jarenlang, waarop het geld gestort moet worden, waarna je je illegale zaken krijgt?
Waarom staat Marktplaats dan niet vol met dit soort zaken? Waarom kan je andere illegale zaken (wapens, medicijnen etc.) ook niet via IDEAL bestellen, open en bloot via een zeer eenvoudig te vinden website?
Het zal inderdaad de gedachte zijn dat dit de moeite niet waard is om aan te pakken. Verder weinig nobel om andermans software te verkopen; als iemand het nou gratis aanbied onder het mom van mensen die het niet kunnen betalen een kans bieden toch wat vaardig te laten worden zou het al heel anders zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Omdat snitches stitches krijgen toch. Ik denk dat iedereen vroeger wel iemand had die games en cd's en films en zo brandde en verkocht. Hield iedereen ook gewoon z'n bek over. Ik denk dat in dit geval niet zo veel gedaan wordt als geen aangifte wordt gedaan omdat het gewoon geen prioriteit heeft.
Ja, maar als je er een klein bedragje voor vraagt, dan dekt dat misschien 'het schikkingsvoorstel' dat je eens in de zoveel tijd krijgtquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het zal inderdaad de gedachte zijn dat dit de moeite niet waard is om aan te pakken. Verder weinig nobel om andermans software te verkopen; als iemand het nou gratis aanbied onder het mom van mensen die het niet kunnen betalen een kans bieden toch wat vaardig te laten worden zou het al heel anders zijn.
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar als je er een klein bedragje voor vraagt, dan dekt dat misschien 'het schikkingsvoorstel' dat je eens in de zoveel tijd krijgt
Nee hoor, gewoon in Frankrijk bij OVH.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:51 schreef Nemesis3 het volgende:
Betaling kan geschieden middel IDEAL. Even een vraagje opwerpen... HOE kan het zijn dat hij jarenlang zijn gang kan gaan, terwijl betaling gewoon via IDEAL loopt?? Server staat dan ongetwijfeld wel in het Oostblok o.i.d.,
Zal gedeeltelijk best mogelijk zijn. Maar dat laat wel een spoor achter.quote:maar... waarom is het dan niet mogelijk om wapens, medicijnen, drugs etc. ook via IDEAL te bestellen in plaats van enkel bitcoin op veel donkerdere plaatsen op het net?
Op zich zijn het natuurlijk de rechthebbende die benadeeld worden en hebben dergelijke zaken vooral een civiel karakter, in tegenstelling tot drugs wat uitsluitend een strafrechtelijk karakter heeft. Denk dat het zaakje waar jij aan refereert gewoon niet zo groot is en daardoor niet echt opvalt.quote:Illegaal software verspreiden en hier een business van maken, heeft opsporing hiervan totaal geen prioriteit?
1) Dat impliceert dat hij een business heeft opgezet waar nooit gebruik van wordt, terwijl hij de site continu al jarenlang update met nieuwe producten enquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:54 schreef deadprez het volgende:
[..]
Omdat er ook iets als torrents bestaat.
Dus als ik morgen "Adobe CC 2017 Master" op Marktplaats zet als download product voor EUR 25,-, dan kan ik aardig wat binnenharken zonder dat ik een aardig risico loop? ;-)quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Omdat snitches stitches krijgen toch. Ik denk dat iedereen vroeger wel iemand had die games en cd's en films en zo brandde en verkocht. Hield iedereen ook gewoon z'n bek over. Ik denk dat in dit geval niet zo veel gedaan wordt als geen aangifte wordt gedaan omdat het gewoon geen prioriteit heeft.
Hij zal best een paar klanten hebben, maar het zou mij verbazen als hij hier van kan leven. Denk eerder dat hij een 100 euro omzet per maand draait (wilde gok).quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:20 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
1) Dat impliceert dat hij een business heeft opgezet waar nooit gebruik van wordt, terwijl hij de site continu al jarenlang update met nieuwe producten en
2) Niemand anders denkt dat hier business in zit.
Is dat plausibel?
Ik neem aan dat marktplaats dat actief bestrijdtquote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:23 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Dus als ik morgen "Adobe CC 2017 Master" op Marktplaats zet als download product voor EUR 25,-, dan kan ik aardig wat binnenharken zonder dat ik een aardig risico loop? ;-)
Marktplaats loop je wat meer in de kijker, maar goed zolang je omzet niet hoog is, blijft het risico enigszins beperkt (hier kun je uiteraard geen rechten aan ontlenen).quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:23 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Dus als ik morgen "Adobe CC 2017 Master" op Marktplaats zet als download product voor EUR 25,-, dan kan ik aardig wat binnenharken zonder dat ik een aardig risico loop? ;-)
Even het bestelproces doorlopen tot de finale betaling:quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon in Frankrijk bij OVH.
[..]
Zal gedeeltelijk best mogelijk zijn. Maar dat laat wel een spoor achter.
[..]
Op zich zijn het natuurlijk de rechthebbende die benadeeld worden en hebben dergelijke zaken vooral een civiel karakter, in tegenstelling tot drugs wat uitsluitend een strafrechtelijk karakter heeft. Denk dat het zaakje waar jij aan refereert gewoon niet zo groot is en daardoor niet echt opvalt.
Ik heb het hele bestelproces niet bekeken, maar ga er eigenlijk vanuit dat ze gebruik maken van een payment service provider i.p.v. een gewone bank (klanten betalen naar een derden rekening). Opzich is het voor iedereen mogelijk binnen de EU om via een dergelijke derde partij gelden via Ideal te innen.
Zonder problemen, is natuurlijk enigszins arbitair. Maar je hebt een aannemelijke kans dat je lange tijd onopgemerkt blijft. Om verantwoordelijkheid te ontlopen is het theoretisch raadzaam om aanvullende maatregelen te treffen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:33 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Even het bestelproces doorlopen tot de finale betaling:
-knip-
Dus... theoretisch gezien zou ik gewoonweg een site kunnen opzetten, Stichting Derdengelden gebruiken voor IDEAL afhandeling, en zo nu en dan updaten met wat zaken die ik middels nieuwsgroepen / torrent binnengehaald heb, zonder problemen?
Dat vraag ik mij af... In die zin, keiharde fraude en oplichting faciliteren ze bij wijze van spreken expliciet, maar als ik een flash aanbied met de nieuwste Winzip zouden zij dit fel bestrijden?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik neem aan dat marktplaats dat actief bestrijdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |